مقالات

دلایل تفاوت قیمت فیلتر تصفیه آب در چیست؟

تفاوت قیمت فیلتر تصفیه آب

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای بسیاری از مشتریان و مصرف کنندگان دستگاه تصفیه آب به وجود میاید، این است که دلیل تفاوت قیمت فیلتر تصفیه آب در چیست؟ چرا برخی از فیلتر های تصفیه آب قیمت های بالایی دارند؟ چرا برخی از فروشندگان ادعا میکنند فیلتر های آنها اصل و اورجینال است، در حالی که پک سه تایی را به قیمت 30 هزار تومان به فروش میرسانند؟

در این مقاله قصد داریم تا شما را با حقایق بسیاری در مورد قیمت فیلتر تصفیه آب آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

فاکتور های تفاوت قیمت فیلتر تصفیه آب

برای اینکه بتوانیم فیلتر های تصفیه آب را از یک دیگر متمایز کنیم، فاکتور های زیادی وجود دارد. فاکتور هایی که میتواند انواع فیلتر های آب تصفیه کن را از هم متمایز کند، موارد زیر هستند:

  1. جنس مواد پلاستیکی به کار رفته در فیلتر
  2. جنس کربن به کار رفته
  3. جنس پارچه، لاستیک و متعلقات
  4. برند تصفیه آب تولید کننده

در ادامه به بررسی هر یک از این بخش ها خواهیم پرداخت.

جنس مواد پلاستیکی

یکی از موارد مهم در تعیین قیمت فیلترهای تصفیه آب جنس مواد پلاستیکی به کار رفته در ساخت فیلتر است. جنس این مواد چرا مورد اهمیت است؟

جنس قطعات پلاستیکی تصفیه آب به کار رفته در فیلتر باید از مواد بر پایه گیاهی یا Food-Grade باشد. چرا؟ به دلیل اینکه مواد بر پایه گیاهی با آب تصفیه شده واکنش نمیدهند و باعث آلوده شدن دوباره آب نخواهند شد.

بعضا دیده شده که از مواد پلی اتیلن یا مواد بازیافتی برای ساخت فیلترهای تصفیه آب استفاده میشود، که این موضوع سبب پایین آمدن قیمت تمام شده فیلتر میشود. اما نکته مهم در اینجاست که در این مواد در گذر زمان میتوانند با آب واکنش داده و ترکیبات سمی به آب وارد کنند.

جنس کربن به کار رفته در فیلتر

انواع بسیاری زیادی از کربن برای تصفیه آب وجود دارد. قبلا در مقاله «تفاوت کربن اکتیو ها» را مورد بررسی قرار داده ایم که پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات بیشتر به آن مراجعه کنید.

در کل بهترین فیلتر تصفیه آب، فیلتری هست که از کربن صددرصد گیاهی اکتیو شده و سم شور شده در آن استفاده شود.

تمامی کربن ها، حتی کربن های گیاهی دارای فلزات سنگین و سمی به نام قطران هستند. بنابراین حتما باید قبل از استفاده در فیلتر های تصفیه آب سم شور شده باشند. اگر کربن مورد نظر کربن اکتیو از جنس زغال سنگ باشد، به طور کلی مردود است. مگر به شرطی که توسط شرکت معتبر مثل جاکوبی تولید شده باشد که اولا کاملا زغال سنگ اکتیو شود و ثانیا کاملا سم شور شده باشد تا برای بدن ضرری را ایجاد نکند.

بهترین نوع کربن کدام است؟

در دنیا بهترین انواع کربن برای ساخت فیلتر، کربن های از جنس پوسته نارگیل و گیاه بامبو است. اما متاسفانه در ایران این گونه از کربن ها وجود ندارد. بنابراین از جایگزین هایی برای این کربن ها باید استفاده شود.

کربن های از جنس پوست پسته، هسته زرد آلو، هلو، پوست گردو و حتی هسته انار و … از کربن هایی هستند که در ساخت فیلتر مورد استفاده قرار میگیرند. البته مهم این است که این مواد نیز به طور کامل تحت استاندارد های جهانی اکتیو سازی شده باشند و پس از آن به طور کامل سم شور شوند. در غیر اینصورت حتی این گونه از کربن ها نیز میتوانند مضر باشند.

بنابراین صِرف گیاهی بودن کربن دلیل بر با کیفیت بودن آن نیست.

نکته دیگر که در فیلتر های خوب رعایت میشود، استفاده از کربنی هست که دوده های زیادی تولید نکند. به دلیل اینکه این دوده ها اگر از حدی بیشتر شوند، میتوانند به ممبران تصفیه آب و دیگر قطعات آسیب برساند.

ابعاد فیلتر تصفیه آب

یکی دیگر از نکاتی که در تمایز فیلتر خوب از فیلتر بد موثر است استاندارد بودن ابعاد فیلتر است. در صورت استاندارد نبود ابعاد فیلتر، میتواند جریان عبوری آب را مختل کند که موجب به وجود آمدن مشکلاتی برای تصفیه آب خواهد شد.

این مشکلات عبارتند از:

  1. صدمات وارد شده به پمپ و قطعات دیگر
  2. احتمال شکستگی و پوسیدگی فیلتر

برند فیلتر تصفیه آب

یکی دیگر از نکات موثر بر قیمت تصفیه آب، برند فیلتر است. البته نکته بسیار مهم این است که برند فیلتر به تنهایی نمیتواند نمایانگر کیفیت فیلتر باشد. به دلیل اینکه در حال حاضر بسیاری از فروشندگان و تولیدکنندگان هستند که فیلتر های بی کیفیت را با برند های معتبر تولید میکنند و به طور دلخواه روی آب قیمت گذاری مینمایند.

اما به طور کلی شناخت برند های برتر تولید فیلتر تصفیه آب میتواند شما را در خرید فیلتر تصفیه آب راهنمایی و کمک بکند. برند های برتر در حوزه تصفیه آب عبارتند از:

  • سی سی کا: برند با سابقه تایوانی در حوزه تولید انواع محصولات تصفیه آب
  • لایف واتر: برند ایرانی که با تولید تصفیه آب های با قطعات تایوانی محبوبیت زیادی را کسب کرده است و فیلتر های با کیفیتی نیز تولید میکند.
  • آکواجوی: یکی از برند هایی که در کشور های کانادا و تایوان اقدام به تولید فیلترهای تصفیه آب میکند.
  • سوپرکریستال: یک مارک تایوانی که به طور تخصصی انواع فیلتر تصفیه آب را تولید میکند.
  • فیلمتک: برند آمریکایی که توسط شرکت داو اداره میشود و به تولید تخصصی بهترین ممبران های تصفیه آب میپردازد.
  • هیدروتک: از مارک های چینی تصفیه آب که ممبران های خانگی و نیمه صنعتی را با کیفیت بسیار بالایی تولید و عرضه میکند.

توصیه پایانی

به عنوان توصیه پایانی باید اظهار کرد که فیلتر های ارزان قیمت، دارای کیفیت مطلوبی نیستند و ممکن است که برای سلامتی شما و خانواده تان خطر آفرین باشند. بنابراین برای سلامتی خودتان بهتر است تا از فیلتر های با کیفیت تر استفاده کنید.

البته این سخن به این معنا نیست که هر فیلتر تصفیه آب که قیمت بالاتری داشت دارای کیفیت بهتری است. نکته ای که شما خریداران محترم باید به آن توجه کنید این است که از فروشندگان معتبر اقدام به خرید بکنید. به این کار حداقل اطمینان خواهد داشت که فیلتری که میخرید دارای کیفیت مناسبی خواهد بود.

در صورت نیاز به مشاوره و خرید فیلتر خوب با بخش سرویس و‌خدمات تصفیه آب ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *