سوالات متداول, مشکلات دستگاه تصفیه آب

کار نکردن دستگاه تصفیه آب خانگی چه علت هایی دارد؟

دستگاه تصفیه آب شما پس از اتمام مراحل نصب کار نمیکند؟ دستگاه تصفیه آب را به برق متصل کرده اید اما مخزن خالی است؟ کار نکردن دستگاه تصفیه آب ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

کلید روشن و خاموش دستگاه تصفیه آب را چک کنید

ممکن است پس از اتمام مراحل نصب، فراموش کرده باشید که کلید دستگاه تصفیه آب را از خاموش به روشن تغییر دهید. در صورتی که دستگاه تصفیه آب شما این کلید را نداشت، آن را به برق متصل کنید. در هر دو صورت چند لحظه صبر کنید تا دستگاه شروع به کار کند. اگر کماکان دستگاه کار نمیکرد ممکن است مشکل از پریز برقی باشد که دستگاه را به آن متصل کرده اید. دوشاخه برق را با یک پریز دیگر امتحان کنید. اگر هنوز هم مشکلتان حل نشده بود، به مرحله بعد بروید.

در صورتی که جریان الکتریسیته به خوبی به منبع برق شما میرسید، ممکن است مشکل از آداپتور یا سیم پیچی دستگاه تصفیه آب شما باشد. در این صورت حتما با یک سرویس کار تصفیه آب تماس بگیرید.

شیر ورودی دستگاه تصفیه آب را چک کنید

شیر ورودی دستگاه تصفیه آب زیر سینک و بر روی لوله های دستگاه تصفیه آب قرار دارد. یکی از دلایل کار نکردن دستگاه تصفیه آب بسته بودن شیر ورودی آب به دستگاه است. اگر این شیر بسته باشد، هیچ آبی را داخل دستگاه تصفیه آب شما وارد نمیشود، در نتیجه تصفیه کردن آب اتفاق نمی افتد و مخزن دستگاه نیز خالی از آب خواهد بود. شیر ورودی آب به دستگاه تصفیه آب را باز کنید تا از ورود آب به دستگاه تصفیه آب مطمئن شوید.

فشار آب ورودی را چک کنید

فشار کم آب ورودی به دستگاه، یکی از رایج ترین دلایل کار نکردن دستگاه تصفیه آب است. بسیاری از دستگاه‎‌های تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی در صورتی که فشار دستگاه کم باشد، کار نمیکنند. فشار دستگاه تصفیه آب با استفاده از پمپ تغذیه تامین میشود.

چگونه فشار آب ورودی را چک کنیم ؟ برای چک کردن فشار آب ورودی به دستگاه تصفیه آب نیاز به یک گیج فشار سنج دارید. گیج فشار سنج دستگاهی کوچک و عقربه ای است که بر روی برخی از دستگاه های تصفیه آب نصب میشود و فشار آب ورودی به دستگاه تصفیه آب را نمایش میدهد. در صورتی که دستگاه تصفیه آب شما گیج فشار سنج نداشت، میتوانید آن را از فروشگاه تصفیه آب خریداری و روی دستگاه خود نصب کنید.

فشار استاندارد برای کارکرد مناسب دستگاه تصفیه آب باید بالای 50 PSI باشد. در صورتی که فشار آب دستگاه شما کمتر از این مقدار بود، مشکل شما همین مورد است. با نصب یا تعویض یک پمپ میتوانید این مشکل را حل کنید.

فیلتر ممبران دستگاه خود را تعویض کنید.

یکی از دلایل دیگر کار نکردن دستگاه تصفیه آب میتواند کیپ شدن فیلتر ممبران باشد. ممبران به عنوان مهم ترین فیلتر موجود در دستگاه تصفیه آب ریز ترین آلاینده های موجود در آب را نیز حذف میکند و آب را به طور کامل پاکسازی میکند. اما اگر مدت زیادی از تعویض فیلتر ممبران دستگاهتان بگذرد، ممکن است مواد جامد موجود در آب سوراخ های ریز موجود روی فیلتر ممبران را بگیرند و این فیلتر کیپ شود.

در این صورت این فیلتر اجازه عبور را به آب نمیدهد و همین مورد باعث میشود مخزن دستگاه تصفیه آب خالی بماند. با تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خود میتوانید این مشکل را حل کنید.


در این مطلب مهم ترین و اصلی ترین دلایل کار نکردن دستگاه تصفیه آب را با هم مورد بررسی قرار دادیم. در صورتی که با انجام مراحل بالا مشکل دستگاه تصفیه آب شما حل نشد، احتمالا دستگاه تصفیه آب شما با مشکلات جدی تری مواجه شده است. برای حل مشکل خود میتواند با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *