مقالات

قیمت فیلتر تصفیه آب یخچال

در حال حاضر با پایین آمدن کیفیت آب خانگی، استفاده از جایگزین هایی برای تصفیه آب مطرح میشود. دستگاه های تصفیه آب خانگی یکی از انواع مختلف فیلتراسیون موثر آب است. اما به دلایلی شاید بسیاری از خانواده ها شرایط خرید تصفیه آب را نداشته باشند. یکی از جایگزین های مناسب برای تصفیه آب استفاده از فیلتر یخچال با کیفیت است.

فیلتر یخچال

مطلب پیشنهادی: خرید فیلتر تصفیه آب خانگی

معمولا فیلترهای یخچال برای بیشتر یخچال های موجود در بازار مناسب هستند. به نوعی میتوان گفت فیلترها را طوری طراحی میکنند تا بتوان از آنها در بسیاری از مدل های یخچال استفاده اکرد.

  • فیلتر یخچال سامسونگ
  • فیلتر تصفیه آب یخچال LG
  • فیلتر یخچال ساید دوو
  • فیلتر یخچال هیمالیا
  • فیلتر یخچال ساید اسنوا

فیلتر تصفیه آب یخچال چیست؟

ساختار فیلتر یخچال

درون فیلتر یخچال کربن فعال وجود دارد که در موادی مانند پلی پروپیلن محبوس است.کربن فعال میتواند کلر، بو، ترکیب های ارگانیک و یکسری مواد دیگر را از آب فیلتر کند و پلی پروپیلن نیز مواد درشت آب را میگیرد.

کربن فعال

زمان تعویض فیلتر یخچال

به طور معمول عمر مفید فیلترهای یخچال 6 ماه تا 1 سال می باشد. فیلترهای داخلی حدود 6 ماه یکبار و فیلترهای بیرونی هر 6 ماه تا یک سال باید عوض شوند. باید در زمان مقرر فیلترها را تعویض نمود زیرا که مواد داخلی آن اشباع شده و دیگر کار تصفیه آب را انجام نمی دهد و با گذشت زمان مواد داخلی آن فاسد شده و رشد باکتری ها را زیاد می کند که همین عمر سبب سختی آب می شود.

عوارض عدم تعویض فیلتر یخچال

متاسفانه! بسیاری از افراد، هیچ گونه توجه ای به زمان تعویض فیلتر یخچال خود نمی کنند؛ و بر این باور هستند که نیازی نیست این فیلتر را تعویض کنند. این باور بسیار غلط می باشد! زیرا، با به پایان رسیدن طول عمر فیلتر عملکرد یخچال را نیز تحت شعاع قرار می دهد؛ و دیگر کارایی قبل را ندارد و حتی عوارضی را از خود به جای می گذارد. فیلترهای دستگاه تصفیه آب نیز هر شش ماه یکبار باید تعویض شوند و فیلتر نو جایگزین آنها شود تا با الیاف تازه بتواند روند تصفیه کردن ذرات ریز و گرد و غبار آب را داشته باشد، فیلتر یخچال نیز دقیقا به همین صورت است و می‌توان گفت فیلتر یخچال در اصل همان کارایی فیلتر مرحله اول دستگاه تصفیه آب را دارد و به صورت یک فوم متراکم با لایه‌های ریز نمی‌گذارد که ذرات و غبارات آب رد شوند و این پس از مدتی تغییر رنگ داده و می‌بینید که فیلتر شما تیره رنگ شده و اصلا دیگر توانایی تصفیه آب را ندارد و همه‌ی آلودگی‌ها وارد آب آشامیدنی شما می‌شوند.

فیلتر تصفیه آب یخچال ساید

1. آب را به شکل مناسب تصفیه نمی کند

پس از به پایان رسیدن عمر فیلتر آب یخچال شما، دیگر عمل تصفیه آب را انجام نمی دهد؛ و حتی پس از مدتی مزه و بوی آب یخچال را تغییر می دهد. اگر چنین چیزی برای شما اتفاق افتاد، باید بدانید مواد داخل فیلتر آب یخچالتان فاسد شده است.

2. فاسد شدن مواد داخل فیلتر

یکی دیگر از، عوارض تعویض نکردن فیلتر یخچال، فاسد شدن مواد داخل فیلتر می باشد. و باید در نظر داشته باشید، با فاسد شدن مواد داخل فیلتر این مواد می تواند به صورت یه سم خطرناک عمل کند؛ و باعث مسمومیت شما و خانواده تان شود. یعنی بعد از مدتی که فیلتر تغییر رنگ داده باشد و بسیار آلوده به رسوبات آب شهری شده باشد نه تنها آب شما را تصفیه نمی‌کند بلکه ممکن است با راه دادن مواد فاسد رسوب کرده در خود طعم آب شما را بد کند یا در ادامه مصرف آن آب برای شما خطرساز باشد.

3. کیپ شدن مسیر آب

یکی از مرسوم ترین عوارض تعویض نکردن فیلتر، رسوب مواد و املاح در داخل آب می باشد؛ که این امر سبب کیپ شدن  مسیر آب می شود. اگر پس از مدتی، متوجه شدید که فشار آب یخچال شما پایین آمده است؛ باید بدانید فیلتر شما رسوب کرده است و مسیر آب را سد نموده است. با تعویض فیلتر خود و داشتن الیاف جدید برای تصفیه آب هم آب شما با بهترین کیفیت تصفیه شده و هم مسیر آب شما طبق روال اصلی خود کاملا باز است.

یخساز فیلتر یخچال

 

4. باعث سوختن یخ ساز یخچال می شود

با رسوب نمودن مواد در آب، سبب می شود تا عملکرد یخ ساز دچار اشکال شده؛ و با افزایش یافتن این رسوبات در آب سبب انسداد لوله یخ ساز شده. در پایان، باعث سوختن یخ ساز می شود؛ زیرا این قطعه بسیار حساس می باشد.

قرمز شدن چراغ فیلتر یخچال

امکان این وجود دارد که زمانی، با قرمز شدن چراغ فیلتر مواجه شوید. تصور کنید یخچال شما دچار مشکل شده است. نکته قابل توجه اینجاست که دست پاچه شوید. اصلا نگران نباشید و آرامش خود را حفظ کنید! زیرا روشن شدن چراغ فیلتر، نشان دهنده به اتمام رسیدن زمان آن است و باید تعویض گردد.

تعویض فیلتر یخچال

اما این بدان معنی نمی باشد که، حتما باید در همان روز آن را تعویض کنید؛ زیرا می توانید در اسرع وقت با صبر و حوصله این کار را انجام دهید. تمام توضیحاتی را که، به شما در قسمت بالا داده ایم مربوط به مدت زمان طولانی می باشد که فیلتر تعویض نشود؛ این عوارض را به همراه دارد. اما بهتر است، برای پیش نه آمدن مشکل برای یخچالتان برای اطمینان خاطر بیشتر، یخ ساز یخچال را خاموش کنید؛ و پس از آن شیر آب ورودی آن را ببندید.

برای تعویض فیلتر یخچال میتوانید با بخش سرویس و خدمات تصفیه آب پاکاب گستر تماس بگیرید. تکنسین های با تجربه پاکاب گستر در اسرع وقت مراجعه کرده و اقدام به تعویض فیلتر تصفیه آب یخچال ساید شما خواهند کرد.

نمایشگر یخچال ساید برای تعویض فیلتر
اگر ترجیح می دهید، در طی این مدت چراغ قرمز رنگ را از روی صفحه نمایش یخچال حذف کنید، به دنبال گزینه Filter Reset گشته و آن را خاموش کنید. با فشردن این دکمه، 3 ثانیه طول می کشد تا خطای خرابی فیلتر از روی نمایشگر حذف شود.

مزیت های فیلتر یخچال

فیلتر یخچال

1. کیفیت بهتر آب

مهم ترین نکته ای که در هر موقعیتی اهمیت دارد، کیفیت آب آشامیدنی است. در حال حاضر در تمامی کشور ها استانداردی مبنی بر کیفیت آب آشامیدنی تعیین میگردد. اما نکته قابل ذکر آنجاست که آب لوله کشی شهری نیز دارای مقدار کمی از آلاینده میباشد. برای مثال آلاینده هایی مثل نیترات، فسفات، فلزات سنگین و … در آب آشامیدنی شهری موجود هستند.

فیلتر یخچال کمک میکند تا مقداری از آلاینده های آب کم شود. البته باید توجه کرد که فیلتر تصفیه آب یخچال ساید نسبت به دستگاه تصفیه آب خانگی دارای کیفیت پایین تری است. به دلیل اینکه دستگاه تصفیه آب از سیستم اسمز معکوس استفاده می‌کند. اسمز معکوس میتواند بسیاری از آلاینده های مربوط به آب را از آن حذف کند.

2. فیلتر یخچال طعم آب را بهتر میکند

در آب شهری برای ضد عفونی و تصفیه بهتر، کلر را به آب اضافه میکنند. علاوه بر آن مواد شیمیایی در آب وجود دارند که سبب ایجاد طعم و یوی نامناسب در آب میشوند. فیلتر تصفیه آب یخچال ساید سبب میشود تا مقدار این آلاینده ها کمتر شود. البته کماکان اصلی ترین پیشنهاد ما برای تصفیه آب کامل، دستگاه تصفیه آب خانگی است.

3. فیلتر تصفیه آب یخچال دارای قیمت مناسبی است

اگر بخواهیم هزینه تصفیه آب را برای دستگاه های آب تصفیه کن، بطری های آب معدنی و فیلترهای تصفیه آب یخچال مقایسه کنیم، به این نتیجه میرسیم که فیلترهای به کار رفته در یخچال ها دارای قیمت بسیار مناسبی هستند.

در حال حاضر برای خرید یک دستگاه تصفیه آب مناسب مانند تصفیه آب لایف واتر مدل نوبل باید چیزی در حدود 4 الی 5 میلیون هزینه کنید. اگر بخواهید برای مصارف روزانه نیز از آب معدنی استفاده کنید، باید هزینه میلیونی به صورت ماهانه بپردازید. اما در مورد فیلترهای یخچال به صورت دوره ای و حدود 6 ماه یکبار هزینه کمی را باید بپردازید.

البته باز هم باید به این نکته توجه کرد که خرید دستگاه تصفیه آب به عنوان راه حل اصلی برای تصفیه آب مطرح میشود. زیرا فیلترهای یخچال نیز به طور نسبی اقدام به تصفیه آب میکنند.

فیلتر پشت ساید لایف واتر برای یخچال ال جی و سامسونگ

 

4. ایجاد پساب کمتر توسط فیلترهای یخچال

نکته دیگر که فیلترهای یخچال را نسبت را دیگر راه حل های تصفیه آب متمایز میکند، تولید پساب کمتر آن است. تصفیه آب خانگی که با سیستم اسمز معکوس کار میکند حدود نیمی از آب ورودی را به پساب تبدیل میکند. از این جهت فیلترهای یخچال یک مزیت مهم را نسبت به دستگاه های تصفیه آب دارند.

خرید فیلتر یخچال یا دستگاه تصفیه آب؟

همان‌طور که به احتمال زیاد اطلاع دارید کارایی این دو در اصل متفاوت است و می‌توان به این صورت گفت که فیلتر یخچال فقط قسمتی از کار دستگاه تصفیه آب را انجام می‌دهد، در دستگاه تصفیه آب در طور معمول شش عدد فیلتر تصفیه کننده وجود دارد که فیلترهای اول تا سوم با داشتن لایه های جلوگیری کننده از رد شدن گل و لای و ذرات درشت توسط فیلتر پروپیلن و حذف کربن از آب و فیلتر ممبران که به صورت کامل همه ذزات ریز و درشت و ناخالصی‌های آب را می‌گیرد.
در اینجا عملکرد همه فیلترهای دستگاه تصفیه آب با با دقت مطالعه کنید.

اما در فیلتر یخچال تنها رسوبات بزرگ و ذراتی که از منافذ فیلتر رد نمی‌شوند به دام می‌افتند و این‌گونه کلر یا هرگونه موادی که در دستگاه تصفیه آب از آب گرفته می‌شوند در اینجا باقی می‌مانند.

البته باید ذکر کرد که طبعا فیلتر یخچال از لحاظ مالی بسیار ارزان تر از خرید کل دستگاه تصفیه آب است و این قیمت اصلا قابل مقایسه نیست اما باید توجه داشت و این‌گونه بررسی کرد که با توجه به آب‌های آشامیدنی شهری که امروزه از کیفیت خوبی برخوردار نیستند، نصب یک دستگاه تصفیه آب به صرفه تر است یا نصب یا تعویض فیلتر تصفیه آب یخچال به صرفه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا راهنمایی درباره‌ی چگونگی خرید فیلتر یا دستگاه تصفیه آب حتما از کارشناسان پاکاب گستر برای کمک در خرید تماس بگیرید.

 

مطلب پیشنهادی: راهکارهای استفاده از پساب تصفیه آب

بازگشت به لیست

6 دیدگاه در “قیمت فیلتر تصفیه آب یخچال

  1. سجاد گفت:

    تکنسین مجرب میخاستم برای روز جمعه منطقه عبدل آباد تهران برای تعویض فیلتر یخچال و سرویس تصفیه آب نمیخام دوتا هزینه کنم هم سرویس کار یخچال بیاد هم سرویس کار تصفیه آب

    1. کارشناس شرکت پاکاب گستر گفت:

      تکنسین های شرکت پاکاب گستر امکان ارائه سرویس تصفیه آب و فیلتر یخچال از نوع مرغوب و با کیفیت را دارند لطف با بخش سرویس و‌خدمات شرکت تماس حاصل فرمایید

  2. پارسا گفت:

    چطور میشه فیلتر داخلی یخچال رو خذف کرد ما تصفیه آب داریم و وصل کردیم به یخچال سایدمون و‌نمیخواهیم هزینه اضافی پرداخت کنیم

    1. کارشناس پاکاب گستر گفت:

      برای حذف فیلتر داخلی یخچال ابتدا باید دید یخچال شما از کدام مارک و مدل هست برخی یخچال ها با برداشتن فیلتر یخچال بطور عادی کار خودشون رو انجام میدن و هیچ اختلالی در عملکرد آبریز یا یخساز ایجاد نمیشه.
      برخی یخچال ها درپوش مخصوص دارن که هنگام خرید یخچال داخل یخچال موجوده که با حذف فیلتر و جاگذاری درپوش فیلتر مشکل حل میشه و تعدادی از یخچال ها هم بهتره با تکنسین یخچال تماس بگیرید تا برای حذف فیلتر اقدام کنن که کار ساده‌ایه، سرویس کار یخچال ورودی فیلتر رو قطع و به خروجی فیلتر با یک رابط ۸ به ۸ یا ۶ به ۸ یا ۶ به ۶ وصل میکنه که به این ترتیب فیلتر حذف میشه.
      حذف فیلتر بیرونی یخچال هم بسیار ساده هست.

      1. ابتدا شیر ورودی یخچال ساید را بسته
      2. سپس با قیچی یا تیغ دوطرف فیلتر یخچال رو با دو سانت فاصله ببرید
      3. با رابط ۶ به ۶ فیتینگی یا مهره ای دو سر شلنگ را به هم وصل نمایید
      4. سپش شیر ساید را باز کنید
  3. aa گفت:

    ازین فیلترا 100 تا میخوام. عمده فروش هستد شما؟

    1. کارشناس پاکاب گستر گفت:

      سلام. با سرویس و خدمات ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *