مقالات

نصب دستگاه تصفیه آب سافت واتر

نصب دستگاه تصفیه آب سافت واتر

نصب دستگاه تصفیه آب سافت واتر، به دلیل استاندارد بودن آن، با دیگر تصفیه آب های خانگی تفاوت چندانی ندارد. تصفیه آب سافت واتر موجود در ایران معمولا توسط شرکت تصفیه آب معصومی ساخته میشود.

بسیاری از افراد گمان میکنند که تصفیه آب های سافت واتر موجود در ایران از تایوان یا دیگر کشور ها مثل آمریکا وارد میشود. این فرض در گذشته های نه چندان دور صحیح بود. اما به دلایل مختلف، شرکت سافت واتر اصلی، صادرات تصفیه آب را به ایران قطع کرده است. به همین دلیل است که دستگاه های آب تصفیه کن سافت واتر معمولا داخل ایران تولید میشود.

تصفیه آب سافت واتر معصومی، یکی از با کیفیت ترین آب تصفیه کن هایی است که در ایران وجود دارد. برخی دیگر از فروشندگان نیز اقدام به تولید دستگاه با برند سافت واتر میکنند که در مورد کیفیت آنها، نمیتوان به طور قطع اظهار نظر کرد.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه نصب تصفیه آب سافت واتر آشنا کنیم. قطعا در قالب یک مقاله نمیتوان به همه موارد اشاره کرد، اما تا جای ممکن سعی خواهیم کرد به طور کلی مراحل نصب را توضیح دهیم.

شرکت پاکاب گستر از بزرگترین ارائه دهندگان سرویس و خدمات مربوط به تصفیه آب خانگی در تهران است. تمامی خدمات مربوط به تصفیه آب اعم از تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی، سرویس دوره ای، تعمیر دستگاه تصفیه آب، تعویض قطعات تصفیه آب در صورت نیاز و … در بازرگانی پاکاب گستر انجام میشود.به منظور تماس با بخش سرویس و خدمات پاکاب گستر میتوانید با شماره‌های زیر تماس حاصل کنید.

 

مطلب پیشنهادی: نصاب تصفیه آب خانگی

آموزش نصب تصفیه آب سافت واتر

همانطور که گفتیم، تصفیه آب های سافت واتر که در ایران وجود دارند، استاندارد هستند. یعنی همه آنها معمولا هوزینگی یا اینلاین، زیرسینکی و دارای سیستم اسمز معکوس میباشند. نصب چنین دستگاهی مثل دستگاه سافت واتر، همانند دیگر دستگاه ها است و تفاوت چندانی با دیگر آب تصفیه کن ها ندارد.

برای مثال میتوان گفت نصب دستگاه تصفیه آب سی سی کا که مانند Soft water از برند های معروف و معتبر موجود در بازار ایران است، تفاوتی با نصب سافت واتر ندارد.

مراحل نصب

در این مرحله قصد داریم تا شما را به طور کلی با گام های نصب کردن تصفیه آب سافت واتر آشنا کنیم. مراحل نصب تصفیه کننده آب Soft water به طور کلی به شرح زیر میباشد:

  1. نصب شیر ورودی دستگاه تصفیه آب: شیر ورودی باعث میشود بتوانید ورود آب به تصفیه آب را کنترل کنید. زمانی که شیر بسته باشد، هیچ آبی به تصفیه شما وارد نخواهد شد.
  2. نصب شیر برداشت آب تصفیه شده خروجی از دستگاه تصفیه کن: شیر برداشت روی سینک ظرفشویی نصب میشود. معمولا نیاز است تا یک سوراخ بسیار ریز روی سینک ایجاد شود تا بتوان شلنگ تصفیه آب را از آن عبور داد و اتصال بین تصفیه آب و شیر خروجی را برقرار کرد.
  3. قرار دادن فیلتر های سافت واتر در هوزینگ: مرحله بعد، قرار دادن فیلترها در مکان مناسب خود است. فیلترهای سه مرحله اول در هوزینگ یا محفظه فیلتر مربوط به خود قرار میگیرند. فیلترهای مرحله 4 به بعد نیز به صورت کپسولی هستند و بالای تصفیه آب نصب میشوند.
  4. جای دادن دستگاه تصفیه آب در زیر سینک: دستگاه تصفیه کننده آب سافت واتر به همراه مخزن تصفیه آب زیر سینک قرار میگیرد.
  5. نصب خروجی پساب تصفیه آب خانگی
  6. پس از نصب تصفیه آب توجه داشته باشید که حتما چندین چرخه دستگاه تصفیه آب کار کند. یعنی بگذارید مخزن تصفیه پر شود، و آن را خالی کنید. این چرخه را چندین بار تکرار کنید تا آب خروجی از تصفیه آب قابل استفاده شود.

نصاب تصفیه آب در پاکاب گستر

تعویض فیلتر تصفیه آب سافت واتر

دستگاه تصفیه آب سافت واتر نیز مانند دیگر برندهای تصفیه آب خانگی، دارای فیلترهای مصرفی است و باید پس از مدتی تعویض شوند. در صورتی که تعویض فیلتر به موقع انجام نگیرد، طعم و بوی آب دچار مشکل میشود و هنگام نوشیدن آب حس سنگین بودن املاح آن را خواهیم داشت. اگر فیلترهای خود را به موقع تعویض کنید دیگر هیچ مشکلی دستگاه تصفیه آب شما را تهدید نمی‌کند و اب شما با جربان بالا و کاملا زلال و فاقد هرگونه بوی بد و مزه تلخ در اختیار شماست. لازم به ذکر است که برای تعویض فیلترهای سما در موعد مقرر شده کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت و هیچ گونه نگرانی بابت این موضوع نداشته باشید.

معمولا زمان مراجعه سرویسکار تصفیه آب، برای تعویض فیلتر تصفیه آب سافت واتر چیزی در حدود 6 ماه یکبار است. به دلیل اینکه سه مرحله اول تصفیه آب نیاز به تعویض در دوره های 6 ماهه دارند.

قیمت فیلترهای تصفیه آب نیز در مقایسه با خرید آب معدنی به مراتب ارزان تر است. زمانی که بخواهید آب معدنی خریداری کنید علاوه بر هزینه، نیاز به حمل آن دارید. اما تصفیه آب خانگی، آب تصفیه شده را در همه زمان ها به راحت ترین شکل ممکن برای شما فراهم میکند.

در مقاله ای با عنوان «هزینه تعویض فیلتر تصفیه آب» در مورد قیمت تمام شده برای مشتری نکاتی را ذکر کردیم که مطالعه آن را به شما توصیه میکنیم.

خرید دستگاه تصفیه سافت واتر

دستگاه تصفیه آب سافت واتر یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین آب تصفیه کن های موجود در ایران است. برخی دیگر از برندهایی که در ایران در حال حاضر وجود دارند و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند، شامل برندهای زیر میباشند:

  • برند تصفیه آب سی سی کا
  • تصفیه آب آکواجوی
  • دستگاه تصفیه آب لایف واتر
  • برند تصفیه آب هیوندای کره
  • دستگاه تصفیه کننده آب آرتک

سافت واتر از انواع مختلفی تشکیل شده است. برای مثال دستگاه های تصفیه کننده آب سافت واتر 6 مرحله ای، 8 مرحله و 9 مرحله و همچنین دستگاه تصفیه آب اینلاین سافت واتر از انواع مختلف تصفیه آب با مارک سافت واتر هستند.

دستگاه‌های ایرانی امروزه در تلاش هستند بهترین کیفیت ممکن را در اختیار مشتریان قرار دهند و با دستگاه‌های همتای خارجی خود رقابت کنند و در برحی موارد پیشرفت‌های خوبی نیز داشتند اما با تلاش بیشتر و به کار بردن قطعات با کیفیت تر در قبال همان هزینه‌ی معقول باید هموطنان را برای خرید دستگاه ایرانی بیشتر جذب کنند.

مطلب پیشنهادی: قیمت دستگاه تصفیه آب سافت واتر

بازگشت به لیست

4 دیدگاه در “نصب دستگاه تصفیه آب سافت واتر

  1. پورقدیری گفت:

    سلام. فرآیند نصب دستگاه های تصفیه آب با هم فرق داره؟ ینی مثلا من اگه سی سی کا بخرم با سافت واتر فرآیند نصبش متفاوته؟

    1. کارشناس پاکاب گستر گفت:

      سلام.اضولا تفاوتی ندارن.ولی اگه خودتون نمیتونید نصب کنید بهتره که یه نصاب خبر کنید.میتونید با شماره سرویس و خدمات ما تماس بگیرید.

  2. سس گفت:

    سلام. برای من میخوام اسباب کشی کنم. میشه دستگاهم را جا به جا کنم؟
    ینی میخوام ببرم جای دیگه نصب کنم. دستگاهم 6 مرحله سافت واتر هست.

    1. کارشناس پاکاب گستر گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله میتونید دستگاه رو جا به جا کنید. باز کردن دستگاه کار سختی نیست. لوله ها رو جدا کنید، شیر رو جدا کنید و دستگاه رو حمل کنید به محل جدید.
      زمانی که خواستید دستگاه رو دوباره نصب کنید با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *