مقالات اصلی

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

 

خرید انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب خانگی به طور کلی در دو مدل دستگاه های زیر سینکی و دستگاه های تصفیه آب کیسی یا رومیزی وجود دارند.

دستگاه تصفیه کننده آب خانگی زیر سینکی از متداول ترین و پرفروش ترین دستگاه های تصفیه آب موجود در بازار است. همانطور که از نامش مشخص است زیر سینک ظرفشویی نصب میشود. شامل یک عدد مخزن تحت فشار برای نگهداری آب تصفیه شده، 5 تا 8 عدد فیلتر برای تصفیه آب و در صورت کم بودن فشار آب در ساختمان، شامل یک عدد پمپ تغذیه برای تنظیم و افزایش فشار آب است.

دستگاه آب تصفیه کن رومیزی نیز به تازگی طرفدار های زیادی را پیدا کرده است. از آنجا که این دستگاه ها جای بسیار کمی را در آشپزخانه اشغال میکنند و معمولا تعویض فیلتر بسیار راحتی را دارند، در سال های اخیر محبوبیت خوبی را پیدا کرده اند.

نکته قابل ذکر درباره خرید آب تصفیه کن های خانگی این است که در صورتی که همکار هستید و نیاز به دستگاه تصفیه آب دارید، شرکت تصفیه آب پاکاب گستر امکان فروش عمده دستگاه تصفیه آب خانگی را در اختیار شما قرار داده است. برای ارتباط با شرکت پاکاب گستر شیرمحمدی میتوانید با شماره هایی که در پایین صفحه ذکر شده اند تماس حاصل کنید.

قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی

قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی

در سال های اخیر به دلیل تحریم های به وجود آمده، واردات دستگاه های تصفیه آب و قطعات آن برای وارد‌کنندگان و تولید کنندگان دستگاه تصفیه آب سخت تر شد و از لحاظ قیمتی بسیار بالا رفت. بنابراین به این دلیل قیمت دستگاه تصفیه آب نیز مانند هر کالای دیگری بالاتر رفت.

قیمت دستگاه تصفیه آب با سیستم اسمز معکوس که در ایران از طرفداران بسیاری برخوردار است، به فاکتور های بسیاری وابسته است. برندی که دستگاه را تولید کرده است، مدل دستگاه تصفیه اب و همچنین میزان تصفیه آب در طول شبانه روز بر حسب لیتر، نوع فیلتر های به کار رفته در دستگاه، تعداد فیلتر ها یا مراحل فیلتراسیون، اندازه و کیفیت مخزن آب تصفیه کن، مشخصات و کیفیت پمپ دستگاه، و همچنین شرکتی که از آن دستگاه تصفیه آب را خریداری میکنید همه و همه در قیمت دستگاه تصفیه آب تاثیر گذار خواهند بود.

تعداد بسیار زیادی از تصفیه آب های خانگی و نیمه صنعتی وجود دارند که هر یک از آنها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارا هستند. دستگاه هایی که مراحل فیلتراسیون بیشتری دارند، مخزن بزرگتری دارند، فیلتر های با کیفیت تایوانی در آنها استفاده شده است و یا از پمپ تصفیه آب قوی تری بهره میبرند، دارای قیمت بالاتری میباشند.

خرید مخزن تحت فشار تصفیه آب

خرید مخزن دستگاه تصفیه آب

مخزن ذخیره از اجزاء مهم دستگاه تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی می باشد این که چه مقدار در مخزن آب قرار می گیرد به اندازه آن بستگی دارد و مخزن هایی با اندازه های مختلف، دارای قیمت های مختلفی نیز میباشند. به طور معمول از یک دستگاه تصفیه آب خانگی میتوان در یک روز حدود 100 لیتر آب از آن برداشت کرد که تقریبا در هر ساعت 5 لیتر آب می شود. اندازه‌های مخزن آب از 2 گالن تا 6 گالن می باشد.

اهمیت کیفیت مخزن تصفیه آب بسیار بالاست. از آنجا که اگر مخزن با کیفیت مناسب نباشد، ممکن است پس از مدتی آب تصفیه شده درون خود را آلوده کند. بهترین مخازن تحت فشار موجود در جهان توسط شرکت تانک پک تولید میشود.

برای مشاهده قیمت و خرید مخزن تصفیه آب میتوانید به صفحه لینک شده مراجعه کنید.

خرید فیلتر دستگاه تصفیه آب

در دستگاه تصفیه آب بسته به مدل دستگاه، 5 تا 8 نوع فیلتر وجود دارد. این فیلتر ها به صورت دوره ای باید تعویض شوند تا کیفیت آب آشامیدنی مانند روز اول باقی بماند. همچنین یکی از امتیازات فیلتر های دستگاه تصفیه کننده آب این است که از مواد فودگرید (Food Grade) ساخته شده باشند. زیرا این مواد بر پایه مواد گیاهی ساخته شده و با آب واکنش نمیدهد، بنابراین علاوه بر عمر مفید مناسب، کیفیت بهتری را برای شما فراهم میکند.

قیمت هر یک از فیلترهای موجود در دستگاه تصفیه آب با یکدیگر فرق می‌کند. علاوه بر کارایی مختلف این فیلترها، کیفیت ساخت و تولید این فیلترها نیز بر قیمت آنها تاثیر می‌گذارد. به طور مثال فیلترهایی با کیفیتی که از مواد زیستی و گیاهی تولید می‌شوند و وارداتی نیز هستند قیمت بالاتری دارند. فیلترهای ضعیف تر از مواد نا مرغوب تری ساخته شده اند ولی بعضا مفید هستند.

برای خرید و مشاهده قیمت فیلتر تصفیه آب میتوانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

خرید قطعات و اتصالات دستگاه تصفیه ابخرید فیلتر تصفیه آب

قطعات مختلف آب تصفیه کن از اصلی ترین اجزای دستگاه تصفیه آب هستند. آب تصفیه کن قطعات بسیار زیادی دارد. از جمله قطعات بسیار مهم دستگاه تصفیه آب میتوان به شیر برقی، پمپ افزایش فشار، هوزینگ دستگاه تصفیه، مخزن ذخیره دستگاه و اتصالات و لوازم دستگاه اشاره کرد.

شرکت پاکاب گستر یکی از بزرگترین و جامع ترین نمایندگان فروش عمده قطعات تصفیه خانگی است. انواع لوازم تصفیه اب در پاکاب گستر شیرمحمدی موجود میباشد. قطعات تایوانی، ایرانی، چینی، ویتنامی و دیگر قطعات و لوازم وارداتی دستگاه آب تصفیه کن با تعداد بالا در پاکاب گستر موجود است.

برای مشاهده لیست قیمت قطعات تصفیه آب میتوانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

تصفیه آب چیست ؟

با توجه به کاهش کیفیت آب شهری خرید دستگاه تصفیه آب خانگی همواره از دغدغه های اصلی هر خانواده ای است.به طور کلی فرآیند تصفیه آب به فرآیندی گفته می‌شود که در آن آلاینده های مضر برای بدن از آب حذف شوند و کیفیت آب برای آشامیدن مناسب و قابل قبول گردد.

مطلب پیشنهادی: دستگاه تصفیه آب چیست؟

روش های مورد استفاده برای تصفیه کردن آب شامل فرآیندهای فیزیکی مانند فیلتراسیون ، رسوب گذاری و تقطیر است. فرآیندهای بیولوژیکی مانند فیلتراسیون با کربن فعال بیولوژیکی است؛ فرآیندهای شیمیایی برای تصفیه کردن آب نیز شامل کلر زنی و استفاده از تشعشعات الکترومغناطیسی مانند اشعه ماوراء بنفش. برای هر یک از این روش ها، فیلتر های مخصوصی برای دستگاه تصفیه اب نیز موجود است که فرآیند تصفیه آب را به بهترین نحو بر روی آب انجام میدهند تا آب به آبی مناسب برای آشامیدن تبدیل شود.

در این نوشته به مواردی که قبل از خرید دستگاه تصفیه آب باید به آن توجه کنید اشاره میکنیم و سپس دستگاه های مختلف را به شما معرفی خواهیم کرد. شما میتوانید پس از خواندن این مقاله که بیشتر از ده دقیقه از وقت شما را نخواهد گرفت، به طور کامل با دستگاه تصفیه آب آشنا شده و آماده خرید آب تصفیه کن خانگی یا نیمه صنعتی بسته به نیاز خود باشید.

بهترین دستگاه آب تصفیه کن چه ویژگی هایی دارد ؟

در صورتی که قصد خرید تصفیه آب خانگی برای بهبود آب شهری خود دارید، بهتر است که با ویژگی های بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی آشنا شوید. دستگاه‌های تصفیه آب خانگی در انواع بسیار زیاد و در کیفیت های مختلفی تولید و عرضه میشوند. ایران نیز از این مقوله مستثنا نیست. هر ساله دستگاه های مختلفی در ایران تولید یا به ایران وارد میشوند. دستگاه‌های تصفیه آب ایرانی قابلیت های مختلفی دارند و با قیمت های مختلفی عرضه میشوند.

در ادامه به بررسی عوامل مختلفی که یک دستگاه تصفیه کننده آب خانگی را از باقی مدل ها جدا میکند، آشنا خواهیم شد.

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

برند دستگاه آب تصفیه کن

صد ها برند در حوزه دستگاه تصفیه آب مشغول به تولید هستند. هریک از آنها ویژگی هایی دارند. برخی از این برند ها در تولید برخی از قطعات یا اجزای دستگاه تصفیه آب تخصص دارند مانند برند تانک پک که تولید کننده مخازن تحت فشار مخصوص دستگاه تصفیه اب زیر سینکی است. یا ممبران های اسمز معکوس با برند CSM توسط شرکت Toray Advanced Materials در کشور کره جنوبی تولید می‌شوند.

شناخت بهترین برند های تولید کننده محصولات تصفیه آب به شما اطمینان میدهد که دستگاهی که خریداری میکنید، علاوه بر اینکه با کیفیت است و از بهترین متریال و مواد برای ساخت آن استفاده شده است، گارانتی معتبر و اصل نیز برای شما به همراه دارد.

مطلب پیشنهادی: معرفی بهترین برندهای تصفیه آب

مارک‌های پرفروش تصفیه آب در ایران

مارک های پرفروش تصفیه آب در ایران شامل برند معصومی که تولید کننده همه قطعات دستگاه تصفیه آب با کیفیت مناسب است و به صورت گسترده محصولات خود را در سراسر کشور عرضه میکند، برند لایف واتر که توسط شرکت پاکاب گستر تولید میشود و از نظر کیفیت با برند های تایوانی قابل مقایسه است و برند سافت واتر که به دلیل عرضه گسترده از اعتبار مناسبی برخوردار است.

در برند های معتبر خارجی نیز تایوان حرف اول را میزند. شرکت های تصفیه آب کره جنوبی، کانادا و آمریکا نیز از اعتبار و کیفیت بالایی برخوردار هستند. برند سی سی کا (CCK) که در تایوان مشغول به تولید اکثر محصولات تصفیه آب است، برند تایوانی فلاکستک، برند تانک پک همانطور که قبلا هم گفته شد در تولید مخزن تحت فشار مشغول به کار است، از شرکت های معتبر هستند. شرکت های معروف دیگر در حوزه تصفیه آب شامل هیوندای تولید شده در کره، آکواجوی کانادا و پیور پرو آمریکا می‌باشند.

شما می‌توانید تعداد بسیار زیادی از برندهای معتبر موجود در بازار جهانی را در صفحه بهترین دستگاه تصفیه آب مشاهده کنید. برندهای زیادی از کشورهای تایوانی،کانادایی، آمریکایی،چینی، ویتنامی، اسپانیایی و … که هر کدام جز برترین تولیدکنندگان دستگاه هستند. تنوع برندهای زیاد همیشه برای مشتریان تصفیه آب سردرگم کننده بوده و آنها به دنبال یک انتخاب مطمئن هستند. به همین دلیل بهترین برندهای موجود در ایران برندهای لایف واتر و هیوندای می‌باشند که از قطعات تایوانی اصل استفاده می‌کنند.

مارک های برتر دستگاه تصفیه آب

برندهای تایوانی دستگاه تصفیه کننده آب

همانطور که در قسمت های قبل به این نکته اشاره شد، تصفیه آب تایوانی دارای کیفیت و دوام بسیاری زیادی نسبت به آب تصفیه کن های ایرانی است. در ادامه برندهای تصفیه آب تایوانی که در ایران موجود هستند را معرفی خواهیم کرد.

  • برند تصفیه آب سی سی کا تایوانی
  • برند تصفیه آب لایف واتر مدل نوبل
  • برند تصفیه آب هیوندای

نوع فیلتراسیون دستگاه

روش اسمز معکوس

دستگاه های تصفیه آب امروزه اغلب از سیستم اسمز معکوس RO برای تصفیه کردن آب استفاده میکنند. جریان طبیعی آب همواره از غلظت کمتر به غلظت بیشتر است. فرآیند اسمز معکوس تلاش در به هم زدن این روند طبیعی جریان آب را دارد. به این صورت که در این فرآیند سعی میشود تا با تحت فشار قرار دادن مولکول های آب، جریان آب را از سمت غلظت بیشتر به غلظت کمتر تغییر داده شود.

به صورت کلی استفاده از دستگاههای تصفیه آبی که به روش اسمز معکوس کار میکنند امروزه بسیار بیشتر از دستگاههایی با روش های دیگر است چون بازدهی روش اسمز معکوس یکی از بهترین راندمانها را دارد و هم با طراحی مناسب دستگاه به صورت کاملا علمی فشار آب بسیار مناسبی را برای یک مصرف کننده تامین میکند که در موقع استفاده از آب آشامیدنی تصفیه شده‌ی خود از فشار آب خروجی مناسبی برخوردار باشد و مشکلی بابت هیچ یک از این موارد نداشته باشد. البته باید گفت فشار خروجی آب به عوامل دیگری نیز بستگی دارد به طور مثال در صورتی که شما فیلترهای خود را در موعد مقرر شده توسط شرکت عوض نکنید، فیلترهای شما دچار کیپ شدگی خواهند شد و فشار آب خروجی شما به مرور زمان کم و کمتر خواهد شد و این در کوتاه مدت میتواند به سوختن و از کار افتادن دستگاه شما نیز منجر شود. به همین دلیل است که کارشناسان حوزه تصفیه آب همواره به تعویض فیلترهای دستگاه در زمان مشخص شده تاکید دارند.

در همین حین تغییر جهت جریان، آب از یک غشاء نیمه تراوا که در سیستم های تصفیه آب خانگی یا نیمه صنعتی به آن فیلتر ممبران اسمز معکوس گفته میشود، عبور داده میشود که باعث تصفیه شدن آب خواهد شد.

سیستم اسمز معکوس که به واسطه فیلتری که به آن ممبران یا غشاء گفته می‌شود عملیات جداسازی مولکول را انجام می‌دهد. به این صورت که غشاء یا لایه‌های به هم تابیده شده به دور یک لوله استوانه ای که بیشتر از جنس پلاستیک است با روزنه‌هایی که اندازه آن‌ها از 0.0001 میکرون کوچکتر هستند آلاینده‌های آب را جداسازی می‌کند. این آلاینده‌های آب شامل نیترات، انگل، باکتری، قارچ، سموم کشاورزی، نمک و سایر املاح محلول آلوده‌کننده می‌باشند.

روش‌های قدیمی‌تر تصفیه آب

یکی از روش‌های قدیمی تصفیه آب، استفاده از خاک و سنگ بافته شده بود. خاک، به دلیل جاذب بودن، می‌توانست ذرات آلوده‌کننده را جذب کرده و آب را صاف کند. این روش در صورت وجود خاک مناسب برای استفاده، به عنوان پارچه‌ای نیمه نفوذی عمل می‌کرد و اجزای جامد ویروس‌ها و باکتری‌ها را به خود می‌کشید. متد دیگر استفاده از سنگ بود. سنگ‌های دانه‌ای و متخلخل مانند سنگ مورد استفاده قرار می‌گرفتند تا از طریق خوشه‌بندی ذرات جامد در پایینی‌ترین بخش سنگ، آب تصفیه شده می‌چکید. روش تصفیه آب دیگر، استفاده از نور خورشید بود. در این روش، آنچه درخشش خورشید به بهانه‌ها و سطوح برخورد می‌کند، باعث اکسیداسیون و از بین رفتن میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌ها در آب می‌شود. این روش‌های ساده، اگرچه کمک بزرگی در تصفیه آب قدیمی انجام می‌دادند، با توجه به پیشرفت تکنولوژی حالا به‌صورت وسایل پیشرفته‌تری، مانند تصفیه‌گرهای نانو و اسمز معکوس جایگزین شده‌اند. این تکنولوژی‌های جدید، عملکرد بهتری در حذف الودگی‌ها دارند و نه‌تنها باعث تصفیه بهتر آب می‌شوند، بلکه زمان و انرژی نیز صرفه‌جویی می‌کنند.

روش اولترافیلتراسیون

روش تصفیه آب الترافیلتراسیون UF نیاز به جریان برق ندارد، و برخلاف روش اول یعنی اسمز معکوس از قیمت پایین تری برخور دار می باشد. اساس پیاده سازی این روش کامپکت یا فشرده کردن فیلتر ها به یک دیگر و قرار دادن در مسیر آب می باشد. برای این روش مخزنی در نظر گرفته نشده است بلکه بر روی شیر آب نصب می شود. این روش نسبت به روش اول از قدرت ضعیف تری برخور دار می باشد و دستگاه هایی که جدید وارد بازار می شوند همگی از روش اول استفاده می نمایند.

روش های تصفیه آب

روش ماوراء بنفش

از دیگر روش های تصفیه آب روش استفاده از اشعه های ماوراء بنفش UV است. با تاباندن این اشعه ها به آب ناسالم از نظر میکروبیولوژیکی، میکروب ها کشته شده و آب را تصفیه میشود. طول موج اشعه ماوراء بنفش، DNA موجودات زنده موجود در آب را مختل می کند ، بنابراین دیگر نمی توانند تکثیر شده و شما را بیمار کنند. اگر آب آلوده به باکتری می نوشید، موجودات زنده می توانند در دستگاه گوارش شما ساکن شوند و شروع و تکثیر و بیشتر شدن بکنند.

دو روش اسمز معکوس و اشعه های ماوراء بنفش از محبوب ترین روش ها در جهان هستند. برخی از دستگاه ها از هر دو روش برای تصفیه آب استفاده میکنند. یعنی به طور کلی به دستگاه های تصفیه آب با سیستم اسمز معکوس، یک فیلتر UV افزوده و  از هر دو روش تصفیه برای، تبدیل آب ناسالم به آب سالم بهره میبرند.

عملکرد تصفیه آب خانگی

روش مکانیکی تصفیه آب

روش مکانیکی تصفیه‌آب

‌دستگاه تصفیه کننده آب مکانیکی شباهت بسیار زیادی به دستگاه تصفیه کننده با سیستم اسمز معکوس دارد. تفاوت این دو نوع دستگاه در این است که سیستم‌های مکانیکی از برق استفاده نمیکنند. به این معنی که این سیستم‌ها دارای پمپ، آداپتور یا ترانس نیستند.

استفاده از این سیستم‌ها برای مناطقی که آب خوش طعمی دارند توصیه میشود. اما همانطور که مشخص است کارایی دستگاه تصفیه آب خانگی با سیستم اسمز معکوس را ندارند. عدم استفاده این سیستم‌ها از پمپ، موجب میشود تا آب با فشار مناسب وارد دستگاه تصفیه نشود و به همین دلیل فیلتر‌های اسمز معکوس نمیتوانند عملکرد مناسبی را در تصفیه کردن آلاینده‌ها داشته باشند. در صورتی که ساختمان شما فشار آب مناسبی دارد، میتوانید از دستگاه آب تصفیه کن مکانیکی استفاده کنید.

مراحل فیلتراسیون و کیفیت فیلتر ها

دستگاه‌های تصفیه آب با سیستم اسمز معکوس معمولا دارای پنج یا شش مرحله فیلتر تصفیه آب هستند. در ادامه به اختصار به توضیح هر یک از مراحل فیلتراسیون و فیلتر مورد استفاده در هر بخش خواهیم پرداخت.

انواع فیلتر تصفیه آب خانگی

فیلترهای محافظ ممبران و قلیایی

1فیلتر پلی پروپیلن

در مرحله اول پلی پروپیلن ذوب شده، ذرات خاک، زنگ زدگی و رسوبات موجود در آب تا اندازه 5 میکرون از آب جدا میکند. در این مرحله از فیلتراسیون فیلتر های متنوعی وجود دارند که یکی از مدل های آن فیلتر های قابل شستشو است. البته ما چنین فیلتر هایی را پیشنهاد نمیکنیم. به این دلیل که فیلتر ها هر چقدر که خوب شسته شوند، کارایی اولیه خود را ندارند و ممکن است باعث به وجود آمدن مشکل در آب آشامیدنی شما شوند.

محبوب ترین اندازه‌ی فیلتر های مرحله اول 5 میکرون و 20 میکرون هستند. پس از جدا شدن آلاینده های نسبتا درشت از آب در مرحله اول، آب به مرحله دوم فیلتراسیون میرسد.

2فیلتر کربن گرانول یا کربن پودری

فیلتر کربن گرنول در اصل باعث از بین رفتن کلر خواهد شد. در صورتی که کلر به فیلتر مرحله چهارم یعنی فیلتر ممبران برسد، غشای نازک این فیلتر را تخریب کرده و به آن آسیب میرساند. یک فیلتر با کیفیت کربن گرانول میتواند در حدود 2500 گالن یا 9500 لیتر عمر مفید داشته باشد.

3فیلتر کربن بلاک و کربن اکتیو

کارتریج بلوک کربن که از پوسته نارگیل ساخته شده است،کلر‌، طعم ناخوشایند‌، بوی بد و آلودگی های شیمیایی را از آب حذف می کند.

فیلترهای بلوک کربن اکتیو به طور معمول دارای قابلیت فیلتراسیون ذرات با اندازه های 0.5 تا 10 میکرون هستند‌، که برای فیلتراسیون ذرات‌، حذف طعم و بوی کلر از آب و کاهش سرب نامحلول و در برخی موارد مفید است. در سیستم اسمز معکوس فیلتر کربن بلاک معمولا در مراحل دو یا سه جاگذاری میشود.

4فیلتر ممبران اسمز معکوس

فیلتر ممبران اسمز معکوس با غشای نازکی که دارد تا 95 درصد از کل مواد جامد محلول در آب را حذف کرده و مانع عبور آلاینده ها تا اندازه یک ده هزارم میکرون میشود.

در این مرحله از فیلتراسیون، مواد محلول در آب مثل مولکول های بزرگ و یون های فلزات سنگین از آب حذف میشوند. ممبران اسمز معکوس به عنوان مهم ترین فیلتر موجود در دستگاه تصفیه آب با سیستم اسمز معکوس شناخته میشود.موادی که در این مرحله از فیلتراسیون از آب حذف میشوند یا مقدار آن ها به اندازه زیادی کاهش میابد، عبارتند از:

سدیم، کلرید، مس، کروم و سرب، آرسنیک، فلوراید، رادیوم، سولفات، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، نیترات و فسفر

5فیلتر پست کربن خطی

کربن فعال پوسته نارگیل که به پست کربن معروف است، بین مخزن ذخیره و شیر آب برداشت نصب میشود. وظیفه حذف آلاینده های باقیمانده ای است که ممکن است فیلتر های مراحل قبل در حذف آن ناتوان بوده اند. فیلترهای پست کربن خطی معمولاً در بالای محفظه ممبران سیستم اسمز معکوس نصب می‌شوند.

6فیلتر مینرال

تا مرحله از فرآیند تصفیه آب، یعنی تا زمانی که آب به فیلتر پست کربن خطی می‌رسد، وظیفه تمام فیلتر های موجود حذف مواد مضر و پاکسازی آب از هر گونه ماده ای است که موجب بد شدن طعم و بوی آب شود. اما در فیلتر مینرال مواد معدنی و املاحی که برای بدن ضرورت دارند و مفید هستند به آب افزوده می‌شود تا آب علاوه بر طعم مناسب، برای بدن انسان مفید هم باشد.

اما داستان تصفیه آب به همین شش فیلتر ختم نمیشود. فیلتر های دیگری نیز وجود دارد که در برخی از دستگاه ها به صورت اختیاری نصب میشود تا علاوه بر ایجاد طعم مناسب و اضافه کردن مواد مفید برای بدن به آب، از فیلتر ممبران اسمز معکوس نیز محافظت بیشتری گردد.

7فیلتر محافظ ممبران

وظیفه اصلی فیلتر محافظ ممبران مراقبت و محیا کردن شرایط مناسب و بهینه برای فیلتر ممبران می باشد. این فیلتر از پلی پروپلین 1 میکرون ساخته شده و به عنوان آخرین مرحله تصفیه قبل از فیلتر ممبران‌، ناخالصی‌ها و ذرات ریز و درشت باقیمانده از 3 مرحله اول را گرفته و آبی بدون ذرات اضافه به مرحله بعدی تحویل میدهد.

8فیلتر قلیایی

یک دستگاه تصفیه آب که به آب آشامیدنی خاصیت قلیایی بدهد، در خانه ضروری است. زیرا آب سالم برای نوشیدن، آشپزی و موارد دیگر را فراهم می‌سازد. فیلتر قلیایی سموم و اسیدهای موجود در آب را خنثی می کند تا آن را به آب مخصوص آشامیدن تبدیل کند.

در صورتی که به تازگی شروع به نوشیدن آب قلیایی کرده اید، توصیه می کنیم هشت تا دوازده لیوان (دو تا سه لیتر) آب قلیایی در روز بنوشید تا مزایای مطلوب را تجربه کنید. البته سعی کنید به ناگهان این تغییر از آب معمولی به آب قلیایی را انجام ندهید. سعی کنید در روزهای اول آب قلیایی و معمولی را مخلوط کنید و بیاشامید تا به تغییرات سطح PH بدن خود عادت کنید.

خرید فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی

حجم دستگاه تصفیه اب

امروزه با توجه به کوچک تر شدن خانه ها و به تبع آن کوچکتر شدن آشپزخانه ها، مردم بیشتر به خرید تصفیه آب خانگی با حجم کمتر روی آورده اند. دستگاه های تصفیه آبی که حجم کمتری از کابینت های زیر سینک را اشغال میکنند، در سال های اخیر پرطرفدار تر شده اند.

همینطور دستگاه های تصفیه آب کیسی نیز به بازار آمده اند. این دستگاه ها با قابلیت استفاده رومیزی و جاگیری بسیار کمتر نسبت به دستگاه های اسمز معکوس زیر سینکی، طرفدار بسیاری را در این سال ها پیدا کرده اند. اما باید توجه داشت که این گونه دستگاه ها یا مخزن ذخیره آب ندارند یا مخازن بسیار کوچکی دارند.

معمولا حجم دستگاه‌های تصفیه آب با توجه به مخزن آن‌ها گزارش می‌شود. مخزن‌های مورد استفاده در منازل معمولا دارای ظرفیتی بین 3 تا 4 گالن هستند. این ظرفیت برای استفاده‌ی یک خانواده بین 4 تا 6 نفر پاسخگو است. اما اگر شما دستگاه تصفیه آب را برای استفاده در محل کار خود نیاز دارید باید به سراغ حجم‌های بیشتر بروید و یا دستگاه نیمه صنعتی خریداری کنید. حجم دستگاه‌های نیمه صنعتی با توجه به فیلترهای بزرگی که در آنها وجود دارد بالاتر از دستگاه‌های خانگی است. دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی معمولا برای کافه‌ها و رستوران‌ها به دلیل حجم مصرف بالای ان‌ها به کار می‌رود.

کیفیت آب تصفیه شده در بخش خانگی و نیمه صنعتی هیچ تفاوتی ندارد. فیلتر های استفاده شده در این دو نوع دستگاه دقیقا از یک جنس هستند و فقط در ابعاد مختلفی به کار می‌روند. قیمت این فیلترها نیز فقط به دلیل تفاوت در سایز آنها متفاوت است.

خرید از فروشگاه تخصصی فروش تصفیه آب

بسیاری از فروشندگان دستگاه تصفیه آب به صورت عمده در فروش همه‌ی وسایل خانگی هم مشغول هستند و تمرکز فروششان به صورت اختصاصی در زمینه تصفیه آب نیست. این امر باعث می‌شود که حدمات پس از فروش آنها یا آپشن‌هایی که برای مشتری در زمان خرید وجود دارد بسیار محدود شود. به عنوان مثال پاکاب گستر شیر محمدی امکان نصب و ارسال رایگان دستگاه به تمامی نقاط کشور را برای مشتریان خود فراهم کرده است. در صورتی که بسیاری از فروشگاه‌ها فقط محصول را به مشتری رسانده و خدماتی پس از فروش به آن ارائه نمی‌دهند. همچنین گارانتی دستگاه‌های پاکاب گستر به مدت یک تا دوسال است در صورتی که بسیاری از فروشگاه‌های غیر تخصصی در صورت ایراد فنی دستگاه هیچ پشتیبانی ندارند. بنابراین خرید از یک فروشگاه مختص فروش دستگاه تصفیه آب بسیار مقرون به صرفه تر به نظر می‌رسد.

تجربه مشتریان درباره خرید از پاکاب گستر

مجموعه پاکاب گستر بیش از ده هزار مشتری دارد که هر کدام خریدی از شرکت داشته اند. این مشتریان همیشه درباره قیمت مناسب دستگاه‌های تصفیه آب نسبت به کیفیت و عملکرد آن‌ها رضایت داشته اند. علاوه بر این، آن‌ها همیشه از امکان نصب و ارسال رایگان دستگاه تصفیه آب رضایت داشته اند و این ایده بسیار برای آن‌ها محبوب است. همچنین مشتریانی که خرید می‌کنند از گارانتی دستگاه ها به مدت یک تا دوسال بهره مند میشوند و همچنین خدمات پس از فروش برای آن ها محیا است.

رضایت مشتری یکی از مهم ترین اهداف مجموعه پاکاب گستر شیر محمدی می‌باشد و تکریم مشتری از اولویت های پاکاب گستر است.

ارزان ترین دستگاه تصفیه آب خانگی چه قیمتی دارد؟

در حال حاضر ارزان ترین دستگاه های تصفیه آب خانگی برای خرید، دستگاه های تصفیه اب تولید شده در ایران هستند. همینطور قیمت ارزان دستگاه تصفیه آب بستگی به سیستم فیلتراسیون دستگاه تصفیه آب نیز دارد. از آنجا دستگاه هایی که با سیستم اسمز معکوس کار میکنند قاعدتا قیمت بیشتری نسبت به بقیه دستگاه ها دارند. زیرا قطعات بسیار زیادی در این دستگاه ها استفاده میشود و در نتیجه آب با کیفیت تری را به عنوان خروجی ارائه میدهد.

به صورت کلی ارزان ترین دستگاه تصفیه آب در حال حاضر دستگاه تصفیه آب آرتک مدل هوزینگی و اینلاین است. با توجه به روشی که در آن به کار رفته بسیار به صرفه برای کسانی است که دستگاه تصفیه آب در منزلشان ندارند.این دستگاه با سیستم اسمز معکوس کار می‌کند. طراحی ساده و محبوب آن برای کسانی که بین خریدن یا نخریدن دستگاه مردد هستند بسیار مناسب است. این دستگاه همراه با پمپ دستگاه تصفیه آب به فروش می‌رسد. پمپ دستگاه تصفیه آب برای افزایش فشار آب بسیار ضروری و مهم است. این دستگاه برای همشهریان تهرانی به صورت کاملا رایگان ارسال شده و بدون دریافت هیچ هزینه‌ای در محل کار یا منزل شما نصب خواهد شد. برای اطلاع از نحوه دریافت خدمات با مجموعه پاکاب گستر تماس بگیرید.

قبلا در مطلبی با عنوان دستگاه تصفیه آب خانگی ارزان به معرفی برخی از بهترین آب تصفیه کن ها با قیمت کم اشاره کردیم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

هزینه سرویس دستگاه تصفیه آب

نکته دیگری که در خرید تصفیه آب خانگی باید به آن توجه کنید، هزینه سرویس دستگاه تصفیه آب مورد نظرتان است. سرویس های دوره ای دستگاه تصفیه آب شامل تعویض فیلتر های تصفیه آب به صورت شش ماهه و همچنین یک ساله است.

در صورتی که خودتان تمایل به تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب خود داشته باشید می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید.شما باید ابتدا با خرید فیلترهای مورد نظر حود از فروشگاه آن را تهیه کنید. سپس با توجه به سه مرحله اول یا دوم بودن آنها هوزینگ مربوطه دستگاه خود را باز کنید. بعد از آن با جایگزینی فیلتر نو به جای فیلتر کهنه هوزینگ خود را سفت کنید. در هر مرحله‌ای اگر دچار سوال یا ابهامی شدید می‌توانید ویدیوهای تعویض فیلتر که در این صفحه وجود دارد را مشاهده کنید.

دستگاه آب تصفیه کنی که خریداری میکنید باید قطعاتی داشته باشد که در بازار ایران به راحتی پیدا شود. همچنین در صورتی که از مکان های متفرقه به خرید دستگاه تصفیه اب بپردازید، ممکن است که این نکات به شما گفته نشود و پس از خرید دستگاه تصفیه آب به وجود چنین موردی پی ببرید.

از کجا دستگاه تصفیه کننده آب معتبر تهیه کنم ؟

قبلا به اهمیت برند دستگاه در حوزه تصفیه آب اشاره شد که اگر برند دستگاه معتبر باشد،شاید بتوان گفت که خیال شما را از لحاظ کیفیت دستگاه تصفیه آب راحت میکند. اما صرف وجود نام برند روی دستگاه تصفیه آب بیانگر اعتبار و اطمینان از کیفیت دستگاه آب تصفیه کن نیست.

بسیاری از فروشندگان دستگاه های نامعتبر و بی کیفیت را با برند های معروف مثل سی سی کا یا فلاکستک به فروش میرسانند. نه تنها با خرید اینگونه دستگاه ها از نظر مالی ضرر خواهید کرد، بلکه به دلیل فیلتر ها و قطعات بی کیفیت به کار رفته در آن دستگاه ها، به بدن شما نیز ضرر های ناخوشایندی خواهد رسید.

بنابراین شناخت یک مرکز فروش معتبر برای خرید دستگاه تصفیه آب از هر جهتی خیال شما را آسوده میکند.

خرید تصفیه آب خانگی از پاکاب گستر

شرکت بازرگانی پاکاب گستر که در زمینه تولید و فروش دستگاه های تصفیه آب بیشتر از 10 سال تجربه دارد، یکی از معتبر ترین مراکز خرید دستگاه آب تصفیه کن خانگی و نیمه صنعتی، فیلتر های دستگاه تصفیه اب و همچنین هر گونه قطعه به کار رفته در دستگاه تصفیه آب است.

خرید حضوری: برای خرید حضوری میتوانید به فروشگاه شرکت پاکاب گستر واقع در تهرانسر – بلوار لاله – رو به روی پاساژ الماس – تصفیه آب پاکاب گستر حضور پیدا کنید و علاوه بر مشاوره رایگان حضوری در خصوص تصفیه آب کیفیت دستگاه ها را از نزدیک ملاحضه کنید.

خرید تلفنی: از راه های دیگر خرید یا مشاوره، خرید تلفنی دستگاه تصفیه آب است. برای این کار میتوانید با شماره های درج شده در پایین صفحه تماس حاصل کرده و مشاوره های لازم را در خصوص خرید تصفیه آب بگیرید

خرید اینترنتی: برای خرید اینترنتی دستگاه تصفیه اب و مشاهده همه محصولات میتوانید به فروشگاه پاکاب گستر در سایت دیجی پاکاب رفته و از طریق سایت به ثبت سفارش بپردازید.

خرید اینترنتی تصفیه‌آب

[/vc_column_text]

سوالات متداول در حوزه تصفیه آب

بازگشت به لیست

12 دیدگاه در “خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

  1. آتوسا گفت:

    خرید اقساتی تفیه آب به چه صورت است؟

    1. کارشناس پاکاب گستر گفت:

      سلام و درود
      شرایط خرید اقساطی رو میتونید با کلیک بر روی این لینک مشاهده کنید.

  2. سعید گفت:

    تو‌منطقه شهرک اکباتان فشار آب خیلی زیاده آیا تصفیه آبی دارید که تحمل فشار آب این منطقه رو بکنه خیلی پیش اومده که نشتی یا ترک خوردگی ایجاد میشه

    1. کارشناس پاکاب گستر گفت:

      اصولا در برج‌ها فشار آب بیشتر هست و شهرک اکباتان هم فشار بیشتر هست، بهتره از دستگاههای درجه یک متریال تایوانی یا ساخت تایوان استفاده کنید. معمولا تصفیه آب های با حوزینگهای شرکت ارگانیک تایوان بهترین هستند و امکان نشتی یا ترک خوردگی بسیار ناچیز است. ضمنا بهتر است از فشار شکن و ضامن ضد نشت هم استفاده بشه بهتره با بخش فروش تماس بگیرید تا بهترین دستگاه تصفیه آب رو معرفی کنند.

  3. هوشیار خواه گفت:

    هوشیار خواه هستم منطقه بلوار فردوس غرب از خرید تصفیه آب خانگی لایف واتر مدل تراست بسیار راضی هستم از مدیر فروش اقای سلمانی حدود ۲۰ دقیقه وقت گذاشتن توضیح دادن از اقای رامش هم بابت نصب و راه اندازی بسیار راضی هستم به درخواست مدیر فروش محترمتان این کامنت رو گذاشتم

    1. کارشناس شرکت پاکاب گستر گفت:

      ممنون از پیام انرژی بخش شما برای سرویس و خدمات هر ۶ ماه تماس گرفته میشه. لطفا مراقب کلاهبرداران تلفنی باشید و از شماره های اصلی شرکت استعلام بگیرید.

  4. حسن گفت:

    از جایی یه دستگاه تصفیه آب خانگی خریداری کردم مدام خاموش میشه شما که نمایندگی هستید میتونید تعمیرش کنید هزینه‌اش چقدر میشه

    1. کارشناس پاکاب گستر گفت:

      شرکت پاکاب گستر با دارا بودن بهترین سرویس کارهای تخصصی تصفیه آب هر گونه سرویس و خدمات به تمام نقاط استان تهران و حومه تهران انجام می دهد هزینه سرویس دستگاه بسته به نوع خدمات متغیر میباشد در صورتیکه از شرکت پاکاب گستر خریداری کرده باشید و شامل گارانتی باشد بابت سرویس دستگاه فقط هزینه ایاب ذهاب دریافت میگردد در غیر اینصورت هزینه بطور کامل دریافت میشود

  5. امیدفرهودی گفت:

    باعرض سلام و خداقوت خدمت اساتید شرکت پاک آب جناب آقای شیرمحمدی و همچنین واحدفروش جناب آقای امید سلمانی و نصاب عزیز جناب رامش گل البته اگر تو اعلام اسامی این بزرگواران اشتباهی شده به بزرگیتون ببخشید.
    حدودا ۲ماه تحقیق تو این بازار برای خرید یک دستگاه خوب و کلی مشاوره و سرچ و درآخر معرفی چندنفر از دوستان از شرکت پاک آب یکدستگاه تصفیه آب ۶مرحله cckخریدم البته مخزن رو بامشورت دوستان و اساتید شرکت مدل چینی ۴گالن خرید کردم.واقعا دستگاه عالی و بی صدایی هست و توی این مدت ۱۰روز که استفاده میکنم سختی حدود ۳۰ بمن میده،البته ناگفته نماندهدف اصلی خرید من از دستگاه استفاده جهت دستگاه اسپرسوساز صنعتی درمنزل هست تااز هزینه های تعمیر در امان باشم،البته ناگبته نماند تو این مدت از شر گج و رسوب کتری راحت شدم خلاصه به همه دوستان شرکت پاک آب رو پیشنهاد میکنم.

    1. کارشناس پاکاب گستر گفت:

      سلام جناب فرهودی
      خیلی ممنون از حسن نظر شما به شرکت پاکاب گستر، نظرات شما بسیار انرژی بخش هست برای ما

  6. صانع گفت:

    سلام جناب اگر پاسخ بدید ممنون میشم.
    قیمت دستگاه درجه 1 الان حدود چنده؟ چون میخوام یه دستگاه خریداری کنم و کیفیت برام حرف اول رو میزنه. دننبال چه دستگاهی باید بگردم؟

    1. کارشناس تصفیه آب پاکاب گستر گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      در حال حاضر دستگاهی رو میشه به عنوان بهترین تصفیه آب معرفی کرد که قطعاتی که در اون استفاده شده تایوانی باشه. در حال حاضر دستگاه هایی مثل هیوندای و لایف واتر جزو این دستگاه ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *