مقالات

اندازه گیری سختی آب

سختی آب چگونه اندازه گیری میشود ؟

اندازه گیری سختی آب

اگر متوجه علائم سختی آب مانند تجمع رسوبات در تجهیزات لوله کشی ، کف صابون روی درهای شیشه‌ای دوش یا عدم تولید کف کافی توسط صابون در خانه خود شده اید ، ممکن است از خود بپرسید که آب شما به چه اندازه‌ای سخت است.

اندازه گیری سختی آب می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که چه نوع دستگاه تصفیه آب به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده می کند. برای فراهم نمودن آبی با سختی کم ، باید بیاموزید که چگونه سختی آب خود را ارزیابی کنید ، نتایج را درک کرده و از آن برای بهبود شرایط آب خانه خود استفاده کنید.

آزمایش میزان سختی آب

آب سخت معمولاً ناشی از غلظت بالای مواد معدنی محلول ، عمدتا کلسیم و منیزیم ، در منبع آب شما است. بسته به منبع آب شما ، ممکن است کم و بیش با مشکل سختی آب روبرو شوید. مصرف کنندگان آب چاه به طور ویژه و خاص مستعد سختی آب شدید میباشند. فیلتر ممبران یکی از فیلتر هایی است که به صورت اختیاری به دستگاه اضافه میشود و تاثیر بسزایی در کاهش سختی آب دارد.

منبع آب منزل خود را آزمایش کنید

انواع مختلف کیت های آزمایش خانگی برای اندازه گیری سختی آب و تعیین غلظت نسبی مواد معدنی در منبع آب خانه شما موجود است. گزینه های آزمایش خانگی و آزمایشگاهی نیز توسط متخصصان تصفیه آب موجود است. همکاری با یک شرکت تصفیه آب می تواند به شما اطمینان دهد که نه تنها دقیق ترین نتایج را دریافت می کنید ، بلکه نحوه تفسیر آنها و اقدامات بعدی را نیز درک می کنید. کارشناسان شرکت بازرگانی پاکاب گستر نیز قبل و بعد از نصب دستگاه تصفیه آب مورد نظر شما ، سختی آب را اندازه گیری کرده و نتایج را به شما ارائه میکنند.

دستگاه اندازه گیری سختی آب

معیار های اندازه گیری سختی آب

درک بهتر از نتایج آزمایش های مرحله قبل مستلزم آشنایی با مقیاس های مختلف اندازه گیری سختی آب است. اکثر داده های مربوط به سختی آب به صورت عددی ارائه می شوند که غلظت کربنات کلسیم یا موادی که معادل کربنات کلسیم هستند را برای مقدار معینی از آب گزارش می کند. این نتیجه ممکن است با واحد های دانه در هر گالن (gpg) ، قسمت در میلیون (ppm) ، یا میلی گرم در لیتر (mg/L) بیان شود.

دانه در هر گالن

با توجه به ادعای انجمن کیفیت آب (Water Quality Association) ، مقیاس سختی ، اندازه گیری شده در gpg کربنات کلسیم ، به شرح زیر است:

  • کمتر از 1 gpg ، آب غیر سخت یا به اصطلاح آب نرم تلقی می شود
  • بین 1 تا 3.5 gpg آب کمی سخت در نظر گرفته می شود
  • بین 3.5 تا 7 gpg آب نسبتاً سخت در نظر گرفته می شود
  • بین 7 تا 10.5 gpg آب سخت در نظر گرفته می شود
  • بیش از 10.5 gpg آب بسیار سخت در نظر گرفته می شود

قسمت در میلیون یا میلی گرم

معمولا نتایج آزمایش سختی آب بر حسب ppm یا mg/L بیان میشوند که این دو واحد از نظر مقدار با هم برابر میباشند.

برای تبدیل دو مقیاس قسمت در میلیون یا میلی گرم به مقیاس توضیح داده شده در قسمت بالا ، می توانید ppm یا mg/L خود را تقسیم بر عدد 17.1 کنید تا معادل gpg آن را پیدا کنید.

همانند مقیاس ذکر شده در قسمت قبل برای میلی گرم در لیتر یا قسمت در میلیون هم راهنمای اندازه گیری سختی آب موجود است. با استفاده از دسته بندی ذکر شده در سایت canada.ca به نتایج زیر برای اندازه گیری سختی آب خواهیم رسید:

  • کمتر از 60 میلی گرم در لیتر آب نرم تلقی می شود
  • بین 60 تا 120 میلی گرم در لیتر نسبتا سخت در نظر گرفته می شود
  • بین 120 تا 180 میلی گرم در لیتر سخت در نظر گرفته می شود
  • بیش از 180 میلی گرم در لیتر بسیار سخت در نظر گرفته می شود
دستگاه اندازه گیری سختی آب

استفاده از مقیاس سختی آب برای انتخاب دستگاه تصفیه آب مناسب

اگر متوجه این موضوع شدید که در حال استفاده از آب سخت هستید ، یک دستگاه تصفیه آب می تواند به شما در رفع مشکلاتی مانند تجمع رسوب آهک ، خشکی و زبر شدن پوست و مو ، لکه دار شدن ظروف و ناکارآمدی مواد شوینده در تمیز کردن وسایل شما کمک کند.

با اندازه گیری سختی آب خانه خود و جمع آوری اطلاعاتی راجع به آب خانگی خود ، میتوانید با یک متخصص در مورد اینکه کدام دستگاه تصفیه آب میتواند به بهترین شکل آب خانه‌ی شما را تصفیه کند ، مشورت کنید.

شرکت پاکاب گستر در حل مشکلات سختی آب به شما کمک میکند

بر اساس اینکه آب منزل شما از کجا تامین میشود ، خانواده شما چه میزان از سختی آب را ترجیح میدهند و اینکه مقدار آب مصرفی در خانه شما چقدر است؛ میتوانید یک دستگاه تصفیه آب خانگی پیدا کنید که به بهترین شکل ممکن ، نیاز های شما را بر طرف کند. به منظور انجام این کار میتوانید با کارشناسان بخش مشاوره و فروش پاکاب گستر تماس حاصل کنید یا از طریق سایت دیجی پاکاب به خرید تصفیه آب مناسب خود اقدام کنید.

آیکون

منبع : www.culligan.com

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *