مقالات

تعویض فیلتر تصفیه آب سی سی کا CCK

تعویض فیلتر تصفیه آب سی سی کا

دستگاه تصفیه آب سی سی کا در حال حاضر یکی از پرطرفدار ترین آب تصفیه کن های موجود در ایران است. این دستگاه که نمونه های اصل آن در تایوان توسط شرکت CCK تولید میشود، به بسیاری از کشور های جهان صادر میشود. در مورد اینکه آیا این دستگاه در ایران به صورت اوجینال موجود است یا خیر، میتوانید به این صفحه مراجعه کنید و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اما در این مقاله قصد داریم نحوه تعویض فیلتر تصفیه آب سی سی کا را به شما آموزش دهیم. به طور بخش به بخش انواع دستگاه های سی سی کا را مورد بررسی قرار خواهیم داد. امیدواریم در نهایت با خواندن این مطلب بتوانید در سریعترین زمان به تعویض فیلتر های دستگاه تصفیه آب خانگی خود بپردازید.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب برای انواع برندها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد. بنابراین از این آموزش میتوانید برای تصفیه آب های استاندارد دیگر نیز استفاده کنید.

تعویض فیلتر انواع تصفیه آب سی سی کا

دستگاه تصفیه آب سی سی کا، انواع مختلفی دارد. تصفیه آب 6 مرحله ای سی سی کا، از بهترین و پرطرفدار ترین دستگاه های موجود است. 6 مرحله این دستگاه، نمایانگر 6 عدد فیلتر تصفیه آب آن است. دستگاه های دیگی اعم از تصفیه آب های 7 مرحله تا 9 مرحله ای نیز از برند سیسیکا موجود است.

شش مرحله فیلتراسیون این دستگاه تصفیه آب معرفی شده، غالبا از فیلتر های زیر تشکیل شده اند:

  1. فیلتر الیافی پلی پروپیلن
  2. فیلتر کربن پودری
  3. فیلتر کربن بلاک
  4. ممبران اسمز معکوس
  5. فیلتر پست کربن خطی
  6. فیلتر مینرال

فیلترهای تصیفه‌آب

البته در صورتی که دستگاه شما بیش از 6 مرحله داشته باشد، فیلتر هایی تحت عنوان فیلتر محافظ ممبران، فیلتر قلیایی و فیلتر UV نیز ممکن است به دستگاه شما اضافه شود. سی سی کا دستگاه های 8 مرحله و 9 مرحله با کیفیتی نیز دارد که از فیلتر های ذکر شده استفاده میکند.

زمان تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی

هر یک از این فیلتر ها زمان تعویض معین خود را دارند. زمان تعویض فیلتر های تصفیه آب سی سی کا را در جدول زیر میتوانید مشاهده کنید.

نام فیلتر تصفیه آب زمان تعویض فیلتر تصفیه آب
الیافی پلی پروپیلن PP در مرحله اول 4 الی 6 ماه
کربن پودری یا کربن گرانول در مرحله دوم 4 الی 6 ماه
کربن بلاک CTO در مرحله سوم 4 الی 6 ماه
ممبران اسمز معکوس در مرحله چهارم 12 الی 24 ماه
پست کربن خطی در مرحله پنجم 9 الی 12 ماه
مینرال Mineral در مرحله 6 9 الی 12 ماه
محافظ ممبران در مرحله 7 12 ماه
قلیایی به عنوان فیلتر مرحله آخر 12 ماه

 

البته باید به این نکته اشاره کنیم که این زمان ها کاملا حدودی بوده و با شرایط آب منطقه شما، اعم از کیفیت و فشار آب میتواند متغیر باشد.

آموزش تعویض فیلتر تصفیه آب CCK شش مرحله ای

فیلترهای تصفیه آب

همانطور که گفته شد، سی سی کا مدل 6 مرحله ای دارای شش عدد فیلتر تصفیه آب است. همانطور که حدس میزنید، برای تعویض فیلتر تصفیه آب سی سی کا نیاز است تا تمام فیلترهای این دستگاه تعویض شود. البته نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که تعویض فیلترها و به طور کلی سرویس تصفیه آب خانگی خود را مطابق با جدول زمانبندی که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم انجام دهید.

پیشنهاد: خرید فیلتر تصفیه آب CCK

به منظور تعویض کردن فیلتر های تصفیه آب سی سی کا اولین مرحله خرید فیلترهای دستگاه است. معمولا تمامی دستگاه های تصفیه آب CCK از فیلتر هایی که در حال حاضر در بازار به فروش میرسند، تبعیت میکند و فیلتر های استاندارد برای آنها مناسب است. بنابراین پس از خرید فیلتر های مناسب، شما آماده ورود به مراحل تعویض فیلتر تصفیه آب CCK هستید.

برای انجام اینکار مراحل زیر را پی بگیرید.

تعویض فیلتر های 3 مرحله اول CCK

تعویض فیلترهای استفاده شده تصفیه‌آب

  1. ابتدا باید هوزینگ آب تصفیه کن مربوط به هر یک از فیلتر های تصفیه آب CCK خود را باز کنید.
  2. به اصلی ترین قسمت فیلتر که عملیات تصفیه آب بر عهده آن است، کارتریج فیلتر گفته میشود. کارتریج فیلتر قدیمی که داخل هوزینگ قرار دارد را خارج کنید.
  3. توصیه میشود که قبل از جا بجا کردن فیلتر های کهنه با فیلترهای جدید، محفظه فیلتر(هوزینگ) را بشویید.
  4. کارتریج فیلتر جدید را داخل محفظه خود قرار دهید. هوزینگ ها را با استفاده از دست در جای خود ببندید.
  5. از جا رفتن واشر گرد هوزینگ ها اطمینان حاصل کنید تا از نشتی های احتمالی جلوگیری شود.
  6. مراحل تعویض فیلتر های پیش تصفیه شما به پایان رسیده است.
  7. در پایان شیر ورودی و شیر مخزن تصفیه آب CCK را باز کرده و اجازه دهید تا دستگاه کار کند.
  8. توصیه میشود که آب تصفیه شده دستگاه در مخزن ذخیره را پس از تعویض فیلتر، یکبار کاملا تخلیه کنید و سپس اقدام به مصرف آن نمایید.

تعویض فیلتر ممبران سی سی کا

  1. به محفظه پلاستیکی که ممبران درون آن قرار میگیرد، پوسته ممبران گفته میشود. برای تعویض فیلتر ممبران در گام اول باید شلنگ متصل شده به آن را از پوسته ممبران جدا کنید.
  2. سپس سری پوسته ممبران را که به صورت پیچی است باز کنید.
  3. پس از آن با استفاده از یک انبر دست فیلتر ممبران قدیمی را از داخل پوسته ممبران خارج کنید.
  4. ممبران خریداری کرده را از داخل نایلون خود درآورده و داخل پوسته ممبران قرار دهید. توجه کنید که بهتر است فیلتر ممبران با دستان شما تماس پیدا نکند. آن را با انبر دست تمیز بگیرید و داخل پوسته مربوط به فیلتر ممبران خود قرار دهید.
  5. توجه کنید که واشر های مشکی ممبران در سمت داخلی آن قرار بگیرد.
  6. سری پوسته ممبران را ببندید و شلنگ مربوط به آن را در جای خود سفت کنید.
  7. گام های تعویض فیلتر ممبران دستگاه سی سی کا شما به پایان رسیده است.
  8. در پایان شیر ورودی و شیر مخزن دستگاه را باز کرده و اجازه دهید تا دستگاه کار کند.
  9. توصیه میشود که آب تصفیه شده دستگاه پس از تعویض فیلتر را یکبار کاملا تخلیه کنید و سپس اقدام به مصرف آن نمایید.

تعویض فیلترهای مرحله 5 و 6

فیلتر پست کربن و مینرال به صورت کپسولی هستند. به این معنا که برای تعویض آن باید کل کپسول فیلتر را از بست نگهدارنده فیلتر خارج کنید و فیلتر جدید را جایگزین کنید. به منظور انجام این امر طبق مراحل زیر عمل کنید.

  1. هر دو شلنگ متصل به فیلتر را از آن جدا کنید.
  2. فیلتر ها را از بسته بندی خود خارج کنید، پلاستیک های موجود در محل شلنگ ها را از آن جدا کنید.
  3. در محل بست نگهدارنده خود که متصل به پوسته ممبران است، آن را قرار دهید و شلنگ ها را در محل خود سفت کنید.
  4. به جهت شلنگ ها و جهت فیلتر های پست کربن و مینرال دقت کنید.
  5. در پایان شیر ورودی و شیر مخزن دستگاه را باز کرده و اجازه دهید تا دستگاه کار کند.
  6. توصیه میشود که آب تصفیه شده دستگاه پس از تعویض فیلتر را یکبار کاملا تخلیه کنید و سپس اقدام به مصرف آن نمایید.

(درمورد جهت فیلترهای تصفیه آب: دقت داشته باشید که این جهت روی برچسب موجود روی محصول کشیده شده و یا روی خود فیلتر هک شده است. اما اگر متوجه آنها نشدید میتوانید به این مورد رجوع کنید که قسمتی از فیلتر که شبیه به درب آن است ورودی فیلتر است و قسمت دیگر خروجی میشود.)

جهت فیلترهای تصفیه آب

نکته بسیار مهم

پس از اینکه فیلتر های تصفیه آب سی سی کا خود را تعویض کردید، ممکن است آب خروجی از دستگاه شما دارای حباب های بسیار زیادی باشد. این امر زمانی که فیلتر های کربنی و همچنین فیلتر ممبران خود را تعویض میکنید بیشتر به چشم میخورد. نگران این موضوع نباشید، زیرا وجود این حباب ها و تغییر رنگ آب پس از تعویض فیلتر امری طبیعی است.

در فرآیند تعویض فیلتر ممکن است هرگونه مشکلاتی را مواجه شوید یا فیلتر خود را نتوانید به درستی جا بزنید یا این‌که به ابهامات دیگری بربخورید. هر زمانی که با این مسائل روبه رو شدید و سوالی داشتید می‌توانید با ما در ارتباط باشید تا در اسرع وقت کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند و در صورتی که نیاز به ارجاع سرویسکار داشته باشید برای شما زمانی برای تعویض فیلترهایتان مشخص کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به مقاله «دلایل وجود حباب در آب تصفیه شده» مراجعه کنید.

از کجا می‌توانیم فیلترهای مناسب دستگاه تصفیه آب سی سی کا را تهیه و تعویض نماییم؟

به طور کلی دستگاه‌های تصفیه آب فیلترهای مخصوص برای خودشان ندارند و میتوان فیلترهای با برندهای مختلف را روی آنها سوار کرد. دستگاه تصفیه آب سی سی کا نیز از این قضیه مستثنا نیست. این بستگی به خود شما دارد که فیلتر ارزان قیمت میخواهید استفاده کنید یا گران قیمت. هم اکنون بهترین فیلترهای تصفیه آب موجود در ایران فیلترهای تایوانی هستند. البته ممکن است برخی فروشندگان فیلترهای ایرانی را به اسم تایوانی به شما بفروشند. شرکت تخصصی پاکاب گستر در طی 13 سال فعالیت در زمینه تصفیه آب، صداقت نسبت به مشتریان را سرلوحه کار خود قرار داده و به همین خاطر شما میتوانید فیلترهای ایرانی، چینی و تایوانی را با اطمینان از ما خریداری کنید.

پیامدهای افت عملکرد فیلتر تصفیه آب سی‌سی‌کا چیست؟

فیلترهای دستگاه تصفیه آب به خصوص فیلترهای مرجله اول که فیلتر پروپیلن است و حالت اسفنجی دارد می‌توانند بعد از یک مدت دچار کیپ شدگی شده و این حالت اسفنجی خود را از دست بدهد و عملکرد آن کاهش پیدا کند، این کیپ شدگی باعث می‌شود که فشار آب خروجی دستگاه کاهش پیدا کند و آب خروجی با شدت بسیار کمی جریان پیدا کند که ممکن است قابل مصرف نباشد.
در این صورت شما باید اقدام به تعویض فیلتر خود کنید تا فشار آب شما به حالت اولیه برگردد.

از طرفی اگر از زمان تعویض فیلتر شما نیز گذشته باشد و همچنان آن را تعویض نکرده باشید ممکن است دستگاه عملکرد اولیه خودش را نداشته باشد و در اصل آب خروجی تصفیه شما هیچ تفاوتی با آب شهری نداشته باشد. چون باکتری ها و آلودگی هایی که درون فیلتر باقی‌مانده اند ممکن است آب مصرفی شما را آلوده کند و در دراز مدت آسیب‌های متعددی به بدن شما وارد کند لذا برای جلوگیری از این موضوع باید فیلترهای دستگاه تصفیه آب خود را در زمان معین شده تعویض کنید تا با مشکلات این‌چنینی رو به‌رو نشوید.

خرید فیلتر های تصفیه آب CCK با بهترین قیمت

برای تعویض فیلتر های تصفیه آب، در مرحله اول نیاز به خرید فیلتر تصفیه آب دارید. پاکاب گستر یکی از بزگترین عرضه کنندگان انواع فیلتر تصفیه آب به سراسر ایران است.

فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی و یا حتی فیلترهای دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی هر کدام باید دارای کیفیت بالایی از نحوه‌ی ساخت و طراحی فیلترها داشته باشند. به طور مثال هر چه کیفیت الیاف به کار رفته در فیلترهای دستگاه تصفیه آب بالاتر باشد طبعا  هزینه‌ای که باید برای آن بپردازید بیشتر خواهد بود اما شما باید یک فیلتری را برای دستگاه خود انتخاب کنید که هم از قیمت مناسبی برخوردار باشد و هم تا زمان تعویض گفته شده توسط کارشناسان مرکز خرید شما دوام لازم را آورده و در طول این مدت مثل روز اول در بهترین عملکرد خود بماند اما در صورتی که شما فیلتر شما از کیفیت لازم برخوردار نباشد شما به راحتی تفاوت طعم و مزه‌ی آب را در صورت فاسد شدن فیلترهای خود را حس می‌کنید.

برای خرید انواع فیلتر تصفیه آب میتوانید به صفحه مربوطه در منوی سایت مراجعه کنید، یا به صورت تلفنی با کارشناسان ما در ارتباط باشید. انواع فیلتر های موجود در پاکاب گستر عبارتند از:

خرید پک کامل فیلتر های مرحله 1، 2 و 3

خرید فیلتر ممبران مرحله 4

خرید فیلتر پست کربن مرحله 5

خرید فیلتر مینرال مرحله 6

به عنوان نکته آخر باید به این نکته اشاره کنیم که شرکت پاکاب گستر، نمایندگی تصفیه آب سی سی کا در ایران میباشد. میتوانید با بخش فروش ما تماس حاصل کنید و سفارشات خود را با مدیر فروش مطرح نمایید.

بازگشت به لیست

8 دیدگاه در “تعویض فیلتر تصفیه آب سی سی کا CCK

  1. حلم ابادی گفت:

    سلام سوالی که برام پیش اومده اینه که تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب سی سی کا با تصفیه آبهای دیگه مثل سافت واتر یا آرتک یا بقیه فرق داره که مشخصا نوشتین اموزش تعویض فیلتر تصفیه آب سی سی کا و ایا فیلترهاشون با بقیه فرق داره؟

    1. کارشناس شرکت پاکاب گستر گفت:

      سلام ممنون از سوال خوب و بجای شما تعویض فیلترهای تمامی دستگاههای موجود در بازار مشروط بر اینکه مدل استاندارد باشن و سیستم اسمز معکوس داشته باشن و فیلترهاشون ده اینچ استاندارد با حوزینگ باشن یکیه فقط تعدادی از دستگاههای خاص هستن که فیلترهاشون خاص هستن مثل فیلترهای کوئیک یا اینلاین یا یکسری از دستگاههای شرکت کره‌ای کووی یا فلر یا روبن و چند مدل خیلی خاص که فیلترهاشون متفاوتن مابقی فرقی ندارن

  2. مهدی زارع نژاد گفت:

    سلام اینجا در مورد شش تا فیلتر اول سی سی کا توضیح دادید. تعویض فیلتر بقیه فیلترها چطوریه؟ من یه تصفیه آب سی سی کا دارم که 8 تا فیلتر داره.

    1. محمد سلمانی گفت:

      سلام درود
      تعویض فیلتر دو تا فیلتر دیگه ای که تو دستگاهتون هست هم خیلی شبیه به سه مرحله آخر یعنی فیلترهای ممبران، پست کربن و مینرال هست. ینی کافیه اتصالات رو از فیلتر جدا کنید، فیلتر جدید رو با فیلتر کهنه تر جابه جا کنید و سپس اتصالات رو به همون شکلی که بود سر جاش برگردونید.
      اگر نیاز به سرویسکار تصفیه آب داشتید میتونید با بخش سرویس و خدمات ما تماس بگیرید.

  3. م گفت:

    بعد از تعویض فیلتر ممبران باید چند بار آب رو تخلیه کنم؟ آب سیاه داره یا نه ؟

    1. کارشناس تصفیه آب پاکاب گستر گفت:

      بعد از اینکه فیلتر ممبران دستگاه CCK رو تعویض کردید، بهتره که دو الی سه بار بزارید دستگاهتون کار کنه، مخزن تصفیه آب پر بشه و بعد اون رو خالی کنید. فیلتر ممبران به خودی خود آب رو سیاه نمیکنه.

  4. زارع گفت:

    هر سایتی رو‌نگاه میکنم یه مدل فیلتر سی سی کا میفروشن مگه این شرکت چند مدل فیلتر تولید میکنه چرا همه جا مدلهای فیک این شرکت رو میفروشن

    1. کارشناس پاکاب گستر گفت:

      بله، متاسفانه اکثر فیلترهای سی سی کا که در بازار ایران بفروش میرسد فیک میباشد و فیلتر اصلی هم بدلیل قیمت بسیار بالا یا وارد نمی شود یا بصورت محدود وارد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *