مقالات

قیمت دستگاه قلیایی کننده آب

تصفیه‌آب قلیایی

دستگاه قلیایی کننده آب، به یکی از پرطرفدار ترین راه حل ها برای نوشیدن آب سالم تبدیل شده است. دستگاه تصفیه آب قلیایی، اسید های مضر موجود در آب آشامیدنی را خنثی میکند. این دستگاه فرآیند خنثی نمودن اسید های آب را با تنظیم سطح pH انجام میدهد.

دستگاه تصفیه آب قلیایی کامل‌ترین و برترین دستگاه تصفیه آب موجود در بازار است. کیفیت این دستگاه درجه یک می‌باشد و عمر این دستگاه برای شما کاملا تضمین شده می‌باشد. این دستگاه برای استفاده کسانی که دچار بیماری‌های گوارشی-کلیوی هستند بسیار مناسب است.

 

سطح pH میزان اسیدی یا بازی بودن آب را تعیین میکند. هر چه مقدار pH آب کمتر باشد، آب اسیدی تر و هر چه بیشتر باشد آب مورد نظر بازی تر یا به عبارت دیگر قلیایی تر خواهد بود. دستگاه آب قلیایی دقیقا pH آب را بالاتر آورده و در نتیجه آب خروجی از دستگاه، دارای خاصیت قلیایی خواهد بود.

به این نوع از دستگاه ها، دستگاه تصفیه آب یونیزه قلیایی نیز گفته میشود. نحوه عملکرد این دستگاه به این صورت است که به سیستم لوله کشی آشپزخانه شما متصل میشود، به صورت کیسی، روی میز شما قرار میگیرد. سپس اقدام به انجام فرآیندی به نام الکترولیزه کردن آب مینماید. در طی این فرآیند یون های آب از هم جدا شده و به آب خاصیت قلیایی میدهد.

مزایای استفاده از دستگاه قلیایی ساز آب

قیمت تصفیه آی قلیایی

آب قلیایی میتواند یکی از سالم ترین آب‌ها برای مصرف باشد. سطح pH آب آشامیدنی معمولی خنثی 7 است. آب قلیایی دارای سطح pH 8 تا 9.5 است. بنابراین آب دارای خاصیت بازی یا قلیایی خواهد بود.

این نوع از آب حاوی خواصی است که حتی ممکن است بدن شما را در برابر رادیکال های آزاد که اغلب با التهاب و بسیاری از بیماری های مزمن مرتبط هستند، محافظت کند. استفاده از دستگاه آب قلیایی و نوشیدن آب آن، بنابر گفته سایت MedicineNet یکی از بهترین انواع مصرف آب است.

برخی از دانشمندان بر این باورند که آب قلیایی به توزیع موثرتر اکسیژن و خون در بدن کمک می کند و ممکن است به افرادی که کلسترول بالا، قند خون یا فشار خون بالا دارند کمک کند.

با این حال، اگر آب قلیایی را بیش از حد مصرف کنید، می تواند منجر به سطوح پایین pH در بدن شود که ممکن است استخوان ها و سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کند.

فرق دستگاه آیونایزر قلیایی با دستگاه تصفیه آب معمولی

فرق تصفیه آب معمولی با قلیایی

آیونایزر، دستگاهی برای یونیزه کردن آب و تبدیل آن به آب اسیدی و قلیایی است. آب قلیایی خروجی از آن میتواند نوشیده شود در حالی که میتوان از آب اسیدی ایجاد شده توسط دستگاه در فعالیت‌های دیگر استفاده کرد. در واقع با این دستگاه میتوان پی اچ آب را تنظیم کرد. PH واحدی برای اندازه‌گیری میزان اسیدی و یا بازی(ضد اسیدی) بودن مواد است. گستره عدد PH از یک تا چهارده است که در آن 7 خنثی یا به عبارتی آب معمولی است. اعداد کمتر از 7 نشان دهنده اسیدی بودن و اعداد بیشتر از 7 نشان دهنده باز بودن (ضد اسیدی بودن) مواد هستند.

PH مناسب آب برای مصارف مختلف متفاوت است مثلا:

  • گوشت و ماهی تازه با شسته شدن در آب با پی اچ 9 تا 11 بوی بد خود را از دست میدهند.
  • نوشیدن روزانه آب با پی اچ 7.5 تا 10 باعث بالا رفتن سیستم ایمنی بدن میشود.
  • پخت برنج و دم کردن چای و قهوه با آب با  پی اچ 8 تا 9 مزه طبیعی آنها را حفظ میکند.
  • درست کردن شیر خشک بچه با آب خنثی یا همان پی اچ 7 از بروز هر مزه و رنگ بدی در آن جلوگیری میکند.
  • آب با پی اچ 4 تا 5.5 اسیدی است و خواصیت آنتی باکتریال دارد و میتوان از آن در تمیز کردن ظروف یا حتی کف زمین استفاده کرد.

با استفاده از دستگاه‌های آیونایزر میتوانید تمامی محدوده های پی اچ بالا را برای مصارف مختلف تنظیم کنید.

دستگاه های تصفیه‌آب معمولی که معمولا از فرآیند اسمز معکوس استفاده میکنند به صورت فیزیکی ذرات آلاینده را از آب جدا میکنند. در این دستگاه ها آب را از یک فیلتر یا یکسری از فیلترهای خاص عبور میدهند تا آب تصفیه شود. لازم به ذکر است که این دستگاه ها نباید تغییری در PH آب ایجاد کنند.

تفاوت قیمت و میزان تصفیه آب در آیونایزر و دستگاه تصفیه آب

قیمت: آیونایزر ها نسبت به دستگاه های تصفیه آب معمولی از قیمت بالاتری برخوردار هستند. و این به خاطر توانایی تغییر در PH آب برای موارد استفاده مختلف(درست کردن شیر خشک کودک، پخت و پز، آب دادن گیاهان، نوشیدن در زمان بیماری های خاص و…) هستند.

میزان تصفیه آب: آیونایزرها نسبت به دستگاه های تصفیه آب معمولی آب را بهتر تصفیه میکنند. برخی از آنها حتی سیستم تصفیه یووی دارند که آب را میکروب کشی میکند.

آیا آب قلیایی برای بچه‌ها خوبه؟

خیلی از افراد این سوال رو دارن که آیا آب قلیایی برای بچه‌ها خوبه یانه. بنا به گفته‌های سایت peakalkalinity.com جواب این است که مصرف آب قلیایی نه تنها بیشترین میزان هیدراته شدن(سیراب شدن) بدن فرزندانتان رو به همراه دارد، بلکه باعث افزایش میزان ایمنی بدنشان هم میشود. در ضمن نوشیدن این آب باعث افزایش استقامت ذهنی و احساسی فرزندتان در موقع مواجهه با استرس میشود. ولی یک سری موقعیت‌هایی وجود دارد که ممکن است آب قلیایی برای فرزندتون انتخاب مناسبی نباشه. این موقعیت‌ها عبارتند از:

  • درست کردن شیر خشک با این آب
  • 30 دقیقه قبل و بعد از استفاده دارو
  • 30 تا 45 دقیقه قبل و بعد از خوردن غذا

فواید دستگاه تصفیه آب قلیایی

دستگاه تصفیه آب قلیایی یک وسیله مؤثر برای بهبود کیفیت آب و سلامت انسان است. با افزایش مقدار pH آب به سمت قلیایی، این دستگاه به تعادل اسیدیته بدن کمک می‌کند و از اثرات مضر اسیدیته افزایشی در بدن جلوگیری می‌کند. همچنین، آب قلیایی غنی از آنتی‌اکسیدان‌هاست که می‌توانند از آسیب‌های اکسیداسیونی در سلول‌ها محافظت کرده و به بهبود سلامت عمومی کمک می‌کنند. طعم بهتر آب قلیایی می‌تواند تشویق به مصرف بیشتر آب شود و حفظ رطوبت بدن را تسهیل می‌دهد. به طور کلی، دستگاه تصفیه آب قلیایی به عنوان یک منبع آب سالم و مفید با خواص متعدد برای سلامتی ما عمل می‌کند.

چقدر آب قلیایی در روز باید بنوشیم؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که خریداران تصفیه آب قلیایی کننده آب برایشان به وجود میاید، این است که در طول روز چقدر باید آب قلیایی مصرف کنند؟ در این قسمت از مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد. برای کسب اطلاعات کامل تر میتوانید به این سایت مراجعه کنید.

برای افرادی که به طور منظم اقدام به نوشیدن آب میکنند، یعنی افرادی که به طور معمول هشت لیوان آب را در روز مصرف میکنند، هیچ مشکلی برای استفاده از آب قلیایی وجود ندارد. این افراد میتوانند در طول روز 8 تا 12 لیوان آب قلیایی بنوشند. البته توصیه میشود که در روز های اول، اقدام به مخلوط کردن آب قلیایی با آب شیر بکنید.

اما افرادی که تا به حال به طور منظم هشت لیوان آب را مصرف نکرده اند، باید با روند آرام تری اقدام به نوشیدن آب قلیایی کنند. معمولا توصیه میشود اینگونه افراد در روز های ابتدایی حدود 4 لیوان آب قلیایی مصرف کنند.

آیا دستگاه تصفیه آب قلیایی سرطان را درمان می‌کند؟

بنا به سایت‌های معتبر خارجی دستگاه تصفیه آب قلیایی می‌تواند پی اچ خون را تا به حدود 9 الی 10 نیز برساند و آب مصرفی شما را به طور کامل تصفیه و قلیایی کند ولی این سوال اینجا مطرح می‌شود که آیا هرچه آب بیشتر قلیایی شود برای بدن مفیدتر است و یا خیر؟
با قطعیت نمی‌توان گفت که تاثیر مصرف آب قلیایی به درمان سرطان نیز به صورت کاملا واضح می‌رسد اما این موضوع پی اچ آب در مناطقی از محدوده‌ی قلیایی فقط برای بدن مناسب است. به طور مثال در محدوده‌ی 8 تا 10 آب قلیایی تاثیرات کاملا مثبتی روی عملکرد بدن و شفافیت پوست و بهبود سیستم گوارشی می‌گذارد اما در بالاتر از این عدد هنوز مورد تایید دانشمندان فعال در این حوزه قرار نگرفته است.
شما برای کسب اطلاعات بیشتر و خواندن منابع معتبر خارجی این مقاله می‌توانید به سایتی که در مورد درمان سرطان با آب قلیایی پرداخته است مراجعه کنید.

تاثیر نوشیدن آب قلیایی شده

البته ممکن است برای برخی از افراد در روز های ابتدایی استفاده از دستگاه تصفیه آب قلیایی کننده، مشکلاتی به وجود بیاید. این مشکلات اغلب فیزیکی بوده و شامل خستگی، درد عضلانی و سر درد میشود. البته همانطور که گفتیم این اتفاقات برای همه افراد نمیفتد.

اگر چنین مشکلاتی برای شما رخ داد اصلا نگران نباشید. این علائم موقتی است و ادامه نخواهد یافت. علاوه بر آن میتوانید مطمئن شوید که تصفیه آب قلیایی ساز کار خود را انجام داده است و تاثیر مثبتی روی بدن شما خواهد داشت.

فواید آب قلیایی

بهترین زمان مصرف آب قلیایی

یکی از بهترین زمان های برای نوشیدن آب قلیایی اول صبح است. زمانی که بیدار میشوید یک لیوان آب قلیایی بنوشید تا شما را برای یک روز آماده کند.

زمانی که در حال ورزش کردن شدید هستید، نیاز مبرم به آب دارید. آب قلیایی یکی از بهترین گزینه ها برای هیدراته کردن و آب رسانی به بدن شما در هنگام ورزش کردن است.

نکته: توجه کنید که آب قلیایی را هیچ وقت با غذا ننوشید. به دلیل اینکه معده شما برای هضم کردن غذا نیاز به اسید دارد. آب قلیایی نیز اسید بدن را از بین میبرد. بنابراین توصیه شده که حدود نیم ساعت قبل و بعد از غذا آب قلیایی ننوشید.

فیلتر قلیایی

دستگاه تصفیه آب خانگی انواع مختلفی دارد. برخی از دستگاه ها مخصوصا برای تصفیه کردن آب و آماده سازی آب قلیایی مورد استفاده قرار میگیرند. به این دستگاه ها تصفیه آب یونیزه قلیایی میگویند. معمولا تعداد این دستگاه ها در ایران کمتر از دیگر آب تصفیه کن ها است. یکی از بهترین مورد از این دستگاه ها، تصفیه آب بیونتک مدل 207D است.

اما دیگر نوع از دستگاه اب قلیایی خانگی، تصفیه آب هایی هستد که دارای فیلتر قلیایی هستند. برای اینکه با فیلتر قلیایی بهتر آشنا شوید، بهتر است فیلتر های تصفیه آب را بشناسید.

به طور کلی دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس دارای 6 فیلتر است. این فیلترها هر یک وظیفه خاصی دارند و میتوانند یک سری از ناخالصی های خاص درون آب را تصفیه کنند. فیلترهای دستگاه تصفیه کننده آب خانگی عبارتند از:

  1. فیلتر الیافی پلی پروپیلن
  2. فیلتر کربن پودری یا کربن فعال
  3. فیلتر کربن بلاک
  4. فیلتر ممبران اسمز معکوس
  5. فیلتر پست کربن خطی
  6. فیلتر مینرال

فیلتر قلیایی معمولا در مرحله هفتم یا هشتم از دستگاه تصفیه نصب میشود. خاصیت قلیایی که این فیلتر به آب میدهد، محسوس است اما به هیچ وجه قابل مقایسه با تصفیه آب قلیایی کننده نیست.

نحوه کار دستگاه تصفیه آب قلیایی

به گفته سایت lifeionizers.com آبی  که وارد دستگاه میشود، ابتدا میان صفحه هایی که به صورت مثبت و منفی باردار شده‌اند، جاری میشود.این صفحه ها با غشای خاصی به نام یون تراوا از یکدیگر جدا هستند.این نوع خاص غشا فقط به یون ها اجازه عبور میدهدو به باقی ذرات از جمله آب اجازه عبورنمی‌دهد.یون ها به دو دسته قلیایی و اسیدی تقسیم می‌شوند.یون های اسیدی بار منفی و یون های قلیایی بار مثبت دارند.بنابراین وقتی میان صفحات باردار قرار میگیرند از یکدیگر جدا میشوند.سپس جداگانه با آب ترکیب شده و آب اسیدی و قلیایی درست میکنند.

نحوه کار دستگاه تصفیه آب قلیایی

قیمت دستگاه تصفیه آب قلیایی

اما قیمت دستگاه تصفیه آب قلیایی چگونه تعیین میشود. چرا برخی از سایت ها تصفیه آب قلیایی سه چهار میلیونی به فروش میرسانند، اما برخی دیگر از دستگاه های اب قلیایی شده دارای قیمت بالای 20 میلیون تومان است؟

همانطور که گفتیم، دو نوع دستگاه قلیایی در ایران وجود دارد. یک نوع آن، تصفیه آب تخصصی قلیایی است که به ندرت در ایران یافت میشود. نوع دوم هم همان دستگاه های تصفیه آب خانگی است که فیلتر قلیایی به آن اضافه شده است.

قطعا قابلیت تصفیه آب های قلیایی تخصصی با تصفیه آب معمولی قابل مقایسه نیست. به همان نسبت نیز، قیمت تصفیه آب قلیایی کننده با تصفیه آب عادی نباید برابر باشد.

باید به صورت صادقانه این موضوع را بیان کرد که قیمت دستگاه تصفیه آب قلیایی به نسبت دستگاه تصفیه آب هوزینگی و مدل‌های مصرفی خانگی گران تر است و در این موضوع هیچ شکی نیست. یکی از دلایل اصلی آن وجود فلزات گران قیمت درون دستگاه برای غشای الکترولیت درون دستگاه است که به طور مثال از پلاتین گران قیمت استفاده می‌شود و به طور کلی کیفیت طراحی این دستگاه بسیار بالا بوده و از بهترین مواد موجود در بازار برای استفاده در نقاط مختلف دستگاه به کار رفته است و این موضوع در تاییدیه‌های جهانی و استانداردهای آن کاملا مشهود است.
دلیل دیگر برای تفاوت قیمت این دستگاه در مقایسه با دیگر دستگاه‌های تصفیه آب وارداتی بودن آن است که با توجه به نرخ ارز در ایران و هزینه‌های گزاف گمرکی وارد کردن یک دستگاه پک شده‌ خارجی کاملا برای وارد کننده گران تمام می‌شود.

مطلب پیشنهادی: لیست قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی

بهترین مارک تصفیه آب خانگی یونیزه قلیایی

تصفیه‌آب قلیایی بیونتک

قبلا در مقاله ای با عنوان بهترین دستگاه قلیایی کننده تصفیه آب در مورد ویژگی های بهترین قلیایی کننده‌ها توضیح داده‌ایم. در جهان بسیاری از برندها اقدام به تولید تصفیه آب یونیزه قلیایی میکنند. برخی از معروف ترین این برند ها عبارتند از:

تصفیه آب کانگن ژاپن: این برند را میتوان به عنوان بهترین تولید کننده تصفیه آب یونیزه قلیایی در جهان نامید. آب کانگن در جهان به آب معجزه گر قلیایی معروف است و به بسیاری از کشور های جهان صادر می‌شود.

تصفیه آب بیونتک: این مارک نیز یکی از معروف ترین تولید کنندگان تصفیه آب های تخصصی قلیایی کننده است. دستگاه تصفیه آب یونیزه قلیایی بیونتک با قابلیت های بی نظیر با تعداد محدودی در ایران وجود دارد.

این دستگاه بسیار با کیفیت ساخته شده است. تمامی قطعات این دستگاه دستگاه از بهترین طراحی‌ها برخوردار هستند. این دستگاه کمی آب تصفیه شده را قلیایی می‌کند. قلیایی کردن آب تصفیه شده به عملکرد بدن تاثیرات مثبت زیادی می‌گذارد. هرچه آب شما به سمت پی اچ بالاتر حرکت کند برای سیستم بدن مفید تر است. برای کسب اطلاعات کامل از نحوه عملکرد تصفیه آب بیونتک می‌توان مقاله زیر را مطالعه کنید.

تصفیه آب پاناسونیک: یکی دیگر از بهترین دستگاه تصفیه قلیایی در جهان، تصفیه آب پاناسونیک است. این شرکت نام‌آشنا در زمینه تصفیه آب نیز بسیار پیشتاز است و دستگاه‌های با کیفیتی با طراحی بسیار زیبا و بی‌نظیر روانه بازار می‌کند. پر فروش ترین دستگاه این شرکت مدل TK-AS700-WMA است که محبوبیت زیادی دارد. البته جدید ترین مدل این شرکت با قیمت کمتر و طراحی جدید تری به نام مدل TK-AS500-ZMA به فروش می‌رسد. برای اطلاع از دستگاه‌های تصفیه پاناسونیک به این قسمت مراجعه کنید.

تصفیه آب کنت: این برند نیز یکی از معتبر ترین تولید کنندگان تصفیه آب رومیزی در جهان است. علاوه بر تصفیه اب های اسمز معکوس، دستگاه قلیایی کننده آب نیز توسط این شرکت تولید میشد.

در مقاله ای با عنوان بهترین برند های تصفیه آب خانگی به طور مفصل تری در مورد مارک های معتبر در جهان توضیح داده ایم که میتوانید به آن مطلب مراجعه کنید.

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

شرکت پاکاب گستر یکی از بزرگترین شرکتهای تصفیه آب در ایران است. این مجموعه از سال 1388 شروع به فعالیت در حوزه تصفیه آب کرده است. پاکاب گستر بزرگترین مرکز فروش تصفیه آب در تهران به شمار میرود. گرچه به تمام شهرستان ها، فروش تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی از شرکت پاکاب گستر امکان پذیر است و ارسال آن رایگان انجام میشود.

مطلب پیشنهادی: خرید تصفیه آب کیسی

برای ساکنین استان و تهران و حومه نیز پاکاب گستر شرایط ویژه ای را در نظر گرفته است. با خرید تصفیه آب قلیایی از شرکت پاکاب گستر، از گارانتی شرکت و همچنین نصب و ارسال رایگان دستگاه بهره مند میشوید.

برای خرید اینترنتی تصفیه آب میتوانید از طریق سایت اقدام به ثبت سفارش بکنید. همچنین امکان مشاوره رایگان و خرید تلفنی دستگاه تصفیه آب خانگی نیز وجود دارد. برای اینکار میتوانید با شماره درج شده در پایین صفحه تماس بگیرید.

شما قطعا باید قبل از خرید یک دستگاه تصفیه آب تحقیقات کاملی روی آن انجام داده باشید. در این بازار آشفته و زیاد شدن فروشگاه‌های تقلبی شما باید از فروشاه‌های معتبر خرید کنید. همچنین باید برای دستگاهی بخرید که گارانتی شده‌ی شرکت باشد و خدمات پس از فروش به شما ارائه دهد. در غیر این صورت شما به دام کلاهبرداران زیادی خواهید افتاد که از نداشتن اطلاعات شما در مورد خرید دستگاه تصفیه آب سو استفاده می‌کنند.

بازگشت به لیست

4 دیدگاه در “قیمت دستگاه قلیایی کننده آب

  1. فاضلی گفت:

    چرا قیمت تصفیه آب قلیایی نسبت به تصفیه آبهای معمولی انقدر گرونه دلیل خاصی داره؟

    1. کارشناس شرکت پاکاب گستر گفت:

      دلیل اصلی که میتوان عنوان‌کرد تصفیه آب های قلیایی دارای یک‌پلاتین گران قیمت میباشند
      قیمتی که در سایت درج شده بسیار پایینتر از سایت اصلی بیونتک و آمازون میباشد

  2. شروین گفت:

    میشه بجای خرید تصفیه آب یونیزه از فیلتر قلیایی بر روی تصفیه آب معمولی استفاده کرد
    همون کارایی رو داره؟

    1. کارشناس پاکاب گستر گفت:

      بله با اضافه کردن فیلتر قلیایی بر روی دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس ph آب افزایش میابد
      اما دستگاه یونیزه انتی اکسیدان بسیار بالاتری نسبت به فیلتر قلیایی دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *