مقالات

تعویض فیلتر تصفیه آب 6 مرحله ای

تعویض فیلتر تصفیه آب 6 مرحله ای

تعویض فیلتر تصفیه آب 6 مرحله ای از پرکاربرد ترین درخواست هایی است که به شرکت های تصفیه آب ارائه میشود. دستگاه تصفیه آب خانگی در  سالیان گذشته توانسته از اقبال زیادی برخوردار شود.

به دلیل قیمت بسیار مناسب و استاندارد بودن آن، تصفیه آب 6 مرحله ای مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار میگیرد. البته یکی دیگر از نکات بسیار مثبت در خرید تصفیه آب 6 مرحله ای این است که در هنگام تعویض فیلتر و سرویس دوره ای، فیلترهای کمتری برای تعویض وجود دارد. به همین دلیل هزینه تعویض فیلتر که به صورت شش ماهه انجام میشود کمتر از دیگر دستگاه ها با فیلترهای اضافه تر است.

قبلا در مقاله ای تعویض فیلتر تصفیه آب 6 مرحله ای را به همراه فیلم آموزشی مرحله به مرحله توضیح داده ایم. به شما توصیه میکنیم برای تعویض فیلتر دستگاه خود به صفحه ای که در ادامه لینک میشود، مراجعه کنید.

شرکت پاکاب گستر از بزرگترین ارائه دهندگان سرویس و خدمات مربوط به تصفیه آب خانگی در تهران است. تمامی خدمات مربوط به تصفیه آب اعم از تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی، سرویس دوره ای، تعمیر دستگاه تصفیه آب، تعویض قطعات تصفیه آب در صورت نیاز و … در بازرگانی پاکاب گستر انجام میشود.به منظور تماس با بخش سرویس و خدمات پاکاب گستر میتوانید با شماره‌های زیر تماس حاصل کنید.

 

مطلب پیشنهادی: تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی

زمان تعویض فیلتر تصفیه آب 6 مرحله

دستگاه تصفیه آب از فیلترهای متعددی به وجود آمده که هر یک میتواند آلاینده خاصی را از آب حذف کند. به همین دلیل است که پس از مدتی همه آنها دچار آلودگی میشوند. برای همین تعویض کردن آنها در زمان معین مربوط به خود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مطلب پیشنهادی: زمان تعویض فیلترهای تصفیه آب

به طور کلی زمان تعویض فیلتر تصفیه آب 6 مرحله ای به شرح زیر است:

  1. فیلتر مرحله 1: فیلتر الیافی از جنس پلی پروپیلن است که باید هر 4 تا 6 ماه یکبار تعویض شود.
  2. فیلتر مرحله 2: فیلتر کربن پودری یا کربن گرانول است که باید هر 6 ماه یکبار تعویض شود.
  3. فیلتر مرحله 3: فیلتر کربن بلاک یا الیافی 1 میکرون است که باید هر 6 ماه یکبار تعویض شود.
  4. فیلتر مرحله 4: ممبران اسمز معکوس است که باید بین 1 تا 2 سال بسته به شرایط آب منطقه تان تعویض شود.
  5. فیتلر مرحله 5: پست کربن است که باید بین 9 تا 12 ماه تعویض شود.
  6. فیلتر مرحله 6: مینرال است که باید بین 9 تا 12 ماه تعویض شود.

دلیل تفاوت در زمان تعویض فیلترهای مختلف

همانطور که در قسمت بالا مشاهده کردید زمان تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب با هم متفاوت است و بعضی ها زودتر و برخی باید دیرتر تعویض شوند. فیلتر مرحله اول که شامل فیلتر الیاف پروپیلنی است باید زود به زود تعویض شود چون که کار این فیلتر گرفتن رسوبات درشت همراه آب و املاح سایز بزرگ و گل و لای موجود در آب شهری است. این فیلتر با جذب این رسوبات به مرور زمان تعییر رنگ می‌دهد و ابتدا به صورت رنگ چای دمی کمرنگ در می‌آید و با گذشت زمان این رنگ تیره تر شده و رو به سیاهی می‌رود و حتی در برخی مناطق که کیفیت آب بسیار پایین است ممکن است این فیلتر زودتر از زمان اعلام شده سیاه شود و نیاز به تعویض داشته باشد.

فیلترهای مرحله دوم و سوم نیز چون بیشتر از فیلترهای بعدی در معرض آب شهری قرار می‌گیرند طبعا باید زودتر از آن‌ها تعویض شوند.کارایی این فیلترها حذف کلر موجود در آب است که برای بدن مفید نیست و به هیچ عنوان نیز نباید به فیلتر ممبران در مرحله چهارم برسد زیرا عملکرد آن را مختل می‌کند و دستگاه در این صورت به کلی کارایی خود را از دست می‌دهد.

زمان تعویض فیلتر ممبران نیز چون اصلی ترین فیلتر دستگاه است و با کیفیت بالایی ساخته شده و کمتر در مواجه گل و لای است تیز طولانی تر است و نیازی به تعویض آن زودتر از زمان گفته شده نیست.

آموزش تعویض فیلتر تصفیه آب 6 مرحله ای

مرکز فروش تصفیه آب سی سی کا

تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی کار نسبتا راحتی است. اما باید مراحل آن به دقت و بدون اشتباه انجام شود که مشکلی از بابت نشتی و مشکلات دیگر به وجود نیاید. در این قسمت شما را در تعویض فیلتر تصفیه آب شش مرحله ای خود یاری میکنیم. در مرحله اول، شیر ورودی دستگاه تصفیه آب را ببندید.

سپس شیر مخزن که روی مخزن تصفیه آب به رنگ آبی رنگ وجود دارد را ببندید. شیر برداشت که روی سینک ظرفشویی شما نصب شده است را باز کنید تا تمام آب داخل مخزن خالی شود. شیر میکس تصفیه آب را نیز باید در مرحله بعد باز کنید تا آب های باقی مانده در مخزن خالی شود.

هوزینگ های تصفیه آب که محفظه های عمودی فیلتر هستند را به صورت ساعتگرد بچرخانید تا باز شوند. در صورت نیاز میتوانید از آچار هوزینگ برای راحت تر باز شدن آن استفاده کنید.

حالا همه چیز مهیا است که تا فیلترهای تصفیه آب خود را تعویض کنید. فیلترهایی که قدیمی هستند و نیاز به تعویض دارند را از داخل هوزینگ تصفیه آب خارج کنید.

هوزینگ ها را به طور کامل شستشو داده و کارتریج فیلترهای جدید را داخل هوزینگ قرار دهید. فیلترها را بطور صحیح جا بزنید. طوریکه اگر واشر دارد هنگام قرار دادن در هوزینگ به کنار نیفتد. هوزینگ های تصفیه آب را در محل خود سفت کنید. توجه کنید که دو حلقه اورینگ آن در کنار هم قرار بگیرد.

شلنگی که به ورودی ممبران در مرحله چهارم میرود را از جای خود بیرون بیاورید. شیر ورودی را دوباره باز کنید و اجازه دهید تا دستگاه مقداری کار کند تا از عدم وجود آب سیاه داخل آب تصفیه کن خود اطمینان حاصل کنید.

اهمیت تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب

فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی یکی از لوازم مصرفی تصفیه آب به شمار میرود. به این معنا که باید در طول سال یک تا دو بار تعویض شود تا بتواند کارایی خود را حفظ کنید. در صورت دم تعویض فیلتر آب تصفیه کن 6 مرحله ای در زمان مقرر ممکن است آب تصفیه شده، طعم و بوی نامناسبی به خود بگیرد.

از طرف دیگر ممکن است این کیفیت بد آب شما به قطعات دیگر تصفیه آب مثل فیلتر ممبران در مرحله چهارم آسیب وارد کند. به این دلیل که کلر موجود در آب برای فیلتر ممبران مضر است. به همین دلیل است که روی آب تصفیه کن فیلتر کربنی به عنوان پیش تصفیه اضافه میشود.

اگر فیلترهای پیش تصفیه کهنه شوند و به خوبی کار نکنند، ممکن است کلر و مواد فیزیکی از فیلترهای دو مرحله اول عبور کرده و به ممبران برسد. این موضوع سبب میشود تا عمر ممبران کمتر از حالت عادی شود.

بنابراین تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب 6 مرحله ای در بهترین زمان و با بهترین کیفیت فیلترها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

خرید پک فیلتر دستگاه تصفیه آب

خرید پک فیلتر 6 مرحله

خرید فیلترهای دستگاه تصفیه آب در هنگام تعویض فیلتر 6 مرحله اول تصفیه کننده آب، از اهمیت زیادی برخوردار است. به دلیل اینکه کیفیت آب خروجی از آب تصفیه کن تا حد زیادی وابسته به کیفیت فیلترهای به کار رفته در آن است.

همانطور که ذکر شد تصفیه آب خانگی از 6 عدد فیلتر تشکیل شده است که هر یک از آنها میتوانند تاثیر بسیار مثبتی روی تصفیه آب بگذارند.

شرکت پاکاب گستر طیف وسیعی از فیلترهای دستگاه تصفیه آب را در اختیار مشتریان قرار میدهد. فیلترهای تصفیه آب ایرانی، ویتنامی و تایوانی با بهترین قیمت آماده عرضه به مشتریان در سراسر کشور هستند. البته بهتر است برای تعویض فیلتر پک فیلتر تصفیه آب خریداری کنید.

2 دیدگاه در “تعویض فیلتر تصفیه آب 6 مرحله ای

  1. محسن خداپرست گفت:

    سلام. مراحل دستگاه تصفیه آب میتونن کم و زیاد بشن؟ دستگاه من 7 مرحله هست ولی نمیخوام یکیشو این سری عوض کنم. میخوام بزارمش کنار

    1. کارشناس پاکاب گستر گفت:

      بله میشه مراحل رو کم و زیاد کرد. فقط توجه داشته باشید مراحل یک تا سه، ممبران، پست کربن نمیتونن حذف بشن. بقیه مورد نداره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *