مقالات

زمان مناسب برای نوشیدن آب

بو و طعم پلاستیک در دستگاه تصفیه آب خانگی

زمان مناسب برای نوشیدن آب

آب یکی از ضروری ترین نیازهای بدن می باشد. اما اگر به زمان مناسب برای نوشیدن آب دقت کنیم می‌توانیم به سلامتی خود کمک بزرگی بکنیم. با این حال، مصرف آب تصفیه شده در رابطه با سن، وزن، جنس، آب و هوا و فعالیت (مانند تمرین) متفاوت است. توصیه شده است که هر روز به طور متوسط ​​هشت لیوان آب بنوشید اما درباره زمان نوشیدن آب صحبتی نشده است، ما در این مقاله قصد داریم درباره زمان مناسب نوشیدن آب صحبت کنیم.

مزایای متعددی برای ” نوشیدن آب در زمان مناسب” وجود دارد؛ نوشیدن آب در زمان مناسب به افزایش مهارت مغز شما ، سالم ماندن پوست، مدیریت وزن سالم کمک میکند و همچنین سبب تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود سیستم گوارش، کاهش احتمال ابتلا به سرطان، کنترل فشار خون، تنظیم دمای بدن می شود.

مغز شما زمانی که احساس تشنگی می کنید، شما را تشویق به نوشیدن آب می کند. بنابراین، مهم است آب آشامیدنی را بلافاصله بخورید. در این نوشتار به 8 زمان مناسب برای نوشیدن آب اشاره می کنیم.

8 زمان مناسب برای نوشیدن آب

  1. روز خود را با نوشیدن آب شروع کنید

برای شروع روز خود و تنظیم سوخت و ساز بدن ، نوشیدن یک یا دو لیوان آب توصیه می شود. این به شما در دفع بهتر سموم دستگاه ادراری و فعال کردن اندام های داخلی بدن کمک می کند.اضافه کردن عسل و لیمو به آب باعث بهبود تاثیر گذاری موارد بالا می شود. صبحانه خود را حداقل یک ساعت بعد از نوشیدن اولین لیوان آب بخورید.

  1. قبل از صرف غذا ،زمان مناسب برای نوشیدن آب

نوشیدن یک لیوان آب 30 دقیقه قبل از وعده غذایی به هضم بهتر غذا و کاهش وزن کمک خواهد کرد.همچنین نوشیدن آب در زمان مناسب باعث بهبود جذب مواد مغذی موجود در غذا می شود.

  1. پس از وعده غذا

شما نباید بلافاصله بعد از غذا آب بنوشید؛ ممکن است آب برای هضم ضروری باشد اما، نوشیدن آن بلافاصله پس از صرف وعده ی غذایی توصیه نمی شود. بهتر است یک ساعت بعد از اتمام وعده غذایی آب بنوشید.

  1. قبل از حمام

یک لیوان آب قبل از حمام به کاهش فشار خون و تنظیم دمای بدن کمک می کند

  1. قبل از خواب

نوشیدن آب یک ساعت قبل از خواب، به جبران آب از دست رفته در طول خواب کمک می کند. اما اگر بیماری سنگ کلیه یا مشکل قلبی دارید،نوشیدن آب قبل از خواب توصیه نمی شود زیرا ممکن است فشار بیشتری به این اندامها وارد شود و آنها را تضعیف کند.

  1. اگر باردار باشید، آب زیادی مصرف کنید

مادران باردار و یا شیرده نیاز به آب بیشتری نسبت به افراد عادی دارند. نوشیدن حدود 10 لیوان آب برای آنها مناسب است.

  1. قبل از تمرین ورزشی و بعد از آن

نوشیدن آب قبل از تمرین مانع از خستگی و سبب بهبود گردش مواد مغذی در بدن می شود. نوشیدن آب بعد از تمرین باعث تنظیم سطح مایعات و ضربان قلب بدن می شود.

  1. اگر بیمار هستید

هنگامی بیماری یا مجاورت در کنار افراد بیمار باید مقدار زیادی آب بنوشید زیرا باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و دفع بهتر ویروس و باکتری ها می شود.

نکته پایانی

باید دقت کنید تا آب مصرفی شما کاملا سالم باشد.شما می توانید با تهیه دستگاه تصفیه آب خانگی استاندارد از فروشگاه تصفیه آب پاکاب گستر آب آشامیدنی سالم را همیشه در اختیار داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *