مقالات

ویژگی های بهترین دستگاه تصفیه آب

ویژگی های بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

در حال حاضر بسیاری از مردم تهران و شهرستان های کشور به دنبال خرید دستگاه تصفیه آب خانگی هستند. این موضوع به سبب کاهش کیفیت آب شهری است که در بسیاری از شهرستان‌ها زنگ خطر آن به صدا در آمده است.

به همین سبب ضروری است تا با برخی از مهم ترین ویژگی های بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی آشنا شویم. این آموزش به شما کمک خواهد کرد تا تفاوت دستگاه خوب و بد را بدانید و بهترین تصمیم را برای خرید دستگاه تصفیه کننده آب بگیرید.

مهم ترین ویژگی بهترین دستگاه تصفیه آب

هنگامی که به دنبال بهترین دستگاه تصفیه آب هستید، باید چندین ویژگی را در نظر بگیرید. در اینجا به برخی از مهمترین آنها اشاره می کنیم:

امروزه در شهرهای بزرگ و صنعتی ایران کیفیت آب آشامیدنی به حدی پایین است که خرید یک آب تصفیه کن برای مردم از خرید یک دستگاه مستحب و غیرواجب به یک دستگاه ضروری و واجب برای همه‌ی خانه‌ها تبدیل شده است. در این باره در مقاله ای با عنوان ضرورت استفاده از تصفیه آب اشاره کرده ایم.

در صورت تهیه نکردن و استفاده از آب شهری برای آشامیدن روزانه در اصل خودمان ریسک مبتلا شدن به انواع بیماری‌ها را خریداری کردیم و هر گونه اختلال در سیستم بدنی چه در بحث سنگ سازی کلیه و چه در بحث مبتلا شدن به بیماری های زمینه ای و … این مورد بسیار خطر ساز است لذا شما با خرید یک دستگاه تصفیه آب از هرگونه وارد شدن انواع باکتری و قارچ و املاح سمی به بدن جلوگیری کرده و خود را در برابر این‌گونه بیماری‌ها ایمن می‌سازید.

1. فناوری فیلتراسیون دستگاه

فناوری به کار رفته در دستگاه تصفیه آب یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که باید در نظر گرفته شود. برخی از موثرترین فناوری‌های فیلتراسیون عبارتند از اسمز معکوس، کربن فعال، استریلیزاسیون با اشعه ماوراء بنفش (UV) و تبادل یونی.

هر یک از این فناوری ها نقاط قوت و ضعف خود را دارند، بنابراین مهم است که فناوری را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. قبلا در مقاله ای انواع روش های تصفیه آب را به همراه مزایا و معایب هر یک از آنها بررسی کردیم.

در حال حاضر بهترین و به صرفه ترین فناوری در دستگاه‌های تصفیه آب فناوری اسمز معکوس است. این روش با گرفتن آلاینده‌های آب تا 99 درصد اب آشامیدنی بسیار سالمی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در حال حاضر در پژوهشکده‌های بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران روی روش‌های دیگر تصفیه آب نیز کار می‌شود اما هنوز روشی به صرفه تر از روش اسمز معکوس طراحی نشده است. روشی که برای تولید انبوه دستگاه تصفیه آب به کار می‌رود باید صرفه اقتصادی برای تولید کننده نیز داشته باشد. در این صورت است که سرمایه گذار با توجه به تخمین حدودی از مشتریان خود روی تولید آن محصوب سرمایه گذاری می‌کند.

2. ظرفیت ذخیره آب

یکی دیگر از ویژگی های مهمی که باید در نظر گرفت ظرفیت ذخیره آب دستگاه تصفیه است. این به مقدار آبی که دستگاه تصفیه می تواند در هر زمان معین نگه دارد اشاره دارد. ظرفیت ذخیره سازی مورد نیاز شما به تعداد افراد خانواده، مصرف روزانه آب و تعداد دفعات تامین آب شما بستگی دارد.

برای دستگاه تصفیه آب خانگی معمولا مخزن ذخیره با ظرفیت 3.2 یا 4 گالن استفاده میشود. البته که باید در خرید دستگاه تصفیه آب به مخزن آن توجه کرد. در حال حاضر مخزن تایوانی دارای بهترین کیفیت است.

3. توانایی حذف آلاینده ها

بهترین تصفیه کننده های آب آنهایی هستند که می توانند به طور موثر طیف وسیعی از آلاینده ها را از آب حذف کنند، مانند باکتری ها، ویروس ها، فلزات سنگین، آفت کش ها و مواد شیمیایی. مهم است که یک دستگاه تصفیه آب را انتخاب کنید که بتواند آلاینده هایی را که در منطقه شما نگران کننده هستند حذف کند.

قبلا در مقاله ای با عنوان «دستگاه تصفیه آب چه آلاینده هایی را حذف میکند؟» به طور مفصل درباره هر یک از آلاینده هایی که از دستگاه تصفیه آب حذف میشود اشاره شد که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

فیلترهای متنوع و مختلف دستگاه تصفیه آب این وظیفه را بر عهده دارند که هر کدام در بخش مختص به خود یک سری املاح را از آب گرفته و اجازه عبور به آنها نمی‌دهد. به جرعت می‌توان گفت در دستگاه تصفیه آب حدود 99 درصد املاح موجود در آب گرفته می‌شود و هیچ یک عبور پیدا نمی‌کنند اما باید این نکته را ذکر کرد که در فیلتر مرحله آخر که مینرال نام دارد املاح معدنی مفید گرفته شده از آب دوباره به آب اضافه می‌شود که هم آب طعم خوبی پیدا کند و هم حاوی املاح مفید مثل منیزیم، پتاسیم، سدیم و کلسیم باشد.

4. سهولت استفاده و نگهداری

استفاده و نگهداری از یک دستگاه تصفیه آب خوب باید آسان باشد. باید دستورالعمل های روشنی برای نصب و بهره برداری داشته باشد و فیلترهای جایگزین باید به راحتی در دسترس باشند و به راحتی قابل تعویض باشند. برخی از تصفیه کننده ها دارای ویژگی های خود تمیز شونده هستند که تعمیر و نگهداری را آسان تر می کند.

علاوه بر این جنس قطعات به کار رفته در دستگاه تصفیه آب و فیلترهای آن نیز باید مناسب باشد. همچنین با بدن مطابقت یا به نوعی زیست سازگاری داشته باشد. اگر از قطعات بی کیفیت در دستگاه تصفیه آب استفاده شود ممکن است به سرعت قطعات خراب و یا دچار نقص و شکستگی شوند و نیاز به سرویس و تعویض داشته باشند. حتی ممکن از مواد مضری را وارد آب آشامیدنی شما بکنند که به مرور زمان برای سلامتی شما خطراتی را پدید آورد.

5. دارای بودن گواهینامه‌های جهانی

بهترین دستگاه های تصفیه آب آنهایی هستند که توسط سازمان های مستقل مانند NSF International یا انجمن کیفیت آب تایید شده اند. این گواهینامه ها تضمین می کند که تصفیه کننده برای مطابقت با استانداردهای عملکرد و ایمنی خاصی آزمایش و تأیید شده است.

اگر دستگاه تصفیه آب شما گواهینامه‌ی استاندارد جهانی را نداشته باشد و فاقد استانداردهای موجود بر طبق بهترین دستگاه‌های تایوانی و آمریکایی نباشد ممکن است در مدت کوتاهی دچار خرابی‌های متعددی شود و حتی فروشنده‌های بی نام و نشان امکان فروختن دستگاه‌های تقلبی و فیک را دارند و در زمان خرید حتما و حتما باید به این نکات توجه کنید و از اصل بودن دستگاه مطمئن شوید و از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید.

6. قیمت تصفیه آب

در نهایت، قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی فاکتور مهمی است که در انتخاب دستگاه تصفیه آب باید در نظر گرفته شود. در حالی که دستگاه های گران تر دارای قطعات با کیفیت تری هستند که میتواند دوام و عمر بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد، دستگاه های دیگری نیز وجود دارد که از نظر قیمت مقرون به صرفه تر هستند.

شرکت‌های تولید کننده‌ی دستگاه تصفیه آب تایوانی معمولا دارای بالاترین کیفیت در جهان هستند و در رقابت شدیدی با شرکت‌های تصفیه آب آمریکایی هستند. این شرکت ها با طراحی مهندسین متخصص با بهترین مواد موجود در بازار تولید می‌شوند و با محیط بدن انسان نیز سازگاری دارند و اسکلتی که فیلترهای تصفیه آب روی آن سوار می‌شود نیز پوسیده نمی‌شود و زنگ نمی‌زند. همچنین فیلترهای دستگاه تصفیه آب با کیفیت نیز باید دارای الیاف مرغوب و بر پایه‌ی مواد گیاهی باشد و حتی مواردی از آنها بر پایه پوست درخت نارگیل ساخته می‌شوند که برای بدن نیز مفید است.

برای مثال تصفیه آب لایف واتر نوبل در حال حاضر بهترین دستگاه تصفیه آب ایران است که از قطعات تایوان به وجود آمده است. علاوه بر آن، تصفیه آب هایی مانند سی سی کا 6 مرحله و سافت واتر تولیدی معصومی نیز هستند که جزو ارزان ترین آب تصفیه کن ها به شمار میروند.

7.خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش تصفیه‌آب

امروزه در تمامی اقلامی که خریداری می‌شود خدمات پس از فروش یا همان گارانتی یک عامل بسیار مهم و تاثیر گذار است. کالایی که مشتری برای استفاده مداوم از آن به خانه می‌برد باید این تضمین را بدهد که در صورت بروز مشکل قابلیت حل مشکل توسط فروشنده وجود دارد.

برای خرید دستگاه تصفیه اب نیز شما حتما باید گارانتی آن محصول را از فروشنده دریافت کنید. دستگاه‌های بسیار زیادی به صورت فیک به فروش می‌رسند که فروشندگان آن بدون گارانتی محصول را بدست مشتری می‌دهند. این محصول زیر چند ماه خراب شده و دیگر کسی مسئولیت پاسخگویی به آن را برعهده نخواهد داشت.

خرید تصفیه آب از پاکاب گستر

به طور کلی، بهترین ویژگی های دستگاه تصفیه آب به نیازها و شرایط خاص شما بستگی دارد. مهم است که این ویژگی ها را به دقت در نظر بگیرید تا دستگاه تصفیه آب را پیدا کنید که نیازهای شما را برآورده کند و آب آشامیدنی سالم و تمیز را برای شما و خانواده شما فراهم کند.

علاوه بر تمامی نکات ذکر شده، باید گفت که تصفیه آب خانگی را باید از یک مرکز معتبر خریداری کنید. پاکاب گستر به دلیل اینکه شرکت رسمی و ثبت شده است، میتواند از هر نظر اعتماد شما را به خود جلب کند. برای خرید تصفیه آب از پاکاب گستر میتوانید به صورت حضوری، تلفنی و اینترنتی اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *