مقالات

قطعات برقی دستگاه تصفیه آب

قطعات برقی دستگاه تصفیه آب

پیش تر در مقاله‌ای با عنوان اجزای دستگاه تصفیه آب، به توضیح هر یک از قطعات دستگاه تصفیه آب که به فرآیند تصفیه آب مرتبط بود پرداختیم.حالا قصد داریم تا قطعات برقی دستگاه تصفیه آب خانگی را مورد بررسی قرار دهیم. قطعات برقی دستگاه تصفیه آب شامل تجهیزات می شود که نیاز به جریان الکتریسته برای کار دارند.

قطعات برقی دستگاه تصفیه آب خانگی شامل آداپتور (ترانس) ، پمپ ، شیر برقی ، لو پرشر (سنسور فشار پایین ) ، های پرشر (سنسور فشار بالا ) ، فیلتر یو وی می شوند که در ادامه این متن به بررسی مختصر هر یک از این اجزا خواهیم پرداخت.

 

آداپتور ( ترانس ) :

آداپتور برای تبدیل جریان ورودی برق شهری از 220 ولت AC به 24 ولت DC استفاده می شود .باید توجه داشت که برای دستگاه های نیمه صنعتی ترانس هایی با ولتاژ خروجی متفاوت از خانگی ( معمولا 36 ولت ) استفاده می شود.

پمپ :

به دلیل فشار متغیر آب ورودی ، برای تامین فشار مناسب دستگاه تصفیه آب نیاز به پمپ 24 ولت برای تنظیم فشار ورودی به دستگاه داریم . پمپ تصفیه آب در مدل ها ،برند ها، ولتاژ های مختلفی عرضه شده است که به تفضیل در مورد آن صحبت خواهیم نمود.

پمپ تایوانی

شیر برقی :

شیر برقی دستگاه تصفیه آب یکی از قطعات پرکاربرد تصفیه آب ،یخچال و … می باشد.شیر برقی تصفیه آب از یک سیم پیچ که بدور یک شفت آهنی پیچیده شده و یک عدد دیافراگم ( باز و بسته شونده ) تشکیل شده است ، زمانیکه جریان برق با ولتاژ مناسبی به آن میرسد باز و سپس با فرمان دیگری بسته می شود . شیر برقی فرمان قطع و وصل جریان برق را از لو پرشر و های پرشر دریافت می کند.

های پرشر (سنسور فشار بالا ) :

های پرشر زمانی که فشار آب دریافتی در آن از حد تعیین شده بالاتر باشد فرمان قطع جریان برق به شیر برقی و از شیر برقی به پمپ و در نتیجه قطع آب ورودی به دستگاه می شود.

لو پرشر ( سنسور فشار پایین ):

لو پرشر زمانی که فشار آب ورودی کمتر از حد معین شده باشد فرمان قطع جریان برق به شیر برقی و در نتیجه خاموش شدن دستگاه تصفیه آب می شود. دلیل استفاده از این سنسور این است که در صورت بسته بودن شیر برداشت آب تصفیه و پر بودن مخزن ،دستگاه را خاموش کرده و مانع از روشن بودن دائم پمپ و در نتیجه افزایش طول عمر آن شود.

فیلتر یو وی :

این فیلتر جزو فیلترهای اصلی دستگاه نبوده و در شرایط خاصی با مشاوره از کارشناسان به دستگاه اضافه می شود. این فیلتر از یک لامپ یو وی برای انتشار امواج فرا بنفش استفاده می کند. این فیلتر از یک آداپتور برای تامین جریان الکتریسیته لازم بهره می گیرد.

فیلتر یو وی

تعمیر وعیب یابی قطعات برقی دستگاه تصفیه آب

به طور کلی قطعات برقی دستگاه تصفیه آب به دلیل نوسانان جریان برق ، نشت آب و ضربات ناگهانی ممکن است ایراداتی پیدا کنند که با بررسی و تعویض قطعات معیوب مشکل دستگاه حل خواهد شد. شما می توانید در صورت خرابی قطعات و دستگاه تصفیه آب با کارشناسان ما مشاوره و در صورت نیاز تکنسین پاکاب گستر برای رفع ایراد دستگاه شما فرستاده خواهد شد.

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *