مقالات

بهترین تصفیه آب قلیایی

بهترین تصفیه آب قلیایی کننده

دستگاه تصفیه آب قلیایی یکی از راه حل های بسیار مناسب برای افرادی است که از برخی بیماری ها رنج میبرند. تصفیه آب قلیایی به دستگاهی گفته میشود که میتواند سطح pH آب را تنظیم کند. سطح pH آب عادی در حدود 7، آب اسیدی کمتر از 7 و آب قلیایی بیشتر از 7 است.

در حال حاضر تصفیه آب های بیشماری با نام بهترین تصفیه آب قلیایی به فروش میرسد. اما آیا همه این دستگاه ها کارکرد مناسبی دارند؟ آیا میتوان نام همه آن ها را به طور تخصصی تصفیه آب قلیایی نامید؟

دستگاه تصفیه آب قلیایی یک دستگاه بسیار با کیفیت برای افرادی است که دچار حساسیت با بیماری‌های خاصی هستند. به صورت کلی این دستگاه برای همه افراد مناسب است و وظیفه آب قلیایی ساختن پی اچ آب است.

 

در این مقاله به بررسی سوالات بالا خواهیم پرداخت و تخصصی ترین دستگاه تصفیه آب قلیایی کننده را به شما معرفی خواهیم کرد.

تصفیه آب یونیزه قلیایی چیست؟

تصفیه‌آب قلیایی

تصفیه آب قلیایی کننده یکی از بهترین آب تصفیه کن ها برای افرادی است که از بیماری هایی مانند سنگ کلیه رنج میبرند. اما عملکرد دستگاه به طور علمی در ادامه توضیح داده شده است.

آبی  که وارد دستگاه میشود، ابتدا میان صفحه‌هایی که به صورت مثبت و منفی باردار شده‌اند، جاری میشود. این صفحه ها با غشای خاصی به نام یون تراوا از یکدیگر جدا هستند. این نوع خاص غشا فقط به یون ها اجازه عبور میدهد و به باقی ذرات از جمله آب اجازه عبور نمی‌دهد.

یون‌ها به دو دسته قلیایی و اسیدی تقسیم می‌شوند. یون های اسیدی بار منفی و یون‌های قلیایی بار مثبت دارند.بنابراین وقتی میان صفحات باردار قرار میگیرند از یکدیگر جدا میشوند. سپس جداگانه با آب ترکیب شده و آب اسیدی و قلیایی درست میکنند. عملکرد یونیزه قلیایی در دستگاه های قلیایی نیز به همین شکل است.

انواع دستگاه تصفیه آب قلیایی کننده

در سال های اخیر بسیاری از دستگاه های آب تصفیه کن با نام قلیایی در بازار عرضه شده اند. اما آیا تمامی آنها عملکرد یکسانی دارند؟ آیا تمامی آنها تاثیر برابری روی قلیایی بودن آب خروجی میگذارند؟

دستگاه های تصفیه آب قلیایی موجود در بازار به دو دسته تقسیم میشوند.

  1. تصفیه آب قلیایی با 1 فیلتر قلیایی: این گونه از دستگاه ها همان تصفیه آب خانگی استاندارد هستند که تنها 1 عدد فیلتر قلیایی به آنها اضافه شده است. نمیتوان گفت که این دستگاه ها خاصیت قلیایی به آب نمیدهند. اما کیفیت آب خروجی از آنها قابل مقایسه با تصفیه آب های تخصصی قلیایی نخواهد بود.
  2. تصفیه آب قلیایی تخصصی: تعداد این دستگاه ها نسبتا در بازار ایران کمتر است. معمولا بهترین تصفیه آب های قلیایی کننده تخصصی در کشور های ژاپن و کره جنوبی تولید میشود. مزیت این دستگاه ها این است که میتوان به طور مشخص میزان اسیدی یا قلیایی بودن آب را تعیین کرد.

مزایای تصفیه آب یونیزه قلیایی ساز

بر اساس ادعای وبسایت www.stylecraze.com، در سال های اخیر افراد بیشتری نسبت به قبل به فواید آب قلیایی آشنا هستند. این آب PH کمی بالاتر از آب آشامیدنی معمولی دارد. بسیاری از ادعاها این آب را با روند پیری کندتر و پیشگیری از سرطان مرتبط می دانند.

در ادامه به برخی از فواید آب قلیایی اشاره کرده ایم:

  • خواص ضد پیری (از طریق آنتی اکسیدان های مایع که سریعتر جذب بدن انسان می شوند)
  • میتواند در درمان دیابت موثر باشد
  • از سیستم ایمنی بدن پشتیبانی میکند
  • باعث آب‌رسانی، سلامت پوست و سایر خواص سم زدایی میشود
  • کاهش وزن را در پی دارد
  • در برابر وقوع سرطان مقاوم است

قیمت دستگاه تصفیه آب قلیایی

قیمت این دستگاه تصفیه آب قلیایی در مقایسه با دستگاه تصفیه آب خانگی تفاوت زیادی دارد و این تفاوت قیمت به دلیل هوشمند بودن دستگاه تصفیه آب قلیایی و سیستم درونی این دستگاه است که به صورت علمی درون دستگاه سلول گالوانی تشکیل داده و این ورق های بین غشای اسیدی و قلیایی از جنس فلزات گران قیمتی مانند پلاتین است و به صورت کاملا به روز از تکنیک های موجود در قلیایی کردن آب بهره می‌برد.

خاصیت دیگری که روی قیمت دستگاه تصفیه آب قلیایی تاثیر گذار است خاصیت ضد سرطان بودن آب خروجی می‌باشد که خاصیت آنتی اکسیدان کردن اکسیدهای موجود در بدن است که در طولانی مدت موجب سرطان می‌شود، این دستگاه با قلیایی کردن آب و خاصیت ضد سرطانی که برای اب ایجاد می‌کند قیمت بالایی خواهد داشت و برای بیمارانی که با این مشکل روبه‌رو هستند توصیه می‌شود.

بهترین دستگاه تصفیه آب قلیایی

یک دستگاه تصفیه آب خانگی خوب باید یک سری ویژگی هایی داشته باشد که آن را نسبت به دیگر دستگاه ها متمایز کند. برای مثال تصفیه آب خانگی دارای قطعات متفاوتی است. هر یک از این قطعات باید دارای کیفیت مناسبی باشند تا بتوان دستگاه را به عنوان بهترین تصفیه آب خانگی معرفی کرد.

در مورد دستگاه تصفیه آب قلیایی نیز همین موضوع صادق است. دستگاهی را میتوان به عنوان بهترین تصفیه آب قلیایی کننده معرفی کرد که در درجه اول دارای بهترین کیفیت از قطعات باشد. در حال حاضر دستگاه های تصفیه آب تایوانی دارای کیفیت بسیار مناسبی هستند.

البته در مورد قطعات تصفیه آب قلیایی باید گفت که کشور های کره جنوبی، ژاپن، آمریکا و … جزو کشور های پیشرو در صنعت تصفیه آب قلیایی هستند.

تصفیه آب قلیایی تراست

دستگاه تصفیه آب یونیزه قلیایی بیونتک

دستگاه تصفیه آب خانگی قلیایی در ایران دارای تعداد زیادی است. برای مثال تصفیه آب لایف واتر مدل تراست دارای فیلتر قلیایی است که میتواند آب را تا اندازه بسیار خوبی تصفیه کند. اما قابلیت های تصفیه آب قلیایی بیونتک مدل 207D با دیگر دستگاه های یونایزر قابل مقایسه نیست.

کیفیت این دستگاه قلیایی بیونتک بسیار بالا بوده و از تکنولوژی به‌روز دنیا برای قلیایی کردن آب بهره‌مند است و قطعات به‌کار رفته در آن نیز از مرغوب ترین فلزات موجود در بازار بر پایه‌ی زیست سازگار بودن آن‌هاست. شاید به ذهن شما بیاید که فیلتر مرحله هفتم در برخی دستگاه‌های تصفیه آب هم که امکان اضافه کردن آن روی دستگاه‌ها در هر زمانی ممکن است هم همین کار را انجام دهد و هر دو در اصل عملیات قلیایی ساری آب را در دستور کار دارند اما به هیچ عنوان خروجی کار یکسان نیست و آبی که از دستگاه یونیزه قلیایی بیونتک خارج می‌شود کاملا با پی اچ بالا بوده و با بهترین کیفیت هم خواص ضد سرطانی دارد و هم برای سلامت و شادابی پوست مفید است.

تصفیه آب یونیزه قلیایی بیونتک

دستگاه آب یونیزه قلیایی بیونتک قابلیت های منحصر به فردی دارد که میتواند خود را از دیگر دستگاه ها جدا کند و عنوان بهترین دستگاه تصفیه آب قلیایی را به خود اختصاص دهد. برخی از این قابلیت ها شامل موارد زیر است:

  1. دکمه نوشیدن آب مناسب برای شیشه شیر کودک
  2. قابلیت تنظیم آب قلیایی از سطح pH هفت تا دوازده
  3. قابلیت تنظیم آب اسیدی از سطح pH سه و نیم تا 7
  4. دارای دکمه ای برای شستن میوه و سبزیجات
  5. دکمه مناسب برای لایه برداری صورت
  6. و بسیاری از ویژگی های منحصر به فرد دیگر

 

آب قلیایی چیست؟

آب قلیایی، نوعی آب است که با pH بالایی در محدوده ۷٫۵ تا ۹ از آب معمولی با pH حدود ۷ تا ۷٫۵ تشکیل شده است. علاوه بر این، آب قلیایی با استفاده از فناوری های مختلف تصفیه، می تواند با خواص معدنی مثبتی که به سلامتی و رشد سلول ها کمک می کند، غنی سازی شود.

در حال حاضر، بازار تصفیه آب قلیایی به عنوان یک روش جدید و بهبود یافته برای تصفیه آب، در حال گسترش است. دستگاه‌های تصفیه آب قلیایی، به منظور به دست آوردن آب قلیایی با pH بالا، از فرآیند الکترولیز آب استفاده می‌کنند. این فرایند کمک می‌کند تا مواد معدنی مفیدی مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم و آهن به آب اضافه شود و میزان اسیدیته آب کاهش پیدا کند.

در مقاله ای به طور کامل تر آب قلیایی را در زمینه های مختلف بررسی کردیم و مطالعه آن خالی از لطف نیست.

مطلب پیشنهادی: آب قلیایی چیست؟

 

آیا آب قلیایی برای بچه‌ها خوبه؟

بسیاری از افرادی که به دنبال خرید دستگاه تصفیه آب قلیایی ساز هستند این سوال برایشان به وجود میاید که آیا آب قلیایی برای کودکان مفید است یا خیر؟ بنا به گفته‌های سایت peakalkalinity.com جواب این است که مصرف آب قلیایی نه تنها بیشترین میزان هیدراته شدن(سیراب شدن) بدن فرزندانتان رو به همراه دارد، بلکه باعث افزایش میزان ایمنی بدنشان هم میشود.

در ضمن نوشیدن این آب باعث افزایش استقامت ذهنی و احساسی فرزندتان در موقع مواجهه با استرس میشود. ولی یک سری موقعیت‌هایی وجود دارد که ممکن است آب قلیایی برای فرزندتون انتخاب مناسبی نباشه. این موقعیت‌ها عبارتند از:

  • درست کردن شیر خشک با این آب
  • 30 دقیقه قبل و بعد از استفاده دارو
  • 30 تا 45 دقیقه قبل و بعد از خوردن غذا

مزایای آب قلیایی برای پوست و مو

استفاده از آب قلیایی در کل با توجه به خواص آنتی اکسیدانی که دارد برای پوست بدن بسیار مناسب است. پوست بدن یک واکنش کاملا مشخص در برابر استفاده از آب قلیایی نشان می‌دهد که به مرور شما شادابی پوست را حس می‌کنید. همچنین بسیاری از افرادی که دچار شوره و شپش مو هستند نیز با استفاده از آب قلیایی می‌توانند مشکل خود را رفع کنند. آزمایش های جدیدی که انجام شده است نشان می‌دهد اگر قبل از خارج شدن از حمام موهایتان را با آب قلیایی بشویید تاثیر بسیار مثبتی در روند از بین بردن شوره موهایتان گذاشته اید. همچنین مصرف آب تصفیه به صورت کلی برای عدم شوره های سر ثابت شده است و حتی در مواردی که فرد به صورت کوتاه مدت دوباره از آب غیر تصفیه استفاده کرده شوره‌های سر مجددا پدیدار شده‌اند.

خرید دستگاه تصفیه آب قلیایی

همانطور که در قسمت قبل توضیح دادیم، دستگاه تصفیه آب قلیایی دارای انواع مختلفی است. برخی اوقات ممکن است روی دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس یک فیلتر قلیایی نصب شود. این فیلتر به آب خاصیت قلیایی میدهد. اما نمیتوان گفت که فیلتر قلیایی میتواند تاثیر زیادی روی کیفیت آب بگذارد.

قیمت دستگاه های تصفیه آب خانگی با فیلتر بالاتر از تصفیه آب های استاندارد معمولی است. این موضوع هم به دلیل اضافه شدن فیلتر قلیایی به آن است. اما تصفیه آب های قلیایی تخصصی مانند بیونتک به دلیل قابلیت های بهتر، قاعدتا دارای قیمت بالاتری هستند.

از این روست که بسیاری از افرادی که به طور تخصصی نیازمند آب قلیایی هستند، به دنبال خرید دستگاه تخصصی یونیزه قلیایی میروند. به تناسب کیفیت دستگاه، قیمت دستگاه تصفیه آب یونیزه قلیایی نیز بالاتر از تصفیه آب های عادی است.

شما برای خرید دستگاه تصفیه آب قلیایی در منزل خود می‌توانید با کارشناسان مجموعه پاکاب گستر در تماس باشید تا مشاوره‌های لازم برای خرید را برای شما داشته باشند و با بررسی منطقی و مقایسه‌ی قیمت نسبت به دیگر شرکت ها و راهنمایی در مورد ارزش خرید این محصول در قبال سلامتی خانواده شما را برای یک تصمیم مطمئن آگاه کنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *