مقالات

سرویس و تعویض فیلتر تصفیه آب سافت واتر

تعویض فیلتر تصفیه آب سافت واتر

زمانی که شما به دنبال یک آب تصفیه کن مناسب میگشتید، قطعا نام دستگاه تصفیه آب سافت واتر را بیش از هر نامی شنیده اید. سافت واتر یکی از قدیمی ترین برند های تصفیه آب در ایران است که توانسته است دستگاه های تصفیه آب مقرون به صرفه ای را تولید کند. دستگاه تصفیه آب خانگی با هر برندی، از جمله سافت واتر، اگر به موقع تحت سرویس دوره ای قرار نگیرد و تعویض فیلتر آن در زمان مناسب انجام نشود، مانند قبل کیفیت خروجی بالایی نخواهد داشت.

در این مطلب سعی خواهیم کرد تا علاوه بر توضیحات مربوط به اهمیت سرویس تصفیه آب سافت واتر و تعویض فیلتر دستگاه سافت واتر، آموزش هایی را در مورد نحوه تعویض فیلتر تصفیه آب خواهیم داد.

سرویس تصفیه آب سافت واتر

دستگاه تصفیه آب سافت واتر در بازه های زمانی متعددی باید توسط یک سرویسکار مجرب تصفیه آب مورد بررسی قرار گیرد. به این بررسی سرویس دوره ای تصفیه آب گفته میشود. در سرویس دوره ای کارهای متفاوتی برای بررسی دستگاه تصفیه آب شما انجام میشود. برخی از مهم ترین کار هایی که یک سرویسکار تصفیه آب باید در چکاب دستگاه سافت واتر انجام دهد عبارتند از:

  • بررسی کارکرد قطعات تصفیه آب
  • تعویض قطعات تصفیه آب در صورت خرابی
  • تعویض فیلترهای تصفیه آب بر اساس زمان بندی
  • چک کردن سختی آب و تنظیم شیر میکس
  • هواگیری مخزن دستگاه آب تصفیه کن

سرویس تصفیه آب سافت واتر

در ادامه این مقاله به بررسی اهمیت عوض کردن فیلتر ها و نحوه تعویض فیلتر تصفیه آب سافت واتر خواهیم پرداخت.

تعویض فیلتر تصفیه آب سافت واتر

دستگاه تصفیه آب Soft Water با توجه به اینکه از چند مرحله تشکیل شده است، میتواند تعداد فیلترهای مختلفی داشته باشد. برای مثال در حال حاضر در بازار ایران دستگاه آب تصفیه کن سافت واتر از 6 مرحله تا 9 مرحله موجود است. هر چه تعداد مراحل تصفیه آب بالاتر باشد، تعداد فیلترها نیز به همان اندازه بالاتر میرود و در نتیجه کیفیت آب نیز بالاتر خواهد بود.

هرچه متریال به کار رفته در فیلترهای دستگاه بالاتر باشد و کیفیت طراحی قطعات بسیار دقیق فیلترها بالاتر باشد عمر دستگاه آب تصفیه شما بالاتر خواهد رفت و قیمت دستگاه نیز متفاوت تر خواهد بود.

حالا که با تعداد فیلترهای تصفیه آب خود آشنا شدید، زمان این رسیده است که بدانید این فیلترها را در چه زمانی باید تعویض کنید.

سرویس تصفیه آب سافت واتر

مطلب پیشنهادی: قیمت و خرید فیلتر تصفیه آب خانگی

زمان تعویض فیلتر سافت واتر

بازه زمان بندی تعویض فیلترهای تصفیه آب سافت واتر خانگی به شرح زیر است. البته توجه داشته باشید که این زمانها همانطور که میبینید تقریبی هستند. در نهایت زمان دقیق تعویض فیلتر آب تصفیه کن شما با توجه به کیفیت آب منطقه ای که در آن زندگی میکنید تعیین میشود.

فیلتر الیافی پلی پروپیلن PP 4 تا 6 ماه
فیلتر کربن پودری یا کربن گرانول UDF/GAC 4 تا 6 ماه
فیلتر کربن بلاک CTO 4 تا 6 ماه
فیلتر ممبران اسمز معکوس RO Membran 12 تا 24 ماه
پست کربن خطی post carbon 9 تا 12 ماه
فیلتر مینرال Mineralization filter 9 تا 12 ماه

در صورتی که از فیلترهای دیگری مانند قلیایی و محافظ ممیران نیز استفاده میکنید، با توجه به کیفیت آنها و همچنین کیفیت سایر فیلترهای تصفیه آب، این مراحل نیز حدود 12 ماه عمر میکنند و پس از آن نیاز به تعویض دارند.

مجموعه‌ی دیجی پاکاب این امکان را برای مشتریان خود محیا می‌کند که در زمانی که موعد تعویض فیلتر شما فرا برسد همکاران ما با شما تماس خواهند گرفت و این موضوع را به شما یادآوری می‎کنند و در صورتی که نیاز به سرویسکار داشته باشید برای شما در اسرع وقت ارسال می‌کنند.

آموزش تعویض فیلتر Soft water

تعویض فیلتر تصفیه آب سافت واتر

تعویض فیلتر تصفیه آب سافت واتر، تفاوت چندانی با دیگر تصفیه آب های استاندارد موجود در بازار مثل سی سی کا ندارد. برای عوض کردن فیلترهای دستگاه خود، طبق مراحل زیر عمل کنید.

  1. شیر ورودی دستگاه را ببندید؛ با این کار از ورود آب تازه به تصفیه آب خودداری خواهید کرد.
  2. شیر مخزن دستگاه را ببندید تا آب وارد مخزن نشود.
  3. در این مرحله نیاز است تا شیر خروجی واقع روی سینک را باز بگذارید تا تمام آبی که در دستگاه تصفیه آب است تخلیه شود.
  4. حالا به سراغ تعویض فیلتر تصفیه آب سافت واتر میرویم.
  5. تصفیه آب های سافت واتر غالبا هوزینگی هستند. به این معنا که سه محفظه عمودی برای نگهداری فیلتر در آنها تعبیه شده است. ابتدا باید هوزینگ مربوط به هر یک از فیلتر ها را باز کنید.
  6. هوزینگ ها را به صورت ساعتگرد بچرخانید تا باز شود.
  7. در صورت عدم تسلط، میتوانید دستگاه تصفیه آب را روی زمین قرار دهید.
  8. کارتریج فیلتر قدیمی که داخل هوزینگ قرار دارد را خارج کنید. توجه کنید که داخل هوزینگ ها به احتمال زیاد پر از آب است. حتما قبل از باز کردن هوزینگ‌ها زیر آن ظرفی بگذارید.
  9. توصیه میشود که قبل از قرار دادن فیلترهای جدید، محفظه فیلتر(هوزینگ) را بشویید.
  10. کارتریج فیلتر جدید را داخل محفظه خود قرار دهید. هوزینگ ها را با استفاده از دست در جای خود ببندید.
  11. هوزینگ را به صورت پادساعتگرد بچرخانید و در آخر آن را با آچار هوزینگ سفت کنید تا از عدم نشتی آن اطمینان حاصل کنید.
  12. توجه کنید که واشر اورینگ موجود در هوزینگها در هنگام بسته شدن به خوبی جا بیفتد.
  13. مراحل تعویض فیلتر شما به اتمام رسیده است. چند نکته بعد از تعویض فیلترها وجود دارد که حتما آنها را انجام دهید. این مراحل در ادامه آورده میشود.
  14. شیر ورودی تصفیه آب سافت واتر را دوباره باز کنید تا به آب اجازه ورود به دستگاه داده شود.
  15. شیر مخزن را باز کنید.
  16. اجازه دهید دستگاه دو یا سه چرخه کامل را کار کند تا کربن های موجود در فیلترها به خوبی آب بندی شوند.

بعد از تعویض فیلتر سافت واتر به نکات زیر توجه کنید

معمولا تمامی دستگاه های تصفیه آب پس از تعویض فیلتر با مشکلاتی رو به رو میشوند. یکی از این مشکلات شایع وجود حباب در آب تصفیه شده و تغییر رنگ آب به رنگ شیری است. توجه کنید که این مشکل کاملا طبیعی است و هرچه کیفیت فیلتر شما بهتر باشد، این مشکل برای شما به وجود می‌آید. نهایتا تا 1 ماه ممکن است با حباب ها در آب دست و پنجه نرم کنید اما پس از آن به طور کلی از بین میروند.

در مقاله ای با عنوان «علت وجود حباب در آب تصفیه شده» این موضوع را به طور کامل مورد بررسی قرار داده ایم که توصیه میشود برای کسب اطلاعات بیشتر به این مقاله مراجعه کنید.

تعمیر دستگاه تصفیه آب سافت واتر

در زمان مصرف دستگاه تصفیه آب ممکن است مشکلات بسیار زیادی برای دستگاه شما ایجاد شود. دستگاه‌های سافت واتر با توجه به عمر قطعات خود در زمان‌های طولانی ممکن است دچار مشکل شوند. نشتی آب، ترک خوردگی، کاهش کیفیت آب، کار نکردن کامل دستگاه، کم شدن فشار آب خروجی و … همگی احتمال رخ دادن دارند. در این مواقع شما ممکن است خودتان برای تعمیر دستگاه خود دست به کار شوید. ممکن است شیر برقی شما خراب شده باشد، یا عمر فیلتر ممبران شما رو به پایان باشد، یا اینکه اتصالات مختلف دستگاه شما کاملا آب بندی نشده باشد. در هر صورت شما می‌توانید با فهمیدن دلیل این مشکل اقدام به درست کردن دستگاه خود کنید. در صورتی که نیاز به تکنسین برای تعمیر دستگاه خود دارید می‌توانید با پاکاب گستر شیر محمدی در تماس باشید. پاکاب گستر همه روزه آماده خدمت‌رسانی به تمامی مشتریان خود در زمینه تعمیر و فروش دستگاه تصفیه اب می‌باشد.

نصب دستگاه تصفیه آب خانگی سافت واتر

بسیاری از اوقات پیش می‌آید که مشتریان نیاز دارند دستگاه تصفیه آب سافت واتر خود را نصب کنند. ممکن است دستگاهی را خریداری کنند که فروشنده به آنها نصب و ارسال رایگان ارائه ندهد؛ یا ممکن است در حال نقل مکان از جایی به منزل دیگری هستند. در همه این موارد نیاز به نصب مجدد دستگاه است.

نصب دستگاه تصفیه آب از جمله مواردی است که همه‌ی خریداران دستگاه‌های تصفیه آب باید آن را قبل از خرید با فروشندگان طی کنند. بسیاری از فروشگاه‌ها دستگاه‌های خود را به محض اینکه از درب فروشگاه خود خارج می‌شود دیگر پشتیبانی نمی‌کنند. این به معنی یک نکته منفی برای آن فروشنده است. نصب دستگاه تصفیه آب به خودی خود هزینه بر است و شما در سال 1402 چیزی بین 300 تا 500 هزار تومان باید برای نصب دستگاه خود هزینه کنید. همچنین ارسال دستگاه تصفیه آب هم در شهرهای بزرگی و پرترددی مثل تهران یک معضل بزرگ محسوب می‎شود.
شرکت پاکاب گستر برای حل این موضوعات و راحتی خریداران محترم خود این دو مورد بسیار مهم را کاملا رایگان برای مشتریان خود انجام می‌دهد و در تمامی نقاط تهران و حومه نصب و ارسال رایگان را به ازای خرید دستگاه تصفیه آب از فروشگاه را در پی دارد.

پاکاب گستر، نصب دستگاه تصفیه آب سافت واتر را همانند دیگر آب تصفیه کن ها انجام میدهد. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با بخش خدمات این شرکت تماس بگیرید.

خرید تصفیه آب سافت واتر

پاکاب گستر یکی از بزرگترین نمایندگی های فروش تصفیه آب سافت واتر در ایران است. انواع دستگاه های تصفیه آب با برند Soft Water و همچنین قطعات تصفیه آب سافت واتر توسط این شرکت به صورت عمده و تک به فروش میرسد.

دستگاه تصفیه آب سافت واتر

از جمله دستگاه های تصفیه آب پرفروش سافت واتر در شرکت پاکاب گستر میتوان به دستگاه تصفیه آب 6 مرحله‌ای سافت واتر اشاره کرد. این دستگاه یکی از معروف ترین تصفیه آب های تولید شده در ایران است که قیمت بسیار مناسب آن، بسیاری از خریداران را به سمت خود جذب میکند. دستگاه تصفیه آب سافت واتر می‌تواند فیلترهای بیشتری را نیز به همراه داشته باشد. دستگاه تصفیه آب سافت واتر 8 مرحله‌ای و دستگاه تصفیه آب سافت واتر 9 مرحله‌ای هم امروزه محبوبیت زیادی را پیدا کرده اند. اضافه کردن فیلترهای بیشتر به دستگاه منجر به افزایش کیفیت آب تصفیه شده می‌شود.

تفاوت تصفیه آب سافت واتر و لایف واتر

دستگاه‌های تصفیه آب سافت واتر همان طور که گفته شد از بهترین و ارزان ترین قیمت‌های اقتصادی بازار برخوردار هستند. دستگاه‌های تصفیه آب لایف واتر برندی جدید و با کیفیتی در بازار است. این برند برای رقابت با تصفیه اب سافت واتر کیفیت طراحی خود را بسیار بالاتر برده است. به همین منظور بعد از تست‌های انجام شده این دستگاه‌ها عمر بالاتری از دستگاه‌های سافت واتر دارند. اما قیمت تمام شده‌ی آن ها برای خریداران بالاتر است.

در این بازار شما برای خرید دستگاه تصفیه آب مناسب برای خود باید تمامی این جوانب را در نظر بگیرید و پس از آن اقدام به خرید کنید.

دستگاه تصفیه آب سافت واتر در ایران از محبوبیت بالایی برخوردار است و به دلیل قیمت مناسبی که دارد مورد استقبال عموم مردم قرار می‌گیرد و یک دستگاه کاملا اکونومی و به صرفه برای مشتریانی است که بین خریدن یا نخریدن دستگاه تصفیه در شک و تردید هستند. با خرید این دستگاه اقتصادی هم هزینه‌ی کمی می‌کنید و هم دارای یک دستگاه تصفیه آب خواهید شد که با بالاترین فناوری روز دنیا در تصفیه آب که اسمز معکوس یا همان آب شیرین کن است کار می‌کند و فقط کمی با دستگاه‌های اصل تایوانی تفاوت دارد.

همانطور که در قسمت بالایی انواع فیلترهای دستگاه تصفیه آب را شناختید و با تفاوت زمان تعویض آن‌ها و کیفیت مواد به کار رفته در آن‌ها آشنا شدید می‌توانید برای خرید از پاکاب گستر با واحد روابط عمومی ما برای راهنمایی خرید تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

6 دیدگاه در “سرویس و تعویض فیلتر تصفیه آب سافت واتر

  1. مکبری منطقه چیتگر کوهک گفت:

    روزهای تعطیل مثل جمعه هم سرویس و خدمات تصفیه آب انجام میدید؟
    من ۹ صبح تماس گرفتم برای سرویس تصفیه آب منزلم. دستگاه تصفیه آب خانگی دارم ۶ مرحله مارک سافت واتر و الان از یه قسمتی داره نشتی میده. چون خودم منطقه کوهک هستم و به موقعیت شما نزدیکم گفتم سرویس تصفیه آبم رو شما انجام بدید.

    1. کارشناش تصفیه اب شرکت پاکاب گستر گفت:

      درود بر شما
      بله تمام ایام هفته و تعطیلات، کار سرویس و خدمات تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی برای تمامی برندها از جمله تصفیه آب سافت واتر ۶ مرحله انجام میشه. روزهای تعطیل شروع کاریمون از ساعت ۱۰ تا ۷ عصر میباشد لطفا با بخش خدمات که تلفنش رو در پایین صفحه درج کردیم تماس بگیرید.

  2. طالب گفت:

    از سرویس کار محترم شرکت آقای آریانپور بابت نصب مجدد و راه اندازی تصفیه آب نهایت تشکر را دارم هم تمیز بود کارشون هزینه تراشی هم نکردن برامون
    طالب هستم از عبدل آباد تهران

  3. معصومی شهرک پاسداران تهرانسر گفت:

    از نصاب شرکت شما بابت نصب تصفیه آب سافت واتر که از شرکت شما تهیه کردیم تشکر میکنم از اقای سلمانی مدیریت شرکت هم بابت توضیحات خوبشون تشکر میکنم

  4. نیازی گفت:

    سلام. من یه تصفیه آب سافت واتر دارم که میخوام خودم فیلترشو عوض کنم. اما وقتی فیلترهارو خریدم دیدم فیلتر سوم دستگاه با اونی که خریدم فرق داره. واسه دستگاه یه حالت الیافی داره درحالی که مرحله سومی که توی پک خریداری شده بود سفته و اورینگ داره. این فیلتر چیه و اگه بزارمش داخل دستگاه مشکلی ایجاد میکنه؟

    1. کارشناس پاکاب گستر گفت:

      سلام قربان. این فیلتر الیافی که میگید اسم مختصرش PP هستش و اون فیلتر سفت رو یه اسم CTO میشناسن. معمولا شرکت ها برای یه سری دلایل خاص نظم خاصی رو برای چیدن فیلترهاشون در نظر میگیرن. مثلا تو خارج از کشور مرحله اول رو بعضی از شرکتا PP و دوم و سوم رو CTO میذارن. تغییر دادن این نظم برای دستگاه شما مشکلی ایجاد نمیکنه. میتونید راحت تعویض رو انجام بدید. فقط یادتون باشه که همونطور که تو همین صفحه نوشته شده عمل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *