دسته‌بندی نشده

سختی آب چیست ؟

سختی آب

سختی آب چیست ؟

سختی آب

سختی آب می تواند نشان دهنده غلظت بالای کلسیم ، منیزیم و سایر مواد معدنی محلول باشد. به طور کلی ، این آب شامل 120 تا 180 ppm یا حداقل 61 میلی گرم آهن ، کلسیم و منیزیم و در لیتر است. در حالی که منیزیم و کلسیم برای سلامتی و رفاه ما ضروری هستند ، مقادیر زیاد این مواد معدنی در آب لوله‌کشی می‌تواند مشکلات زیادی را در بدن شما ایجاد کند. بنابراین استفاده از آب سالم برای بدن انسان از اهمیت بالایی برخوردار است.

آب آشامیدنی سفر طولانی را برای رسیدن به شیر آب خانگی طی می‌کند. بسته به جایی که منبع آن تامین می شود ، برخی از خانواده ها ممکن است آب سخت تری نسبت به دیگران دریافت کنند. نمی‌دانید که آیا آب آشامیدنی شما سخت است یا خیر؟ در این مقاله در مورد تشخیص علامت‌های آب سخت ، دلایل سخت شدن آب و نحوه رفع این مشکل صحبت خواهیم کرد.

علامت‌های آب سخت چه چیز هایی می‌باشند ؟

از آشپزی گرفته تا نظافت ، آب جنبه مهمی از زندگی روزمره است. در حالی که ممکن است اثرات نوشیدن آب سخت را احساس نکنید ، ممکن است متوجه تأثیر آن بر خانه خود شوید. با گذشت زمان ، سختی آب در خانه شما می تواند به وسایلی که از آب استفاده می‌کنند آسیب برساند. از انواع وسایلی که سختی آب میتواند به آن آسیب برساند میتوان به ماشین لباسشویی ، ماشین ظرفشویی و آب‌گرم‌کن و … اشاره کرد.

آب سختی که از لوله های شما عبور می کند می تواند زندگی روزمره شما را از جنبه های مختلف تحت تاثیر قرار دهد؛ از جمله این موارد طول عمر لوازم خانگی ، نرمی پوست و موی شما و همچنین ظاهر وسایل خانگی شما می‌باشد. علائم آب سخت در لوله‌ها عبارتند از:

  • دوش هایی که به شما حس تمیزی نمیدهند: آب سخت کار را برای کف کردن صابون دشوار میکند و رسوبات آن را روی پوست و مو‌‌های شما باقی می گذارد. همچنین ممکن است پوست شما بعد از دوش احساس چسبندگی یا خشکی کند.
  • ایجاد مشکلات زهکشی: رسوبات معدنی موجود در آب سخت می تواند لوله ها و سر دوش شما را مسدود کند ، که ممکن است با گذشت زمان باعث ایجاد مشکلاتی در لوله کشی شود.
  • لکه های بیشتر: آهن موجود در آب سخت می‌تواند لکه‌های قرمز یا قهوه ای را بر روی وسایلی که با آب سر و کار دارند مانند کاسه توالت و شیرهای آب ایجاد کند. تا زمانی که آب سخت در لوله های شما جریان داشته باشد ، ممکن است این لکه ها باقی بمانند.
  • بو یا مزه ناخوشایند: آهن بیش از حد در آب شما می تواند طعم فلزی ایجاد کند. به طور مشابه ، اگر منیزیم و باکتری ها در آب شما وجود داشته باشند ، ممکن است سولفات ایجاد کنند ، که ممکن است منجر به بوی فاسد تخم مرغ شود.
  • تمیز کردن های بی تاثیر: کلسیم و منیزیم می توانند اثر تمیز کنندگی مواد شوینده را از بین ببرد. این مواد همچنین می توانند رسوب خاک را افزایش داده و لباس و حوله شما را زبر کنند و موجب خراش پوست شما شوند.
  • کف صابون: هنگامی که آب سخت تبخیر می شود ، می تواند رسوب کلسیم ایجاد کند ، که ممکن است منجر به ایجاد پسماند صابون روی ظروف ، درهای حمام و وسایل شما شود.

چه چیز هایی باعث سخت شدن آب می‌شود ؟

وقتی آب در حال حرکت به سمت شیر شما می‌باشد ، می تواند آلودگی ها ، ذرات معلق و رسوبات را در طول مسیر جمع آوری کند. آب لوله کشی معمولاً از یک منبع طبیعی مانند رودخانه ، دریاچه یا از زمین سرچشمه می گیرد. از آنجا ، قبل از انتشار به خانه ها ، به تصفیه خانه‌ها هدایت می شود. با این حال ، تصفیه خانه‌ها همه آلاینده هایی را که ممکن است در آب شما وجود داشته باشد ، از بین نمیبرند. حتی آب چاه اغلب دارای لجن ، خاک و سایر رسوبات است.

آهک ، آهن ، مواد معدنی محلول و رسوب موجود در خاک می تواند به سخت تر شدن آب شما کمک کند. اگر آب در حین حرکت به سمت خانه شما از روی این مواد معدنی عبور کند ، می تواند سختی را در آب شما ایجاد کند. به طور کلی محیط اطراف می تواند نقش بسزایی در کیفیت آب شما داشته باشد.

عوامل دیگری که می تواند منجر به آب سخت شود ، کهنه شدن لوله ها و سیستم های آب شهری است. لوله های کهنه از جنس سرب هستند و اگر آب در تصفیه خانه به درستی تصفیه نشود ، این سرب می تواند به داخل آب نفوذ کند.

آب تصفیه شده

چطور مشکل سختی آب را حل کنیم ؟

آیا آب سخت باعث ایجاد مشکلات کلیوی در شما شده است ؟ یا باعث شده که برای تمیز شدن خانه خود بیشتر کار کنید ؟ شرکت پاکاب گستر به شما کمک خواهد کرد تا این مشکلات را در سریعترین زمان و به بهترین شکل ممکن حل کنید.

برای حل مشکلات نیاز به هدف قرار دادن منبع آن مشکل است. پاکاب گستر طیف وسیعی از بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی را در اختیار شما قرار میدهد تا بتوانید با توجه به بودجه و کیفیت آب منطقه سکونتتان ، بهترین انتخاب را داشته باشید.

در هنگام نصب تصفیه آب ، کارشناسان پاکاب گستر قبل و بعد از نصب سختی آب را اندازه گیری میکنند نتایج را برای شما ارائه میدهند. تاثیر نصب تصفیه آب بر روی سختی آب را میتوانید با کم شدن جرم روی کتری خود تجربه کنید.

آیکون

منبع : www.culligan.com

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “سختی آب چیست ؟

  1. محمدی گفت:

    مقاله جالبی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *