مقالات

تشخیص دستگاه تصفیه آب اصل و تقلبی

دستگاه تصفیه آب خانگی یکی از لوازم منزل است که در سال های اخیر توانسته در بین مردم رواج بسیار بیشتری پیدا کند. به دلیل پایین بودن کیفیت آب شهری بسیاری از افراد تصمیم به نصب دستگاه آب تصفیه کن در منازل خود کرده اند. اما تشخیص دستگاه تصفیه آب اصل و تقلبی برای بسیاری از مردم عادی کار دشواری بوده است.

به همین دلیل است که شناخت برخی از برندها و راه های تشخیص دستگاه تصفیه آب با کیفیت از دستگاه های متفرقه به خرید بهترین تصفیه آب کمک فراوانی میکند. به همین منظور در این مقاله قصد داریم تا راه های تشخیص تصفیه آب اصل از تقلبی را برای شما تشریح کنیم.

اهمیت خرید تصفیه آب اصل

متاسفانه در سالیان اخیر به دلیل افزایش دستگاه های تصفیه آب تقلبی، خرید یک تصفیه اب با کیفیت تبدیل به کار مشکلی شده است. به دلیل اینکه واردات دستگاه تصفیه آب تایوانی در سال های گذشته با محدودیت مواجه شده است، تولید دستگاه ایرانی در کشور رشد بسیاری یافته است.

برخی از دستگاه های تصفیه آب ایرانی که در کشور تولید میشوند دارای کیفیت بسیار مناسبی هستند. اما در این بین برخی از افراد اقدام به مونتاژ دستگاه تصفیه آب بی کیفیت کرده اند.

به همین دلیل است که خرید دستگاه تصفیه آب اصل و تشخیص آن از تصفیه آب های تقلبی بسیار مهم است.

خرید از مرکز معتبر تصفیه آب

آسان ترین راه برای اینکه بتوانید خیال خود را از بابت دستگاهی که میخرید راحت کنید، خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از یک مرکز معتبر است. پیشنهاد ما خرید تصفیه آب از پاکاب گستر است. پاکاب گستر به دلایل زیر یکی از بهترین مراکز فروش تصفیه آب در ایران است:

  1. مشاوره صادقانه در هنگام خرید تصفیه آب
  2. شرکت ثبت شده تصفیه آب
  3. نصب و ارسال رایگان تصفیه آب
  4. گارانتی بی قید و شرط در صورت خرابی هر یک از قطعات تصفیه آب
  5. اطلاع از زمان سرویس دوره ای به طور منظم
  6. خدمات پس از فروش مادام العمر

بهترین برندهای تصفیه آب خانگی

بهترین دستگاه تصفیه آب

یکی دیگر از راه های تشخیص دستگاه های تصفیه آب اصل از تصفیه آب های تقلبی، شناخت مارک های دستگاه تصفیه است. بهترین برندهای تصفیه آب خانگی را قبلا در مقاله ای به طور جداگانه معرفی کرده ایم و بیوگرافی برند را به طور کامل تشریح کرده ایم.

اما در این پست قصد داریم تا شما را با برندهایی که در ایران، دستگاه های تصفیه آب با کیفیت تولید میکنند آشنا کنیم. بنابراین با ما همراه باشید.

خدمات دستگاه تصفیه آب خانگی

اگر شما یک دستگاهی خریداری کردید و هیچ خدماتی پس از فروش به شما ارائه نشد و یا برای سرویس‌دهی و پیگیری تعویض فیلتر و یا موارد مهمی اعم از گارانتی و خدمات نصب و ارسال هیچ‌گونه آپشنی برای دستگاه شما وجود نداشت، شما باید به آن فروشگاه و دستگاه تصفیه آب خود شک کنید. امروزه در بازار با وارد شدن اجناس بسیار بی کیفیت و تقلبی و عدم تشخیص این موضوع از روی ظاهر شما باید از خدمات پس از فروش آن فروشگاه و معتبر بودن جایی که از آن خرید می‌کنید اطلاع کسب کنید در غیر این صورت دستگاهی به شما فروخته می‌شود که هیچ گارانتی و خدماتی را شامل نمی‌شود و پس از خراب شدن دستگاهتان در مدت کوتاه متوجه می‌شوید دستگاه شما تقلبی و فیک بوده است.

فروشگاه اینترنتی دیجی‌پاکاب با داشتن فروشگاه مرکزی و محل خرید حضوری در تهرانسر  و با بیش از 14 سال سابقه برای دستگاه‌هایی که به فروش می‌رساند گارانتی شامل می‌شود و خدمات نصب و ارسال رایگان را داراست و برای سرویس‌دهی دوره‌ای و تعویض فیلتر از طرف کارشناسان مربوطه با شما تماس حاصل می‌شود.

سی سی کا

تصفیه آب اورجینال سی سی کا

تصفیه آب سی سی کا را میتوان معروف ترین برند دستگاه تصفیه آب در ایران معرفی کرد. در سالیان نه چندان دور دستگاه های سی سی کا وارد ایران میشدند. اما با توجه به تحریم ها و هزینه های بالای واردات، در حال حاضر این دستگاه به تعداد کم و به طور اختصاصی در برخی از فروشگاه ها به فروش میرسد.

برای مشاهده قیمت و خرید تصفیه آب سی سی کا اورجینال میتوانید به صفحه لینک شده مراجعه فرمایید.

لایف واتر

تصفیه آب لایف واتر

برند لایف واتر یکی از با کیفیت ترین مارک های تصفیه آب در ایران است. این شرکت اقدام به تولید و توضیح انواع دستگاه تصفیه آب متناسب با بودجه همه مشتریان کرده است. تصفیه آب نوبل تولید شده تحت این برند یکی از بهترین دستگاه های آب تصفیه کنی است که در ایران وجود داشته است.

سافت واتر

تصفیه آب سافت واتر

برند سافت واتر نیز یکی از برندهای قدیمی تایوانی است. متاسفانه در سال های اخیر این دستگاه وارد ایران نشده است. به همین دلیل هم تمامی تصفیه آب های سافت واتر موجود در بازار ایرانی و معمولا تولید شده در شرکت آریا صنعت معصومی هستند.

هیوندای

تصفیه آب هیوندای

تصفیه آب هیوندای نیز از جمله دستگاه هایی است که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. هیوندای مدل H700 تحت لایسنس هیوندای کره است که میتوان آن را به عنوان بهترین دستگاه تصفیه آب با برند هیوندای معرفی کرد.

هیوندای معمولا دستگاه های خود را با بهترین قطعات تایوانی تولید و به بازار عرضه میکند. علاوه بر آن، ظاهر زیبای این دستگاه، آن را میان مشتریان به یک گزینه محبوب تبدیل کرده است.

خرید دستگاه تصفیه آب تایوانی اصل

همانطور که در توضیح برند ها گفتیم، در حال حاضر کم تر برندی به طور مستقیم واردات دستگاه تصفیه آب خود را به ایران انجام میدهد. اما در این بین برخی از دستگاه ها وجود دارد که به طور مستقیم از تایوان یا کشور های دیگر وارده شده اند. یکی از آنها، تصفیه آب اورجینال سی سی کا است.

علاوه بر آن دستگاه تصفیه آب یونیزه قلیایی بیونتک نیز به طور مستقیم از کشور کره جنوبی وارد میشود. این تصفیه آب میتواند به طور تخصصی آب خروجی از شیر شما را قلیایی کند. خاصیت های قلیایی بی شمار هستند که در صفحه دستگاه به آن اشاره شده است.

مطلب پیشنهادی: دستگاه تصفیه آب تایوانی

مشخصات دستگاه تصفیه آب خوب

در ابتدا باید به این نکته توجه داشت که هر دستگاه تصفیه آبی ممکن است که بعد از مدت کوتاهی دچار مشکلات بسیار زیاد شود. چه دستگاه تصفیه آب تایوانی بخرید، چه ایرانی. حتی بهترین نوع دستگاه ها نیز ممکن است که در بخش قطعات دچار مشکل شود.

مطلب پیشنهادی: مشخصات تصفیه آب خوب چیست؟

تفاوتی که بین دستگاه های تصفیه آب اصل و تقلبی وجود دارد، در زمان دوام و عمر قطعات است. برای مثال تصفیه آب 6 مرحله ای سی سی کا به هیچ وجه از نظر دوام و عمر قابل مقایسه با تصفیه آب تایوانی نوبل نیست. به همین دلیل میتوان گفت در صورت امکان یک دستگاه تصفیه آب با کیفیت خریداری کنید.

بنابراین به طور کلی میتوان گفت دستگاهی را بخرید که کیفیت قطعات آن قابل قبول باشد. معمولا قطعات تایوانی از نظر کیفیت نسبت به دیگر آب تصفیه کن ها برتر هستند.

تشخیص فیلتر اصل از تقلبی

فیلتر تصفیه آب، اصلی ترین قطعه دستگاه میباشد. به دلیل اینکه آب خروجی از آن به طور مستقیم با فیلترها در تماس بوده است. قبلا در مقاله ای با عنوان بهترین فیلتر تصفیه آب خانگی در مورد نحوه تشخیص فیلترهای اصلی توضیح دادیم. اما به طور کلی در هنگام خرید تصفیه آب تا حد امکان به نکات زیر توجه کنید:

  1. به مواد اولیه فیلتر دقت کنید: همانطور که بارها به آن اشاره کردیم، نیاز است تا مواد اولیه ساخت فیلتر، بر پایه گیاهی یا Food-Grade باشند. زیرا در غیر اینصورت ممکن است فیلتر تصفیه، با آب واکنش دهد و کیفیت آن را با مشکل مواجه کند.
  2. به برند فیلتر توجه کنید: همانطور که گفته شد نمیتوان کیفیت فیلتر را تنها با برند آن سنجید. اما میتوان تا حدی از فیلتر مورد نظر اطمینان حاصل کرد.
  3. استاندارد های تصفیه آب: دارا بودن از استاندارد های تصفیه آب مانند استاندارد NSF و همچنین WQA میتواند یکی از بزرگترین امتیازات برای هر برندی باشد. بنابراین خرید فیلترهای دارای تاییدیه های جهانی را در اولویت قرار دهید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *