مقالات

دلایل آب نیامدن از تصفیه آب خانگی

دلایل آب نیامدن از دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس، یکی از بهترین و محبوب‌ترین روش‌های تصفیه آب در جهان است. با این حال، گاهی اوقات ممکن است با مشکلاتی مواجه شویم که منجر به عدم خروج آب از دستگاه شود. در این مقاله، به شش دلیل اصلی عدم خروج آب در دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس پرداخته‌ایم.

مطلب پیشنهادی: عیب یابی دستگاه تصفیه آب خانگی

1. آسیب آداپتور سیستم اسمز معکوس

اگر منبع تغذیه برق دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس خراب شود، ممکن است با مشکل آب نیامدن از دستگاه تصفیه آب مواجه شوید. برای رفع این مشکل، باید معمولا آداپتور یا ترانس دستگاه تعویض شود. البته قبل از انجام دادن هر کاری با یک مختصص در حوزه تصفیه آب مشورت کنید.

2. خرابی شیر برقی ورودی آب و یا سنسور لوپرشر

شیر برقی ورودی آب و کلید فشار پایین، قطعات مهمی هستند که برای عملکرد صحیح دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس ضروری هستند. این قطعات جزو لوازم برقی تصفیه آب به شمار میروند و اگر خراب شوند، ممکن است با مشکل عدم خروج آب مواجه شوید.

3. گرفتگی فیلتر ممبران RO

اغلب، دلیل اصلی عدم خروج آب در دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس، گرفتگی فیلتر ممبران RO است. این مشکل می‌تواند به دلیل کیفیت بسیار نامناسب و پایین آب، فشار بالای آب، قرار گیری ذرات بزرگ در آب و یا استفاده نامناسب از دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس باشد.

برای رفع این مشکل، باید فیلتر ممبران در مرحله چهارم تصفیه آب را در زمان مناسب و معین خود تعویض کنید. این فیلتر باید حداقل هر دو سال یکبار تعویض شود.

مطلب پیشنهادی: تعویض فیلتر ممبران تصفیه آب

4. فشار هوای نادرست در مخزن ذخیره

کم بودن فشار هوای فشرده شده موجود در مخزن ذخیره تصفیه آب نیز می‌تواند دلیل عدم خروج آب در دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس باشد. برای رفع این مشکل، باید فشار هوای مخزن ذخیره را به حالت پیش‌فرض برگردانید. معمولا در سرویس تصفیه آب، تکنسین ها فشار باد مخزن را نیز تنظیم میکنند.

5. گرفتگی پیش فیلترهای تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس شامل چندین فیلتر است، در صورتی که پیش فیلترها گرفتگی داشته باشند، ممکن است با مشکل آب نیامدن از تصفیه آب مواجه شوید. فیلترهای پیش تصفیه آب شامل فیلترهای الیافی، فیلتر کربن پودری و کربن بلاک میشود. برای رفع این مشکل، باید پیش فیلترها را تعویض کنید.

6. کیپ شدن فیلترهای مراحل 5 به بعد

همانطور که ذکر کردیم، فیلترهای تصفیه آب به دلیل عبور آب آلوده از آنها در معرض رسوب و گرفتگی قرار دارند. به همین دلیل ممکن است کیپ شده و نتوانند آب را در اندازه استاندارد از خود عبور دهند.

به همین دلیل است که رسوب و کیپ کردن فیلترهای پست کربن، مینرال، محافظ ممبران، قلیایی و اینفرارد در صورت وجود انها میتواند از دلایل افت فشار تصفیه آب خانگی باشد.

7. کیپ شدن شیرها و اتصالات دستگاه تصفیه آب

ممکن است به دلایل گوناگون مانند وجود رسوبات، جرم، جلبک و … در مغزی شیر برداشت تصفیه آب، این قطعه دچار کیپ شدگی شود و مقدار آب کم تری را از خود عبور دهد. همچنین این اتفاق ممکن است در اتصالات تصفیه آب به خصوص شلنگ ها و لوله های زیر سینک نیز رخ بدهد.

در صورتی که در مناطقی ساکن میباشید که دارای آب با سختی بالاتری است، احتمال وقوع کیپ شدگی در قطعات برای شما بالاتر میرود. این موضوع سبب آب نیامدن یا از تصفیه آب خانگی یا افت فشار دستگاه تصفیه آب شما میشود.

خلاصه

در این مقاله به شش دلیل اصلی عدم خروج آب در دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس پرداخته شد. همچنین به شما توصیه میشود که در صورت وجود هر یک از این مشکلات، به یک شرکت تصفیه آب مراجعه کرده و مشکل را رفع کنید. مراقبت و نگهداری منظم دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس، می‌تواند باعث بالا بردن کیفیت آب و برطرف شدن مشکلات عدم خروج آب گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *