مقالات

مشخصات دستگاه تصفیه آب خانگی

مشخصات دستگاه تصفیه آب خانگی

همانطور که احتمالا میدانید، دستگاه تصفیه آب خانگی در سال های اخیر با استقبال گسترده ای از طرف مردم ایران مواجه شده است. دلیل آن نیز کیفیت غیر قابل قبول آب در برخی از مناطق ایران است.

اگر پس از جوشاندن کتری، در آب شما رسوب یا جرم مشاهده شد، کیفیت آب شما اصلا خوب نیست و حتما نیاز به نصب دستگاه تصفیه آب خانگی دارید. در ادامه به توضیح مهم ترین مشخصات دستگاه تصفیه آب خانگی خوب خواهیم پرداخت.

از مشخصات یک دستگاه تصفیه آب خانگی خوب می‌توان به طراحی دستگاه، فیلترهای به کار رفته در آن، مواد به کار رفته در ساخت دستگاه و سیستم تصفیه آب آن اشاره کرد.

 

بهترین دستگاه تصفیه آب

پرفروش ترین تصفیه‌آب

قبل از توضیح این بخش باید بگوییم که در مقاله ای با عنوان بهترین برند دستگاه تصفیه آب خانگی، در مورد بهترین مارک های موجود در تصفیه آب توضیحات تکمیلی را ارئه کردیم. برای مشاهده این مقاله روی عبارت لینک شده کلیک کنید.

اینکه بتوان یک دستگاه را جزو دستگاه های برتر موجود در ایران نامید، مستلزم چند فاکتور مختلف است. مهم ترین فاکتور برای قرار گرفتن دستگاه تصفیه آب خانگی در بین بهترین های ایران، کیفیت قطعات آن است.

میتوان گفت در حال حاضر دستگاه تصفیه آب لایف واتر مدل نوبل، بهترین دستگاه از نظر قطعات است. این دستگاه از قطعات تماما تایوانی استفاده کرده است که موجب شده این دستگاه بهترین دستگاه مونتاژ شده در ایران لقب بگیرد.

بهترین برند های تصفیه آب

شاید بتوان برند تصفیه آب را یکی از راحت ترین روش های تشخیص بهترین آب تصفیه کن خانگی نامید. به دلیل اینکه معمولا برندهای معتبر، دستگاه های با کیفیتی را تولید میکنند که این موضوع منجر به اطمینان از خرید برای مشتری میشود.

در حال حاضر تعداد برندهای موجود در ایران بسیار بالاست. اما به طور قطع نمیتوان گفت همه آن دارای بهترین کیفیت هستند. به طور کلی برندهای معتبر در ایران عبارتند از:

  1. برند تصفیه آب لایف واتر
  2. تصفیه آب فیلترو
  3. تصفیه آب هیوندای
  4. تصفیه آب سی سی کا
  5. تصفیه آب سافت واتر

البته باید خاطر نشان کنیم که تمامی این برندها اکثرا در ایران تولید میشوند. برای مثال تصفیه آب سی سی کا به ندرت از تایوان وارد ایران میشود. بنابراین باید دقت داشت که تصفیه آب سی سی کا را از یک مرکز معتبر بخرید تا دستگاه سی سی کا ایرانی را به قیمت هنگفت به جای دستگاه تصفیه تایوانی به فروش نرسانند.

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه اب خانگی انواع مختلفی دارد. این انواع به دلیل سیستم فیلتراسیون، تعداد مراحل تصفیه، تایوانی یا ایرانی بودن قطعات و … است. برخی از دستگاه های تصفیه آب از سیستم اولترافیلتراسیون استفاده میکنند. این سیستم اثر بخشی کمتری را نسبت به سیستم اسمز معکوس دارد. به همین دلیل برای استفاده های خاص  از آن استفاده میشود.

مطلب پیشنهادی: انواع روش های تصفیه آب خانگی

علاوه بر آن برخی دستگاه ها با نام دستگاه ورودی ساختمان یا جامبو شناخته شده اند. این دستگاه به شما کمک میکند تا آلاینده های فیزیکی آب را از آن حذف کنید. به این دستگاه ها مکانیکی گفته میشود.

اما دستگاه هایی که بیشتر از دیگر موارد مورد استفاده قرار میگیرد، دستگاه های خانگی اسمز معکوس است. معمولا تصفیه آب های خانگی 6 مرحله تا 9 مرحله هستند. هر یک از مراحل یک فیلتر دارد که وظیفه حذف برخی از آلودگی ها را بر عهده دارد.

قیمت دستگاه تصفیه آب

اگر به دنبال خرید آب تصفیه کن هستید، اولین چیزی که برای بررسی به نظرتان میرسد، بررسی قیمت تصفیه آب خانگی است. عوامل متعددی وجود دارد که روی قیمت دستگاه آب تصفیه کن تاثیر گذار است. در این قسمت به بررسی این عوامل خواهیم پرداخت.

مهم ترین نکته این است که هر چقدر بخواهید دستگاه شما دارای کیفیت بهتری باشد، باید هزینه بیشتری را بپردازید. برای مثال دستگاه تصفیه آب نوبل دارای قطعات تایوانی است که سبب میشود قیمت آن از دستگاهی مانند سی سی کا ایرانی بالاتر باشد.

از عوامل دیگر تاثیر گذار بر قیمت تصفیه آب، سیستم فیلتراسیون، کیفیت فیلترها، گارانتی و امکان نصب و ارسال رایگان و اعتبار شرکت مربوطه در خدمات پس از فروش است.

راهنمای خرید تصفیه آب خانگی

همانطور که گفتیم، اگر به دنبال خرید دستگاه تصفیه آب باشید، خود را در بین صد ها مدل تصفیه آب خواهید دید که نمیدانید کدام یک از آنها برای شما مناسب است. یا اطلاعات مناسبی در خصوص قطعات به کار رفته در دستگاه تصفیه آب ندارید. بنابراین به راهنمای خرید تصفیه آب که در ادامه آورده میشود، توجه کنید.

دستگاه آب تصفیه کن در زیر سینک شما نصب میشود. معمولا تصفیه آب دارای قطعات متنوعی است. برای مثال مخزن تصفیه آب، پمپ افزایش جریان، شیر برقی، سوئیچ های فشار و … از مهم ترین لوازم به کار رفته در دستگاه تصفیه آب است. هر یک از این قطعات به کار رفته در دستگاه تصفیه آب باید دارای کیفیت مناسبی باشند و از مواد با کیفیت و طراحی مناسب برخوردار باشند که در طول زمان روی دست شما خرجی نگذارند. به طور مثال دستگاه‌های تقلبی که در بازار وجود دارند فاقد کیفیت بالا در طراحی قطعات هستند و پس از مدت کوتاهی از خرید شما شاهد انواع نقص‌های ایجاد شده روی دستگاه خود هستید.

فیلتر‌های دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب با سیستم اسمز معکوس معمولا از 5 تا 6 فیلتر تشکیل شده است. فیلتر‌های دستگاه تصفیه آب اساسی‌ترین نقش را در تصفیه کردن آب ایفا میکنند. مهم‌ترین فیلتر به کار رفته در دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس RO، فیلتر ممبران اسمز معکوس است.

مطلب پیشنهادی: خرید و قیمت فیلتر دستگاه تصفیه آب

این فیلتر ذرات آلاینده موجود در آب را تا اندازه 0.0001 میکرون تصفیه میکند تا آب به دست آمده بهترین کیفیت را دارا باشد. معمولا با توجه به کیفیت ممبران و آب منطقه شما، فیلتر مرحله چهارم بین 1 تا 2 سال عمر میکند.

از دیگر فیلترهای به کار رفته در تصفیه آب میتوان به فیلتر های کربنی که وظیفه از بین بردن ترکیبات شیمیایی مضر درون آب را دارند اشاره کرد.

هر فیلتر در درون دستگاه تصفیه آب کار خاص خود را انجام می‌دهد و بعد از عبور آب و تصفیه کردن آن درون خود آن را به مرحله‌ی بعدی انتقال می‌دهد. در دستگاه‌های تصفیه آب هوزینگی به صورت نرمال شش فیلتر وجود دارد که فیلترهای مراحل اول تا سوم باید زود به زود تعویض گردند و فیلتر نو جایگزین آن‌ها شود و فیلتر مرحله چهارم که ممبران نام دارد و اصلی ترین فیلتر دستگاه تصفیه آب است باید هر یک یا دوسال یکبار تعویض شود و این فیلتر می‌تواند حدود 99 درصد ذرات و املاح موجود در آب را جدا کند و امروزه با سیستم اسمز معکوس این روش بهترین و کاربردی ترین روش تصفیه آب است.

مخزن دستگاه تصفیه آب

یکی دیگر از اجزای اصلی دستگاه تصفیه آب خانگی، مخزن آن است. آب تصفیه شده توسط فیلتر‌ها به مخزن دستگاه تصفیه آب رفته و در آنجا برای مصرف ذخیره میشود.

دلیل استفاده از مخزن ذخیر برای تصفیه آب برای آن است که سیستم اسمز معکوس دارای روند بسیار کندی است. از مخزن ذخیره استفاده میشود تا مقداری آب تصفیه شده در دستگاه ذخیره شود و بعدا بتوان از آن به صورت یکجا استفاده کرد.

پمپ دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب خانگی برای عملکرد بهتر نیاز به فشار آب بالایی دارد. پمپ افزایش فشار وظیفه دارد تا فشار آب خانگی را برای ورود به دستگاه تصفیه آب افزایش داده تا فیلتر ممبران بتواند به بهترین نحو عملکرد تصفیه آب را انجام دهد.

مرکز خرید دستگاه تصفیه آب

همانطور که گفته شد، فروشنده هایی در بازار وجود دارند که فقط به فکر سود خود هستند. این فروشنده ها دستگاه های خود را با نام تصفیه آب تایوانی به فروش میرسانند. بنابراین مرکزی که از آن خرید میکند نیز باید از اعتبار بالایی برخوردار باشد. شرکت پاکاب گستر با تجربه دوازده ساله خود، با ارائه بهترین خدمات پس از فروش به مشتریان خود به سرویس و فروش دستگاه تصفیه آب خانگی میپردازد.

خدمات پس از فروش دستگاه تصفیه آب

شما زمان خرید یک دستگاه تصفیه آب باید به خدمات پس از فروش آن نیز توجه کنید. به عنوان مثال گارانتی دستگاه یک عامل مهم از خدمات پس از فروش است و اگر مجموعه‌ای این خدمات را از روی دستگاه بردارد یک نکته منفی در مورد آن است. هر زمانی که دستگاه ایراد و اشکالی پیدا کرد فروشنده با ارسال متخصصین کاربلد به محل نصب شده دستگاه ، اقدام به رفع مشکل حواهد کرد.
دیگر مورد تاثیر گذار سرویس دستگاه و نصب آن می‌باشد، به طور مثال ارسال دستگاه تصفیه آن به محل سکونت شما و نصب رایگان آن می‌تواند هزینه‌ی قابل توجهی برای فروشنده داشته باشد اما اگر این آپشن‌ها روی فروش دستگاه قرار داشت حتما دو نکته مثبت در مورد آن دستگاه است.
دیگر نکته ای که جالب توجه است یادآوری مجموعه فروش دستگاه به خریدار است که زمان تعویض فیلتر آن‌ها فرا رسیده و باید اقدام به تعویض فیلترهای خود کنند.

مجموعه‌ی پاکاب گستر از همه‌ی این امکانات برخوردار است و هم از گارانتی یک الی دوساله برای دستگاه‌های خود بهره مند است و هم نصب و ارسال دستگاه برای مشتری را به صورت کاملا رایگان است تا مشتری بعد از خرید دستگاه هیچ نگرانی بابت پیدا کردن یک تکنسین برای نصب و پرداخت هزینه مجزا به آن را نداشته باشد. همچنین کارشناسان ما با تماس به موقع با شما برای فرا رسیدن زمان تعویض کردن فیلترها این نگرانی بابت فراموشی زمان را از شما دور می‌کنند.

چه دستگاه تصفیه آبی بخریم؟

در صورتی که تصمیم خود را برای خرید یک دستگاه تصفیه آب گرفته باشید، دو عامل باید در انتخاب شما از بیشترین اهمیت برخوردار باشد.

  1. کیفیت قطعات و فیلترهای دستگاه
  2. مرکز فروش معتبر تصفیه آب

در حال حاضر دستگاه های تصفیه آب با قطعات تایوانی در بازار ایران حرف اول را میزنند. برای مثال دستگاه آب تصفیه کن نوبل یکی از بهترین های بازار در دسته آب تصفیه کن های تایوانی است. این دستگاه به راحتی میتواند چندین سال برای شما بدون هیچ مشکلی کار کند.

مطلب پیشنهادی: دلایل اهمیت و لزوم استفاده از دستگاه تصفیه آب

علاوه بر آن با خرید از یک مرکز معتبر تصفیه آب میتوانید از چند خدمت بهره مند شوید. اول اینکه با خرید از یک شرکت معتبر مانند پاکاب گستر، نصب و ارسال دستگاه برای شما رایگان خواهد بود. علاوه بر آن گارانتی شرکت پاکاب گستر بر روی دستگاه آب تصفیه کن به شما تعلق میگیرد.

برای مشاوره رایگان و خرید دستگاه تصفیه آب میتوانید با شماره های درج شده در پایین صفحه تماس بگیرید. همچنین برای خرید تصفیه آب میتوانید به صفحه لینک شده مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *