برای تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب نیاز به شناخت کافی از عملکرد دستگاه و فیلتر ها و تخصص کافی می باشد. رعایت نکردن بعضی از نکات ریز باعث صدمه دیدن دستگاه و خسارت مالی و جانی می شود . 

بهتر است برای تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب تکنسین های دستگاه اقدام به تعویض فیلتر و بررسی دستگاه کنند. تکنسین های شرکت پاکاب گستر با اجرت پایین و کیفیت فیلتر های بسیار مرغوب در تمام نقاط تهران و کرج و حومه آماده ی خدمت رسانی به شما می باشند.

نکته بعدی که باید به آن توجه کنید کیفیت فیلتر ها می باشد. متاسفانه فیلتر های بی کیفیت بسیاری در بازار موجود می باشد که علاوه بر اینکه آب را به خوبی تصفیه نمی کنند سموم و مواد مضری سم قطران و آنتراسید به آب اضافه میکنند. لذا حتما از فیلتر های مرغوب و از مراکز معتبر اقدام به خرید فیلتر نمایید. 

نحوه ی تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب 

فیلتر های سه مرحله اول دستگاه تصفیه آب به دو نوع تقسیم بندی می شوند . فیلتر های هوزینگی و فیلتر های اینلاین که با توجه به نوع دستگاه شما می باشد.

نحوه ی تعویض فیلتر سه مرحله اول دستگاه تصفیه آب هوزینگی

دستگاه تصفیه آب لایف واتر مدل نوبل پلاساین نوع دستگاه دارای سه هوزینگ که معمولا هوزینگ اول آن شفاف می باشد. برای تعویض فیلتر ابتدا شیر ورودی به دستگاه را ببندید و شیر برداشت روی سینک را باز کنید تا آب موجود در هوزینگ ها تخلیه شوند. سپس هوزینگ ها را با آچار مخصوص آن باز کرده و فیلتر های قدیمی را از آن خارج نمایید. 

پک فیلتر تصفیه آب3 مرحله اول لایف واتردر مرحله بعدی فیلتر های جدید را از کاور خارج نموده و فیلتر و مرحله اول و مرحله دوم را داخل هوزینگ قرار دهید. هوزینگ سوم باز باقی بماند تا آب سیاه کربن مرحله دوم را تخلیه کنید. برای این کار شیر ورودی را باز نموده و با گذاشتن یک پارچ زیر هوزینگ سوم ( به جای هوزینگ باز شده ) آب سیاه مرحله دوم دستگاه را تخلیه کنید . اجازه دهید تا حدود 10 لیتر آب از هوزینگ سوم تخلیه شود. سپس فیلتر مرحله سوم را در هوزینگ سوم قرار داده و با آچار هوزینگ در جای خود سفت کنید. 

نحوه ی تعویض فیلتر سه مرحله اول دستگاه تصفیه آب اینلاین

دستگاه تصفیه آب اینلاین لایف واتر مدل نوبل پلاساین نوع دستگاه تنها تفاوتی که با دستگاه های هوزینگی دارد ، در نوع سه فیلتر اول آن می باشد . فیلتر های سه مرحله اولی آن به صورت کپسولی می باشد و دیگر نیازی به هوزینگ ندارد. 

پک فیلتر 3 مرحله اول دستگاه تصفیه آب اینلاین لایف واتربرای تعویض فیلتر این نوع دستگاه ابتدا شیروردی را بسته و شیر برداشت روی سینک را باز بگذارید تا آب داخل دستگاه تخلیه شود. سپس اتصال ابتدا وانتهای فیلتر ها را باز کرده و فیلتر مرحله اول و دوم جدید را جای آن ها قرار دهید. قبل از قرار دادن فیلتر مرحله سوم مانند دستگاه هوزینگی ابتدا آب سیاه کربن مرحله دوم میبایست تخلیه شود . برای این کار شلنگ ورودی به مرحله سومرا باز کرده و با باز کردن شیر ورودی اجازه دهید حدود 10 لیتر از آن خارج شود. سپس فیلتر مرحله سوم را در جایخود قرار دهید. 

تعویض فیلتر ممبران 

خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب

معمولا فیلتر ممبران هر 2 سال یک بار تعویض می شود . برای تعویض ممبران ابتدا شیرورودی دستگاه را بسته و شیر روی سینک را باز کنید تا آب دستگاه تخلیه شود . سپس با آچار مخصوص ممبران درپوش پوسته ممبران را باز کنید و به وسیله دم باریک فیلتر ممبران را از آن خارج کنید . بهتر است قبل از قرار دادن فیلتر ممبران جدید ، هوزینگ ممبران را خوب بشویید تا آلودگی های ممبران کهنه از آن خارج شود . سپس ممبران جدید را با دم باریک و به صورت پیچشی داخل محفظه قرار دهید و درپوش آن را ببندید.

تعویض فیلتر مرحله 5 و 6 و 7 و 8 دستگاه تصفیه آب 

معمولا دستگاه تصفیه آب با سیستم اسمز معکوس دارای حداقل 5 فیلتر می باشد . ممکن است دستگاه با توجه به مدل آن تعداد فیلتر های بیشتری نیز داشته باشد. 

برای تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب ، مرحله 5 یا فیلتر پست کربن ، مانند تعویض فیلتر سه مرحله اول ،ابندا شیر ورودی بسته و شیر برداشت را باز کنید تا آب دستگاه تخلیه شود . سپس اتصالات ابتدایی و انتهایی فیلتر را باز کرده و فیلتر جدید را جایگزین آن کنید . فقط توجه داشته باشید که جهت فلو یا جریان فیلتر به درستی قرار گرفته و ورودی و خروجی فیلتر به درستی رعایت شود.

تعویض فیلتر مراحل بعدی دستگاه نیز مانند مرحله 5 می باشد . 

بعد از تعویض فیلتر دستگاه اجاره دهید 2 بار مخزن دستگاه پر و خالی شود . 

علت وجود حباب در آب تصفیه شده بعد از تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب

بعد از تعویض فیلتر دستگاه ممکن است مدتی حباب هایی داخل آب تصفیه شده مشاهده کنید که جای نگرانی نیست . این حباب ها به علت تبلور کربن اکتیو فیلتر مرحله دوم و پست کربن دستگاه می باشد. این حباب ها هیچ ضرری برای بدن نداشته و بعد از چند روز از بین می رود. 

نکته پایایانی تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب

شاید در ظاهر تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب آسان به نظر برسد ولی رعایت نکردن بعضی نکات باعث آسیب به دستگاه خواهد شد . به طور کلی بهتر است هر کاری توسط متخصصان آن حوزه انجام گیرد تا هر فرد با تخصص خاص و تبحر در یک رشته ی خاص باعث  بهبود شرایط کلی جامعه و نظم بهتر در انجام کارها منجر شود.

متخصصین شرکت بازرگانی پاکاب گستر با بهره گیری از بهترین متخصصین و مشاوره تخصصی آماده ی ارائه بهترین خدمات تصفیه آب به شما عزیزان می باشد. 

هر زمانی که احتیاج داشتید فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

بازگشت به لیست