مقالات

تعویض فیلتر تصفیه آب ایزی ول

تعویض فیلتر تصفیه آب ایزی ول

یکی از دستگاه های تصفیه آبی که در سال های اخیر توانسته جای خود را در منزل خانواده ها باز کند، تصفیه آب ایزی ول است. همانطور که بارها در مقاله های مختلف خدمتتان عرض کرده ایم، دستگاه آب تصفیه کن خانگی پس از مدت معینی نیاز به سرویس دارد. یکی از عمده اقداماتی که در سرویس آب تصفیه کن Easywell انجام میشود، تعویض فیلتر تصفیه آب ایزی ول است.

معمولا دستگاه های تصفیه آب ایزی ول از نوع اسمز معکوس و هوزینگی هستند. بنابراین میتوان گفت تعویض فیلتر آنها با تعویض فیلتر تصفیه آب های دیگر تفاوت چندانی ندارد.

به همین دلیل، اگر خودتان به دنبال انجام سرویس دوره ای تصفیه آب هستید، مقاله ای برای شما آماده کرده ایم که تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب را به صورت گام به گام و با استفاده از عکس و ویدیو توضیح داده ایم. برای مطالعه مقاله ذکر شده روی لینک زیر کلیک کنید.

شرکت پاکاب گستر از بزرگترین ارائه دهندگان سرویس و خدمات مربوط به تصفیه آب خانگی در تهران است. تمامی خدمات مربوط به تصفیه آب اعم از تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی، سرویس دوره ای، تعمیر دستگاه تصفیه آب، تعویض قطعات تصفیه آب در صورت نیاز و … در بازرگانی پاکاب گستر انجام میشود.به منظور تماس با بخش سرویس و خدمات پاکاب گستر میتوانید با شماره‌های زیر تماس حاصل کنید.

 

مطلب پیشنهادی: نحوه تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی

اهمیت تعویض فیلتر ایزی ول

تمام بار اصلی فیلتراسیون آب بر روی دوش فیلترهای نصب شده روی آن قرار داده شده است. به این ترتیب که آب وارد دستگاه میشود، پس از طی مدت معینی از همه فیلترهای آب تصفیه کن عبور کرده و سپس به مرحله آخر که ذخیره در مخزن باشد میرسد.

بنابراین کیفیت فیلترهای تصفیه آب از اهمیت بالایی برخوردار است. چه فیلتر شما با کیفیت باشد و چه فیلتر ارزان، پس از مدتی نیاز به تعویض پیدا میکند. در صورتی که فیلترهای آب تصفیه کن را در مدت معین شده تعویض نکنید، علاوه بر اینکه بو و طعم آب دچار مشکل میشود، آلاینده های مضر وارد آب آشامیدنی شما میشوند و ممکن است سلامت شما را به خطر بیندازند.

تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب ایزی ول

یکی از اصلیترین اقداماتی که یک سرویسکار مجرب تصفیه آب در حین سرویس دوره ای انجام میدهد، تعویض فیلترهای تصفیه آب است. به اهمیت تعویض فیلتر تصفیه آب ایزی ول در قسمت قبل اشاره جزئی شد. در این قسمت از مطلب، به بیان نحوه تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب ایزی ول خواهیم پرداخت.

 

در اولین مرحله نیاز است تا از ورود آب به دستگاه تصفیه آب جلوگیری کنیم تا بتوانیم فرآیند تعویض فیلتر را انجام دهیم. برای این کار شیر ورودی تصفیه آب را میبندیم. شیر مخزن را نیز که به رنگ آبی رنگ روی مخزن است میبندیم.

سپس نیاز است تا آبی که وارد دستگاه تصفیه آب شده است ولی هنوز از آن خارج نشده است را بیرون بریزیم. شیر ورودی دستگاه آب تصفیه کن ما را در انجام این کار یاری میکند. با باز گذاشتن شیر روی سینک، آب موجود در تصفیه آب خانگی easywell خالی خواهد شد.

حالا اقدام به باز کردن هوزینگ های تصفیه آب بکنید. دقت کنید که هوزینگ ها پر از آب خواهند بود. بنابراین بهتر است از یک ظرف در زیر محفظه های فیلترها استفاده کنید. پس از باز کردن هوزینگ، کارتریج فیلتر های قدیمی را از هوزینگ خارج کرده و جای آن را با فیلترهای خریداری شده جا به جا کنید.

در مرحله بعد هوزینگ ها را سر جای خود محکم کنید. حالا وقت باز کردن شیر ورودی است که با استفاده از آن میتوانید کربن موجود در فیلترهای ایزی ول را آب بندی کنید. برای استفاده از تصفیه آب ایزیول پس از تعویض فیلتر، بهتر است حدود دو مخزن آب تصفیه شده را خالی کنید. سپس اقدام به استفاده از آب تصفیه شده بکنید.

سرویس تصفیه آب ایزی ول

سرویس تصفیه آب ایزی ول و به طور کلی سرویس دوره ای آب تصفیه کن به مجموعه ای از اقدامات گفته میشود که در طی بازه زمانی های مختلف توسط سرویسکار متخصص تصفیه آب انجام میشود. معمولا بازه زمانی که برای تعویض فیلتر تصفیه آب ایزی و دیگر دستگاه ها در نظر گرفته میشود چیزی در حدود 6 ماه است.

این هم به دلیل آن است که فیلترهای 3 مرحله اول چیزی در حدود 6 ماه است. برای مشاهده زمان تعویض فیلتر آب تصفیه کن میتوانید به صفحه لینک شده مراجعه کنید.

پاکاب گستر یکی از بزرگترین مراجع تخصصی سرویس و خدمات تصفیه آب است. این شرکت که یکی از تولیدکنندگان تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی در ایران است، اقدام به سرویس و تعمیر دستگاه تصفیه آب به صورت تخصصی میکنند.

مطلب پیشنهادی: سرویس آب تصفیه کن خانگی

بررسی قطعات تصفیه آب و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض آن یکی دیگر از اقداماتی است که سرویسکاران پاکاب گستر برای شما انجام خواهند داد. هواگیری مخزن نیز از جمله کارهایی است که در هر بازه سرویس دوره ای از اقدامات ضروری است. به دلیل اینکه اگر مخزن فشار مناسبی نداشته باشد، ممکن است پس از مدتی فشار آب خروجی از تصفیه آب شما نیز کم شود.

تفاوت برند ایزی ول با برندهای دیگر

برند دستگاه آب تصفیه ایزی‌ول یکی از با سابقه ترین برندهای تولید کننده دستگاه تصفیه آب است که واردات آن از سال 97 به بعد در ایران متوقف شده است و دیگر به صورت مستقیم به کشور وارد نمی‌شود، از همین رو قطعات آن به صورت وارداتی به کشور می‌آیند و در ایران مونتاژ می‌شوند اما این قطعات هم روز به روز با افت کیفیت مواجه شده‌اند و از نظر عملکردی افت محسوسی داشتند تا در رقابت با شرکت‌های جدید از بازار کنار روند.

نکته دیگری هم که در مورد برند ایزی‌ول باید اشاره کرد کمبود خدمات و سرویس‌دهی آن است به دلیل کمبود قطعات در داخل کشور است و در صورت خرابی یا شکستگی در مخزن و یا بدنه فیلترها ، قطعات جایگزین وجود ندارند و یا به سختی باید آن‌ها را پیدا کرد و به همین دلیل برند ایزی ول این نکات منفی را بر دوش خود دارد.

خرید فیلتر تصفیه آب

برای تعویض فیلتر های تصفیه آب، در مرحله اول نیاز به خرید فیلتر دستگاه تصفیه آب دارید. پاکاب گستر یکی از بزگترین عرضه کنندگان انواع فیلتر تصفیه آب مناسب برای دستگاه تصفیه آب ایزی ول به سراسر ایران است. برای خرید انواع فیلتر تصفیه آب میتوانید به صفحه مربوطه در منوی سایت مراجعه کنید، یا به صورت تلفنی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نصاب تصفیه آب در پاکاب گستر

به طور کلی توصیه میشود برای تعویض فیلتر تصفیه آب، از یک فیلتر با کیفیت استفاده کنید. این با کیفیت بودن فیلتر فارغ از برند آن است. یعنی شما میتوانید برای دستگاه تصفیه آب ایزیول خود، یک فیلتر با کیفیت مثل فیلتر تایوانی یا فیلتر لایف واتر خریداری بکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *