مقالات

دستگاه تصفیه آب کوچک و کم جا

دستگاه تصفیه آب کوچک

در حال حاضر میتوان گفت بسیاری از خانواده ها به دنبال خرید یک دستگاه تصفیه کننده آب هستند. به دلیل اینکه در سال های گذشته با آمار نزولی کیفیت آب دست و پنجه نرم کرده ایم، تصفیه کردن آب به یکی از اولویت های خانواده ها تبدیل شده است. در این بین اما، بسیاری از افرادی که به دنبال خرید تصفیه آب هستند، با مشکل کمبود جا مواجه هستند. برای همین در با عباراتی مثل تصفیه آب کم جا، یا دستگاه تصفیه آب کوچک به سراغ ما می آیند.

در این مقاله قصد داریم تا انواع دستگاه تصفیه آب کوچک را به شما معرفی کنیم و سایز تقریبی آن‌ها را به نسبت آشپزخانه شما به شما ارائه کنیم. بنابراین با ما همراه باشید.

دلیل استفاده از تصفیه آب کم جا

دستگاه تصفیه آب خانگی به یکی از پرطرفدار ترین لوازم خانگی در سال های اخیر تبدیل شده است. به دلیل اینکه میتواند آب شهری را در اندازه ای تصفیه کند که دیگر هیچ آلاینده ای در آن باقی نماند. اما مشکلی که بسیاری از خانواده ها با آن دست و پنجه نرم میکنند، مشکل جا و نبود فضای کافی برای دستگاه آب تصفیه کن است.

به همین دلیل است که میتوان اذعان کرد اصلیترین دلیل درخواست برای تصفیه آب کوچک، کمبود جا است. تصفیه آب های رومیزی یکی از پیشنهاد های ما برای حل این مشکل است. البته این گونه از دستگاه ها نیز نیاز به فضای نیم متر در نیم متر دارند.

البته در خرید تصفیه آب باید به این نکته توجه کنید که دستگاه تصفیه آب خانگی دارای یک استاندارد جهانی است. مخصوصا تصفیه آب های زیر سینکی که هر یک از آنها دارای سایز مشخصی هستند که به طور جهانی بر طبق این اندازه ها تولید میشوند.

تبعات کوچک شدن تصفیه آب

همانطور که گفته شد، تصفیه آب های امروزی اسمز معکوس بر اساس استاندارد جهانی ساخته میشوند. در صورتی که سایز دستگاه تصفیه آب کوچک شود، نمیتوان از آن انتظارات زیادی داشت.

تصفیه آب کم جا سر شیری

برای مثال بسیاری از مشتریان ما به سراغ تصفیه آب های سر شیری میروند. به دلیل اینکه این تصفیه آب ها در انتهای شیر روی سینک نصب میشوند، تقریبا جایی را اشغال نمیکنند. به همین دلیل بسیار محبوب هستند. اما باید به این نکته توجه داشت که این گونه از وسیله های تصفیه آب تقریبا تاثیر چندانی بر روی آب ندارد.

به دلیل اینکه حدود 99 درصد آلاینده ها در فیلتر ممبران تصفیه آب از آب جدا میشوند. در صورتی که بخواهیم از فیلتر ممبران بهره ببریم، باید فیلترهای پیش تصفیه را نیز جایگذاری کنیم. به همین ترتیب برای تکمیل فرآیند تصفیه آب و بالا بردن کیفیت آب نیاز به فیلترهای پست کربن و مینرال نیز میباشد.

به همین دلیل است که نمیتوان یک دستگاه تصفیه آب کامل و ایده آل را در سایز کوچک تولید کرد.

انواع دستگاه تصفیه آب کوچک

همانطور که گفتیم، دستگاه تصفیه آب خانگی در طرح ها و مدل های مختلفی تولید میشود. اما به طور کلی میتوان گفت بهترین دستگاه های تصفیه اب خانگی، دو نوع است.

توجه شود که در این دسته بندی، تصفیه آب های اسمز معکوس را مد نظر قرار داده ایم. بنابراین روش های دیگر تصفیه آب که عمدتا فیزیکی هستند مثل فیلترهای سرامیکی و فیلترهای سر شیری در این دسته بندی قرار نمیگیرند.

تصفیه آب کیسی رومیزی

دستگاه تصفیه آب رومیزی در حال حاضر زیباترین نوع تصفیه آب در جهان است. بسیاری از کشور های مدرن در حال حاضر روی به تولید این گونه از تصفیه آب ها آورده اند.

تصفیه آب های رومیزی میتوانند به طور جداگانه یا با اتصال به یک شیر برداشت نصب شوند. معمولا نیازی به سوراخ کردن سینک ندارند و نیاز به تغییرات در لوله کشی زیر سینک نیز وجود ندارد. به همین دلیل است که نصب تصفیه آب کم جای رومیزی کار ساده تری است.

این یکی از مزیت های بسیار خوب تصفیه آب های کیسی است؛ زیرا تعداد نسبتا بالایی از مشتریان ما به دلیل اینکه مستاجر هستند، نمیتوانند روی سینک سوراخ ایجاد کند یا در سیستم لوله کشی زیر سینک تغییراتی را ایجاد کنند.

مزیت دیگر تصفیه آب های رومیزی، قابل حمل بودن آن است. دستگاه های تصفیه آب زیر سینکی نسبتا در حمل و نقل کار را برای ساکنان خانه دشوار میکنند.

دستگاه تصفیه آب زیر سینکی

اما پر کاربرد ترین تصفیه آب خانگی که در ایران و جهان بیشترین تولیدات مربوط به آن است، تصفیه آب زیر سینکی است. این دستگاه‌ها نسبتا کوچک هستند. فضای زیادی را اشغال نمیکنند. از طرف دیگر قرار گرفتن آنها در زیر سینک تمامی اتصالات را پنهان کرده و فقط یک شیر برداشت روی سینک نصب میشود که از این نظر دارای مزیت هستند.

برای تصفیه آب خانگی زیر سینکی کافی است یک کابینت از زیر سینک را خالی کنید و آن را به دستگاه تصفیه آب و قطعات وابسته به آن تخصیص دهید. به طور کلی مخزن تصفیه آب بزرگترین قطعه تصفیه آب است که در کنار دستگاه، تنها در یک درب کابینت جا میگیرد و فضای کمی را اشغال خواهد کرد.

از طرف دیگر این موضوع که تصفیه آب های زیر سینکی همگی دارای سیستم اسمز معکوس هستند، خیال شما را بابت کیفیت آب خروجی راحت تر میکند.

قیمت دستگاه تصفیه آب کوچک

به طور کلی در مورد تصفیه آب های زیر سینکی و رومیزی، قیمت آب تصفیه کن کم جا کمی متفاوت است. دستگاه های تصفیه آب رومیزی به دلیل کیفیت ظاهری و کم حجم تر بودن آنها دارای قیمت به نسبت بالاتری هستند.

اما یک نکته بسیار مثبت در مورد تصفیه آب های زیر سینکی این است که طیف بسیار وسیعی از دستگاه های تصفیه آب سنتی زیر سینکی وجود دارد. این تنوع باعث شده است که قیمت آنها نیز دارای تنوع بسیار خوبی باشد.

قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی به فاکتور های متعددی وابسته است که در مقاله لینک شده به آنها پرداخته ایم. همچنین برای مشاهده قیمت انواع تصفیه آب خانگی میتوانید به فروشگاه شرکت پاکاب گستر که در منوی بالای صفحه وجود دارد مراجعه کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *