مقالات

تعویض فیلتر تصفیه آب در محل

شرکت پاکاب گستر یکی از بزرگترین ارائه دهندگان سرویس و خدمات دستگاه تصفیه آب خانگی در تهران است. یکی از خدمات گسترده ای که پاکاب گستر ارائه میکند، سرویس و تعویض فیلتر تصفیه آب در محل است. به این صورت که تکنسین های مجرب پاکاب گستر با فیلترهایی که شما انتخاب میکنید، به منزل شما مراجعه کرده و فیلترهای دستگاه آب تصفیه کن شما را تعویض میکنند.

شرکت تصفیه آب پاکاب گستر شیرمحمدی به شماره ثبت 567349 بزرگترین شرکت ارائه دهنده سرویس و خدمات تخصصی در تهران و حومه است. برای تماس با شرکت میتوانید با بخش سرویس و خدمات تصفیه آب به شماره 02144537550 تماس حاصل کنید.

در زمانی که دستگاه تصفیه آب خانگی خود را خریداری کنید، حتما به شما توضیحاتی در قبال سرویس دستگاه تصفیه آب شما داده میشود. یا در صورتی که در مورد خرید تصفیه آب تحقیقاتی را صورت داده باشید، حتما میدانید که فیلترهای دستگاه آب تصفیه کن مصرفی هستند.

مصرفی بودن فیلترها به این معنا است که باید پس از مدتی تعویض فیلتر روی آنها صورت بگیرد. در ادامه به توضیح مراحل تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب در محل، زمان تعویض فیلتر تصفیه آب و خدماتی که در مراجعه تکنسین تصفیه آب باید انجام شود، خواهیم پرداخت.

زمان تعویض  فیلتر تصفیه آب

زمان تعویض فیلتر تصفیه آب

معمولا زمانی نسبی برای تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب ارائه میشود. معمولا زمان تعویض فیلتر تصفیه آب به طور تقریبی ذکر میشود و تایم دقیق وابسته به فاکتور هایی مثل کیفیت دستگاه تصفیه، کیفیت آب منطقه سکونت و … وابسته است.

به طور کلی میتوان گفت زمان تعویض فیلتر دستگاه تصفیه کننده آب به صورت زیر است:

  1. زمان تعویض سه فیلتر مرحله اول، یعنی فیلترهایی که داخل هوزینگ تصفیه هستند، 6 ماه است. به دلیل این که سه فیلتر مرحله اول در معرض آلاینده های بیشتری هستند، زودتر از سایر فیلترها باید تعویض شوند.
  2. فیلتر ممبران به عنوان مهم ترین فیلتر تصفیه آب بهتر است یک و نیم سال یکبار و حداکثر دو سال یکبار تعویض شود. البته مشروط بر اینکه پیش فیلترها به موقع تعویض شود و توسط تکنسین متخصص سرویس شود. بنابراین بهتر است برای کیفیت بهتر آب و دوام بیشتر فیلتر ممبران مرحله چهارم، از پیش فیلترهای مرغوب استفاده شود.
  3. فیلتر مینرال و پست کربن که در مراحل آخر دستگاه تصفیه هستند، باید هر یک سال یکبار تعویض شوند.

سرویس تصفیه آب در محل

همانطور که گفتیم شرکت پاکاب گستر یکی از بزرگترین ارائه دهندگان سرویس و خدمات به صورت تخصصی در حوزه تصفیه آب است. در تهران و حومه، شرکت بازرگانی پاکاب گستر اقدام به ارائه خدمات تصفیه آب میکند. برای تماس با تلفن سرویس کار تصفیه آب میتوانید با شماره ای که بالاتر و در کادر رنگی قرار گرفته است تماس بگیرید.

شرکت پاکاب گستر انواع برند تصفیه آب را سرویس میکند. برخی از مهم ترین این برندها شامل:

  1. تعویض فیلتر تصفیه آب سافت واتر
  2. تعویض فیلتر تصفیه آب cck
  3. تعویض فیلتر تصفیه آب آرتک
  4. سرویس و تعویض فیلتر آکواجوی
  5. تعویض فیلتر تصفیه آب هیوندای
  6. تعویض فیلتر تصفیه کننده لونا واتر
  7. تعویض فیلتر و سرویس تصفیه آب تانک پک
  8. و بقیه برندهای دستگاه تصفیه کننده

انواع خدمات تصفیه آب در محل

معمولا در یک دوره سرویس که توسط سوریسکار تصفیه آب انجام میشود، باید یک سری از مجموعه کار ها مثل تعویض فیلتر، هواگیری مخزن و چکاپ کلی دستگاه تصفیه انجام شود. خدمات متعددی توسط شرکت پاکاب گستر ارائه میشود، برخی از مهم ترین این خدمات عبارتند از:

  • تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی
  • تعمیر آب تصفیه کن نیمه صنعتی
  • تعمیر قطعات تصفیه اب خانگی و نیمه صنعتی
  • تعویض قطعات تصفیه آب خانگی در صورت نیاز
  • هواگیری مخزن دستگاه تصفیه آب
  • تعویض فیلتر دستگاه تصفیه اب خانگی در محل

تعویض فیلتر تصفیه آب در محل

بنابراین متوجه این موضوع شدیم که تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی یکی از مهم ترین کارهایی است که باید انجام شود. به دلیل اینکه فیلتر تصفیه آب به طور مستقیم به کیفیت فیلتری بستگی دارد که در دستگاه است. در ادامه به معرفی و توضیح مراحل تعویض فیلتر تصفیه کننده آب میپردازیم.

در اولین مرحله نیاز است تا از ورود آب به دستگاه تصفیه آب جلوگیری کنیم تا بتوانیم فرآیند تعویض فیلتر را انجام دهیم. برای این کار شیر ورودی تصفیه آب را میبندیم. شیر مخزن را نیز که به رنگ آبی رنگ روی مخزن است میبندیم.

در مرحله بعدی نیاز است تا آب موجود در دستگاه را خالی کنیم. شیر ورودی دستگاه آب تصفیه کن ما را در انجام این کار یاری میکند. با باز گذاشتن شیر روی سینک، آب موجود در تصفیه آب خانگی آرتک خالی خواهد شد.

در ادامه طبق مراحل زیر تعویض فیلتر را انجام دهید.

  1. فیلترهای کهنه شده و قدیمی را از داخل هوزینگ تصفیه آب خارج کنید.
  2. هوزینگ ها را به طور کامل شستشو داده و کارتریج فیلترهای جدید را داخل هوزینگ قرار دهید.
  3. فیلترها را بطور صحیح جا بزنید. طوریکه اگر واشر دارد هنگام قرار دادن در هوزینگ به کنار نیفتد.
  4. هوزینگ های تصفیه آب را در محل خود جا بزنید و به طور پادساعتگرد سفت کنید.
  5. هوزینگ مرحله سوم کربن بلاک را نیز در محل خود جا بزنید.
  6. شلنگی که به ورودی ممبران در مرحله چهارم میرود را از جای خود بیرون بیاورید. شیر ورودی را دوباره باز کنید و اجازه دهید تا دستگاه مقداری کار کند تا از عدم وجود آب سیاه داخل آب تصفیه کن خود اطمینان حاصل کنید.

8 دیدگاه در “تعویض فیلتر تصفیه آب در محل

  1. ستاری گفت:

    بدلیل شرایط کرونایی امکانش هست تصفیه آب رو باز کنیم و بیاریم تو فروشگاه یا دفتر کار شما سرویس انجام بشه یا حتما تو محل خودمون باید سرویس انجام بشه

    1. کارشناس شرکت تصفیه آب پاکاب گستر گفت:

      گرچه تعویض فیلتر و سرویس تصفیه آب در محل بهتره بدلیل اینکه فشار آب شهری منزل و‌محل زندگی شما با فشار آب دفتر کار ما متفاوت هستش
      ولی این امکان برای همه مشترکین جدید و قدیم فراهم میباشد که تصفیه آب را باز کنند و به دفتر شرکت پاکاب گستر ارسال کنند تا سرویس مربوطه انجام شود بهتره مخزن را هم ارسال کنید تا شارژ شود

  2. شرفی گفت:

    شما محدودتون کجاست؟کجاها تعویض در محل دارید؟

    1. کارشناس شرکت تصفیه آب پاکاب گستر گفت:

      سلام. تو کل تهران تعویض در محل داریم.

  3. کشکولی گفت:

    سلام من تمامی فیلتر های دستگاه رو عوض کردن ولی هنوز کلر یا گچ تو اب بعد از تسویه دیده میشه حتی تو کتری … میشه ایراد رو بفرمایید …

    1. کارشناس پاکاب گستر گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      معمولا بعد از تعویض فیلتر مشاهده میشه که آب به رنگ سفید در میاد و کلر داره. این مشکل کاملا طبیعی هست و بعد از گذشت دو هفته تا یک ماه کاملا از بین میره.
      تو مقاله ای در مورد وجود حباب در آب تصفیه شده این مشکل رو کامل تر توضیح دادیم که میتونید اون رو مطالعه کنید.

  4. ربانی گفت:

    محافظ ممبران واقعا لازمه؟ من داشتم ولی برای کم کردن هزینه نمیخوام این بار عوضش کنم. میخوام کلا بردارمش.

    1. کارشناس پاکاب گستر گفت:

      این فیلتر وجودش تو دستگاه واجب نیست ولی برای عمر بیشتر ممبران که مهم ترین فیلتر دستگاه هستش میتونید از محافظ ممبران استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *