سرویس دستگاه تصفیه آب و خدمات تعویض فیلتر

شرکت تصفیه آب پاکاب گستر به شماره ثبت 567349

بزرگترین مرجع سرویس و‌خدمات تخصصی تصفیه آب در تهران و حومه

امنیت، تعهد، تخصص و آرامش خاطر با سرویسکاران شرکت تصفیه آب پاکاب گستر با نرخ های مصوب و گارانتی یکساله برای قطعات تعویضی

سرویس و خدمات دستگاه تصفیه آب توسط پاکاب گستر برای همه‌ی مشتریان عزیز شرکت صورت می‌گیرد. انواع خدمات تعویض فیلتر، تعمیر دستگاه، چکاب مخزن و پمپ توسط تکنسین‌های مجرب مجموعه پاکاب گستر انجام می‌شود.

 

تصفیه آب پاکاب گستر با دارا بودن مجرب ترین سرویس کارهای تصفیه آب با بهره گیری از بیش از ۱۲ سال تجربه مفید در امر سرویس و خدمات تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی تمامی دستگاه های تصفیه آب را با هر برندی تحت پوشش خدمات تخصصی قرار میدهد.

انواع خدمات شرکت پاکاب گستر به شرح ذیل میباشد:

  • با یک تماس مشترک دائم شرکت تصفیه آب پاکاب گستر شوید و از خدمات بی نظیر این مجموعه پویا بهره مند شوید.
  • گارانتی یکساله قطعاتی که توسط سرویسکاران این مجموعه تعویض میشود.
  • ارائه کد اشتراک با دریافت اولین سرویس از مجموعه پاکاب گستر و تماس دوره‌ای و یاداوری زمان تعویض فیلتر.
  • سرویس انواع تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی با هر برندی.
  • نصب انواع دستگاه تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی.
  • تعویض انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی.
  • تعمیر و تامین کننده تمامی قطعات تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی.
  • تماس دوره‌ای هر ۶ ماه با مشترکین.
  • ثبت نوع خدمات دوره‌ای در فایل مشتری در سیستم و آگاهی از تعویض تعداد فیلترها در دوره‌ی بعد.
  • تماس و‌ پیامک جهت یادآوری سرویس دوره‌ای با مشتری.
  • ارائه فاکتور ممهور و در صورت درخواست مشتری فاکتور رسمی.
  • ارائه خدمات به شرکت هایی که نیاز به فاکتور رسمی دارند.

آرامش، امنیت، تعهد و تخصص با سرویسکاران مجموعه پاکاب گستر

سرویس تصفیه آب

فرم درخواست تعمیر و سرویس تصفیه آب

در صورت خرابی دستگاه تصفیه آب خانگی یا نیمه صنعتی، برای درخواست سرویس تصفیه آب یا تعمیر دستگاه خود میتوانید از فرم درخواست زیر استفاده کنید. همکاران ما در سریع‌ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت و اطلاعات تکمیلی را دریافت خواهند کرد. در غیر اینصورت برای ثبت درخواست تلفنی میتوانید با شماره های ثبت شده برای سرویس و خدمات در صفحه تماس با ما یا پایین صفحه، تماس حاصل کرده و مشکل خود را با متخصصان ما در میان بگذارید.

در صورت ثبت سفارش از طریق عملیات ذیل از ۱۰ درصد تخفیف برای مبالغ بالای 3۰۰ هزار تومان برخوردار خواهید شد

فرم درخواست خدمات

نرم افزار جامع مدیریت فروشگاه اینترنتی و مشترکین تصفیه آب ویژه همکاران

جامع ترین نرم افزار مربوط به مدیریت مشترکین تصفیه آب در ایران منتشر شد. این برنامه با تمام سخت افزار های سبک امکان کار دارد. برخی از ویژگی های این نرم افزار عبارتند از:

  • بانک اطلاعات امن و یکپارچه مشتریان انواع سرویس تصفیه آب
  • امکانات پیشرفته نمایش،جستجو،گروهبندی و فیلتر اطلاعات
  • ثبت پیش فاکتور ، فاکتـور ، آلارم و مکالمات برای مشتری ، با انواع خروجی چاپ و فایل
  • محاسبه خودکار و دقیق آلارم ها به تاریخ شمسی ، هوشمند نسبت به موارد نصب شده
  • امکانات پیشرفته گزارش گیری و نمایش آلارم ها
  • امکان اتصال به انواع پنل پیامک

توسعه دهنده:
مهـران عبــدی
? تماس،پیامک،واتساپ،تلگرام: 09386073992

تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب و سرویس دوره ای

اهمیت سرویس و تعویض فیلتر تصفیه آب

سرویس دستگاه تصفیه آب معمولاً شامل چندین فعالیت است که برای حفظ و عملکرد بهینه دستگاه انجام می شود. در زیر چند مورد از این فعالیت ها را بررسی خواهیم کرد:

تعویض فیلترها: فیلترهای دستگاه تصفیه آب به تدریج کثیف می شوند و نیاز به تعویض دارند. هر فیلتر نقش خاصی در فرآیند تصفیه آب دارد و باید در زمان مناسب تعویض شود. تعویض فیلترها ممکن است به صورت دوره ای باشد یا بسته به نوع دستگاه تصفیه آب شما متفاوت باشد.

تمیز کردن و ضدعفونی کردن بخش‌های داخلی: برخی از بخش‌های داخلی دستگاه تصفیه آب شامل ممبران، مخزن ذخیره آب و لوله‌ها با زمان کثیف می شوند. برای حفظ بهینه عملکرد، این بخش‌ها نیاز به تمیز کردن و ضدعفونی دارند. اطلاعات مربوط به نحوه تمیز کردن هر بخش را در دفترچه راهنمای دستگاه تصفیه آب خود یا با تولید کننده مشاوره کنید.

بررسی عملکرد: با توجه به نوع دستگاه تصفیه آب شما، ممکن است نیاز به بررسی و تست عملکرد دستگاه داشته باشید. برخی از دستگاه‌ها دارای نمایشگر یا سنسورهایی هستند که وضعیت و کیفیت آب را نشان می دهند. بررسی این عوامل و اطمینان حاصل کردن از عملکرد صحیح دستگاه تصفیه آب مهم است.

تعویض قطعات یدکی: در صورت لزوم، برخی قطعات یدکی دستگاه تصفیه آب نیاز به تعویض دارند. این شامل سیستم‌های الکترونیکی، پمپ‌ها، وسایل اتصال و دیگر قطعات قابل جابجایی است. در صورتی که قطعه‌ای خراب شده باشد، بهتر است آن را تعویض کنید تا عملکرد دستگاه بهینه باقی بماند.

اگر شما نیازمند سرویس دستگاه تصفیه آب هستید، من توصیه می کنم با تولید کننده دستگاه تماس بگیرید یا به فروشگاه یا شرکت مربوطه برای خدمات پس از فروش مراجعه کنید. آنها به شما راهنمایی لازم را در خصوص سرویس دستگاه تصفیه آب خودتان خواهند کرد

با توجه به این که حجم بسیار عظیمی از بدن ما را آب تشکیل داده است، بنابراین برای حفظ سلامت خود و خانواده، باید از آب آشامیدنی سالم و گوارایی استفاده نماییم. آب شربی هم که از لوله کشی منازل خارج می شود کاملا تصفیه شده نمی باشد و عاری از میکروب و عوامل بیماری زا می باشد. انواع املاح ناشی از لوله کشی های قدیمی، بالا بودن سطح نیترات و سایر بیماری های ناشی از آب سالم سبب می شود که ما از دستگاه تصفیه آب استفاده نماییم. طی اخرین تحقیقات کارشناسان سلامت، روزانه هر فرد سالم نیازمند نوشیدن هشت لیوان آب سالم می باشد، که شما اگر دسترسی به آب سالم ندارید، باید از همین حالا به فکر سلامتی خود و خرید و تعمیر دستگاه باشید. 

نگهداری و سرویس دوره ای دستگاه تصفیه آب

تصفیه آب اسمز معکوس یک فرایند پیچیده و حساس است که نیاز به نگهداری مناسب دارد. برای نگهداری تجهیزات تصفیه آب، لازم است که شرایط محیطی مناسبی فراهم شود. این شرایط شامل دما، رطوبت، نور، هوا، عوامل شیمیایی و فیزیکی می‌شود. به عنوان مثال، در صورتی که دمای اتاق بیش از ۳۰ درجه سانتی‌گراد باشد، بهتر است که تجهیزات تصفیه آب در محیطی با دمای پایین‌تر قرار داده شود. همچنین، نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش بر روی تجهیزات تصفیه آب تأثیر منفی دارد و باید از تمامی منابع نوری در محیط نگهداری اجتناب شود.

[/vc_row]

مشکلات رایج تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب خانگی، و یا نیمه صنعتی نیز همانند همه لوازم برقی موجود در خانه با مشکلاتی روبه رو میشود. مشکلات رایجی که برای دستگاه تصفیه کننده آب به وجود میاید، اغلب شامل خراب شدن قطعات تصفیه آب و تعویض آنها است.

برای مثال یکی از شایع ترین کار هایی که سرویس کار ها در تعمیر دستگاه تصفیه آب انجام میدهند، تعویض پمپ دستگاه است. البته پمپ دستگاه دارای قطعه ای به نام هدپمپ است. در بسیاری از موارد که پمپ دستگاه دچار مشکل شده است، تعویض هدپمپ دستگاه را تعمیر کرده و نیاز به تعویض کل پمپ که قطعه ای گران قیمت است نمیباشد.

خدمات عیب یابی و حل مشکلات تصفیه آب

در ادامه برخی از مشکلات مهم تصفیه آب و همچنین برخی از کار هایی که در سرویس دوره ای، توسط سرویس کار تصفیه آب باید انجام شود را با هم بررسی خواهیم کرد.

نشت دستگاه تصفیه آب

نشت دستگاه تصفیه آب

در صورت مشاهده هرگونه چکه یا نشت، حتما با یک متخصص در حوزه دستگاه تصفیه آب تماس بگیرید.در صورتی که اقدامی برای جلوگیری نشت آب انجام ندهید، نشتی و چکه آب در دستگاه تصفیه آب می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.

پس از مشاهده نشتی ورود آب به دستگاه را با بستن شیر آب قطع کنید و از متخصص سرویس دستگاه تصفیه آب بخواهید تا علت نشتی را پیدا کند و از خطرات و آسیب های احتمالی دستگاه جلوگیری کند.

دلایل مختلفی می‌تواند در نشتی دادن دستگاه تصفیه آب موثر باشد اعم از شکستن اتصالات تصفیه آب یا ترک خوردن هوزینگ‌های تصفیه آب یا خرابی اورینگ محفظه فیلتر و دلایل دیگر که باید با تکنسین متخصص تماس گرفته و علت را جویا شوید.

نشتی دستگاه تصفیه آب بیشتر در دستگاه های قدیمی اتفاق می‌افتد. از این جهت که دستگاه های اسمز معکوس بیشتر با فشار سرو کار دارند و یکی از دلایل مهم نشت دستگاه تصفیه آب قرار گرفتن تحت فشار طولانی مدت در طی سالیان مختلف است.

دلایل افت فشار دستگاه تصفیه آب

افت-فشار-دستگاه-تصفیه‌آب

ممکن است شما در زمان استفاده از دستگاه تصفیه آب خود متوجه مشکلات متعددی از جمله افت فشار آب خروجی از شیر برداشت خود شوید. این موضوع دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد اما مهم ترین عامل افت فشار آب کیپ شدگی فیلترهای دستگاه است.

وقتی فیلترهای دستگاه تصفیه آب نیاز به تعویض پیدا کنند اما شما تعویض آن‌ها را به تعویق بیاندازید این فیلترها رسوب کرده و کیپ خواهند شد و دیگر اجازه عبور آب به راحتی به آن داده نمی‌شود. حتی ممکن است فیلتر ممبران شما کیپ شده باشد و یا حتی شلنگ‌های اتصال دچار گرفتگی شده باشند.

دلیل دیگر هم ممکن است فشار آب ورودی شما در حد ایده‌آل نباشد و مقداری با فشار پایینی وارد سیستم شود اما دیگر احتمال نیز کم بودن فشار مخزن دستگاه تصفیه آب است. اگر فشار مخزن نیز کم باشد باعث می‌شود پمپاژ آب به سمت شیر برداشت به سختی صورت بگیرد و طبیعتا فشار آب خروجی کم خواهد شد.

برای تنظیم فشار باد مخزن تصفیه آب، شیر ورودی تصفیه آب را ببندید، سپس شیر برداشت روی سینک را باز کنید تا مخزن خالی شود. سپس با استفاده از پمپ هوا یا تلمبه، فشار باد مخزن را به حد 6 تا 8 PSI افزایش دهید.

برای اطلاع کامل از دلایل افت فشار دستگاه تصفیه آب می‌توانید مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

تعمیر و تعویض مخزن تصفیه آب

تعمیر مخزن تصفیه آب

مخزن تصفیه آب یکی از مهم ترین قطعات مربوط به تصفیه آب های اسمز معکوس است. ساختار مخزن به این صورت است که در انتهای آن هوای فشرده شده قرار دارد و در بالای آن آب قرار میگیرد. زمانیکه شیر آب را باز میکنید، هوای فشرده شده به شما کمک میکند تا آب را از مخزن به شیر برداشت برسانید. اما ممکن است این هوای فشرده شده دچار مشکل شده باشد یا مخزن شما به درستی کار نکند.

برای مثال ممکن است زمانی که شیر آب را باز میکنید، آبی از آن خارج نشود. در اینصورت است که میگوییم ممکن است مخزن شما دچار خرابی شده باشد. یا برای مثال از والف مخزن شما، به جای اینکه هوا با فشار خارج شود، آب خارج میشود که نشان دهنده پارگی تیوب مخزن شما است.

مقاله ای در سایت پاکاب گستر درباره تعمیر تصفیه آب خانگی منتشر شده است که پیشنهاد میشود به مطالعه آن بپردازید و سپس هر اقدامی که لازم است را انجام دهید.

پاکاب گستر انواع امور تعویض و تعمیر مخزن تصفیه آب را در سریع ترین زمان برای شما انجام میدهد. تنها کافی است با بخش سرویس و خدمات پاکاب گستر تماس حاصل کنید و مشکل خود را مطرح کنید.

تعویض فیلتر چقدر از ما زمان می‌گیرد؟

تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب ممکن است زمانی کمی برده و بستگی به نوع دستگاه و نوع فیلترهای آن دارد. حدود 1 ساعت باید برای آن زمان بگذارید. اگر به وقت کافی برای انجام این کار ندارید، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • پیدا کردن فرصت: سعی کنید زمانی پیدا کنید که بتوانید به تعویض فیلترها بپردازید. ممکن است نیاز باشد از کمی وقت خود در طول روز یا در تعطیلات استفاده کنید.
  • برنامه‌ریزی: اگر نمی‌توانید زمان کافی در یک مرتبه برای تعویض فیلترها اختصاص دهید، می‌توانید این کار را به چندین مرحله تقسیم کنید. به عنوان مثال، یکی از فیلترها را یک روز و دیگری را روز بعد تعویض کنید.
  • استفاده از خدمات فنی: در صورتی که خودتان وقت کافی ندارید، می‌توانید به شرکت‌های خدمات فنی مرتبط با دستگاه تصفیه آب خود مراجعه کنید تا تعویض فیلترها را برای شما انجام دهند.
  • نگهداری موقت: در صورتی که واقعاً وقتی برای تعویض فیلترها ندارید، ممکن است بخواهید استفاده موقتی از دستگاه را تا زمانی که وقت مناسبی پیدا کنید، ادامه دهید.

مهم است که بر اساس شرایط شخصی خودتان، بهترین راهکار برای تعویض فیلترها را انتخاب کنید تا به کیفیت آب و عملکرد بهتر دستگاه تصفیه آب خود ادامه دهید.

تعویض قطعات دستگاه تصفیه آب

همانطور که بالاتر ذکر شد، دستگاه تصفیه آب دارای قطعات مهم و متنوعی است. زمانی که دستگاه آب تصفیه کن شما با مشکلی مواجه میشود و ناگهان از کارکردن متوقف میشود، یکی از دلایل اصلی آن میتواند خراب شدن برخی از قطعات آن باشد. در این گونه از موارد باید دستگاه را از برق بکشید تا از اتصالی جلوگیری شود و سریعا با یک سرویسکار تصفیه آب تماس بگیرید.

تعویض قطعات تصفیه آب

قطعات مهم دستگاه تصفیه آب که معمولا پس از مدتی ممکن است با خرابی مواجه شوند و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند، عبارتند از:

پمپ دستگاه تصفیه آب، شیر برقی تصفیه آب، سوئیچ های فشار بالا و فشار پایین، سه راهی استیل یا پلاستیکی، در برخی از دستگاه ها چهار راهی، هوزینگ ها، انواع فیلتر تصفیه آب که به صورت دوره ای نیاز به تعویض دارند شامل فیلتر ممبران مرحله چهارم، شیر میکس که به نعدیل سختی آب میپردازد، شلنگ های تصفیه آب و ترانس یا آداپتور دستگاه که تامین برق در دستگاه تصفیه آب را بر عهده دارد.

تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب

عملکرد دستگاه تصفیه آب به طور کامل وابسته به فیلتر های موجود در آن است. انواع مراحل فیلتراسیون و انواع فیلتر های تصفیه آب وظیفه پاکسازی آب از آلاینده هایی با سایز های مختلف را دارند تا دستگاه تصفیه آب بدون هیچ گونه نقصی عملکرد مناسب خود را داشته باشد.

تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی

سه مرحله اول فیلتراسیون شامل فیلتر های الیافی پلی پروپیلن، کربن پودری و کربن بلاک وظیفه دفع و حذف آلاینده های نسبتا درشت داخل آب را دارند. این سه فیلتر اهمیت بسیاری دارند؛ از این جهت که به سلامت فیلتر ممبران اسمز معکوس که در مرحله چهارم قرار دارد و مهم ترین فیلتر دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس است، کمک بسیاری میکند.

مطلب پیشنهادی: راهنمای تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب

تعویض فیلتر تصفیه آب سی سی کا

سرویس تصفیه آب سی سی کا

دستگاه تصفیه آب سی سی کا از رایج ترین و شناخته شده ترین آب تصفیه کن های موجود در بازار ایران است. مارک اورجینال این دستگاه در تایوان تولید میشود. اما در بازار ایران به سختی میتوان دستگاه سی سی کا اصل یافت. اکثریت قریب به اتفاق دستگاه هایی که با برند CCK وارد بازار میشوند، مونتاژ ایران هستند. تعویض فیلتر تصفیه آب سی سی کا در صورتی که با فیلتر های با کیفیت انجام شود، میتواند کیفیت و دوام دستگاه شما را تضمین کند.

تعویض فیلتر دستگاه‌های سافت واتر

سرویس تصفیه آب سافت واتر

سافت واتر نیز همانند مارک سی سی کا از برند های معروف و معتبر در حوزه تصفیه آب است. در صورتی که تحقیقاتی را راجع به دستگاه تصفیه آب کرده باشید، قطعا نام سافت واتر به گوشتان خورده است. دستگاه های تصفیه آب سافت واتر در چندین مدل تولید میشوند. دستگاه تصفیه آب 6 مرحله سافت واتر مدل اینلاین از جمله دستگاههای پرفروش Soft Water است.

در شرکت پاکاب گستر سرویس تصفیه آب سافت واتر با مجرب ترین تکنسین های تصفیه آب به طور تخصصی انجام میپذیرد.

تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی هیوندای

سرویس دوره ای تصفیه آب هیوندای

برند تصفیه آب هیوندای از جمله مارک هایی است که سال های کمی از ورود آن به ایران میگذرد. در حال حاضر دستگاه تصفیه آب هیوندای مدل H700 از بهترین دستگاه‌های آب تصفیه کن است. این دستگاه دارای فیلتر محافظ ممبران به عنوان فلتر مرحله هفتم است. برای تعویض فیلتر انواع دستگاه تصفیه آب میتوانید از طریق فرم موجود در بالای این صفحه، به ثبت درخواست خود بپردازید و از تخفیف ده درصدی بهره مند شوید.

تعویض فیلتر در دستگاه تصفیه آب خانگی هیوندای بسیار مهم است تا کیفیت تصفیه آب حفظ شود. بسته به نوع دستگاه و نوع فیلترها، تعویض معمولاً هر 6 ماه یا یک سال یک بار توصیه می‌شود. این عملیات ساده، فیلترهای قدیمی را با فیلترهای جدید جایگزین می‌کند و باعث حذف ذرات معلق، مواد شیمیایی و آلاینده‌های میکروبی از آب می‌شود. این اقدام نه تنها به بهترین عملکرد دستگاه کمک می‌کند بلکه از سلامت شما نیز محافظت می‌کند. بهتر است دستگاه خود را به دقت بررسی کرده و به دستورالعمل تولیدکننده هیوندای عمل کنید تا زمان تعویض مناسب فیلترها را اعلام کنند.

سرویس و تعویض فیلتر آکواجوی

سرویس و تعویض فیلتر تصفیه آب آکواجوی

خرید یک تصفیه کننده آب با برند معتبر یکی از اقداماتی است که میتوان برای اطمینان از کیفیت آب تصفیه کن انجام داد. آکواجوی نیز یکی از برندهایی است که در سالهای اخیر اعتبار فراوانی را کسب کرده است. انواع تصفیه آب های آکواجوی در شرکت پاکاب گستر به فروش میرسد. علاوه بر آن تعویض فیلتر تصفیه آب آکواجوی و سرویس دوره ای آن در شرکت «پاکاب گستر شیرمحمدی» با بهترین سرویسکاران تصفیه آب انجام میگیرد.

سرویس تصفیه آب آرتک

تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب آرتک

آرتک نیز یکی از برندهای قدیمی تایوانی است. متاسفانه دستگاه تصفیه آب آرتک سال هاست که به ندرت وارد ایران میشود. اما قطعات اورجینال آن موجود است و در ایران اقدام به مونتاژ تصفیه آب آرتک میکنند. پاکاب گستر اقدام به فروش، سرویس و تعویض فیلتر تصفیه آب Artec کرده است. اما در هر صورت اگر شما دستگاه تصفیه آب آرتک در منزل یا محل کار خود دارید، برای تعویض فیلتر همان مراحل دستگاه تصفیه آب‌های دیگر را باید پیش بگیرید. تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب آرتک تفاوت چندانی یا دستگاه‌های لایف واتر و سافت ساتر یا سی سی کا ندارد. به همان شیوه مراحل اول به صورت هوزینگی از محل خود باز شده و هوزینگ‌ها شسته می‌شوند. در مرحله بعدی فیلتر نو به جای فیلتر قدیمی در آن قرار می‌گیرد و به همان ترتیب رزوه در جای خود سفت و محکم چفت می‌شود. در هر صورت اگر نیاز به مراجعه سرویسکار برای انجام تعویض فیلتر دستگاه خود دارید حتما با پاکاب گستر تماس گرفته تا در اسرع وقت سرویسکارهای ما برای تعویض فیلتر و چکاپ دستگاهتان به منزل شما مراجعه کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با بخش سرویس و خدمات ما تماس حاصل کنید.

تعویض فیلتر تصفیه آب 6 مرحله ای

دستگاه تصفیه آب از سیستم اسمز معکوس برای فیلتراسیون آب شما استفاده میکند. یکی از مهم ترین دلایل استفاده از اسمز معکوس کیفیت آب بسیار مطلوب است. معمولا دستگاه های تصفیه اب اسمز معکوس دارای 6 الی 9 فیلتر هستند. فیلترهای تصفیه آب، سه فیلتر پیش تصفیه که خود از فیلترهای کربنی و الیافی تشکیل شده را شامل میشود. فیلتر ممبران در مرحله چهارم و پست کربن و مینرال در مراحل پایانی تصفیه آب، تمامی فیلترهای آن را تشکیل میدهند.

تعویض فیلتر تصفیه آب 6 مرحله ای به این دلیل اهمیت دارد که اگر در زمان مناسب اتفاق نیفتد، ممکن است علاوه بر پایین آوردن کیفیت آب، به دیگر قطعات به کار رفته در تصفیه آب آسیب وارد کند. بنابراین نیاز است تا در سرویس دوره ای، فیلترهای تصفیه آب به طور مرتب تعویض شوند.

زمان تعویض فیلتر تصفیه آب

  1. فیلتر های تصفیه آب زمان تعویض فیلتر تصفیه آب PP یا پلی پروپیلن معمولا دو ماه بعد از نصب دستگاه تصفیه آب است.
  2. فیلتر مرحله دوم دستگاه تصفیه آب یعنی فیلتر کربن پودری یا کربن گرانول باید هر 3 الی 4 ماه تعویض شود تا آب کیفیت خود را از دست ندهد.
  3. زمان تعویض فیلتر مرحله سوم یعنی کربن بلاک، 5 الی 6 ماه پس از استفاده است.
  4. فیلتر ممبران اسمز معکوس که مهم ترین فیلتر موجود در دستگاه های اسمز معکوس است، باید هر 18 الی 24 ماه تعویض شود.
  5. فیلتر پست کربن یا کربن خطی نیز هر 1.5 سال الی 2 سال نیاز به تعویض دارد.
  6. فیلتر مینرال که در مرحله ششم تصفیه آب قرار دارد نیز مانند دو مرحله قبل نیاز به تعویض در بازه زمانی 18 الی 24 ماه دارد.

البته باید توجه شود که زمان های گفته شده تقریبی هستند و بسته به کیفیت فیلتر های دستگاه تصفیه آب و کیفیت آب منطقه متفاوت می‌باشند.

نصب دستگاه تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی

شرکت پاکاب گستر خدمات مختلف و متنوعی را در حوزه دستگاه تصفیه آب انجام میدهد. یکی از این خدمات، نصب دستگاه تصفیه آب است. نصب آب تصفیه کن نیز جزو خدماتی است که شامل 10 درصد تخفیف خواهد شد. در این بخش به معرفی کلی گام های نصب هر دستگاه تصفیه آبی خواهیم پرداخت. در صورتی که به اصطلاح دست به آچار نیستید، توصیه ما به شما این است که با یک متخصص در حوزه نصب تصفیه آب تماس بگیرید.

نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

مراحل نصب دستگاه تصفیه آب به طور کلی به شرح زیر میباشد.

  1. نصب شیر ورودی دستگاه تصفیه آب
  2. نصب شیر برداشت آب تصفیه شده خروجی از دستگاه تصفیه کن
  3. قرار دادن فیلتر ها در هوزینگ
  4. جای دادن دستگاه تصفیه آب در زیر سینک
  5. آماده سازی مخزن ذخیره تصفیه آب و قرار دادن آن زیر سینک
  6. نصب خروجی پساب تصفیه آب خانگی

پس از نصب دستگاه تصفیه آب، باید دستگاه را هواگیری کنیم. شاید در ابتدا آب خروجی از تصفیه آب قابل نوشیدن نباشد. به دلیل آن است که کربن به کار رفته در فیلتر ها بار اول نیاز به کربن گیری دارند. پس از کار کردن دستگاه، یک بار مخزن را پر و با استفاده از شیر برداشت آن را خالی کنید.

سرویس و خدمات پاکاب گستر

نصب یا جابجایی دستگاه

خرید دستگاه می تواند، اولین و مهم ترین قدم شما در تقدیم سلامتی به خانواده شما باشد. سیستم های لوله کشی ضعیف مهم ترین عوامل در از دست رفتن کیفیت آب و شیوع بیماری می باشد. با نصب فیلترهای مخصوص شما می توان درصد بالاییی از این آلودگی را حذف نمایید. اگر به تازگی دستگاه تصفیه آب جدیدی خریداری کردید و یا برای جابجایی دستگاه نیاز به کمک دارید با ما تماس بگیرید.

سرویس دوره ای و تعویض فیلتر

با نصب دستگاه تا حد زیادی مشکل آلودگی آب آشامیدنی شما حل می شود و می توانید از آب سالم و بهداشتی برای خانه خود استفاده نمایید. این آب بدون بو، رنگ و طعم می باشد. چنانچه آب آشامیدنی بو گرفت یا طعم بدی داشت، فیلتر دستگاه کارایی خود را از دست داده است. و شما باید به فکر تعویض فیلترهای خود باشید.

عیب یابی و تعمیر

آیا دستگاه شما کار نمی کند، آیا آب را با فشار خارج می نماید، و یا در قسمت های برقی، پمب و …  دارای مشکل می باشد؛ همه ی این عوامل به شما می گویند، که دستگاه شما نیاز به تعمیر دارد. تکنسین اعزامی به محل عیب یابی دستگاه تصفیه آب را انجام می دهد. پس از مشخص شدن مشکل و در صورت رضایت مشتری، عملیات تعمیر دستگاه را در محل انجام خواهد داد.

مشاوره برای خرید بهترین دستگاه

در بازار داخلی کشورمان، با هر قیمتی شما می توانید، دستگاه خریداری نمایید که متاسفانه برخی از این دستگاه ها از کیفیت خوبی برخور دار نمی باشند. قیمت دستگاه خانگی با توجه به مقدار حجم ذخیره مخزن تصفیه مشخص می شود. همچنین سایر مشخصات فیزیکی، ما به شما کمک می کنیم تا با هزینه ای که در دست دارید، بهترین انتخاب را نمایید.

جدول عیب یابی دستگاه تصفیه آب

همانطور که بار ها اشاره کرده ایم، دستگاه تصفیه آب خانگی دارای قطعات متعددی است. این قطعات و لوازم هر یک به سهم خود در فرآیند تصفیه آب اثر گذار است. اما زمانی که دستگاه تصفیه کننده آب خانگی دچار مشکل میشود و نیاز به تعمیر دستگاه تصفیه آب است، ممکن است هر یک از این لوازم روی مشکل به وجود آمده تاثیر گذار باشند.

از همین رو است که جدول عیب یابی دستگاه تصفیه آب را آماده کرده ایم. در نگارش این جدول از سایت FreshWaterSystems.com کمک گرفته شده است.

دخالت دارند؟ بدون آب فشار آب کم تصفیه آب خاموش نمیشود صدای زیاد تصفیه آب طعم نشت آب
فشار آب ورودی بله بله خیر بله خیر خیر
فیلترهای تصفیه آب بله بله خیر خیر بله خیر
فیلتر ممبران بله بله بله خیر بله خیر
محدود کننده جریان فاضلاب بله بله بله بله خیر خیر
چهار راهی تصفیه آب بله خیر بله بله خیر خیر
مخزن ذخیره بله بله بله خیر بله خیر
بست فاضلاب خیر خیر خیر بله خیر بله
اتصالات خیر خیر خیر خیر خیر بله
تعمیر تصفیه آب خانگی

خدمات عیب یابی و سرویس پاکاب گستر

جابه جایی، نصب و عیب یابی بخشی از خدمات پاکاب گستر است. اگر با دستگاه خانگی خود به مشکل برخوردید و یا این که دستگاه مانند قبل کارایی نداشت، با کارشناسان ما تماس بگیرید. سرویس کاران تصفیه آب پاکاب گستر از بهترین تکنسین های تصفیه آب در تهران می باشند که خیال شما را بابت نصب و تعمیر دستگاه راحت می نمایند. هزینه تعمیرات و نصب پس از بررسی و عیب یابی دستگاه  به شما عزیزان اطلاع رسانی می شود. این سرویس شامل گارانتی کیفیت کار است و به صورت تضمین شده ارائه می شود. در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید.

چرا باید دستگاه آب تصفیه کن را سرویس کنیم؟

امروزه کم تر خانه ای دیده می شود که برای آب شرب خود از دستگاه تصفیه آب استفاده ننماید. همواره یکی از مشکلات آب لوله کشی، وجود املاح بالا و آلودگی هایی که در مسیر انتقال وجود دارد، بوده است. بهترین راه حل برای حل این مشکل، استفاده از دستگاه تصفیه آب می باشد. فرقی نمی کند که شما در خانه خود برای تصفیه از چه مدل دستگاهی استفاده می نمایید، دستگاه پس از مدتی کارکرد نیاز به رسیدگی دارد. همه دستگاه هایی که برای تصفیه در منازل استفاده می شوند قابل تعمیر هستند. تعمیر دستگاه توسط تکنسین متخصص پاکاب گستر انجام می شود. خیال خود را بابت تعویض فیلتر و تعمیر دستگاه راحت نمایید سرویس دستگاه تصفیه آب حداقل سالی یکبار، طول عمر دستگاه را افزایش می دهد.

آشنایی با اجزای دستگاه تصفیه آب

قبل از انجام هر گونه عملیات تعمیر یا تعویض بر روی دستگاه تصفیه آب و یا حتی قبل از خرید دستگاه آب تصفیه کن، بهتر است که با اجزای موجود در آن آشنایی داشته باشید و عملکرد هر یک قطعات دستگاه تصفیه اب را بشناسید. در این قسمت با هم به بررسی هر یک از قطعات موجود در دستگاه تصفیه آب خانگی با فرآیند اسمز معکوس خواهیم پرداخت.

سیستم اسمز معکوس امروزه بهترین روش تصفیه آب در جهان است. این روش هم از لحاظ اقتصادی برای تولید کنندگان به صرفه است. هم از لحاظ راندمان بالا برای تصفیه کردن املاح مضر بسیار عالی است. این سیستم با توانایی تصفیه املاح مضر آب تا 99 درصد به بهترین روش تصفیه آب تبدیل شده است.

لازم به ذکر است که فیلترهای تصفیه آب باید در زمان مناسب خود تعویض شوند. مقاله کاملی برای زمان تعویض فیلتر نگارش شده است که به شما پیشنهاد میشود در صورت نیاز آن را مشاهده کنید.

دیاگرام کامل اجزای دستگاه تصفیه آب خانگی از نوع اسمز معکوس

فیلتر‌های آب تصفیه کن

فیلتر الیافی مرحله 1

فیلتر الیافی که معمولا در مرحله 1 دستگاه تصفیه آب قرار میگیرد، وظیفه حذف آلاینده‌های نسبتا درشت از آب را دارد. این فیلتر گل و لای، شن و ماسه را از آب گرفته و حذف میکند.

این فیلتر معمولا از الیاف پلی پروپیلن ساخته میشود. ساختار این فیلتر به صورت لایه ای است که لایه‌های بیرونی وظیفه پاکسازی آلاینده‌های درشت‌تر، و لایه‌های درونی وظیفه حذف آلاینده‌های زیر‌تر را دارند.

فیلتر پلی پروپیلن سی سی کا مرحله 1

فیلتر کربن پودری مرحله 2

فیلتر کربن پودری UDF وظیفه دارد تا مقدار کلر را در آب ورودی خام کم‌تر کند. تنها وظیفه کربن پودری کاهش و حذف کلر از آب نیست، بلکه میتواند باعث از بین رفتن سموم و آفت کش‌ها و مواد شیمیایی شود و به طور کلی طعم و بوی آب را بهبود بخشد.

در این فیلترها کیفیت کربن به کار رفته در دستگاه حرف اول را میزند. یکی از مهم ترین نکاتی که در فیلترهای کربنی دستگاه تصفیه آب خانگی باید رعایت شود، جنس کربن به کار رفته در آن است. جنس کربن باید از مواد اولیه فودگرید ساخته شده باشد تا دارای بهترین کیفیت باشد.

فیلتر کربن پودری مرحله 2

فیلتر کربن بلاک مرحله 3

کربن بلاک هم از فیلتر های سه مرحله اول تصفیه آب محسوب میشود. این فیلتر در ادامه فیلتر کربن پودری مرحله 2 عمل میکند. فیلتر کربن بلاک قدرت بیشتری را در حذف کلر درون آب دارد. ار دیگر مزایای استفاده از فیلتر کربن بلاک CTO در دستگاه تصفیه کننده آب، بهبود رنگ و بوی آب و شفاف سازی آب است.

این فیلتر هم مانند فیلتر کربن گرانول در مرحله 2 از کربن اکتیو ساخته شده است. بنابراین باید جنس کربن به کار رفته در آن درجه 1 باشد. معمولا کربن هایی که از پوسته نارگیل و توسط شرکت جاکوبی تهیه میشود، دارای بهترین کیفیت است.

فیلتر کربن بلاک مرحله 3

فیلتر ممبران مرحله 4

فیلتر ممبران RO Membran مهم‌ترین فیلتر به کار رفته در دستگاه‌های تصفیه آب با سیستم اسمز معکوس است. این فیلتر قابلیت جذب مواد آلاینده موجود در آب را تا اندازه 0.0001 میکرون دارد. این فیلتر در حذف آلاینده‌های بسیاری مثل فلزات سنگین، نمک‌ها و آلودگی‌های میکروبی تواناست.

تنها ضعفی که این فیلتر دارد این است که نمیتواند کلر را تصفیه کند و اگر کلر به سطح غشای این فیلتر برسد ممکن است به آن آسیب برساند. به همین دلیل است که در تصفیه آب های خانگی اسمز معکوس در کنار فیلتر ممبران از فیلترهای کربنی نیز استفاده میشود.

فیلتر ممبران مرحله 4

فیلتر پست کربن مرحله 5

فیلتر پست کربن خطی post carbon در مسیر خروجی آب از ممبران و مخزن تحت فشار نصب میشود. این فیلتر وظیفه حذف آلاینده‌ها و بوی بدی که ممکن است آب تصفیه شده در مخزن به خود گرفته باشد را دارد. این فیلتر دارای کربن اکتیو یا کربن فعال در ساختار خود است.

شاید بتوان گفت عملکرد این فیلتر با عملکرد دو فیلتر کربنی که در مراحل 2 و 3 هستند، متفاوت است. فیلترهای پیش تصفیه بیشتر اقدام به حذف مواد آلاینده فیزیکی و شیمیایی میپردازد. اما فیلتر پست کربن آب را از نظر ظاهری، یعنی طعم و بو به برترین کیفیت میرساند.

فیلتر پست کربن مرحله 5

فیلتر مینرال مرحله 6

فیلتر مینرال بر خلاف 5 فیلتر قبلی عملکردی برای حذف آلایندگی‌ها ندارد. بلکه وظیفه آن اضافه کردن یون‌ها و عناصری است که ممکن است برای بدن مفید باشد. علاوه بر آن فیلتر مینرال سعی در بهبود طعم و بوی آب دارد.

فیلتر مینرال مرحله 6

فیلتر محافظ ممبران مرحله 7

فیلتر محافظ ممبران Membrane Filter Protector یکی از فیلتر‌های به اصطلاح اختیاری است که در تمام دستگاه‌های تصفیه آب وجود ندارد. این فیلتر قبل از فیلتر مرحله 4 به پاکسازی ذرات درشت درون آب و کلر میپردازد و شرایط را برای عملکرد بهتر فیلتر ممبران مهیا میکند.

فیلتر محافظ ممبران مرحله 7

فیلتر قلیایی مرحله 8

فیلتر قلیایی Alkaline که در مرحله آخر دستگاه تصفیه آب نصب میشود، وظیفه اضافه کردن طعم قلیایی به آب را دارد. داخل فیلتر کانی‌های معدنی وجود دارد که به آب یون‌های کلسیم منیزیم و … را اضافه میکنند.

خاصیت قلیایی که به آب افزوده میشود، خاصیت های بسیار معجزه گری برای سلامتی انسان دارد. یکی از دستگاه های تصفیه آبی که بهترین کیفیت قلیایی را به آب اضافه میکند، تصفیه آب قلیایی بیونتک است که به طور انحصاری توسط شرکت پاکاب گستر شیرمحمدی با بهترین قیمت ارائه میشود.

فیلتر قلیایی مرحله 8

مخزن تحت فشار

همانطور که گفته شد، مخزن ذخیره آب تصفیه از اصلی‌ترین اجزای یک دستگاه آب تصفیه کن است. مخازن از نظر ظرفیتی که میتوانند نگهداری کنند از یکدیگر متمایز میشوند. شایع‌ترین اندازه مخزن تحت فشار برای دستگاه تصفیه آب مخازن 4 گالن هستند.

از آن جایی که آب تصفیه شده توسط فیلتر انواع تصفیه آب به مخزن دستگاه میریزد و در آنجا برای مصرف نگهداری میشود، کیفیت مخزن از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا در صورتی که مخزن تحت فشار دستگاه، از کیفیت خوبی برخوردار نباشد، آب تصفیه شده که درون آن قرار دارد، دوباره ممکن است در معرض آلودگی قرار بگیرد. توصیه متخصصان تصفیه آب بر این است که مخازن دستگاه تصفیه کننده آب حتما در سال یکبار شستشو شود که از خطرات و ایجاد آلودگی‌های احتمالی جلوگیری شود.

معروف‌ترین شرکت در حوزه تولید مخزن تحت فشار شرکت تایوانی تانک پک است. این شرکت به طور تخصصی بر روی تولید مخازن در ظرفیت‌های مختلف برای مصارف خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی تمرکز دارد.

مخزن تحت فشار تصفیه آب

پمپ تصفیه آب

یکی دیگر از قطعات تصفیه آب پمپ دستگاه است. در صورتی که فشار آب خانه شما کمتر از 50 PSI است، برای عملکرد مناسب آب تصفیه کن خانگی باید یک پمپ در کنار دستگاه نصب کنید تا فشار آب را افزایش دهد.

در حال حاضر برای آب تصفیه کن های خانگی و دستگاه‌های نیمه صنعتی، فیلتر‌هایی که فشار آب را به حدود 125 PSI میرسانند، از محبوبیت خوبی برخوردار هستند.

همانطور که میدانید فیلتر ممبران مهم‌ترین فیلتر دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس است. این فیلتر برای تصفیه کردن آب از اختلاف فشار آب درون فیلتر و بیرون آن بهره میبرد. در صورتی که فشار آب ورودی به این فیلتر کافی نباشد، ممبران نمیتواند عملکرد خوبی را داشته باشد. بنابراین نصب پمپ افزایش فشار از اهمیت بالایی برخوردار است.

پمپ تصفیه آب خانگی چینی

گیج فشار سنج

گیج فشار سنج از لوازم جانبی است که در دستگاه تصفیه آب نصب میشود. این قطعه در تمامی دستگاه‌ها وجود ندارد ولی میتوانید با خرید آن به طور جداگانه و نصب آن بر روی تصفیه آب خود، از آن بهره ببرید.

این گیج همانطور که از نامش مشخص است، فشار آب ورودی به آب تصفیه کن را اندازه گیری میکند. از مزیت‌های مهم نصب این فیلتر بر روی دستگاه تصفیه کننده آن است که در صورت خراب شدن پمپ میتوانید از فشاری که بر روی این گیج نشان داده میشود، این مشکل را تشخیص داده و به حل کردن آن بپردازید.

گیج فشار سنج

هوزینگ فیلتر تصفیه آب

هوزینگ فیلتر تصفیه آب به محفظه‌های استوانه ای شکلی گفته میشود که کارتریج فیلتر که عمل اصلی فیلتراسیون بر عهده آن است، درون هوزینگ قرار میگیرد. هوزینگ‌های تصفیه معمولا از جنس پلاستیک ساخته میشوند و از دو جنس شفاف و مات هستند. این هوزینگ‌ها در دستگاه‌هایی نصب میشوند که هوزینگی هستند و دستگاه تصفیه آب اینلاین از این هوزینگ‌ها استفاده ای نمیکنند.

هوزینگ تصفیه آب معصومی، سه مرحله اول دستگاه تصفیه آب

لوازم برقی آب تصفیه کن خانگی

قطعات برقی دستگاه تصفیه به بیان ساده به قطعاتی گفته میشود که برای عملکردشان نیاز به جریان برق و الکتریسیته دارند. این قطعات شامل آداپتور، شیر برقی، سنسور‌های فشار بالا پایین میباشند. در صورتی که بخواهید از فیلتر UV نیز در تصفیه آب خود استفاده کنید، این فیلتر نیز نیار به جریان برق دارد.

شیر برقی

شیر برقی تصفیه آب از یک سیم پیچ که بدور یک شفت آهنی پیچیده شده و یک عدد دیافراگم (باز و بسته شونده) تشکیل شده است، زمانیکه جریان برق با ولتاژ مناسبی به آن میرسد باز و سپس با فرمان دیگری بسته می‌شود. شیر برقی فرمان قطع و وصل جریان برق را از سوییچ‌های لو پرشر و های پرشر دریافت می‌کند.

شیر برقی دستگاه تصفیه آب

سنسور فشار بالا (های پرشر)

زمانی که فشار آب دریافتی در دستگاه از حد تعیین شده بالاتر باشد، سوییچ‌های پرشر یا سنسور فشار بالا فرمان قطع جریان برق به شیر برقی میدهد. شیر برقی نیز به پمپ فشار دستور قطع فشار را میدهد و در نتیجه جریان آب ورودی به دستگاه قطع میشود.

سنسور فشار پایین (لو پرشر)

زمانی که فشار آب ورودی کمتر از حد تعیین شده باشد، سوییچ لو پرشر فرمان قطع جریان برق به شیر برقی میدهد و در نتیجه موجب خاموش شدن دستگاه تصفیه آب می‌شود. دلیل استفاده از این سنسور این است که در صورت بسته بودن شیر برداشت آب تصفیه و پر بودن مخزن،دستگاه را خاموش کرده و مانع از روشن بودن دائم پمپ و در نتیجه خراب شدن پمپ و دیگر قطعات آب تصفیه کن شود.

سوییچ های پرشر و لو پرشر

تشخیص اصل یا تقلبی بودن تصفیه آب

همانطور که بار‌ها اشاره کرده ایم، در حال حاضر فروشندگانی وجود دارند که دستگاه‌های تقلبی و ساخت ایران را به نام دستگاه تایوانی اصل به فروش میرسانند. برای اینکه در دام این کلاه برداران نیفتید، نیاز است تا برخی از روش‌های تشخیص دستگاه اصل از دستگاه تقلبی را بدانید. البته قبل از هر چیزی بدانید که خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از یک مرکز فروش معتبر مهم‌ترین کاری است که در غلبه بر این شیادان میتوانید بکنید. حالا به بررسی چند راه برای تشخیص اصل بودن یک دستگاه آب تصفیه کن خواهیم پرداخت.

1. به برچسب یا حک عبارت Made in taiwan دقت کنید. برای یکی از راه‌های تشخیص مخزن ذخیره اصل از مخزن تقلبی، چک کردن عبارت «تولید تایوان» است. برای تشخیص اصل بودن مخزن ذخیره تانک پک به این دقت کنید که عبارت ذکر شده به صورت حک برجسته زیر مخزن ذخیره دیده شود. در صورتی که فقط لیبل یا برچست made in taiwan را مشاهده کردید، آن مخزن تانک پک نیست و اگر به اسم تانک پک تایوان آن را به فروش برسانند، تقلبی است.

یکی بودن فیلتر ها برای تشخیص اصالت دستگاه

2. دقت کنید که تمام فیلتر‌های نصب شده بر روی دستگاه تصفیه آب از یک مارک باشد. برخی از دستگاه‌ها، با مارک های معروف وجود دارند که فیلتر‌های مختلف آن‌ها از مارک‌های مختلف است. این گونه دستگاه‌ها تقلبی است و کیفیت مناسب را دارا نخواهد بود.

زیر مخزن تانک پک تایوانی

3. استعلام کالا از دارا بودن استاندارد‌های بین المللی. در صورتی که آب تصفیه کن را با نام دستگاه تصفیه آب آمریکایی یا تایوانی خریداری میکنید، حتما از فروشنده درخواست کنید تا استاندارد NSF و همینطور WQA را برای شما ارائه کنند. شرکت پاکاب گستر برای محصولات خود در هنگام نصب آن‌ها استاندارد‌های مورد نظر را ارائه و به شما تحویل میدهند.

فیلتر های دستگاه تصفیه آب خانگی

1 فیلتر الیافی پلی پروپیلن (فیلتر pp)

فیلتر پلی پروپیلن PP از پر مصرف‌ترین و متداول‌‎ترین انواع فیلترهای تصفیه آب است که در بسیاری از سیستم‌های تصفیه آب چه با سیستم اسمز معکوس چه بدون آن مورد استفاده قرار می گیرند. این فیلتر دارای ۲ نوع ۵ میکرون و ۱ میکرون است. این فیلتر ها موجب حذف ذرات نسبتا درشت درون آب مثل شن و ماسه می‌شوند.

 

2کربن پودری(UDF) و کربن گرانول(GAC)

نحوه‌ی کارکرد این فیلتر به این شکل است که کربن موجود در این فیلتر باعث از بین رفتن کلر در آب می‌گردد. اگرچه وظیفه این فیلتر فقط حذف کلر موجود در آب نبوده و باعث از بین رفتن مواد دیگری شامل شوینده‌ها و سموم داخل آب، رنگ، بو  و… نیز می باشد.

 

3کربن تکه‌ای یا کربن بلاک (CTO)

فیلتر کربن بلاک دستگاه تصفیه آب در واقع مکمل مرحله ی دوم (UDF) است. این فیلتر قدرت بیشتری نسبت به فیلتر کربن پودری در جذب کلر دارد و رنگ و بوی بد آب تا مقدار بسیار خوبی میگیرد و همچنین در پاکسازی و شفاف سازی آن نقش مهمی را ایفا می کند.

 

4فیلتر ممبران اسمز معکوس (Reverse Osmosis Membran)

فیلتر ممبران مهم ترین فیلتر دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس است و در واقع تمام کارایی این فرآیند تصفیه آب بر پایه کارکرد این فیلتر است. در این فیلتر فقط ذرات کوچکتر از ۰٫۰۰۰۱ میکرون می توانند از آن عبور کنند. فیلتر ممبران توانایی از بین بردن آلودگی‌های میکروبی، نیترات، آرسنیک، سرب و فلزات سنگین را دارد که باعث از بین رفتن رسوب گذاری در کتری و حذف نا خالصی‌های آب می شود .

 

5فیلتر کربن خطی یا پست کرین (post carbon)

فیلتر مرحله پنجم دستگاه تصفیه آب ،حاوی کربن اکتیو یا کربن فعال می باشد. وظیفه اصلی این فیلتر بهبود طعم و بوی نامطبوعی است که ممکن است در اثر ماندن بیش از حد آب در منبع ذخیره دستگاه به وجود آمده باشد. همانطور که در دیاگرام بالای توضیحات مشاهده میکنید، این فیلتر در مسیر آب خروجی از ممبران و همچنین مخزن ذخیره قرار می‌گیرد.

 

6فیلتر مینرال (Mineral)

تا مرحله پنجم فرآیند تصفیه آب، یعنی تا زمانی که آب به فیلتر پست کربن خطی می‌رسد، وظیفه آب حذف مواد مضر و پاکسازی آب از هر گونه ماده ای است که موجب بد شدن طعم آب شود. اما در فیلتر مینرال مواد معدنی و املاحی که برای بدن ضرورت دارند و مفید هستند به آب افزوده می‌شود تا آب علاوه بر طعم مناسب، برای بدن انسان مفید هم باشد.

ضرورت وجود فیلتر مینرال در دستگاه تصفیه آب به این دلیل است که آب به خودی خود پس از مراحل تصفیه شدن در فیلتر ممبران و دیگر فیلترها کاملا عاری از هر گونه املاح میباشد و به نوعی هیچ نوع عنصری در آن باقی نخواهد ماند و برخی از املاح مفید آب نیز در فرایند تصفیه آب از آب جدا میشوند پس در این صورت یک مرحلهای باید تعبیه شود که املاح مفید به آب بیافزاید چون در مراحل قبلی این املاح از آب گرفته شده بود. عناصری نظیر کلسیم منیزیم و … به کمک فیلتر مینرال به آب آشامیدنی افزوده میشوند تا مزه‌ی بد و تلخ آب بدون املاح را تبدیل به آب شرب با طعم مناسب و شیرین بکنند.

 

7فیلتر محافظ ممبران (Membrane Filter Protector)

وظیفه اصلی فیلتر محافظ ممبران مراقبت و محیا کردن شرایط مناسب و بهینه برای فیلتر ممبران می باشد. این فیلتر از پلی پروپلین 1 میکرون ساخته شده و به عنوان آخرین مرحله تصفیه قبل از فیلتر ممبران ، ناخالصی‌ها و ذرات ریز و درشت باقیمانده از 3 مرحله اول را گرفته و آبی بدون ذرات اضافه به مرحله بعدی تحویل میدهد .

این فیلتر محافظ ممبران کمک کننده‌ی موثری برای ازدیاد طول عمر فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب شما است زیرا فیلتر ممبران قلب دستگاه تصفیه آب است و مهم ترین عملکرد را درون دستگاه شما دارد و باید همیشه در ایده‌آل ترین حالت خود کار کند و عمر بالایی داشته باشد.

 

8فیلتر قلیایی Alkaline :

فیلتر قلیایی به آب خاصیت قلیایی بعد از فیلتراسیون کامل را میدهد. یعنی داخل فیلتر‌های قلیایی سنگ های معدنی وجود دارد که به آب یون‌های کلسیم، منیزیم و … را که برای بدن مفید هستند، اضافه می‌کنند.

مخزن تحت فشار دستگاه تصفیه آب

مخزن تحت فشار دستگاه تصفیه آب

مخزن ذخیره از اجزا مهم در قیمت دستگاه تصفیه آب می باشد این که چه مقدار در مخزن آب قرار می گیرد به اندازه آن بستگی دارد. به طور معمول از یک دستگاه تصفیه آب خانگی میتوان در یک روز حدود 100 لیتر آب از آن برداشت کرد که تقریبا در هر ساعت 5 لیتر آب می شود. اندازه‌های مخزن آب از 2 گالن تا 6 گالن می باشد.

نحوه کارکرد مخازن تصفیه آب به این صورت است که مخازن تحت فشار از هوای فشرده برای ایجاد فشار در جریان آب در مخزن استفاده می کنند. یک مخزن تحت فشار با یک محفظه هوا ساخته شده است و پس از ساخت با وارد کردن مقداری هوای فشرده شده همراه است. با پر شدن مخزن از آب ، وزن آب باعث فشرده شدن هوای داخل مخزن می‌شود.

به طور معمول مخازن دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس بین 5 تا 7 سال عمر می‌کنند. به دلیل این که آب تصفیه شده وارد این مخازن می‌شوند باید همواره از پاکیزگی و سلامت این مخازن مطمئن شد. به همین دلیل توصیه می‌شود که مخازن تحت فشار را هر ساله شستشو داد تا آب تصفیه شده‌ای که به آن مخازن وارد می‌شوند خاصیت خود را از دست ندهند و همواره پاکیزه باشند.

شیر برداشت آب تصفیه شده

شیر آب اسمز معکوس یا شیر آب RO یک شیر آب است که همراه با سیستم تصفیه آب به شما ارائه می شود، یا میتوانید به طور جداگانه آن را تهیه کنید و به سیستم تصفیه آب خود متصفیه کنید. شرکت پاکاب گستر شیر آب دستگاه تصفیه آب را همراه با دستگاه شما در دو مدل ستاره ای و اهرمی ارسال می‌کند.

سیستم تصفیه آب شما به طور مستقیم می‌تواند به شیر آب اصلی سینک ظرفشویی نیز متصل شود. اما با این کار مقدار استفاده آب شما بسیار بالا می‌رود. از آنجا که سیستم اسمز معکوس نسبت به حالت عادی آب بیشتر برای تولید آب سالم مصرف می‌کند و هدر رفت آب دارد، در صورتی که همه استفاده شما از آب با استفاده از سیستم تصفیه آب اسمز معکوس باشد، مقدار آب مصرفی‌تان بسیار بالا خواهد رفت و هزینه بر خواهد شد.

محدود کننده جریان

محدود کننده جریان (Flow Restrictor) وظیفه تنظیم جریان آب را در فیلتر ممبران اسمز معکوس بر عهده دارد. انواع مختلفی از کنترل های جریان وجود دارد ، اما هدف مشترک آنها حفظ میزان جریان آب مورد نیاز برای به دست آوردن بالاترین کیفیت آب تصفیه شده است. وظیفه دیگر محدود کننده جریان حفظ جریان در طرف ورودی فیلتر ممبران است. اگر فشار محدود کننده جریان در سیستم تصفیه آب وجود نداشت، مقدار بسیار کمی از آب تصفیه می‌شد و به دلیل فشار آب بسیار زیاد، بیشتر آب های ورودی از طریق لوله‌ی تخلیه RO به هدر می‌رفت. این محدود کننده معمولا در بین ممبران اسمز معکوس و لوله تخلیه کننده آب قرار میگیرد.

عملکرد اسمز معکوس

سیستم اسمز معکوس (Reverse Osmosis) از یک غشا که همان فیلتر ممبران است استفاده کرده و با فشار آب مولکول‌های آب را تحت فشار قرار میدهد تا ریز ترین آلاینده‌های موجود در آن، از آب حذف شوند و آب به دست آمده از نظر بو و طعم بهترین کیفیت ممکن را داشته باشد. فرآیند اسمز معکوس RO برای تصفیه آب، مواد محلولی همچون نمک، فلزات سنگین مانند کلسیم، جیوه و آهن را از آب حذف میکند.

چرا دستگاه تصفیه آب با سیستم اسمز معکوس را انتخاب کنیم ؟

اگر به دنبال یک سیستم تصفیه آب هستید که به شما آبی کاملا سالم و به دور از آلاینده ها فراهم کند؛ چند دلیل برای در نظر گرفتن سیستم های اسمز معکوس به شما ارائه میکنیم :

1. بهبود طعم و بوی آب

فیلتراسیون اسمز معکوس RO با از بین بردن آلاینده هایی که باعث ایجاد طعم و بوی ناخوشایند می شوند ، طعم ، بو و ظاهر آب را بهبود می بخشد.

در بعضی از روش‌های تصفیه آب بوی ناخوشایندی از آب تصفیه شده بیرون می‌آید که برای افراد استفاده کننده نامناسب است اما این روش این بوی نامطبوع را ندارد و با استفاده از فیلتر مینرال در مرحله‌ی ششم طعم آب نیز از حالت تلخ به حالت شیرین تبدیل می‌کند.

2. تعمیرات و نگهداری ساده

دستگاه های تصفیه ابی که با فرآیند اسمز معکوس کار می کنند، راحت تر تمیز می شوند و سرویس آنها نیز ساده تر می‌باشد. همین موضوعات سبب میشود تا استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی با استقبال گسترده ای رو به رو شود. البته نیاز است تا از این دستگاه نگهداری های لازم صورت پذیرد.

به همین منظور مقاله ای با عنوان «نگهداری دستگاه تصفیه آب خانگی» تهیه شده است که پیشنهاد میشود حتما به مطالعه آن بپردازید.

3. ناخالصی های آب را حذف میکند

سیستم های اسمز معکوس می توانند آلاینده های معمول را از آب حذف کند. از جمله‌ی این آلاینده ها میتوان به نیترات، آفت کش های سربی، سولفات، فلوراید، باکتری، آرسنیک و موارد دیگر اشاره کرد. فیلتر کربن موجود در دستگاه های تصفیه آب با سیستم اسمز معکوس، کلر و کلرامین را نیز حذف می کند.

معمولا برای تصفیه آلاینده‌های مضر و پسماندهای کارخانه‌جات از فیلتر مرحله دوم استفاده می‌شود که از پوسته درخت نارگیل تولید شده و برای کاملا فود گرید می‌باشد. این فیلتر به صورت دیفالت روی همه‌ی دستگاه‌های تصفیه آب نصب شده و کارایی بسیار مهمی دارد. و هیچ گونه آلودگی را به سمت فیلتر ممبران هدایت نمی‌کند.

4. بهترین روش تصفیه آب

هم‌اکنون در بازار بهترین روش تصفیه آبی که وجود دارد سیستم اسمز معکوس می‌باشد. سیستم اسمز معکوس هم به‌روز ترین سیستم آب تصفیه کن است و هم بهترین راندمان و صرفه جویی در قیمت را برای تولید کنندگان دارند. ‌این سیستم تمامی املاح موجود در آب را تصفیه می‌کند و تا 99 درصد ذرات مضر برای آب را از بین می‌برد. به همین علت به‌صرفه ترین روش تصفیه آب و عملکرد خوب آن است که بیشتر دستگاه‌های امروزی از این سیستم بهره‌مند هستند. سیستم های قدیمی مکانیکی و اولترافیلتراسیون دیگر کاربردشان را از دست داده و کم مصرف تر شده‌اند. البته صدها روش تصفیه آب دیگر امروزه در آزمایشگاه‌ها توسط دانشجویان و دانشمندان تست می‌شود ولی تا به امروز روشی کارآمد تر از روش اسمز معکوس نبوده است.

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس چه مقدار آلاینده را از آب حذف میکند ؟

فلوراید (92%)
سرب (98%)
کلر (98%)
نیترات (75%)
سولفات (98%)
جیوه(98%)
سدیم (94%)
آرسنیک (96%)

چه برندهای تصفیه آبی نیاز به سرویس دارند؟

دستگاه‌های بی کیفیتی که در بازار به عنوان دستگاه‌های ارزان قیمت فروخته می‌شوند همیشه نیاز به سرویس‌های متعدد دارند. این دستگاه‌ها به دلیل اینکه از قطعات ضعیف ساخته شده‌اند مدام نیاز به سرویس در بخش‌های مختلف دارند. چون قطعات آنها در مدت کوتاهی زود به زود خراب شده و نیاز به تعویض کامل و یا سرویس‌دهی کامل دارند. به همین علت شما باید هزینه زیادی در مدت کوتاهی بابت تعمیر دستگاه حود بپردازید. اما اگر دستگاه شما جز برندهای محبوب موجود در بازار باشد، با اینکه شما در ابتدا کمی هزینه بیشتری می‌پردازید اما دیگر نیازی به سرویس و خدمات زیادی در طی سال ندارید. فقط تنها سرویس دستگاه شما تعویض فیلترهایتان خواهد بود که آن هم توسط تکنسین‌های پاکاب گستر به صورت کامل انجام می‌شود.

تجربه مشتریان از سرویس و خدمات شرکت پاکاب گستر

شرکت پاکاب گستر شیر محمدی با بیش از 14 سال سابقه فعالیت در حوزه تصفیه آب از تکنسین‌های مجرب و کاربلدی بهره مند می‌باشد. همیشه مشتریان پاکاب گستر از خدمات و پیگیری های متعدد واحد تماس با مشتری رضایت دارند. به طور مثال مجموعه پاکاب گستر بعد از گذشت هر 6 ماه،با تمامی مشتریان خود تماس گرفته و آن‌ها را از رسیدن موعد تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آبشان مطلع می‌کند. همچنین اجرت بسیار معقول در عین کیفیت کار بسیار بالای سرویسکارهای پاکاب گستر از دیگر مزایای سرویس و خدمات پاکاب گستر می‌باشد. به همین منظور تمامی مشتریان پاکاب گستر از خدمات این شرکت راضی هستند.

نصب و ارسال دستگاه به کدام مناطق انجام پذیر است؟

مجموعه پاکاب گستر یک امکان بسیار ویژه‌ای برای خریداران خود فراهم کرده است. شما در هر جای ایران که باشید اگر اقدام به خرید دستگاه تصفیه آب از مجموعه پاکاب گستر کنید دستگاه شما به صورت کاملا رایگان به محل شما ارسال خواهد شد و با تنکسین‌های کاملا مجرب به صورت رایگان در منزل شما نصب خواهد شد. شما نیاز به پرداخت هیچ هزینه اضافی بابت نصب و ارسال دستگاه ندارید. لازم به ذکر است که قیمت دستگاه‌های تصفیه آب هم به خودی خود بسیار مناسب است و جز بهترین فروشندگان در کشور است. به همین سبب شما برای خرید دستگاه تصفیه آب کافیست مدل مورد نظر خود را در سایت سفارش دهید و یا با کارشناسان پاکاب گستر تماس گرفته تا برای خرید دستگاه از مشاوره‌های تخصصی بهره‌مند شوید.

سرویس دستگاه تصفیه‌آب در کجای کشور انجام میشود؟

نصب و انجام خدمات مربوط به دستگاه‌های تصفیه‌آب صنعتی و نیمه صنعتی توسط شرکت پاکاب گستر نه تنها در همه مناطق تهران بلکه در شهرها و استان‌های دیگر کشور نیز انجام میپذیرد.

اگر سرویس دستگاه‌های تصفیه آب به موقع و منظم انجام نشود ممکن است دستگاه دچار مشکل شده و خرج اضافه ای را به مصرف کننده تحمیل کند. از آن مهم تر ممکن است در صورت وجود مشکل جدی در سلامت مصرف کننده یا آلوده بودن بیش از اندازه منبع آب مصرفی، سلامتی استفاده کننده را تهدید کند.
برای مثال عمر فیلتر ممبران به تعویض فیلتر منظم فیلترهای مراحل اول بستگی دارد. هرچه فیلترهای مرحله اول و دوم و سوم سر موعد خود تعویض شوند،فیلتر ممبران در سالم ترین حالت خود قرار می‌گیرد.

بنابراین باید به سرویس کردن دستگاه توجه کافی داشته باشید. بهتر است برای دقت بالاتر در سرویس کردن دستگاه تصفیه‌آب از سرویس کاران حرفه ای کمک بخواهید. شرکت تصفیه آب پاکاب گستر با بیش از 13 سال تجربه از کادری مجرّب برای انجام خدمات مربوط به دستگاه‌های تصفیه آب استفاده میکند و شما میتوانید در این زمینه به ما اعتماد کامل را داشته باشید.

ما اعتبار خود را فدای کیفیت پایین نمیکنیم.تکنسین‌های پاکاب گستر همگی با تجارب زیاد و تعهد بالای کاری برای مشتریان عزیز خدمات سرویس و تعمیرات می‌پردازند.

چه آلاینده هایی در سیستم اسمز معکوس حذف می‌شوند ؟

در تصفیه خانه های موجود در هر شهر تمام تلاش ها انجام می‌شود تا آب داخل سد ها را به بهترین شکل به آب استاندارد و آشامیدنی تبدیل کرد. اما چیزی که واضح است، این است که آب خروجی از تصفیه خانه ها کماکان دارای مواد مضر برای سلامت انسان می‌باشد. در حقیقت تصفیه خانه ها فقط تا مقداری که در قانون مشخص شده که برای بدن انسان ضرری ندارد، آب را تصفیه می‌کنند.

علاوه بر این در آب تصفیه شده در تصفیه خانه های شهری، مواد شیمیایی متعددی مانند کلر وجود دارد. کلر به عنوان ضدعفونی کننده برای از بین بردن باکتری های آب مورد استفاده قرار می‌گیرد اما تاثیرات مقدار زیاد آن در بو و طعم آب قابل لمس است.

برخی از مواد جامد یا محلول موجود در آب شهری عبارتند از:

آرسنیک، کلر، جیوه، کلسیم، سرب، فسفات، نیترات، سموم موجود در دفع کننده آفت ها و …

بر اساس مقاله منتشر شده در سایت ESP WATER PRODUCTS مقدار آلاینده هایی که سیستم Reverse Osmosis حذف میکند، در ادامه آمده است.

45 دیدگاه در “سرویس دستگاه تصفیه آب

  1. سیما رضایی گفت:

    سلام میخواستم بدونم شما سرویس تصفیه آب سافت واتر رو هم انجام میدید؟ هزینه تعویض فیلتر سه مرحله اول چقدر خواهد شد؟

    1. کارشناس تصفیه آب پاکاب گستر گفت:

      سلام و احترام
      بله دستگاه تصفیه آب سافت واتر هم یکی از معروف ترین و پرفروش ترین تصفیه آب های خانگی در ایرانه که سرویس اون توسط سرویس کار های مجرب تصفیه آب پاکاب گستر انجام میشه. برای اطلاع از هزینه تعویض فیلتر لطفا با بخش سرویس و خدمات پاکاب گستر که شماره اون پایین برگه هست تماس بگیرید.

  2. معینی پونک گفت:

    امروز ۲۱ بهمن سال ۱۴۰۱ سرویس کار محترمتون جناب آقای رامش یک تصفیه آب ۶مرحله سافت واتر در آشپزخانه منزل ما واقع در محله‌ی پونک تهران نصب کردن که خاستم از این طریق تشکر کنم بابت اینکه هم مودب بودن هم بسیار فنی بودن و صبورانه به سوالات زیاد ما پاسخ گفتن

    1. کارشناس شرکت تصفیه آب پاکاب گستر گفت:

      جناب معینی سپاس از اعتماد شما
      لازم به ذکره برای تعویض فیلتر با شماره‌هایی که در ذیل این صفحه آمده تماس خواهند گرفت. در صورتیکه با شماره‌هایی غیر از این تماس بگیرن برای سرویس مراقب کلاهبرداری‌های تلفنی عده‌ای سودجو باشید.

  3. بهرمانی گفت:

    درود برشما میخواستم ببینم شما برای شرکتهای دولتی فاکتور رسمی هم ارائه میکنید؟
    ما برای سرویس و خدمات تصفیه آب هایی که توی آبدارخانه های شرکت نصب شده نیاز به سرویس دوره ای داریم و چون هزینه‌اش بالا میره نیاز به فاکتور رسمی داریم در صورتیکه امکانشو دارید لطفا اطلاع رسانی بفرمایید
    ضمنا ادرسمون هم سمت جاده مخصوص هست و‌چون لوکیشن شما نزدیک بود دوست داریم با شرکت شما کار کنیم

    1. کارشناش تصفیه اب شرکت پاکاب گستر گفت:

      سلام و درود.
      بله امکان ارائه فاکتور رسمی بابت سرویس و خدمات و فروش دستگاههای تصفیه آب خانگی و تصفیه آب های نیمه صنعتی و صنعتی را دارد.

  4. فرزادفر گفت:

    من در واتساپ شما پیغام گذاشتم بابت ارسال رزومه شرکت بابت خرید تصفیه آب صنعتی به حجم ۵ متر مکعب با توجه به اینکه شما برای فروش یک شرکت رسمی و حقوقی هستین و فاکتور رسمی ارائه میکنید شرکت شمارو انتخاب کردم
    ولی متاسفانه پاسخی نیومده

    1. کارشناس پاکاب گستر گفت:

      درود بر شما
      رزومه شرکت در صفحه درباره ما موجود میباشد.
      شرکت پاکاب گستر امکان ارائه فاکتور رسمی برای محصولات تصفیه آب و سرویس و خدمان تصفیه آب را دارد.
      در اسرع وقت مدیر فروش شرکت رزومه خدمتتون ارسال میکنه.

  5. لواسانی گفت:

    سلام من یه لونا واتر دارم میخوام تعویض فیلتر و کلا سرویس دوره ای روش انجام بگیره. میخواستم ببینم آیا شما انجام میدید این کار رو ؟
    هزینه تعویض فیلتر چقدر میشه ؟

    1. کارشناس تصفیه آب پاکاب گستر گفت:

      سلام. بله شرکت پاکاب گستر، سرویس تمامی دستگاه های تصفیه آب با برند های مختلف یا انواع مختلف رو انجام میده. میتونید با بخش سرویس و خدمات ما تماس بگیرید تا از هزینه های سرویس دوره ای با خبر بشید.

  6. میترا گفت:

    سلام از پمپ دستگاه من آب نشت میکنه. مشکلش از کجاس؟ چیکار میتونم بکنم ؟

  7. کارشناس تصفیه آب پاکاب گستر گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    در اولین فرصت شیر ورودی دستگاه تصفیه آبتون رو ببندید تا بیشتر از آب وارد پمپ نشه. به احتمال زیاد مشکل از هد پمپ هست که باید تعویض بشه. با بخش سرویس تصفیه آب پاکاب گستر تماس بگیرید بیشتر راهنماییتون میکنن.

  8. امیری گفت:

    یو سوال داشتم و اون این بود که من الان تماس گرفتم با شرکتتون نرخ نصب دستگاه تصفیه آب رو ۲۵۰ هزار تومان اعلام کردن در حالیکه یه جای دیگه ۱۲۰ هزار تومان اعلام کرد.
    میخاستم ببینم چرا نرخهای نصب شما بالاست البته نرخ سرویس تصفیه اب و قیمت فیلترهاتون مناسب بود.
    امیری هستم از پونک تهران

    1. کارشناش تصفیه اب شرکت پاکاب گستر گفت:

      درود بر شما
      نرخ‌های خرید تصفیه اب یا هزینه سرویس تصفیه آب یا هر نرخ دیگه‌ای باید منطقی و مطابق تعرفه اتحادیه صنف برودتی باشه. چنانچه فردی نرخ رو پایین میگه حتی پایینتر از اینکه تو اسنپ کار کنه درمیاره، پس یه شگردی توی کارش هست.
      بارها مشاهده کردیم این افرادی که نرخ پایین میدن، یا تازه کار هستن و تسلطی روی تصفیه اب ندارن و بالطبع نرخ پایین میگیرن و البته ضرر بیشماری به مشتری وارد میکنن. چون نصاب غیر حرفه ای برای تصفیه آب بدلیل خطراتی که در آینده میتونه داشته باشه توصیه نمیشه.
      عده‌ای هم نرخ پایین میدن و با روش‌های دیگه قطعات رو بالاتر از عرف حساب میکنن و حسابی از خجالت مشتری در میان. یا هم قطعات و فیلترهای بی کیفیت استفاده میکنن و به نسبت کیفیت ارائه شده، چندبرابر بیشتر از شرکت ما میگیرن.

  9. نادر گفت:

    من ساکن تهرانسر هستم از اینکه در منطقه ما یه شرکتی هست که خدمات تخصصی و حرفه‌ای تصفیه آب میده خوشحال هستم بارها شده تماس گرفتم فورا پاسخگو بودید و سرویس کارهای مودب دارید و همیشه آن تایم هستید خواستم از این طریق تشکر خودمو ابراز کنم

  10. فرگل گفت:

    در غربی ترین منطقه تهران سمت ورداورد هم سرویس دهی دارید؟؟

    1. کارشناس شرکت تصفیه آب پاکاب گستر گفت:

      درود بر شما شرکت تصفیه آب پاکاب گستر در تمامی مناطق تهران از جمله غرب تهران سرویس و خدمات تصفیه آب انجام میدهد
      و اماده ارائه خدمات نصب و سرویس دستگاههای خانگی،نیمه صنعتی و صنعتی میباشد ضمن اینکه ارسال رایگان فیلتر و قطعات برای خرید مبالغ بالای ۶۰۰ هزار تومان شامل میشود
      مناطق تحت پوشش شرکت تصفیه اب پاکاب گستر
      شهرک غرب،شهرک راه آهن شهرک اکباتان،شهرک سرو آزاد،شهرک پیکانشهر،شهزک آزادشهر،شهرک چیتگر شمالی،شهرک چیتگر جنوبی،شهر قدس،قلعه حسن خان،ورداورد،سعیدآباد،تهرانسر،شهرک استقلال،شماره۲ خلیج،اسلامشهر،شهرک شهید باقری،خیابان کوهک،دهکده المپیک،منطقه المپیک،بلوار فردوس،بلوار فردوس شرق،بلوار فردوس غرب،فلکه صادقیه،شهران،جنت آباد،جنت آبادشمالی،جنت آباد جنوبی،ستارخان،مرزداران،سعادت آباد،منطقه فرحزاد،ولنجک،زعفرانیه و شمال جنوب و شرق تهران سرویس و خدمات تخصصی تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی انجام میشود

  11. فرشاد چیتگر شمالی گفت:

    فیلتر مرحله اول تصفیه آب منزل ما به طرز عجیبی گِل گرفته بود در حالیکه قبلا اینطوری نمیشد و کمی نارنجی میشد طعم آب تصفیه هم تغییر کرده خاستم دلیلشو بپرسم
    فرشاد هستم از چیتگر شمالی تهران

    1. کارشناس پاکاب گستر گفت:

      قبل از اینکه دلایل گِل شدن و نارنجی شدن فیلتر مرحله اول بپردازم (نام‌های دیگر فیلتر مرحله اول؛ پلی پروپیلن ؛ pp؛ الیافی؛ سدیمنت) را عنوان کنم باید به عملکرد این فیلتر بپردازم.
      فیلتر الیافی مسول حذف ذرات معلق تا ۵ میکرون میباشد پی بنابر این زرد یا نارنجی شدن یا گلی شدن این فیلتر دلیل بر خرابی فیلتر نیست بلکه نشان دهنده عملکرد درست این فیلتر میباشد که با حذف ذرات درشت تر آب به رنگ تیره در میاید.
      گِل شدن فیلتر اول دلایل زیادی دارد که تیتروار دلایلشو عنوان میکنم.

      1. به طور کلی الودگی آب ورودی
      2. تعمیرات لوله های آب شهر توسط سازمان آب یا تعمیرات در تاسیسات ساختمان که باعث کثیف شدن بیش از حد فیلتر مرحله اول میشود
      3. قطع شدن مکرر آب لوله کشی شهری
      4. مصرف زیاد آب تصفیه شده هم باعث تیره شدن فیلتر میشود چرا که به ازای استفاده ده لیتر آب تصفیه شده حدود ۲۵ لیتر آب از فیلترهای پایینی عبور میکند
      5. خرابی شیر برقی که گاهی شیربرقی عمل نکرده و آب ورودی را قطع نمیکند که در اینصورت آب دائم از فیلترهای پایینی عبور و به فاضلاب ریخته میشود. این یکی از محتمل ترین دلایل بیش از حد تیره شدن فیلتر مرحله اول بدون سابقه قبلی میباشد
      6. خرابی یکی از چک ولو های دستگاه (Check Valve) نیز باعث هدر رفت آب و عبور بیش از حد اب از فیلتر الیافی میشود
      7. در دستگاه هایی که با اتوشات اف یا شیر ۴ راهی عمل میکنند، خرابی این قطعه باعث عبور بیش از حد آب از فیلتر الیافی و تیره و گِلی شدن آن میشود
  12. رضویان ورداورد گفت:

    رضویان از وردآورد هستم سرویس کار شما آقای پارسا درخواست کردن اگه از کارشون راضی بودم در این صفحه کامنت بزارم.
    خواستم تشکر کنم از مجموعه شما و خدمات خوبی که ارائه میکنید. من از عملکرد نصابتون بسیار راضی هستم بخصوص توضیحات فنی بعد از نصب دستگاه که با صبر و حوصله به ما دادند.

  13. حسین نژاد گفت:

    حسین نژاد هستم از زعفرانیه تهران یک تصفیه آب لایف واتر مدل نوبل از شرکت محترم شما خریداری کردم از تکنسین و مجموعه شما و وقت شناسی نصاب و از این دستگاهی که نصب شده رضایت دارم بسته بندی دستگاه هم بسیار عالی بود

  14. حسن نژاد گفت:

    ما شمال سمت تنکابن هستیم یه تصفیه آب دوسال پیش خریدیم الان شاسیش کاملا زنگ زده امکان تعویض شاسی وجود داره؟و اینکه چیکار کنیم دوباره زنگ نزنه

    1. کارشناس شرکت تصفیه آب پاکاب گستر گفت:

      در مناطقی که رطوبت زیاده معمولا تصفیه آب هایی که شاسی فلزی دارند و رنگ با کیفیتی ندارند زود زنگ میزنن که بهتره برای اینکه این مساله تکرار نشه حتما از شاسی پلاستیکی استفاده بفرمایید و تمام قطعات و پیچهارو باز کنید و دستگاه رو دِمونتاژ کنید.
      حتما برای نصب مجدد اتصالات از تفلون استفاده کنید یا اینکه از سرویس کار ماهر درخواست تعویض شاسی کنید. در اکثر شهرهای شمالی سرویس کار میتوانیم معرفی کنیم با بخش سرویس و‌خدمات تماس حاصل فرمایید

  15. نوری گفت:

    من دو سال سرویس و خدمات تخصصی تصفیه آب در اراک کار کردم آیا شما نیاز به نصاب تصفیه آب دارید ۴۱ سالمه

    1. کارشناس پاکاب گستر گفت:

      درود بر شما تصفیه آب پاکاب گستر از همکاران و جوانان جویای کار برای آموزش و نصب تصفیه آب و اشتغال بعد از آموزش دعوت بعمل می اورد
      لطفا رزومه کاری کامل خود را به شماره تلفن مدیریت شرکت آقای شیرمحمدی ارسال نمایید.
      ۰۹۱۲۶۱۶۸۹۶۷ و منتظر پاسخ باشید در صورت نیاز با شما تماس گرفته خواهد شد

  16. توحید گفت:

    من یک تصفیه آب دارم در یک روستا و فیلترها رو خودم تعویض و سرویس انجام میدم اخیرا فیلترهارو که تعویض می کردم دیدم از فیلتر مرحله سوم بر روی واشر ماده لزج با بوی وجود داشت میخام بدونم دلیلش چیه و ایا ضرری نداره؟

    1. کارشناس پاکاب گستر گفت:

      در روستاهایی که آب لوله کشی وجود دارد احتمال دارد که کلر زنی به درستی انجام نشود و دوز کُلر رعایت نشود بهمین دلیل مخزن ذخیر آب روستا ممکن است آلوده به میکروب شود که همین آلودگی باعث تشکیل بیو فیلم در مرحله سوم شود.
      بهتر است آب ورودی را آزمایش کنید تا از وجود میکروب اطمینان حاصل نمایید. اگر آب ورودی مشکل میکروبی نداشته باشد هم گاهی فیلترها بخصوص فیلتر سوم بدلیل حذف کامل کلر توسط فیلتر دوم بیوفیلم تشکیل شود، که بهتر است اول اینکه فیلترهارو بموقع تعویض کنید و از فیلتر یووی که یک اشعه ماوراء بنفش است در مرحله آخر استفاده کنید تا اگر میکروبی به مرحله آخر رسید توسط این فیلتر حذف شود.

  17. طالب گفت:

    سلام با اینکه فیلتر اولی رو زود به زود هر ۳ ماه تعویض می کنم ولی این بار که اومدم تعویض کنم فیلتر کاملا گل شده بود در حالیکه قبلا کمی نارنجی می شد احتمال داره فیلتر بی کیفیت باشه؟یا کیفیت آب پایین اومده باشه

    1. کارشناس پاکاب گستر گفت:

      در صورتیکه فیلتر مرحله اول یا پلی پروپیلن نسبت به دفعات قبل بیشتر کثیف شده یا لایه ‌ای گل مانند بهش چسبیده چند تا دلیل میتواند داشته باشد

      1. تغییرات در سیستم لوله کشی شهری توسط سازمان آب در خیابان های اطراف یا تعمیرات و نوسازی سیستم تاسیسات و لوله کشی ساختمان که باعث ورود آب سیاه از آب لوله کشی می‌شود
      2. خرابی شیربرقی که باعث قطع نشدن آب بعد از خاموش شدن دستگاه می شود در این صورت آب مدام از فیلترها عبور می کند و باعث سیاه شدن فیلتر اول می شود که در اینصورت تمام پیش فیلتر و حتی ممبران زودتر از موعد باید تعویض شود
      3. استفاده زیاد از آب تصفیه شده
      4. آلودگی فیزیکی آب شهری به این دلیل که تصور عموم بر این است که کیفیت آب لوله کشی شهری همواره ثابت است در صورتیکه آب شهری هم میتواند دچار تغییرات کیفی شود
  18. همکار شرق تهران گفت:

    قیمت نرم افزار مدیریت مشترکین تصفیه آب یا crm چنده؟

    1. کارشناش تصفیه اب شرکت پاکاب گستر گفت:

      لطفا با شماره ای که زیر مطلب نرم افزار جامع تصفیه آب گذاشته شده آقای مهندس مهران عبدی تماس بگیرید

  19. کریم گفت:

    چطور میتونیم فیلتر یخچال رو حذف کنیم‌ چون به تصفیه آب وصل کردیم و‌نمی خواهیم هزینه کنیم برای فیلتر یخچال و اینکه ایا اشکالی داره فیلتر یخچال سرجاش بمونه و تعویض هم نکنیم

    1. جنیدی سعات آباد گفت:

      درود بر شما لطفا تلفن سرویسکاری که سمت منطقه سعادت آباد تهران هست و تخصص داره برای دستگاه تصفیه آب ۶ مرحله ای سافت واتر بزارید برای سرویس و تعویض فیلتر

      1. کارشناش تصفیه اب شرکت پاکاب گستر گفت:

        درود دوست عزیز برای سرویس و خدمات برای تمام مناطق تهران و حومه با شماره تلفن سرویس و خدمات شرکت که در پایین صفحه درج شده تماس حاصل فرمایید

  20. کارشناش تصفیه اب شرکت پاکاب گستر گفت:

    برای حذف فیلتر پشت ساید از یک رابط ۶به۶ استفاده نمایید و برای حذف فیلتر داخلی توضیحات کامل در صفحه فیلتر ساید داده شده
    در مورد سوال دوم بهتره فیلترهای داخلی و‌پشت یخچال حذف شوند اگه قراره تعویض نشوند چون باعث ایجاد الودگیهای میکروبی می شود

  21. واحدی گفت:

    برای شهرهای شمالی مثل نور و رویان هم سرویس کار تصفیه آب یا نمایندگی دارید؟
    امکان خرید از شما و دریافت سرویس و خدمات از شهر نور مازندران وجود داره؟

    1. کارشناس پاکاب گستر گفت:

      بله در تمام شهرهای ایران منجمله شهرهای شمالی نور رویان نوشهر چالوس متل غو سرویسکار و نصاب تصفیه آب داریم کافیه با شماره های واحد خدمات تماس بگیرید

  22. سلطانی گفت:

    دستگاه تصفیه آب ما هر چند وقت یکبار صدای قطع و وصل شدن میده بعد از مدتی هم درست میشه میخواستم دلیلشو بدونم
    ما سمت اطرف منطقه کردان هستیم چون دور هستیم برای سرویسکار سخته برای سرویس دستگاه بیاد
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. کارشناش تصفیه اب شرکت پاکاب گستر گفت:

      روشن و خاموششدن دستگاه دو تا دلیل اولیه داره
      یا های پرشر فرمان قطع میده
      یا لوپرشر فرمان قطع میده
      اگه سوئیچ های پرشر فرمان قطع بده یعنی یک نشتی در یک قسمت یا کیپ شدگی در فیلترها شلنگها یا اتصالات رخ میده یا برگشت اب از زانو سوپاپ دار رخ داده که در اینصورت باید دقیق بررسی بشه و کیپ شدگی رفع بشه یا زانو سوپاپ دار انتهای ممبران تعویض بشه
      در صورتیکه سوئیچ لوپرشر فرمان قطع بده
      دلیلش کم بودن فشار آب ورودی ساختمان یا گرفتگی شیر ورودی دستگاه میباشد که یا باید فشار اب ساختمان به حد نرمال حداقل ۳ تا ۴ بار برسد یا لو ورشر از مدار خارج شود
      شیر ورودی هم چک شود و در صورت مسدود شدن با شن و ماسه برطرف شود
      ضمنا خدمات سرویس دستگاه تصفیه آب در دفتر نمایندگی واقع در تهرانسر نیز انجام میشود میتوانید دستگاه را باز کرده برای سرویس به دفتر نمایندگی ارسال نمایید

  23. رجب زاده گفت:

    سمت حسن آباد قم کیفیت آب افتضاحه
    ما یه دستگاه تصفیه آب داریم که مشکل داره و هر سرویس کاری میاد نمیتونه درست سرویس کنه و مدام کیفیت آب ایراد پیدا میکنه و سختی آب بالا میره از کارشناس محترم تقاضا دارم اگه سرویس کار خوبی دارید که سمت ما میاد بفرستید بیاد اگه نمیان یه راهنمایی کنید ما چیکار کنیم

    1. کارشناش تصفیه اب شرکت پاکاب گستر گفت:

      منطقه حسن آباد قم و حوالی اونجا معمولا tds بالای ۱۵۰۰ ppm هست و کیفیت آب شهری بسیار پایینه و ضرورت داره تصفیه آب خانگی با شرایط آب اونجا نصب بشه
      برای منطقه شما درصورتیکه هزینه ها ایاب ذهاب پرداخت بشه وجود داره
      اما بهتره دستگاهی برای مناطقی مثل مناطق شما خریداری بشه که پمپ ترانس و ممبران پرقدرتی داشته باشه و بهتره قبل از خرید مشاوره از کارشناس تصفیه آب دریافت کنید
      برای سرویس و تعویض فیلتر بهتره از فیلترهای با کیفیت و محافظ ممبران و فیلتر ممبران با کیفیت بالا مختص tds های بالا استفاده شود

  24. عرفا گفت:

    سلام. یه سوال دارم. این پایه های دستگاهم زنگ زده شکسته. میشه عوضش کرد؟

    1. کارشناس پاکاب گستر گفت:

      بله. میشه عوض کرد. یه زنگ به سرویس و خدمات ما بزنید و شرایط رو شرح بدید.

  25. نامی گفت:

    سلام وقت بخیر
    فشار آبی که از دستگاه تصفیه آبم میاد خیلی پایینه. چطوری میتونم بیشترش کنم.

    1. کارشناس شرکت پاکاب گستر گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      احتمال داره که مخزن شما فشارش کم شده باشه و به همین دلیل دستگاه شما نمیتونه آب تصفیه شده رو به بالا انتقال بده. باید مخزن رو شارژ کنید تا مشکلتون حل بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *