مقالات

نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس یکی از موثرترین روش ها برای حذف ناخالصی ها از آب آشامیدنی شماست که مصرف آن را ایمن و سالم می کند. بسیاری از مردم به دلایل مختلف از جمله نقل مکان، قصد دارند تصفیه آب خود را نصب کنند.

اما شاید بتوان گفت نصب دستگاه تصفیه آب بدون آموزش جامع و کامل امکان پذیر نیست. اگر به دنبال نصب یک دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس در خانه خود هستید، در این مقاله راهنمای گام به گام نحوه نصب دستگاه تصفیه آب خانگی آورده شده است.

لازم به ذکر است که در نگارش این مقاله از سایت manuals.plus کمک گرفته شده است.

مراحل نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

1. مکان مناسب را انتخاب کنید

قبل از نصب دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس، باید محل مناسبی را برای آن انتخاب کنید. مکان ایده آل زیر سینک آشپزخانه شما است، زیرا این منطقه معمولاً فضای کافی برای قرار دادن واحد ارائه می دهد و دسترسی آسان به اتصالات لوله کشی مورد نیاز را فراهم می کند.

بنابراین به اندازه یک درب کابینت معمولا باید برای نصب تصفیه آب خانگی فضای خالی فراهم کنید.

2. فراهم نمودن ابزار و وسایل مورد نیاز برای نصب

در این مرحله میبایست ابزاری که برای نصب دستگاه تصفیه آب کاربرد دارد را آماده کنید. برای نصب دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس، باید ابزار و موارد زیر را جمع آوری و آماده کنید:

  • یک مته برقی و دریل
  • یک آچار مخصوص هوزینگ های تصفیه آب
  • یک نوار تفلون
  • یک سطل

3. شیر برداشت آب را نصب کنید

اولین قدم در نصب دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس، نصب شیر جدید همراه با کیت است. در قسمتی که می خواهید شیر آب جدید را قرار دهید، یک سوراخ بر روی کابینت آشپزخانه دریل کنید. شیر آب را داخل سوراخ قرار دهید و با استفاده از آچار آن را محکم ببندید.

4. شیر ورودی آب را وصل کنید

در مرحله بعد، شیر ورودی آب را به خط آب سرد زیر سینک خود وصل کنید. برای این کار شیر آب سرد را ببندید و شیر تامین آب را به خط آب وصل کنید. از نوار تفلون برای اطمینان از مهر و موم محکم بین دو اتصال استفاده کنید.

5. خط تخلیه یا فاضلاب تصفیه آب را نصب کنید

خط فاضلاب دستگاه تصفیه آب خانگی را به لوله فاضلاب متصل کنید و آن را روی لوله تخلیه زیر سینک خود قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که خط تخلیه به طور محکم به زین و لوله تخلیه متصل است.

6. محفظه فیلتر یا هوزینگ را نصب کنید

هوزینگ های دستگاه تصفیه آب را با اتصال آن به بدنه دستگاه محکم کنید. مطمئن شوید که محفظه فیلتر به طور ایمن به براکت وصل شده است. داخل هوزینگ ها فیلتر قرار میگیرد، به همین دلیل است که به آن ها محفظه فیلتر نیز گفته میشود.

البته در صورتی که دستگاه را به صورت آماده خریداری کرده باشید، نیازی به نصب هوزینگ ها روی دستگاه نیست. فقط باید فیلترهایی که به شما داده شده اند را داخل هوزینگ های تصفیه آب قرار دهید.

7. قطعات تصفیه آب را به هم متصل کنید

اتصال قطعات تصفیه آب به یکدیگر توسط شلنگ های تصفیه آب انجام میپذیرد. به این صورت که آب از طریق شیر ورودی وارد دستگاه تصفیه آب میشود. از سه فیلتر پیش تصفیه با نام های الیافی، کربن پودری و کربن بلاک عبور میکند. پس از آن وارد فیلتر ممبران در مرحله چهارم میشود.

در مرحله چهارم ممبران بیشترین میزان تصفیه را روی آب انجام میدهد و آب را روانه مراحل بعدی میکند. در این مراحل پست کربن و مینرال وظیفه از بین بردن بو و طعم نامناسب و همچنین افزودن مواد معدنی مورد نیاز برای بدن را بر عهده دارند.

8. سیستم را تست کنید

شیر ورودی آب را باز کرده و نشتی را بررسی کنید. اجازه دهید سیستم برای چند دقیقه کار کند تا هرگونه حباب هوا یا زباله ها خارج شود. هنگامی که آب شفاف شد، دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس شما آماده استفاده است.

در نتیجه، نصب دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس نسبتاً ساده است. با انجام این مراحل می توانید در کمترین زمان آب آشامیدنی تمیز و سالم داشته باشید. همیشه قبل از شروع نصب، دستورالعمل های سازنده را به دقت بخوانید.

پس از نصب تصفیه آب خانگی چه باید کرد؟

پس از نصب یک دستگاه تصفیه آب، چند مرحله وجود دارد که می توانید برای اطمینان از عملکرد موثر و کارآمد دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس خود آن انجام دهید:

  1. بررسی نشتی: پس از نصب دستگاه تصفیه آب، نشتی در سیستم را بررسی کنید. این موضوع مهم است زیرا حتی یک نشتی کوچک می تواند بر کارایی سیستم تأثیر بگذارد و منجر به هدر رفتن آب و خرابی قطعات مختلف دستگاه شود.
  2. شستشوی سیستم: قبل از استفاده از دستگاه تصفیه آب، توصیه می شود آب تصفیه کن را به مدت 5-10 دقیقه شستشو دهید تا هوا یا ذرات باقیمانده موجود در سیستم از بین برود.
  3. فیلترها را به طور مرتب تعویض کنید: رعایت توصیه های کارشناسان تصفیه آب برای تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب بسیار مهم است. به طور معمول، فیلترها باید هر 6-12 ماه یکبار تعویض شوند تا از تصفیه موثر اطمینان حاصل شود.

با انجام این مراحل می توانید اطمینان حاصل کنید که دستگاه تصفیه آب به درستی کار می کند و آب آشامیدنی تمیز و سالمی در اختیار شما قرار می دهد.

بهترین راه برای نصب دستگاه تصفیه آب

علی رغم اینکه نصب دستگاه تصفیه آب به طور کلی کار نسبتا ساده ای به نظر میرسد، پیشنهاد ما به شما این است که دستگاه تصفیه آب خانگی خود را از شرکتی معتبر خریداری کنید تا به شما نصب و ارسال رایگان تعلق بگیرد. در صورتی که دستگاه را خریداری کرده اید و هنوز موفق به نصب آن نشده اید، پیشنهاد ما به شما این است که در اولین سرویس تصفیه آب، با یک شرکت مطمئن خدمات تصفیه آب تماس بگیرید.

زیرا در عین سادگی نصب تصفیه آب، این کار دارای ریزه کاری هایی است که ممکن است عدم انجام آن منجر به صدمات زیادی به قطعات مختلف دستگاه شما شود. برای مثال در زمان نصب فیلترهای تصفیه آب باید حتما در مرحله دوم آب سیاه مربوط به کربن موجود در دستگاه را بگیرید تا دستگاه را آلوده نکند.

تعویض فیلتر تصفیه آب در محل

سرویس تصفیه آب

زمان تعویض فیلتر تصفیه آب

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *