مقالات

هزینه تعویض فیلتر و سرویس تصفیه آب

هزینه سرویس و تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب خانگی به صورت دوره ای نیاز به سرویس دارد. سرویس تصفیه آب شامل اعمالی مثل تعویض فیلتر، عیب یابی و تعویض قطعات تصفیه آب در صورت نیاز است.

اما سوالی که برای بسیاری از کسانی که اقدام به خرید دستگاه تصفیه آب کرده اند، به وجود میاید این است که هزینه و قیمت سرویس و تعویض فیلتر تصفیه آب چقدر است؟ هزینه تعمیر دستگاه تصفیه آب شامل چه مواردی میشود؟

در این مقاله به طور کلی به پاسخ به سوالاتی در خصوص قیمت تعویض فیلتر دستگاه آب تصفیه کن خواهیم پرداخت.

شرکت تصفیه آب پاکاب گستر شیرمحمدی به شماره ثبت 567349 بزرگترین شرکت ارائه دهنده سرویس و خدمات تخصصی در تهران و حومه است. برای تماس با شرکت میتوانید با بخش سرویس و خدمات تصفیه آب به شماره 02144537550 تماس حاصل کنید.

علاوه بر آن میتوانید به صورت واتساپی با شماره 09199494616 ارتباط برقرار کنید. کارشناسان تصفیه آب پاکاب گستر در اسرع وقت پاسخ پیام های شما را خواهند داد.

هزینه تعویض فیلتر شامل چه مواردی است؟

تعویض فیلتر تصفیه آب

میتوان گفت چند علت وجود دارد که در کنار هم به تشکیل هزینه کلی تعویض فیلتر و سرویس تصفیه آب منجر میشود. در این قسمت از صفحه به توضیح هر یک از این عوامل میپردازیم.

قیمت فیلتر

یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده هزینه تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی، قیمت فیلتری است که مشتری انتخاب میکند. به دلیل اینکه تعویض فیلتر یکی از مهم ترین عوامل انجام شده توسط سرویسکار تصفیه آب در مراجعه دوره ای است، باید فیلتر مناسب توسط مشتری انتخاب شود. بنابراین قیمت فیلتر تصفیه آب یکی از اصلی ترین تشکیل دهنده های قیمت نهایی سرویس دوره ای تصفیه اب است.

باید توجه داشته باشید که حتما از فیلترهای مناسب برای دستگاه تصفیه آب خود استغاده کنید که همراه با عمر طولانی تر کیفیت بالاتری نیز به شما ارائه دهد، برای مثال فیلتر مینرال مرحله ششم باید املاح معدنی مورد نیاز بدن را برای شما تامین کند و املاحی مانند کلسیم و منیزیم به آب تصفیه شده اضافه کند و ph خون را تنظیم کند،در صورت عدم کیفیت این فیلتر املاح معدنی کمتری به بدن شما رسیده و در دراز مدت مناسب نیست.

قیمت قطعات و لوازم دستگاه

برخی از اوقات ممکن است دستگاه شما با مشکل مواجه شده باشد. در این صورت تخمین هزینه تعمیر دستگاه تصفیه آب بدون مشاهده دستگاه، کار دشواری است. به دلیل اینکه ممکن است هر کدام از قطعات دستگاه شما با مشکل مواجه باشد. علاوه بر آن قیمت قطعات آب تصفیه کن با یکدیگر تفاوت اساسی دارد که در صفحه مربوط به لوازم تصفیه اب میتوانید آنها را مشاهده کنید.

هزینه اجرت و ایاب و ذهاب

علاوه بر نکات ذکر شده در بالا، اجرت سرویسکار تصفیه آب نیز باید پرداخت شود. این هزینه شامل اجرت و ایاب و ذهاب نصاب و سرویسکار است که مطابق با نرخ مصوب شرکت از مشتری دریافت میشود.

برای اطلاع کامل از هزینه ایاب ذهاب با واحد روابط عمومی پاکاب گستر تماس بگیرید تا همکارانمان شما را راهنمایی کنند.

مطلب پیشنهادی: هزینه نصب تصفیه آب

خدمات سرویس و تعمیر شرکت پاکاب گستر

هزینه سرویس و عیب یابی تصفیه آب

شرکت پاکاب گستر با بیش از ده سال تجربه در صنف تصفیه آب، اقدام به ارائه خدمات تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی مینماید. انواع خدمات تعمیر و سرویس دستگاه تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی پاکاب گستر شامل:

  • نصب دستگاه تصفیه آب خانگی
  • سرویس دوره ای تصفیه آب خانگی
  • تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب
  • انواع خدمات نصب و سرویس تصفیه آب نیمه صنعتی
  • تعمیر دستگاه تصفیه آب
  • عیب یابی آب تصفیه کن شامل:
    • رفع علت روشن نشدن دستگاه تصفیه آب
    • رفع مشکل پر نشدن مخزن تصفیه آب
    • حل مشکل مزه و بوی بد آب
    • رفع مشکل فشار کم آب خروجی از شیر روی سینک
  • و …

نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

همانطور که ذکر شد یکی از اصلی ترین خدماتی که شرکت بازرگانی تصفیه آب پاکاب گستر ارائه میدهد، نصب انواع دستگاه تصفیه آب است. در صورتی که اقدام به خرید تصفیه آب کرده اید و هنوز موفق به نصب آن نشده اید، تنها کافیست با بخش خدمات شرکت پاکاب گستر تماس بگیرید.

در اسرع وقت نصاب و سرویسکار تصفیه آب خانگی ما به منزل شما مراجعه میکنند و با بهترین قیمت اقدام به نصب دستگاه آب تصفیه شما میکنند.

لازم به ذکر است که در صورت خرید تصفیه آب خانگی یا نیمه صنعتی از پاکاب گستر، گارانتی شرکت و همچنین ارسال و نصب رایگان به شما تعلق میگیرد.

کیفیت فیلترهای تصفیه آب

فیلترهای تصفیه آب یکی از روش‌های موثر برای بهبود کیفیت آب مصرفی می‌باشند. این فیلترها قادر به حذف مواد آلی، املاح معدنی، میکروب‌ها و ذرات معلق در آب هستند. کیفیت فیلترها بستگی به نوع و کیفیت مواد استفاده شده در ساخت آن‌ها دارد. فیلترهای با کیفیت بالا قادر به حذف بیشترین تعداد آلودگی‌های موجود در آب هستند. برخی از فیلترها همچنین با قراردادن لایه‌های آنتی‌باکتریال در داخل خود، می‌توانند باکتری‌ها را نیز از آب حذف کنند. در خلاصه، استفاده از فیلترهای تصفیه آب با کیفیت مناسب می‌تواند کیفیت آب مصرفی را بهبود بخشید و خطرات بهداشتی مرتبط با آب آشامیدنی را کاهش دهد.

آیا زمان تعویض همه‌ی فیلترها با هم یکی است؟

فیلترهای مختلف دستگاه تصفیه آب هرکدام وظایف خاص خود را دارند و هر یک در بخش خود اقدام به تصفیه آب و تحویل آب به فیلتر بعدی می‌کنند، اما زمان تعویض آن‌ها با یکدیگر یکی نیست و تعدادی از فیلترها باید در زمان طولانی تری تعویض شوند و تعدادی در زمان کوتاه تر.
به طور مثال فیلترهای مراحل اول تا سوم دستگاه تصفیه آب که در مجاورت بیشتری با آب شهری هستند و آلودگی ها و ذرات و گرد و غبار بیشتری از آب شهری به نسبت دیگر فیلترها دریافت می‌کنند باید هر شش ماه یکبار تعویض شوند تا عملکرد مناسب خود را داشته باشند اما فیلتر مرحله چهارم یا ممبران فیلتر اصلی دستگاه است و معمولا بین 1 سال تا 2 سال باید تعویض شود و نیازی به تعویض آن در زمان‌های کوتاه تر نیست.

تفاوت در قیمت فیلترهای تصفیه آب در چیست؟

فیلترهای تصفیه آب با برندهای زیادی در بازار وجود دارند. تفاوت قیمت‌های این فیلترها عمدتا به خاطر کیفیت و مرغوبیت مواد اولیه آنهاست. اگر که فیلترها خارجی باشند به خاطر تعرفه واردات قیمت بالاتری خواهند داشت اما عمدتاً کیفیت بهتری نیز دارند. دلیل دیگر تفاوت در قیمت فیلترهای تصفیه‌آب این است که برخی از آنها خواص اضافه تری نسبت به دیگران دارند. برای مثال پلی پروپیلن آنتی باکتریال از فیلتر پلی پروپیلن معمولی گرانتر است. در هنگام تهیه فیلترهای تصفیه آب باید توجه داشته باشید که این محصول را برای تضمین سلامت بودن آب مصرفیتان خریداری میکنید. پس سعی کنید به جای قیمت، کیفیت را مد نظر قرار دهید. فیلترهای ارزان قیمت علاوه بر قدرت جذب پایین مواد موجود در آب ممکن است طعم وبوی بدی را به آب بدهند. یکی از ارکان مهم خرید فیلترهای تصفیه آب توجه به جنس کربن آنهاست. کربن موجود در فیلترهای تصفیه آب میتواند معدنی یا گیاهی باشد. سعی کنید که فیلترهای با کربن گیاهی را خریداری کنید.

هزینه تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی

همانطور که بالاتر خدمت شما توضیح دادیم انواع خدمات تصفیه آب شامل نصب و تعمیر در شرکت پاکاب گستر انجام میشود. اما نکته اینجاست که نمیتوان هزینه تعمیر دستگاه تصفیه آب را به طور قطعی و بدون مراجعه سرویسکار به اطلاع شما برسانیم.

در صورتی که میخواهید از قیمت تمام شده تعمیر تصفیه آب اطلاع دقیق تری پیدا کنید به شما توصیه میکنیم تا با بخش سرویس و خدمات پاکاب گستر تماس بگیرید و سپس با توضیح مشکل به وجود آمده برای دستگاه شما، از هزینه حدودی تعمیرات مطلع شوید.

تعمیر دستگاه تصفیه آب شامل عیب یابی، تعمیر قطعات و لوازم تصفیه آب، تعویض قطعات تصفیه و تنظیم برخی از لوازم تصفیه آب، با توجه به مشکل به وجود آمده است.

بازگشت به لیست

19 دیدگاه در “هزینه تعویض فیلتر و سرویس تصفیه آب

  1. ناشناس گفت:

    تماس گرفتم با دفتر شرکت هزینه تعویض برای من بالا میافته راهی هست که کمتر هزینه کنم راستش اگه راهی نباشه مجبورم دستگاهمو جمع کنم با اینکه اعتیاد دارم به آب تصفیه شده ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. کارشناس شرکت پاکاب گستر گفت:

      لطفا اگر ساکن تهران هستید به فروشگاه ما واقع در تهرانسر تشریف بیارید تا هم طریقه تعویض رو به شما اموزش بدیم هم فیلترهای با کیفیت اما قیمت مناسب تهیه بفرمایید

    2. هومن گفت:

      راهش اینه که توی یوتیوب فیلم تعویض فیلترها رو ببینی و یاد بگیری ، من خودم یاد گرفتم و عوض میکنم

  2. کیامرز وحیدی گفت:

    با سلام لطفا هزینه کل تعویض فیلتر های دستگاه 10 مرحله ای اکوا اسپرینگ مدل 4800 را به من اطلاع بدهید . متشکرم
    منطقه نیاوران-جماران

    1. کارشناس پاکاب گستر گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      لطفا با شماره مربوط به سرویس و خدمات تماس بگیرید. میتونید شماره‌تون رو همینجا برای ما ارسال کنید تا با شما تماس بگیریم.

  3. ناشناس گفت:

    سمت استادمعین تهران هستیم کیفیت آبش خیلی افتضاحه به همین دلیل یه تصفیه آب ۱۲ مرحله خریده بودیم و الان تماس گرفتیم به همون شرکتی که ازش خرید کردیم گفتن حدود ۱/۳۰۰/۰۰۰ تومان میشه واقعا هزینه اش برامون خیلی سنگینه لطفا راهنمایی بکنید واقعا زمان تعویض همه این فیلترها هر ۶ ماه تا یکساله؟چیکار کنم تا هزینه هاش کمتر بیافته این داستان هر ۶ ماه هست و برامون مقدور نیست

    1. کارشناس شرکت پاکاب گستر گفت:

      دوست عزیز هنگام خرید ای کاش بیشتر تحقیق میکردید.
      اگه کیفیت آب بد باشه دلیل نمیشه فیلترها بیشتر بشه و‌ تنها همون دستگاه ۵ یا ۶ مرحله کفایت میکرد. فقط کافی بود فیلترها و‌ پمپ با کیفیت استفاده کنید. شما میتونید فیلترهای مرحله ششم تا دوازدهم رو حذف کنید هیچ نیازی نیست و هزینه هاتون رو مدیریت کنید.

  4. فیض گفت:

    چرا هزینه تعویض فیلتر انقدر بالا رفته قبلا خیلی پایینتر بود یه قطعه ای هم خراب میشه کلی هزینه اش درمیاد بهتره اب معدنی استفاده کنیم

    1. کارشناس شرکت پاکاب گستر گفت:

      از ۴سال پیش که روند افزایش قیمت‌ها به صورت نامتعارف شروع شده قیمت همه چیز دقیقا ده برابر شده. اما هزینه تعویض فیلتر حدود ۶ برابر افزایش پیدا کرده و حاشیه سود شرکت بسیار پایین تر از ۴ سال پیش شده.
      هر ساله حدود ۳۰ درصد افزایش داشتیم در حالیکه در همین ۳ ماه گذشته حدود صددرصد افزایش قیمت در تمام اقلام خدماتی و خوراکی افزایش پیدا کرده.
      تصفیه آب همچنان بصرفه تر از آب معدنی میباشد؛ یک بطری آب معدنی حدود ۷ هزار تومان در حالیکه اگر روزی ۳۰ تا ۴۰ لیتر آب استفاده کنید حدودا روزی ۱۵۰۰ تومان هزینه سرویس تصفیه آب با فیلترهای درجه یک میشود ضمن اینکه کیفیت آب قابل قیاس با آب معدنی نیست و خرید و حمل آب معدنی زحمت فراوانی دارد و به محیط زیست هم آسیب بیشتری وارد میشود.

  5. شکوری گفت:

    برای کم کردن هزینه های تعویض فیلتر چه راهکاری وجود داره

    1. کارشناش تصفیه اب شرکت پاکاب گستر گفت:

      از فیلترهای مرغوب استفاده کنید فیلتر مرحله اول را که قیمت مناسبتری دارد زودبه زود تعویض کنید شیر بک واش اضافه کنید و هر ماه یک دقیقه باز کنید تا ممبران بکواش شود
      تعویض فیلتر را یاد بگیرید و خودتان فیلترهارا تعویض کنید
      نکته مهم اینکه برای خرید فیلتر از فیلترهای بی کیفیت و ارزان برای کنترل هزینه ها استفاده نکنید چون نتیجه معکوس دارد

  6. علی یاری گفت:

    سلام.من تو تهرانسر زندگی میکنم از جایی که میدونستم وضع آب اینجا چقدر خرابه رفتم و یه دستگاه تصفیه آب خریدم.اما با توجه به اینکه قیمت همه چی رفته بالا و منم فقط یه کارمندم این هزینه تعویض فیلتر برام یکم مشکل شده.پیشنهادی دارید که این هزینه رو پایین بیارم؟

    1. کارشناس تصفیه آب شرکت پاکاب گستر گفت:

      سلام دوست عزیز.میتونید خودتون فیلترهای دستگاهتون رو تعویض کنید.به این لینک مراجعه کنید تا یاد بگیرید.

  7. عرفان گفت:

    سلام هزینه تعویض فیلتر دستگاه های ایرانی و خارجی فرق دارن؟

    1. کارشناس شرکت تصفیه آب پاکاب گستر گفت:

      سلام.هزینه تعویض فیلتر یکی هستش.اما قیمت فیلتر ها بسته به اینکه چه فیلتری میخواید برای دستگاه انتخاب کنید فرق دارن.

  8. میترا گفت:

    سلام من میخوام یه دستگاه تصفیه آب بخرم
    ممنونتون میشم اگه بهم بگید چند تا فیلتر رو باید تعویض کنیم و هر چند وقت یه بار باید اینکارو بکنم.

    1. کارشناس پاکاب گستر گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      دستگاه تصفیه آب 6 تا فیلتر داره. البته ممکنه بیشتر هم باشه ولی معمولش شش عدد فیلتر تصفیه آب هست.
      فیلترهای سه مرحله اول هر شش ماه یکبار
      فیلترهای مراحل پنج و شش هر 1 سال یکبار
      فیلتر مرحله چهارم که ممبران هست هر 1 تا 2 سال یکبار

  9. خزایی گفت:

    سلام هزینه برای تعویض فیلتر تو خزانه چقدره؟

    1. کارشناس پاکاب گستر گفت:

      سلام. به بخش سرویس و خدمات ما زنگ بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *