مقالات

تعویض فیلتر های بالای تصفیه آب

تعویض فیلتر های بالای تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب دارای فیلترهای مختلفی است. هر یک از این فیلتر ها وظیفه مربوط به خودشان را دارند و میتوانند مقداری از آلاینده های موجود در آب را حذف کنند و یا مقداری املاح مفید به آن اضافه کنند.

فیلتر های بالای تصفیه آب به آن دسته از فیلترها گفته میشود که معمولا در بالای شاسی دستگاه نصب میشود. این فیلترها اغلب شامل ممبران اسمز معکوس، پست کربن خطی و مینرال میشوند. البته در صورتی که فیلتر اضافه مانند قلیایی یا محافظ ممبران روی تصفیه آب خانگی نصب شده باشد، این فیلتر ها نیز جزو فیلترهای بالای تصفیه آب به شمار میروند.

در این مقاله به شما آموزش تعویض فیلتر مرحله 5 و 6 تصفیه آب را خواهیم داد. البته لازم به ذکر است که قبلا در مقاله ای، ویدیوی آموزش تعویض فیلتر را قرار داده ایم. برای مشاهده آموزش تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی به این لینک مراجعه کنید.

شرکت پاکاب گستر از بزرگترین ارائه دهندگان سرویس و خدمات مربوط به تصفیه آب خانگی در تهران است. تمامی خدمات مربوط به تصفیه آب اعم از تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی، سرویس دوره ای، تعمیر دستگاه تصفیه آب، تعویض قطعات تصفیه آب در صورت نیاز و … در بازرگانی پاکاب گستر انجام میشود.به منظور تماس با بخش سرویس و خدمات پاکاب گستر میتوانید با شماره‌های زیر تماس حاصل کنید.

 

تعویض فیلتر 5 و 6 تصفیه آب

تعویض فیلتر 5 و 6 تصفیه آب

برای تعویض فیلتر های بالای تصفیه آب باید مراحل اولیه زیر را طی کنید. این مراحل نه تنها برای تعویض فیلترهای 5 و 6 تصفیه آب ضروری است بلکه هر زمانی که میخواهید تصفیه کننده آب خود را سرویس کنید، این مراحل را تکرار کنید.

  1. در مرحله اول، شیر ورودی تصفیه آب را ببندید.
  2. سپس شیر مخزن که روی مخزن تصفیه آب به رنگ آبی رنگ وجود دارد را ببندید.
  3. شیر میکس آب تصفیه کن را ببندید.
  4. شیر برداشت روی سینک را باز کنید تا فشار موجود در تصفیه آب خالی شود.

حالا دستگاه شما آماده برای تعویض فیلتر است. یکی از نکات مثبت فیلترهای پست کربن و مینرال این است که مدل کلی این فیلترها به صورت کپسولی است. یعنی نیاز به تعویض داخل هوزینگ ندارد. بنابراین هم راحت تر و هم سریع تر میتوانید پست کربن و مینرال را تعویض کنید.

در مرحله بعد باید کپسول فیلترهای پست کربن و مینرال را از داخل بست فیلتر بیرون آورید و فیلترهای جدیدی که خریداری کرده اید را جایگزین آنها کنید. برای اینکار باید توجه کنید که ورودی و خروجی فیلترها را درست متصل کنید. اتصال آب به درون فیلترها با استفاده از شلنگ تصفیه آب امکان پذیر است. دقت داشته باشید که جهت این فیلترها روی برچسب آنها کشیده شده و یا روی خود آنها هک شده است. اگر متوجه آنها نشدید میتوانید ازاین مسئله استفاده کنید که معمولا قسمتی از فیلتر که شبیه درب آن است همان ورودی فیلتر است و قسمت دیگر خروجی فیلتر می‌شود.

جهت فیلترهای تصفیه آب

 

زمان تعویض فیلتر های بالای تصفیه آب

یکی از نکات بسیار پر اهمیت در هنگامی میخواهید تصفیه آب خود را سرویس کنید این است که بدانید عمر هر یک از فیلترهای شما چقدر است. این کار به شما کمک میکند تا زمان تعویض فیلتر آب تصفیه کن خود را به خوبی بشناسید.

عمر فیلتر های پست کربن و مینرال تقریبا شبیه به هم است. معمولا زمانی که برای تعویض این فیلترها در نظر گرفته میشود چیزی در حدود 9 تا 12 ماه است. البته همانطور که میبینید زمان ذکر شده تقریبی است و امکان دارد با توجه به میزان مصرف شما و کیفیت آب منطقه تان متفاوت باشد.

تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب امری ضروری است. اما تعویض آن زمان مناسبی دارد که باید رعایت شود. اگر شما فیلترهای خود را دیر به دیر تعویض عوض کنید ممکن است به دستگاه آسیب وارد شود. چون منافذ موجود در فیلترها کیپ شده و به دستگاه برای رد کردن آب از این منافذ فشار وارد می‌شود. حتی ممکن است املاح مضر رسوب کرده در فیلتر ها نیز وارد آب بشوند و آب را آلوده کنند. اما از طرفی اگر شما زودتر از موعد نیز فیلترهای خود را تعویض کنید طبعا باید در زمان‌های بسیار کوتاه هزینه‌های بیشتری را بپردازید. به همین دلیل زمان تعویض فیلتر یک بازه زمانی مشخصی است که تعویض فیلتر در آن زمان در ایده‌آل ترین حالت خود است. در بعضی مناطق با توجه به کیفیت آب شهری این فیلترها حتی باید زودتر تعویض شوند که حتما مشاوران ما برای زمان تعویض فیلتر با شما تماس خواهند گرفت.

مطلب پیشنهادی: زمان تعویض همه فیلترهای تصفیه آب

نحوه نصب فیلتر جدید روی دستگاه تصفیه آب

برای نصب فیلتر ابتدا شیر ورودی و شیر مخزن را ببندید و سپس شیر خروجی را باز کنید تا فشار آب داخل دستگاه گرفته شود.

  • دو اتصالی که برای فیلتر جدید تهیه کرده اید را تفلون بپیچید و روی فیلتر سوار کنید.
  • به مقدار نیاز شلنگ ببرید(برای اتصال فیلتر پنجم به ممبران)
  • شلنگ را در اتصال ورودی فیلتر فرو کنید.( در اینجا اگر اتصال تهیه شده فیتینگ است، شلنگ را در آن فقط فرو کنید و اگر مهره ای است، مهره اش را سفت کنید.)
  • شلنگی که از فیلتر آخر به شیر خروجی متصل میشود را از فیلتر آخر دربیاورید و در اتصال خروجی فیلتر جدید فرو کنید. در نهایت سر دیگر شلنگی که به ورودی جدید متصل است را به خروجی فیلتر آخری ببندید.
  • شیر مخزن و ورودی و خروجی را باز کنید تا آب برای مدتی از فیلتر گذر کند.
  • تمام. حالا میتوانید از دستگاه تصفیه آب استفاده کنید.

کارایی فیلترهای بالایی تصفیه آب

فیلترهای بالای دستگاه تصفیه آب شامل فیلترهای ممبران،فیلتر پست کربن و فیلتر مینرال هستند. فیلتر ممبران که اصلی ترین فیلتر دستگاه تصفیه آب است،مهم‌ترین کارایی را دارد. این فیلتر از روش اسمز معکوس تمامی املاح موجود در آب را تصفیه می‌کند. فیلتر پست کربن هم به کمک فیلتر ممبران همه‌ی باقی مانده آلودگی‌های موجود در آب شهری را تصفیه می‌کند. فیلتر مینرال نیز املاح مفیدی که در قسمت‌های قبلی از آب گرفته شده اند را به آب اضافه می‌کند و طعم و مزه‌ی آب را خوب می‌کند. زیرا بدون فیلتر مرحله شش یا مینرال، آب شما فاقد املاح معدنی مفید خواهد بود و همچنین بی مزه خواهد بود. در کل کارایی فیلترهای بالایی تصفیه آب به این صورت است و تمامی این فیلترها به صورت کپسولی و کاملا بهداشتی هستند.

خرید فیلتر پست کربن و مینرال

اولین مرحله از تعویض فیتلر پست کربن و مینرال در مرحله 5 و 6، خرید این فیلترها است. معمولا زمانی که با یک سرویسکار تصفیه آب تماس میگیرید تا برای تعویض فیلتر حضور یابد، خودش یک سری فیلتر پیش فرض به همراه دارد که برای شما میاورد.

اما توصیه ما به شما این است که حتما خودتان به تحقیق قبلی اقدام به خرید فیلترهای تصفیه آب بکنید. به دلیل این که کیفیت فیلتر نقش مستقیمی در تعیین کیفیت آب تصفیه شده خروجی دارد. اگر کیفیت آن خوب نباشد، آب خروجی از تصفیه آب نیز کیفیت خوبی نخواهد داشت.

به همین دلیل است که میگوییم حتما از فیلترهای معتبر برای تعویض فیلتر استفاده کنید تا خیالتان از سلامت آبی که مینوشید راحت باشد.

در حال حاضر فیلترهایی مثل فیلتر لایف واتر و همچنین فیلترهای تایوانی موجود در فروشگاه های معتبر جزو بهترین برندهای فیلتر به شمار میروند. در ادامه میتوانید با کلیک بر روی لینک زیر، به مشاهده قیمت و خرید فیلتر های بالای تصفیه آب بپردازید.

سرویس و تعویض فیلتر توسط پاکاب گستر

در صورتی که خودتان موفق به نصب فیلترهای تصفیه آب نشده اید، میتوانید با تکنسین های ما تماس بگیرید. شرکت پاکاب گستر یکی از بزرگترین ارائه دهندگان سرویس و خدمات تصفیه آب در تهران است. برای تماس با بخش سرویس و خدمات پاکاب گستر میتوانید با شماره تلفن 02144537550 تماس حاصل کنید.

یکی از مهم ترین مزایایی که دریافت خدمات از شرکت معتبر تصفیه آب دارد این است که اگر به هر دلیلی، پس از سرویس دستگاه شما دچار مشکل شد، میتوانید با پشتیبانی پاکاب گستر تماس حاصل کنید تا در صورت امکان راهنمایی های تکمیلی به شما ارائه شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *