مقالات

جدیدترین مدل‌های دستگاه تصفیه آب خانگی

جدیدترین تصفیه‌آب

هر ساله دستگاه‌های تصفیه آب بسیاری وارد بازار میشوند. به طور کلی میتوان گفت اگر به دنبال دستگاه تصفیه آب خانگی عادی و استاندارد میگردید، به دنبال کیفیت دستگاه باشید. یعنی میتوان گفت تصفیه آب اسمز معکوس هوزینگی هر چه دارای قطعات با کیفیت تری باشد، عمر و کارایی آن بالاتر است.

اما سالیانه دستگاه های جدیدی وارد بازار در جهان میشود که هر یک دارای قابلیت های منحصر به فردی میباشد. در این مقاله قصد داریم آخرین مدل‌های دستگاه تصفیه آب خانگی را به شما معرفی کنیم.

جدید ترین مدل‌های دستگاه تصفیه آب، دستگاه‌هایی هستند که از سیستم اسمز معکوس بهره‌مند هستند. سیستم اسمز معکوس در حال حاضر بهترین روش تصفیه آب در جهان است و تمامی دستگاه‌های پاکاب گستر از این سیستم بهره‌مند هستند.

 

آخرین مدل های تصفیه آب خانگی

همانطور که گفتیم، دستگاه تصفیه آب خانگی هر ساله دچار تغییرات کوچکی شده و برخی مدل های جدیدی از آن وارد بازار میشود. اما مشکلی که وجود دارد این است که دستگاه‌هایی که هر ساله تولید میشوند به سختی راهی برای ورود به ایران پیدا میکنند.

در حال حاضر دستگاه تصفیه آب هوزینگی پرفروش ترین مدل دستگاه تصفیه آب در کشور است و امروزه دستگاه‌های تصفیه آب اینلاین نیز در رقابت با دستگاه های تصفیه آب هوزینگی هستند که با توجه به مقدار بهداشتی تر بودن آنها می‌توانند رقابت موثری برای هوزینگی ایجاد کنند و در آینده جای این مدل دستگاه ها را بگیرند.

از این جهت تعداد جدید ترین تصفیه آب های تولید شده در جهان در ایران بسیار کم است. اما خوشبختانه برخی از شرکت ها اقدام به واردات تعداد محدودی از این دستگاه‌ها کرده اند.

در ادامه با دستگاه‌های آب تصفیه کن جدیدی که وارد بازار شده اند و دستگاه هایی که از کیفیت بی نظیری برخوردار هستند آشنا خواهیم شد.

جدیدترین مدل تصفیه آب خانگی

1. دستگاه تصفیه آب آیونایزر قلیایی بیونتک

دستگاه تصفیه آب یونیزه قلیایی بیونتک یکی از جدید ترین محصولات تصفیه آب وارد شده به ایران است. این دستگاه توسط کمپانی مطرح بیونتک در کشور کره جنوبی تولید شده است. قابلیت بی نظیر این دستگاه در تنظیم pH آب و تنظیم حالت اسیدی و قلیایی آب، این دستگاه را نسبت به تصفیه آب های دیگر متمایز میکند.
این دستگاه میتواند 5 سطح pH مختلف را ارائه کند. علاوه بر آن دکمه ای در آن تعبیه شده است که به شما آب تصفیه شده با pH خنثی میدهد. به طور کلی میتوان گفت که دستگاه تصفیه آب قلیایی بیونتک، کامل ترین تصفیه آب موجود در ایران است.
از مزایای آب قلیایی تولید شده توسط این دستگاه میتوان به جلوگیری از سرطان، جلوگیری از چاقی مفرط، طراوت و آبرسانی به پوست و مو و … اشاره کرد.

 

2. دستگاه تصفیه آب تایوانی سی سی کا

همانطور که گفته شد، به دلیل هزینه های بالا و تحریم ها، کمتر وارد کننده به دنبال واردات دستگاه تصفیه آب خانگی تایوانی میرود. دستگاه تصفیه آب خانگی سی سی کا مدل 6 مرحله ای یکی از معدود دستگاه‌هایی است که به ایران وارد شده است.
تصفیه آب سی سی کا 6 مرحله از جدیدترین تولیدات کمپانی مطرح CCK است که توانسته است یکی از کامل ترین آب تصفیه کن های استاندارد اسمز معکوس را به بازار عرضه کند.
فیلترهای این دستگاه شامل فیلتر الیافی، فیلتر کربن پودری، فیلتر کربن بلاک، فیلتر ممبران اسمز معکوس، پست کربن و مینرال هستند.

 

3. دستگاه تصفیه آب لایف واتر مدل نوبل

دستگاه تصفیه آب لایف واتر مدل نوبل یکی از آخرین مدل های تصفیه آب خانگی تولید شده در ایران است.
نکته بسیار مثبت در خصوص تصفیه آب لایف واتر مدل نوبل این است که تماما در این دستگاه از قطعات تایوانی استفاده شده است.
به طور کلی در صورتی که قصد خرید دستگاه تصفیه آب خانگی استاندارد دارید که بتوانید از آب آشامیدنی سالم و عاری از هرگونه آلاینده استفاده کنید، دستگاه تصفیه آب نوبل بهترین گزینه برای شما است. به دلیل اینکه هم قیمت آن بسیار مناسب است، هم کیفیت بی نظیری دارد.

 

4. دستگاه تصفیه آب هیوندای مدل H700

دستگاه تصفیه آب هیوندای مدل H700، بهترین مدل از آب تصفیه کن تولید شده توسط شرکت هیوندای است. هیوندای تحت لایسنس هیوندای کره تولید میشود و استاندارد های معتبر جهانی را داراست.
علاوه بر آن باید گفت که مانند تصفیه آب لایف واتر، هیوندای هم تماما از قطعات تایوانی استفاده میکند. ظاهر زیبای آن و برند معروف تر هیوندای باعث شده تا قیمت این دستگاه نیز نسبت به دیگر آب تصفیه کن ها بالاتر باشد.

 

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

تشخیص بهترین دستگاه تصفیه آب شاید برای بسیاری از خریداران عادی کار بسیار مشکلی باشد. زیرا در تعیین بهترین آب تصفیه کن ها فاکتور های متعددی دخیل هستند. برای مثال مهم ترین فاکتور در انتخاب بهترین تصفیه آب، کیفیت قطعات به کار رفته در آن است. عوامل دیگر تاثیر گذار بر کیفیت یک دستگاه عبارتند از:

  1. کیفیت فیلترهای به کار رفته
  2. جنس کربن در فیلترهای کربنی
  3. تعداد مراحل فیلتراسیون
  4. گارانتی و خدمات پس از فروش
  5. خدمات نصب و ارسال شرکت مورد نظر

اما یکی از فاکتور هایی که به راحتی میتوان در مرحله اول تشخیص داد که آیا دستگاه تصفیه آب مورد اطمینان است یا خیر، برند یا مارک تصفیه آب است. بسیاری از مارک های معروف و معتبر، دستگاه هایی که تولید میکنند به طور پیشفرض دارای کیفیت بسیار خوبی میباشد. علاوه بر آن نکته بسیار مهم این است که بتوانید شرکت مورد اطمینانی را انتخاب کنید.

جدیدترین فناوری تصفیه آب در دنیا

سیستم اسمز معکوس، به عنوان یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های تصفیه آب در دنیا، نقش مهمی در بهبود کیفیت آب و تأمین منابع آب تمیز ایفا می‌کند. این فناوری از یک فرآیند معکوس اسمز استفاده می‌کند تا اقلام آلاینده و املاح زائد را از آب حذف کند. در این فرآیند، آب تحت فشار از یک ممبران عبور می‌کند و تمام ذرات ناخواسته و مواد معلق از آب جدا می‌شوند، به‌طوری که آب خروجی بسیار تمیز و پاکیزه باشد. یکی از بزرگ‌ترین مزایای سیستم اسمز معکوس، توانایی حذف اکثر فلزات سنگین، باکتری‌ها، و ویروس‌ها از آب است. این فناوری همچنین به عنوان یک راهکار مؤثر برای تولید آب آشامیدنی از منابع آب شور مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به نیاز روزافزون به آب تمیز و با کیفیت در دنیا، سیستم اسمز معکوس به عنوان یک جواب پایدار و پیشرفته به مشکل کمبود منابع آب تمیز تبدیل شده است و در آینده نقش مهمی در تأمین آب سالم برای انسان‌ها خواهد داشت.

تجربه مشتریان برای خرید دستگاه تصفیه آب جدید

بیشتر مشتریان به دنبال یک محصول با کیفیت، خوش قیمت و دارای طول عمر بالا هستند. این عوامل در طراحی دستگاه تصفیه آب شکل می‌گیرد. به طور مثال وقتی یک تکنولوژی جدید تصفیه آب به بازار می‌آید و در کل حوزه تصفیه آب فراگیر می‌شود، معمولا هم قیمت مناسب تری نسبت به مدل های قدیمی تر پیدا می‌کند و هم کیفیت خروجی دستگاه به نسبت تکنولوژی های سنتی بهتر خواهد شد. بنابراین همیشه مشتریان به دنبال مدل‌های جدید تری هستند که هم برای آن‌ها صرفه اقتصادی مناسبی داشته باشد و هم بتواند آب با کیفیت تری در طول دراز مدت مصرف کنند.

دنیای جدید تصفیه آب به چه سمتی می‌رود؟

در دنیای جدید تصفیه آب دستگاه‌ها به سمت رو میزی شدن پیش می‌رود. دستگاه‌های جدید با طراحی‌های زیبا و شیک، امروزه رقابت شدیدی با دستگاه‌های هوزینگی زیر سینکی دارند. هرچه این طراحی‌ها با کیفیت بیشتری انجام شود و طراحی تصفیه آب به زیبایی دکوراسیون خانه کمک کند، قیمت این دستگاه‌ها بالاتر می‌رود. قیمت دستگاه‌های جدید و به روز تصفیه آب تفاوت بسیار زیادی با دستگاه‌های هوزینگی دارد. به طور مثال دستگاه‌های هوزینگی در حدود 250 دلار قیمت دارند در حالی که دستگاه تصفیه آب‌های جدید قیمتی بیش از 10000 دلار دارند و این اختلاف بسیار محسوس می‌باشد. شما برای دیدن لیست قیمت‌های به روز دستگاه‌های تصفیه آب از لینک زیر در سایت آمازون دیدن کنید.

دستگاه تصفیه آب هوزینگی قدیمی است؟

آیا تصفیه‌آب‌های هوزینگی قدیمی هستند

دستگاه تصفیه آب خانگی که امروزه به یکی از ضروری ترین دستگاه‌ها برای نگه داشتن سلامتی است به فروش بالایی در جامعه رسیده و با توجه به کم شود کیفیت آب شهری ضرورت نصب این دستگاه برای مردم بیش از پیش شده است. دستگاه تصفیه آب هوزینگی که با سیستم اسمز معکوس کار می‌کند یکی از بروز ترین ایده‌های تصفیه آب در جهان است و اصلا نمی‌توان گفت قدیمی است بلکه در اوج بازار خود است چون مدل‌های قدیمی دستگاه تصفیه آب شامل اب تصفیه کن‌های مکانیکی بوده است و یا سیستم اولترا فیلتراسیون در دستگاه های قدیمی‌تر به کار می‌رفت اما دقت آنها به دقت تصفیه آب سیستم اسمز معکوس نمی‌رسد و به همین دلیل کم کم از دور خارج شده‌اند و جای خود را به دستگاه تصفیه آب هوزینگی داده‌اند که به راحتی زیر سینک شیر مصرفی شما نصب می‌شود و کیفیت بسیار بالایی دارد.

برای نسل بعدی دستگاه‌های تصفیه آب نیز روشهای جدیدتری برای تصفیه کردن تمامی املاح و باکتری های آب در علم روز دنیا در حال تحقیق و توسعه است که در آینده‌ی نزدیک با روش های فوتوکاتالیستی و الکتروشیمیایی تصفیه آب صورت گرفته و باید منتظر ماند تا مقدار دقت این روش‌ها را با روش اسمز معکوس مقایسه کرد و دید که آیا می‌توانند جای این روش بسیار پر فروش را بگیرند یا خیر.

2 دیدگاه در “جدیدترین مدل‌های دستگاه تصفیه آب خانگی

  1. فلاحی پور گفت:

    درود بر شمابنده مدتها سایت شمارو مطالعه کردم راستش دنبال جدیدترین و بروز ترین تصفیه آبی هستم که وارد ایران شده اکثر تصفیه آبهایی که جستجو کردم شبیه هم هستن و دارای سیستم اسمز معکوس با توجه به اینکه مشخصه که یک تیم قوی و تحصیلکرده پشتیبانی میکنه از سایت شما ممنون میشم یک راهنمایی کلی بفرمایید که چه تصفیه آبی خریداری کنم با توجه به اینکه بچه شیرخواره دارم و در منطقه سعادت آباد سکونت دارم که کیفیت آب مطلوبی نداره

    1. کارشناس شرکت تصفیه آب پاکاب گستر گفت:

      درود بر شما
      دوست عزیز اگر در مورد جدیدترین و بروزترین تکنولوژی‌های تصفیه آب میخواهید اطلاعات کسب کنید باید عرض کنم در حال حاضر جدیدترین تکنولوژی مربوط به تصفیه آبهایی به روش تقطیر با انرژی خورشید میباشد که بدلیل قیمت بالا مرقوم به صرفه نیست. اما تصفیه آب های به روش تصفیه اسمز معکوس هنوز در دنیا حرف اول را میزند و جدیدترین انواع تصفیه آب های دنیا هم با ظاهر متفاوت یا شکیل یا با فیلترهای کوئیک (آسان باز شو) و دارای شیر میکس ولومی و تنظیم کننده، املاح و نشانگر tds آب و بصورت کیسی تولید و ساخته میشود که در اصل مکانیزم آنها همان اسمز معکوس میباشد.
      با آپشنهای جدید یا فیلترهای خاص مثل انتی باکتریال،اینفرارد،قلیایی،انتی اکسیدان، مینرال میباشند اما در ایران و در حال حاضر چنین دستگاه‌های توسط وارد کنندگان بدلیل شرایط تحریم و عوارض گمرکی بالا وارد نمیشود و اگر توسط یک وارد کننده هم وارد شود قطعا در اینده برای سرویس و خدمات پس از نصب دچار مشکل خواهید شد.
      در حال حاضر پیشنهاد میشود از دستگاههای اینلاین با متریال تایوان مانند تصفیه آب فیلترو و لایف واتر مدل نوبل اینلاین استفاده نمایید.
      بدلیل اینکه فیلترهای این دستگاهها بهداشتی تر میباشند.
      و اما نوعی تصفیه آب با نام آیونایزر را هم که تکنولوژی کاملا متفاوتی دارند نیز پیشنهاد میشود که قیمت بسیار بالایی دارد اما آبی با کیفیت و آنتی اکسیدان بالا تولید میکند که دارای ۸ دکمه میباشد که هر دکمه یک نوع آب برای مصارف مختلف میدهد که برای اطلاعات بیشتر بهتر است به صفحه مربوطه مراجعه یا با کارشناس فروش تماس حاصل فرمایید. (۰۹۱۲۶۴۶۴۶۲۵)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *