سوالات متداول, مشکلات دستگاه تصفیه آب, مقالات

علت روشن نشدن دستگاه تصفیه آب خانگی چیست؟

دستگاه تصفیه آب خانگی یکی از دستگاه‌های مورد استفاده در منازل برای تصفیه و پاکسازی آب است. اما ممکن است برخی از کاربران با مشکل روشن نشدن دستگاه تصفیه آب خانگی مواجه شوند. در این مقاله به بررسی علل عدم روشن شدن دستگاه تصفیه آب خانگی پرداخته خواهد شد.

مطلب پیشنهادی: عیب یابی دستگاه تصفیه آب به همراه راه حل

دلایل روشن نشدن تصفیه آب خانگی

در ادامه به بررسی علت های روشن نشدن تصفیه آب خانگی خواهیم پرداخت. در نگارش این مقاله از منبع معتبر purewaterblog.com استفاده شده است.

1. عدم وصل برق

یکی از احتمالات اولیه در مورد روشن نشدن دستگاه تصفیه آب خانگی، عدم وصل شدن به برق است. برای رفع این مشکل، ابتدا باید از وصل بودن دستگاه به منبع برق اطمینان حاصل کنید و در صورت لزوم محل وصل برق را تعویض کنید.

2. خرابی قطعات درون دستگاه

دستگاه تصفیه آب خانگی شامل قطعات مختلفی است که در صورت خرابی ممکن است باعث عدم روشن شدن دستگاه شوند. قطعات تصفیه آب به خصوص قطعات برقی از مهم ترین لوازمی هستند که به کارکرد دستگاه کمک بسیاری میکنند. در صورتی که قطعات برقی مانند پمپ، آداپتور و شیربرقی خراب شوند، دستگاه از کار می‌افتد.

برای رفع این مشکل، باید دستگاه خود را تعمیر کنید. تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی توسط بهترین و مجرب ترین تکنسین ها از طرف شرکت پاکاب گستر در سریع ترین زمان صورت میپذیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با بخش سرویس و خدمات ما تماس حاصل کنید.

3. آب ورودی نامناسب

اگر کیفیت آب ورودی دستگاه تصفیه آب خانگی شما تا حد بسیار زیادی نامناسب باشد، ممکن است دستگاه عملکرد خود را به درستی انجام ندهد و روشن نشود. در این صورت باید ابتدا کیفیت آب را بررسی کرده و در صورت لزوم اقدام به تصفیه آب ورودی قبل از ورود آب به دستگاه کنید.

برای اینکار دستگاه های معینی وجود دارد که دستگاه ورودی ساختمان یا تصفیه آب جامبو معروف هستند. این دستگاه ها معمولا دو یا سه مرحله ای هستند که میتوانند آلاینده های فیزیکی موجود در آب را تا حد زیادی از آن حذف کنند.

4. عدم تعویض فیلتر

فیلترهای دستگاه تصفیه آب مصرفی هستند و ممکن است پس از مدتی دچار رسوب و کیپ شدگی شوند. رسوب فیلترهای تصفیه آب و کیپ شدن آنها باعث میشود که آب نتواند از روزنه های آن عبور کند و این موضوع سبب روشن نشدن دستگاه تصفیه آب خانگی میشود.

برای اینکه از این مشکل جلوگیری شود، باید فیلترهای تصفیه آب را در زمان معین تعویض کرد. در مقاله ای با عنوان زمان تعویض فیلترهای تصفیه آب به طور کامل و مشروحی به بررسی بهترین زمان برای تعویض این فیلترها پرداختیم.

5. نامطلوب بودن شرایط محیطی برای دستگاه

دستگاه تصفیه آب خانگی نیاز به شرایط مناسب محیطی دارد تا به درستی کار کند. این شرایط شامل دمای مناسب، رطوبت هوا و عدم تماس با آب و رطوبت می‌شود. در صورتی که دستگاه تصفیه آب خانگی در محیطی نامطلوب و یا در معرض آب و رطوبت قرار دارد، ممکن است با مشکلاتی مانند عدم روشن شدن روبرو شود.

نکات پایانی درباره کار نکردن تصفیه آب خانگی

عدم روشن شدن دستگاه تصفیه آب خانگی می‌تواند به دلایل مختلفی مانند عدم وصل بودن به منبع برق، خرابی قطعات داخلی، مشکل در سیستم تصفیه آب، مشکل در سیستم برقی دستگاه و نامطلوب بودن شرایط محیطی برای دستگاه باشد.

برای پیدا کردن علت احتمالی عدم روشن شدن دستگاه تصفیه آب خانگی، ابتدا باید از وصل بودن آن به منبع برق و سلامت قطعات داخلی دستگاه مطمئن شوید. در صورتی که مشکل همچنان پابرجا باشد، بهتر است با تماس با تعمیرکار مجرب یا خدمات پس از فروش دستگاه تماس حاصل نمایید.

البته برای اینکه بتوانید از هر یک از این مشکلات اجتناب کنید، بهتر است به طور دوره ای اقدام به سرویس دستگاه تصفیه آب خود بکنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *