مقالات

سرویس کار دستگاه تصفیه آب در تهران

سرویس کار دستگاه تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی

در صورتی که در منزلتان دارای دستگاه تصفیه آب خانگی باشید، مطمئنا با مشکلاتی رو به رو شده اید. برخی از این مشکلات شامل چکه کردن دستگاه تصفیه آب یا نشت دستگاه، صدای شدید دستگاه تصفیه آب، کار نکردن آب تصفیه کن و پر نشدن مخزن آن و … میشود. برای حل چنین مشکلاتی نیاز به سرویس کار دستگاه تصفیه آب دارید.

علاوه بر مشکلات ذکر شده برای کار هایی مانند تعویض فیلتر، هواگیری و کار های کوچک دیگر که به آنها سرویس دوره ای تصفیه آب میگویند، نیاز به سرویس کار تصفیه آب دارید.

پاکاب گستر، بزرگ ترین مرجع سرویس و خدمات تصفیه آب در تهران است. این شرکت با تجربه فراوان و با مجرب ترین و بهترین سرویس کاران دستگاه تصفیه آب، در تهران و حومه اقدام به خدمت رسانی کرده است.

در صورتی که دستگاه تصفیه آب شما دچار مشکل شده است و نیاز به تعمیر دارد، میتوانید با شماره تلفن سرویس و خدمات پاکاب گستر به شماره های 02144537769 ، 02144537550 ، 09199494616 تماس حاصل کنید و درخواست سرویس کار دستگاه تصفیه آب خانگی یا نیمه صنعتی را بکنید.

لازم به ذکر است شما میتوانید از 10 درصد تخفیف سرویس و خدمات نصب دستگاه تصفیه آب بهره مند شوید. برای بهره مند شدن از این تخفیف کافی است وارد صفحه سرویس و خدمات دستگاه تصفیه آب در سایت شوید. سپس از طریق فرم موجود در این صفحه به ثبت درخواست خوب بپردازید.

در ادامه به برخی از رایج ترین مشکلات تصفیه آب خواهیم پرداخت و سعی خواهیم کرد  به طور خلاصه راه حل عیب یابی تصفیه آب را به شما ارائه دهیم.

برای چه مواردی نیاز به مراجعه سرویسکار است؟

دستگاه تصفیه آب انواع مختلفی دارد و ممکن است کمی گران یا ارزان باشد اما دستگاه شما به صورت نرمال و بدون مشکل باید به درستی کار کند و هیچ گونه صدای اضافی نداشته باشد و یا از مخزن و شلنگ‌های اتصال نباید نشتی دهد و آب شما باید هم بوی مناسبی داشته باشد و هم باید مزه‌ی مناسبی داشته باشد و مزه آن به تلخی منجر نشود، همین طور دستگاه باید شیرهای لو پرشر و های پرشر آن درست کار کند و همچنین باید فشار آب خروجی شما نرمال باشد و کم فشار نباشد که در این صورت دچار ایراد شده است، آب خروجی شما باید زلال باشد و رنگ خاصی نداشته باشد و از دیگر مواردی که باید به آن اشاره کرد خاموش روشن شدن مقطعی دستگاه برای پر کردن مخزن است.

در صورتی که یکی این موارد در دستگاه شما مشکل داشت حتما با سرویسکارهای ما جهت عیب یابی و تعمیر دستگاه تماس بگیرید تا در اسرع وقت برای رفع مشکل شما به منزل یا محل کار شما مراجعه کنند.

برخی از رایج ترین مشکلات دستگاه تصفیه آب

در این بخش به برخی از مهم ترین مشکلات دستگاه تصفیه آب که ممکن است هر دستگاهی با آن روبه رو شود خواهیم پرداخت.

1. صدای زیاد دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب خانگی از جمله مهم ترین لوازم موجود در آشپزخانه است. برخی از مواقع ممکن است پس از نصب دستگاه تصفیه آب و بعد از مدتی دستگاه تصفیه آب شروع به تولید صدا کند. وجود صدا در دستگاه تصفیه آب طبیعی است اما اگر از حدی بیشتر شود و قطع نشود، حتما باید به سرویس کار دستگاه تصفیه آب تماس بگیرید.

اما مشکل اصلی که باعث به وجود آمدن صدا در دستگاه تصفیه آب میشود، پمپ دستگاه است. پمپ یکی از اصلی ترین قطعات تصفیه آب اسمز معکوس است که وجود آن در دستگاه به عملکرد فیلتر ممبران در مرحله چهارم تصفیه آب کمک زیادی میکند.

دلیل صدای زیاد پمپ میتواند به دلیل درست چفت نشدن پمپ به شاسی یا براکت دستگاه تصفیه آب باشد. پمپ دستگاه وسیله ای است که با شدت بسیار زیادی کار میکند و در صورتی که درست به دستگاه چفت نشده باشد، باعث تولید صدا میشود.

2. صدای تق تق دستگاه تصفیه کننده آب

صدای تق تق دستگاه تصفیه آب نیز از شایع ترین مشکلات دستگاه تصفیه آب خانگی است. این صدا بیشتر به دلیل هد پمپ است. هد پمپ یا کلگی پمپ وسیله ای است که بالای پمپ نصب است. بسیاری از اوقات مشکل کار نکردن پمپ به دلیل خراب شدن کلگی پمپ است. راه حل این است که به جای عوض کردن پمپ به طور کامل کلگی پمپ تعویض شود تا در هزینه صرفه جویی شود.

کلگی پمپ به دلیل حرکت دورانی شدید و پی در پی در بسیاری از اوقات پس از کار کردن دستگاه تصفیه آب دچار مشکل میشود. البته توصیه قاطع ما به شما تماس به یک سرویسکار مجرب تصفیه آب است. زیرا ممکن است مشکل دستگاه شما از هدپمپ نباشد و تعویض آن مشکل شما را حل نکند.

3. فشار خروجی از شیر برداشت بسیار کم است

در برخی از موارد ممکن است که هیچ آبی از دستگاه تصفیه آب شما خارج نشود. یعنی زمانی که شیر برداشت تصفیه آب را باز میکنید، هیچ آبی از آن خارج نمیشود یا مقدار آبی که خارج میشود، دارای حجم بسیار کمی است. این مشکل میتواند دلایل مختلفی داشته باشد.

  1. باید فیلتر ممبران را تعویض کنید: در صورتی که از کارکرد فیلتر های شما مدت زیادی گذشته باشد، سطح فیلتر ها با ناخالصی های متعددی پوشانده میشود. سایز تخلخل های فیلتر ممبران 0.0001 میکرون است. پس از مدتی، این سوراخ های ریز با ناخالصی پر شده و اجازه عبور آب را نمیدهد. بنابراین نیاز است تا دستگاه تعویض فیلتر شود.
  2. مخزن شما نیاز به هواگیری دارد: مخزن تصفیه آب نیز از مهم ترین قطعات و لوازمی است که در کنار دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس وجود دارد. آب تصفیه شده وارد این مخازن میشود و در آن نگهداری میشود. ساختار مخازن به این صورت است که در نیمه پایینی آن هوای فشرده وجود دارد و در نیمه بالای آن آب ذخیره میشود. زمانی که فشار هوای موجود در مخزن از مقداری کمتر میشود، به اصطلاح زور مخزن به بالا بردن آب نمیرسد. در این گونه از موارد نیاز است تا مخزن ذخیره هواگیری شود. برای هواگیری مخزن تحت فشار تصفیه آب اسمز معکوس میتوانید با سرویس کاران تصفیه آب پاکاب گستر تماس بگیرید.

4. مخزن تصفیه آب نیاز به هواگیری دارد

همانطور که میدانید تصفیه آب های اسمز معکوس نیاز به استفاده از مخزن دارند. به دلیل اینکه فرآیند اسمز معکوس نسبتا کند است و نیاز به منبعی برای نگهداری آب میباشد. به این منظور مخزن های تحت فشار در کنار تصفیه آب های خانگی مورد استفاده قرار میگیرند.

ساختار این مخازن طوری است که نیمه پایینی آن را از هوای فشرده شده پر میکنند. در بالا این هوای فشرده شده آب قرار میگیرد. زمانی که شیر برداشت را باز میکنید، این هوای فشرده شده زیر مخزن به آب فشار وارد میکند و باعث میشود که آب بدون نیاز به پمپ از شیر برداشت خارج شود.

حالا برخی از اوقات ممکن است که آب با فشار کم از شیر خارج شود یا اصلا آب تصفیه شده از دستگاه خارج نشود. در این گونه از موارد مشکل به احتمال زیاد از مخزن تصفیه آب است. مخزن را باید به طور مداوم و دوره ای هواگیری کرد یا از فشار هوای موجود در آن اطمینان حاصل کرد.

5. دستگاه تصفیه آب به صورت مداوم خاموش و روشن می‌شود

اگر دستگاه تصفیه آب شما در یک زمان مشخص دائما خاموش و روشن می‌شود چند دلیل برای آن می‌تواند وجود داشته باشد:

1- ممکن است فشار آب ورودی شما کم باشد، برای حل این مشکل باشد سوییچ لوپرشر که در زمان کم بودن آب درون مخزن فعال می‌شود را از مدار خارج کنید و سیم را یک‌سره کنید.

2- ممکن است شیر میکس باز باشد و یا شما دچار نقص شده باشد که باید آن را تعویض و جایگرین کنید.

3- زانوی سوپاپ داری در انتهای هوزینگ ممبران شما به نام چکولو قرار دارد که با تعویض آن این مشکل برطرف خواهد شد.

4- کیپ شدگی فیلترهای دستگاه تصفیه آب خود را چک کنید و در صورت نیاز اقدام به تعویض آنها کنید.

تعمیر تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی

دستگاه تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی در بسیاری از موارد میتوانند دچار مشکل شوند. برخی از مشکلات رایج دیگر علاوه بر نکات ذکر شده در قسمت قبل میتواند شامل موارد زیر باشد. لازم به ذکر است در بسیاری از موارد ذکر شده، بهتر است تا با سرویس کار مجرب دستگاه تصفیه آب تماس بگیرید.

مطلب پیشنهادی: تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی

  • ایجاد رسوب در کتری علی رغم تعویض فیلتر
  • نشتی دستگاه تصفیه آب
  • طعم ناخوشایند و بوی نامطبوع آب تصفیه شده
  • آب بسیار خالص شده و طعم گس آب
  • داغ شدن بیش از حد ترانس یا آداپتور تصفیه آب
  • لرزش بیش از حد دستگاه تصفیه آب خانگی
  • سر ریز آب از مخزن ذخیره تصفیه آب
  • مقدار زیاد آب دفع شده و به فاضلاب رفته در دستگاه آب تصفیه کن

 

خدمات نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

در بسیاری از موارد ممکن است نیاز به تغییر محل سکونت داشته باشید. در این صورت میتوانید به راحتی دستگاه تصفیه آب خود را از محل نصب خود جدا کنید، و پس از تغییر محل سکونت خود، در محل جدید آن را نصب کنید.

دستگاه تصفیه آب زیر سینک ظرفشویی نصب میشود. به طوری که یکی از کابینت های زیر سینک را به طور کامل اشغال خواهد کرد. همراه با دستگاه تصفیه آب مخزنی وجود دارد که دارای حجم های مختلفی میتواند باشد. در دستگاه های خانگی، معمولا مخزن 4 گالن وجود دارد که همراه با دستگاه تصفیه آب در زیر سینک قرار میگیرد.

شیر برداشت نیز در فرآیند نصب تصفیه آب باید روی سینک نصب شود. به صورتی که سوراخ بسیار ریزی به وسیله دریل روی سینک ایجاد میشود و شیر برداشت با استفاده از آن به سینک پیچ میشود.

در تمام خدمات انتقال، تغییر مکان و هر گونه خدمات نصب، پاکاب گستر با مجرب ترین و کامل ترین سرویس کار و نصاب، به شما خدمات خود را ارائه میدهد.

سرویس کار دستگاه تصفیه آب در غرب تهران

همانور که بالاتر توضیح داده شد، پاکاب گستر یکی از بزرگترین مراجع سرویس و خدمات تصفیه آب است که به طور تخصصی در حوزه تصفیه آب به نصب و سرویس انواع دستگاه تصفیه آب میپردازد. برای اینکه بتوانید از تخفیف 10% برای انواع سرویس و خدمات تصفیه آب بهره مند شوید، میتوانید با پر کردن فرم موجود در صفحه سرویس و خدمات، درخواست خود را ثبت کنید.

پاکاب گستر در تمام مناطق تهران دارای سرویس کار تخصصی تصفیه آب میباشد. این شرکت در مناطقی از غرب تهران همچون تهرانسر، صادقیه، ستارخان، جنت آباد، شهر زیبا، طرشت، گیشا، چیتگر، شهرک اکباتان، آزادی و فردوس به ارائه سرویس نصب و خدمات میپردازد.

سرویسکار تصفیه آب در تهرانسر

به دلیل اینکه شعبه مرکزی پاکاب گستر در تهرانسر میباشد، برای این منطقه از تهران به طور ویژه و در اسرع وقت به سرویس تصفیه آب میپردازد. انواع خدمات تصفیه آب مانند نصب دستگاه تصفیه آب خانگی، سرویس دوره ای تصفیه آب، تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب و … در محله تهرانسر به صورت تخصصی انجام میشود. برای ثبت درخواست سرویس کار تصفیه آب در تهرانسر میتوانید با شماره های درج شده در پایین صفحه تماس حاصل کنید.

بازگشت به لیست

9 دیدگاه در “سرویس کار دستگاه تصفیه آب در تهران

  1. زال آبادی از یوسف آباد گفت:

    ما یه تصفیه آب داریم خودم رفتم از بازار فیلتر تهیه کردم و تعویض کردم الان صدای دستگاه زیاد شده انگار بهش فشار میاد دلیلش چی میتونه باشه؟ایا تعویض فیلتر که بنظر کار ساده‌ای میاد فوت و فن خاصی داره؟میتونه مشکل از کیفیت فیلتر باشه یا از نحوه تعویض فیلتر من؟ضمنا در صورت نیاز شما در منطقه یوسف آباد سرویسکار با تجربه دارید که برامون بفرستید؟هزینه تعویض فیلتر رو هم بفرمایید

    1. کارشناس شرکت پاکاب گستر گفت:

      با سلام
      بله برای تعویض فیلتر تصفیه آب نکات بسیاری وجود داره و علی رغم ظاهر ساده فوت و فن زیادی برای تعویض فیلتر وجود داره و کیفیت فیلتر هم میتونه روی صدای دستگاه تاثیرگذار باشه که در پایین به تمام سوالات شما پاسخ خواهم داد.
      ابتدا اگه فیلتر تصفیه آب شما کیفیت خوبی نداشته باشه مثلا گرد سیاه زیادی داشته باشه یا پلاستیکها و پارچه ها بی کیفیت باشن و ذراتی ازشون خارج بشن یا در هوزینگ های تصفیه آب بشکنن یا سایز فیلترها استاندارد نباشه مثلا بلندتر یا کوتاه تر باشه، باعث میشه ذراتیکه در پیش فیلترها باید حذف بشه توسط این فیلترها نتونن حذف بشن. یا گردهای سیاه فیلترهای بی کیفیت زیاد باشه و به ممبران(فیلتراصلی) برسه و باعث کیپ شدن ممبران بشه. حالا اگر ممبران مرحله 4 کیپ بشه به پمپ دستگاه فشار میاد و صدای مضاعفی تولید میکنه. همینطور اگه فیلتر بی کیفیت باشه و بشکنه یا خورد بشه یا الیاف ازش جدا بشه هم همین اتفاق برای ممبران میافته. البته بماند که فیلترهای بی کیفیت از نظر سلامتی هم بدلیل استفاده از کربنهای نامرغوب و پلاستیکهای غیر فود گرید برای سلامتی میتونن مضر باشن.
      نکته بعدی فوت و فن های تعویض فیلتر تصفیه آب میباشد.
      برای تعویض فیلتر میتوانید به صفحه طریقه تعویض فیلتر مراجعه کنید اما بصورت مختصر اینجا توضیحاتی رو براتون مینویسم.
      برای تعویض فیلتر تصفیه آب ابتدا شیر ورودی را ببندید. سپس شیر مخزن را ببندید>شیر روی سینک برداشت را باز کنید>شیر میکس را باز کنید>حوزینگها را باز کنید و شستشو دهید.
      فیلترها را بطور صحیح جا بزنید طوریکه اگر واشر دارد هنگام قرار دادن در هوزینگ به کنار نیفتد.
      بعد از جا زدن فیلتر دوم فیلتر سوم را باز کنید و کنار بگذارید یه پارچ خالی بردارید و زیر گپ حوزینگ سوم بگذارید شیر وروذی رو باز کنید و ۳_۴ تا پارچ خالی کنید تا اب سیاه فیلتر دوم شسته شود.
      سپس فیلتر سوم را طوریکه واشر در قسمت بالا قرار داشته باشد جا بزنید. سپس شلنگی که به ممبران متصل شده را در ورودی ممبران باز کنید و مجدد چند لیتر آب تخلیه کنید سپس اتصال شلنگ ممبران را وصل کنید در اخر شیر روی سینک را باز کنید و شیر میکس هم که قبلا باز کردید اجازه دهید از طریق شیر میکس ۵ دقیقه نیز آب از فیلترها عبور و از شیر برداشت تخلیه کنید.
      سپس شیر میکس را ببندید و شیر مخزن را باز کنید.
      این فرایند بسیار مهم است چون اگر فیلترها شسته نشوند ذرات به ممبران و فیلترهای بالا و فلو فاضلاب رسیده و باعث کیپ شده‌گی و تحمیل هزینه‌های جانبی زیادی به شما میشن.
      در مورد سوال بعدیکه فرمودید
      بله شرکت تصفیه آب پاکاب گستر برای تمام نقاط تهران از جمله یوسف اباد، ونک، سئول، میدان آرژانتین، ولنجک، امیراباد، میدان انقلاب، سعادت آباد، شهرک غرب، فلکه صادقیه، پونک، شهرک نفت، زعفرانیه و تمام مناطق ۲۲ گانه نصاب مجرب و سرویسکار تصفیه آب خانگی دارد.
      لطفا برای هماهنگی با تلفن های سرویس و خدمات پاکاب گستر تماس حاصل فرمایید.

  2. مونا گفت:

    سلام
    تصفیه آب خانگی ایزی ول رو هم تعمیر میکنید؟ از دستگاهم آب نشت میکنه نمیدونم چیکار باید بکنم؟

    1. کارشناس تصفیه آب پاکاب گستر گفت:

      سلام و درود خدمت شما
      اولین کاری که باید بکنید این هست که شیر ورودی آب به تصفیه آب خانگی خودتون رو ببندید تا جریان آب قطع بشه. و اینکه بله همه دستگاه ها با انواع برند تصفیه آب رو ما تعمیر میکنیم. لطفا با بخش سرویس و خدمات تصفیه آب پاکاب گستر تماس بگیرید.

  3. محمدی گفت:

    از سرویسکار محترمتون آقای مرتضی نظمی بخاطر سرویس خوب تصفیه آب ۶ مرحله سافت واتر تشکر میکنم

  4. خسروی گفت:

    مشکلی در تصفیه آب ما وجود دارد که پمپ قطع نمیشود تا الان ۳ تا سرویس کار از سه تا شرکت مختلف مراجعه کردند کلی هم هزینه کردیم ولی مشکل دستگاه ما رفع نشده
    سرویس کار خیلی ماهر دارید که بتونه مشکل مارو حل کنه

    1. کارشناس شرکت تصفیه آب پاکاب گستر گفت:

      بله این مشکل در تصفیه آبها بسیار رایج است و کاملا توسط تکنسین های مجموعه پاکاب گستر قابل رفع میباشد لطفا با بخش سرویس و خدمات تناس گرفته و همین توضیحات را بدهید تا یکی از تکنسین های ماهر برای تعمیرات مراجعه کند

  5. نقیبی گفت:

    من سمت هشتگرد هستم منطقه ما سرویس کار تصفیه آب نیستش ممنون میشم راهنمایی کنید دستگاه ما دائم خاموش و روشن میشه و میترسم هزینه زیادی باز کنه چیکار کنم ایا خودم‌میتونم تعمیرش کنم

    1. کارشناش تصفیه اب شرکت پاکاب گستر گفت:

      خاموش روشن مداوم تصفیه آب چند دلیل داره
      ۱_انتهای حوزینگ ممبران یک زانو‌وجود دارد که زانوی سوپاپ دار یا چکولو دار نام دارد با تعویض این قطعه مشکل حل میشود
      ۲_شیر میکس دستگاه شما باز است و یا نیاز به تعویض دارد
      ۳_فشار آب ورودی کم میباشد که در اینصورت سوئیچ لو پرشر را با یکسره کردن سیم از مدار خارج کنید
      ۴_یکی از فیلترها یا قطعات بعد از ممبران کیپ شده که باید تک تک بررسی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *