مقالات

فواید نوشیدن آب تصفیه شده

آب زندگی است. اما همه ما میدانیم که هر آبی نمیتواند تشبیه شده به زندگی باشد. همه دانشمندان بر این باورند که آبی که میتواند برای بدن سالم، خالص و عاری از هرگونه میکروب باشد، برای زندگی ضروری است. ما در شرکت پاکاب گستر شیرمحمدی همواره هدفمان این است که شرایط را برای خانواده ها فراهم کنیم تا بتوانند از آب تصفیه شده‌ی سالم استفاده کنند.

بر اساس گزارش علمی منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها(www.cdc.gov)، سالانه میلیون ها نفر از بیماری های مربوط به دستگاه گوارش رنج می برند. این چیزی است که هر خانه، فرد و سازمانی باید همیشه نگران آن باشد. کیفیت آب به جنبه‌ای تبدیل شده است که در بحث سلامت جمعیت جهانی در خط مقدم است.

در این مقاله به شما برخی از مهم ترین فواید و مزایای نوشیدن آب تصفیه شده را بیان خواهیم کرد. اما در ابتدا نگاهی به تعریف آب تصفیه شده خواهیم پرداخت.

آب تصفیه شده اسمز معکوس چیست؟

آب تصفیه شده به آبی اطلاق میشود که در چندین مرحله در دستگاه تصفیه آب خانگی فیلتر و تصفیه شده باشد. معمولا به این دلیل به این تصفیه آب ها اسمز معکوس گفته میشود، که آنها از سیستم اسمز معکوس برای تصفیه کردن آب استفاده میکنند.

اسمز معکوس در حال حاضر پذیرفته شده ترین روش تصفیه آب در سراسر جهان است که در بسیاری از دستگاه های تصفیه کننده آب مورد استفاده قرار میگیرد. مهم ترین مزیت تصفیه آب خانگی این است که میتواند تا بیش از 99 درصد آلاینده های موجود در آب را از بین ببرد.

بنابراین آب تصفیه شده اسمز معکوس دارای آلاینده های کمتری خواهد بود. برای مثال سدیم، میکروب ها و باکتری ها، فلزات سنگین و غیره در این آب وجود نخواهند داشت، بنابراین دستگاه آب تصفیه کن، آب سالم تری را برای ما فراهم میکند.

مطلب پینشهادی: دستگاه تصفیه آب چه آلاینده هایی را حذف میکند؟

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب

فواید دستگاه تصفیه آب

 

1. استفاده از چندین مرحله فیلتراسیون

یکی از بهترین و کارامد ترین مزیتهای تصفیه آب خانگی استفاده از چندین مرحله تصفیه آب برای فیلتراسیون آب است. یک دستگاه تصفیه آب خوب شامل 6 تا 9 مرحله تصفیه آب است. همگی مراحل تصفیه آب وظیفه خاص خودشان را دارند. برای مثال مرحله اول که الیافی است به تصفیه و حذف مواد درشت از آب میپردازد. فیلترهای کربنی بو و مزه ناخوشایند آب را از بین میبرند. برای مشاهده کامل وظایف انواع فیلتر تصفیه آب به این صفحه مراجعه کنید.

انواع فیلتر های دستگاه تصفیه آب

2. ارائه آب آشامیدنی سالم

زمانی که آب آشامیدنی شامل موادی مثل فلزات سنگین، مواد شیمیایی و … باشد و آب دارای طعم و مزه نامناسبی باشد، به این معنی است که از آب تمیز و سالمی استفاده نمیکنیم. گزارشات بسیاری مبنی بر وجود مواد آلاینده در آب لوله کشی وجود دارد. این گونه از مواد موجب بالا رفتن سختی آب میشوند.

مصرف بیش از حد مواد شیمیایی موجب به وجود آمدن سنگ در کلیه ها میشود. در حالی که با استفاده از تصفیه آب اسمز معکوس میتوان از داشتن آب سالم و بدون ناخالصی های مضر اطمینان داشت.

3. برای پوست و مو مفید است

مواد شیمیایی و فلزات سنگین مانند کلر، آلومینیوم و جیوه موجود در آب تصفیه نشده، رطوبت را از پوست ما می کشند و کلاژن را تجزیه می کنند. این آلاینده‌ها همچنین به اندازه کافی قادر هستند که روغن‌های مو را از بین ببرند و آن‌ها را خشک و کشیده شوند. آب تصفیه شده با دستگاه های آب تصفیه کن با از بین بردن مواد مضر موجود در آب، از رسیدن رطوبت به بدن اطمینان حاصل میکنند.

حفاظت از پوست و مو

4. حفظ سلامت دهان و دندان

یکی از فواید جالب آب تصفیه شده برای سلامت دهان و دندان ها است. بسیاری از افراد هنوز نمیدانند که نوشیدن آب نا سالم سبب از آسیب رسیدن به دندان ها میشود. با نوشیدن آب سالم میتوان از تماس آلاینده های مضر برای دندان ها جلوگیری کرد.

سلامت دهان و دندان

5. غذاهای سالم و مقوی تر

با استفاده از دستگاه تصفیه آب، آب سالم تری برای مصرف فراهم میشود. همانطور که میدانید برای پخت بیشتر غذا ها نیز نیاز به آب است. با استفاده از آب تصفیه شده، آب سالم تری برای پختن غذا استفاده میشود، بنابراین غذا نیز مقوی تر و پر خاصیت تر خواهد بود.

6. بو و مزه بهتر با آب تصفیه شده

از مهم ترین فوایدی که دستگاه تصفیه آب برای ما فراهم میاورد، بو و مزه مناسب است. همانطور که قبل تر گفتیم، دستگاه تصفیه آب دارای فیلترهای گوناگونی است. هر یک از آنها وظیفه خاصی دارند. فیلترهای کربنی وظیفه دارند تا انواع آلاینده هایی که موجب ناخوشایند شدن طعم و بوی آب تصفیه شده میشوند را از بین ببرد. بنابراین آب شهری با گذر از چند مرحله فیلتر کربنی، مزه و بوی بسیار بهتری را به خود خواهد گرفت.

7. حفاظت از ظروف خانه

آب شهری دارای آلاینده هایی مثل کلسیم و منیزیم است. این دو ماده اصلی ترین موادی هستند که موجب سختی آب میشوند. مواد معدنی که در آب سخت وجود دارند، زمان شستشوی ظروف روی ظرفها موجب به وجود آمدن لکه های سفید رنگ میشوند. به دلیل خوردگی و تجمع بالای مواد معدنی روی ظروف، ممکن است شکنندگی و خرابی زود تر برای ظروف اتفاق بیفتد.

لکه روی لیوان بر اثر سختی آب

8. آب تصفیه شده زود تر به جوش میاید

به دلیل وجود مقدار زیاد مواد معدنی و مواد از جنس خاک، آب های دارای این گونه از مواد مثل آب چاه مدت زمان طولانی تری را طی میکنند تا به نقطه جوش برسند. بر خلاف آن آب تصفیه شده اسمز معکوس به دلیل عاری بودن از ناخالصی ها، مدت زمان کمتری را تا رسیدن به نقطه جوش سپری میکند.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله منتشر شده با عنوان «مزایا و معایت تصفیه آب خانگی» را مطالعه کنید.

بازگشت به لیست

4 دیدگاه در “فواید نوشیدن آب تصفیه شده

  1. حسین گفت:

    شما همش فوائد آب تصفیه شده رو نوشتید لطفا از مضرات آب تصفیه شده هم برای ملت یه مقاله منتشر کنید ملت با آگاهی خرید کنن

  2. کارشناس تصفیه آب گفت:

    درود بر شما حتما یه مقاله در مورد مضرات استفاده از آب تصفیه شده بدون در نظر گرفتن جنبه های تجاری منتشر خواهد شد.
    اما بطور کلی هر محصولی به فراخور مزایایی که دارد معایبی رو هم دارد و فروشنده بهتر است مشاوره درستی بدهد
    نوشیدن آب تصفیه شده دو عیب دارد که البته راهکارهای زیادی هم برای رفع آن وجود دارد یکی اینکه این تصفیه آبها تمام املاح آب را حذف میکند که تنها ضرری که نبود املاح ایجاد میکنم حذف یونهای آب میباشد که برای عملکرد صحیح ضربان قلب میتواند قلب را دچار آریتمی کند گرچه در صورتی اریتمی بوجود می اید که به میزان زیاد آب تصفیه شده نوشیده شود و نوشیدنیهای دیگر مثل نوشابه ها یا دوغ یا دلستر و حتی میوه جات و غذاهای آبکی مصرف نشود
    مورد دوم بعد از تصفیه ph آب کمی پایین می آید در حدود ۱ تا ۲ واحد که با نصب قلیایی یا مینرال مرغوب این مشکل نیز برطرف میشود
    و بعلت ایجاد بیوفیلم در مخزن تصفیه آب و فیلترها برای مصرف کننده هایی که دچار زخم معده هستند که نباید باکتری وارد معده‌شان شود بهتر است آب را جوشیده یا از فیلتر یووی استفاده نمایند در مردم عادی بیوفیلم تشکیل شده بیماری ایجاد نمیکند و گزارشی دال بر بیماری ناشی از مصرف آب تصفیه شده به روش اسمز معکوس نشده چون میکروب تشکیل شده بسیار اندک میباشد
    گرچه بهتر است به سایت های معتبر بهداشتی در این رابطه رجوع شود و از سایتهایی که فقط نکات منفی تصفیه آب را گزارش میکنند پرهیز شود چون جنبه تجاری دارد و لابی هایی برای تخریب استفاده از تصفیه آب تلاش میکنند و مقالات مغرضانه در جهت نیل به اهداف تجاری منتشر میکنند

  3. لطفی گفت:

    وقتی داشتم تصفیه آب می خریدم فروشنده به من گفت از آب تصفیه شده میشه بعنوان محلول پاک کننده سطوح استفاده کرد می خوام بدونم از نظر علمی چقدر صحت داره؟

    1. کارشناش تصفیه اب شرکت پاکاب گستر گفت:

      اصلی ترین ماده تشکیل دهنده محلولهای پاک کننده سطوح و شیشه با اصطلاح رایت ها آب دیونیزه یا آب فاقد یون میباشد که آب دستگاههای تصفیه آب فاقد یون میباشند یا میزان کمی یون دارند و موادی از جمله ترکیبات ذیل را دارا میباشند
      :
      آب دیونیزه، پتاسیم لینولئات، پتاسیم پیروفسفات، سدیم دودسیل بنزن سولفونات، سدیم کوکونات فتی اسید، بتوکسی اتانول، سدیم کربنات، رنگها و اسانسها میباشد
      اما شما میتوانید در منزل یه محلول شستو شوی خانگی با آب تصفیه شده درست کنید
      در یک ظرف اسپری آب تصفیه شده سه قطره مایع ظرفشویی و سه قاشق غذاخوری مایه سفید کننده برای پاک کردن سطوح
      و برای پاک کردن شیشه آب تصفیه شده و ۳ قطره ریکا و سه قاشق غذاخوری الکل
      یا ۵۰ درصدآب تصفیه شده و ۵۰درصد سرکه و چند قطره مایع ظرفشویی برای شستو شوی سطوح
      ترکیبات بالا علمی نیست ولی بصورت تجربی تست شده و جواب گرفته شده
      بطور کلی در فوائد و مضرات تصفیه آب این راهم باید اشاره کرد که آب تصفیه شده را میتوان در شیشه شوی خودروی شخصی آب رادیاتور خودرو ،اتوی بخار ،دستگاه بخور،دستگاه بخار شوی و شست و شوی ظروف حساس تلقی و استیل یا شیشه‌ای برای لک ایجاد نشدن استفاده کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *