مقالات, Life water, برند های دستگاه تصفیه آب, نمایندگی تصفیه آب در تهرانسر

پرفروش ترین مارک دستگاه تصفیه آب

پرفروش ترین مارک دستگاه تصفیه آب

امروزه در کشور ما به دلیل نبود امکانات مناسب در تصفیه آب شهری صنعتی و در نتیجه سخت شدن آب، استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی زیاد شده است. حال با این وضع، ما به پرفروش ترین مارک دستگاه تصفیه آب خانگی می‌پردازیم.

پر فروش ترین مارک‌های دستگاه تصفیه آب در ایران سافت واتر، لایف واتر، هیوندای و سی سی کا هستند. این مارک‌ها به سبب کیفیت خوب و قیمت مناسبشان بین مردم محبوب شده‌اند و فروش زیادی دارند. همه این دستگاه‌ها با به‌روز ترین تکنولوژی روز تصفیه آب یعنی اسمز معکوس کار می‌کنند.

شرکت پاکاب گستر با سال‌ها سابقه در زمینه فروش تصفیه آب های خانگی و نیمه صنعتی، تجربه خوبی برای خریداران و مشتریان خود به ارمغان آورده است. در این مقاله به مطالب زیر خواهیم پرداخت:

5 مارک برتر دستگاه تصفیه آب خانگی کدام اند؟

امروزه پرفروش ترین مارک های دستگاه تصفیه آب خانگی با تکنولوژی اسمز معکوس، با برندها و لوازم جانبی زیادی اعم از تصفیه آب آمریکایی، تایوانی و ایرانی در بازار عرضه می‌گردد. دستگاه‌های تصفیه آبی که در ایران وجود دارد و خیلی پر فروش هستند شامل پنج برند می‌شوند. این ۵ برند عبارتند از سافت واتر، فیلترو، لایف واتر، سی سی کا و هیوندای.

دستگاه تصفیه آب خانگی ایرانی و تایوانی شامل برند های مختلف و گوناگونی است. هر برند دستگاه تصفیه آب خانگی ویژگی‌های خاص خودش را دارا می‌باشد البته باید توجه داشت که کار این دستگاه ‌ها به طور کلی یکسان است. امروز ما کلیت کار کرد دستگاه تصفیه آب خانگی را توضیح می‌دهیم.

فاکتور های یک برند تصفیه آب خوب

امروزه صد ها برند تصفیه آب برای خرید در ایران وجود دارد. اما انتخاب یک برند معتبر و مناسب کار دشواری است. در خرید یک دستگاه تصفیه آب علاوه بر این که قبل از خرید باید با متخصصان این حوزه مشورت داشته باشید، باید از بهترین برند های دستگاه تصفیه آب خانگی نیز آگاهی کافی داشته باشید. به طور خلاصه بهترین برند تصفیه آب، برندی است که نکات زیر را بتواند رعایت کند.

  1. استفاده از قطعات و فیلتر‌های با کیفیت
  2. قیمت منطقی به نسبت کیفیت دستگاه های تصفیه آب موجود و برند های رقیب
  3. در دسترس بودن قطعات و پایین بودن هزینه تعمیر، نگهداری و تعویض قطعات
  4. گارانتی و خدمات پس از فروش کامل
  5. استفاده از یکی از بهترین سیستم تصفیه آب حال حاضر جهان یعنی سیستم اسمز معکوس

 

 

اسمز معکوس

اسمز معکوس همانند یک دیواره یا یک صد بزرگی از لایه‌ها است که از عبور و رد شدن مواد مضر جلوگیری می‌کند. در واقع تمامی مولکول‌های آب را غربالگری می‌کند. فرآیند اسمز معکوس (Reverse Osmosis) یا شیرین کردن آب روشی برای جداسازی ناخالصی‌ها از آب است. دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس یکی از محصولات و سیستم‌های تصفیه آب است که در ابعاد و مصارف خانگی و صنعتی از آن استفاده می‌شود.

دستگاه تصفیه آب شامل چه اجزایی است

اجزای دستگاه تصفیه‌آب

اکثر برندهای دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران از سه مرحله شروع می‌شوند تا ۸ مرحله‌ای. هر دستگاه تصفیه آب خانگی شامل اجزایی است که هر کدام وظیفه خاص خود را دارد. مهم ترین جز دستگاه تصفیه آب فیلترهای آن است. فیلترهای دستگاه تصفیه آب فرآیند اسمز معکوس و گرفتن باکتری‌ها و سموم آب شهری را در دستور کار خود دارند. مهم ترین فیلتر دستگاه تصفیه اب هم فیلتر ممبران است. کار فیلتر ممبران اجرای فرآیند اسمر معکوس و عبور دادن از از منافذ بسیار ریزی است که تمامی املاح مضر آب در آن تصفیه می‌شوند.

معمولاً قطعات و اقلامی که همراه دستگاه تصفیه آب خانگی هستند: شامل پمپ تصفیه، شیر اهرمی برای برداشت آب، مخزن ذخیره، فیلترهای مختلف و غیره می‌باشد. این قطعات و اجزا ممکن است شامل کیفیت‌های مختلفی می‌باشد که باید در هنگام خرید به آنها توجه نمود.

فیلتر سه مرحله اول دستگاه تصفیه آب

فیلترهای تصفیه آب

فیلترهای مراحل اول تصفیه آب در فرآیند تصفیه آب بسیار موثر هستند. این فیلترها وظیفه پاک‌‌سازی آب را قبل از فیلتر ممبران برعهده دارند. وظیفه‌ی تصفیه گل و لای و ذرات درشت آب برعهده فیلتر مرحله اول دستگاه تصفیه آب است. این فیلتر از جنس الیاف پروپیلن است و اجازه عبور ذرات درشت آب را به داخل دستگاه نمی‌دهد.

فیلترهای مراحل دوم و سوم نیز وظیفه جداسازی کلر از آب را برعهده دارند. کلر در صورت رسیدن به فیلتر ممبران به آن آسیب وارد می‌کند. این فیلترها اجازه عبور هیچ گونه سموم، آفت کش، پسماند شیمیایی کارخانه ها و … را نمی‌دهند و کلر را نیز به صورت کامل از آب می‌گیرند. این فیلترها کربنی هستند و از پوسته درخت نارگبل و به صورت کاملا گیاهی تولید می‌شوند. برای کسب اطلاعات کامل تر می‌توانید به صفحه مربوطه آنها مراجعه فرمایید.

 

 

مخزن ذخیره

مخزن تانک پک

مخزن تانک پک

مخزن ذخیره در دستگاه تصفیه آب خانگی از اجزای مهم این سیستم می‌باشد. آبی که در این مخزن ذخیره می‌شود، دارای هیچ گونه آلودگی و آلاینده نمی‌باشد به همین علت ذخیره بیش از حد آب در این مخزن باعث آلودگی آب می‌شود.

هنگامی که شما به سفر می‌روید، این مخزن ذخیره بیش از حد نباید پر باشد و برای اینکه آب درون آن نماند این مخزن باید خالی شود.
یکی از ویژگی‌های مثبت مخزن ذخیره این است که در هنگام قطعی برق یا آب؛ شما آب مورد نظر خود را ذخیره کرده و از آن استفاده می‌کنید. این مخزن‌ها شامل ابعاد و اندازه‌های متفاوتی است. شما می‌توانید با توجه به مصرف آب مورد نیاز خود اندازه و حجم این مخزن‌ها را در هنگام خرید تعیین کنید.

 

 

شیرهای برداشت اهرامی

شیر-فانتزی

شیر برداشت اهرمی تصفیه آب

شیرهای برداشت اهرامی در بازار با انواع و اقسام گوناگونی عرضه می‌گردد. در خرید این شیرها دقت داشته باشید که هرچه وزن این شیرها بیشتر باشد و از آلیاژ بیشتری در آن ها به کار رفته باشد کیفیت آن شیر بیشتر است. این شیرها قابلیت نصب بر روی دیوار و روی سینک آشپزخانه خانه را دارد.

شیرهای برداشت اهرامی یکی از عناصر کلیدی در دستگاه‌های تصفیه آب می‌باشند. این شیرها برای برداشت آب تصفیه شده از دستگاه به کار می‌روند. طراحی دقیق و عملکرد بهینه این شیرها باعث اطمینان از ارائه آب تصفیه شده با کیفیت و درجه خلوص مطلوب می‌شود. شیرهای برداشت اهرامی معمولاً از جنس‌ها و مواد مقاومی ساخته می‌شوند تا از احتمال نشت یا آلودگی به آب تصفیه شده جلوگیری کنند. همچنین، طراحی مناسب این شیرها به کاربران اجازه می‌دهد که به سادگی و با کمترین زحمت آب تصفیه شده را دریافت کنند. به طور خلاصه، شیرهای برداشت اهرامی نقش مهمی در بهبود کیفیت و عملکرد دستگاه تصفیه آب ایفا می‌کنند و به کاربران امکان مصرف آب تمیز و سالم را می‌دهند.

فیلترهای دستگاه‌ تصفیه آب خانگی

فیلتر دستگاه تصفیه آب

فیلتر دستگاه تصفیه آب

فیلتر مرحله 1

فیلتر پلی پروپیلن ۵ میکرون که کار آن حذف گل و لای، شن و ماسه و سایر آلودگی‌های معلق در آب است. این فیلترها از مواد پلیمری با الیاف PP ساخته شده اند و بیشتر برای حذف رسوبات در تصفیه آب به کار می‌روند.
این فیلتر چنانچه به موقع تعویض نگردد بر روی سایر فیلترها تأثیر گذاشته و از عمر مفید آنها کم می‌کند، همچنین خواص آب آشامیدنی را نیز تغییرمی دهد.

فیلتر مرحله 2

فیلتر مرحله دوم که به آن فیلتر UDF نیز می‌گویند. این فیلتر معمولاً از جنس کربن اکتیو (فعال) دانه‌بندی‌شده (گرانول) می‌باشد. این فیلتر از زغال پوسته نارگیل تشکیل شده که می‌توانند با استفاده از فرآیند جذب بسیار بالا، آلودگی‌های مختلفی نظیر کلر و انواع مخرب‌های آلی و بو و رنگ نامناسب آب را از آن حذف کند.

کربن فعال، از مواد مختلفی در طبیعت که مواد درون آن سرشار از کربن است، تولید می‌شود. این موادی زغال فعال را تشکیل می‌دهد، آنتراسیت، زغال سنگ، چوب و پوسته نارگیل هستند.

فیلتر مرحله 3

بلاک هم مانند کربن اکتیو از زغال پوسته نارگیل تشکیل شده است. این فیلتر جهت تکمیل عملکرد فیلتر مرحله دوم است که باعث حذف مواد شیمیایی موجود در آب می‌گردد. این فیلتر جز فیلترهای پیش تصفیه دستگاه تصفیه آب است. مساحت سطحی فیلتر کربن بلاک نسبت به فیلتر کربن گرانول بیشتر است. این امر باعث حذف آلودگی‌های آب بهتر می‌شود.

فیلتر مرحله 4

فیلتر ممبران، اصلی‌ترین فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس است. ممبران از یک لایه که با آن غشا می‌گویند تشکیل شده است. وظیفه این فیلتر حذف ناخالصی‌های جامد محلول در آب مثل: نیترات، فلزات سنگین همانند کادمیوم، سرب و جیوه است که باعث سختی و سنگینی آب می‌شوند. فشار لازم برای انجام فرآیند اسمز معکوس برای فیلتر ممبران توسط پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی تأمین می‌شود.

عمر این فیلتر از یک سال تا دو سال می‌باشد. زمانی که املاح در اطراف فیلتر ممبران جمع شوند، فرایند تولید آب توسط دستگاه کند خواهد شد و در نتیجه منبع ذخیره دستگاه به کندی پر خواهد. این یکی از نشانه‌های تعویض فیلتر می‌باشد.

فیلتر مرحله 5

فیلتر کربن نهایی، فیلتر پست کربن ، برای  حذف طعم، بو و کلر باقیمانده در آب از کربن اکتیو استفاده می‌شود. استفاده از فیلتر کربن، نه تنها به عنوان مراحل اولیه تصفیه آب استفاده می‌شود، بلکه به عنوان مراحل نهایی و تکمیل کننده فرایند تصفیه آب در پایان آن هم کاربرد زیادی دارد.
وظیفه اصلی این فیلتر بهبود طعم و بوی بد است که ممکن است در اثر ماندن آب در منبع ذخیره دستگاه، به وجود آمده باشد. عمر مفید این فیلتر زیاد است. بخاطر اینکه آب ورودی به این فیلتر تمیز است و آلودگی به همراه خود ندارد. به همین علت زمان تعویض آن طولانی‌تر است.

فیلتر مرحله 6

فیلتر مرحله ششم یا فیلتر مینرال، پس از مخزن تحت فشار ذخیره آب تصفیه شده نصب می‌شود. این فیلتر جز فیلترهای است که به صورت اختیاری هم می‌توانید آن را نصب کنید. این فیلتر مواد معدنی لازم برای بدن را به آب تصفیه شده و تمیز اضافه می‌کند. درون این سنگ‌های معدنی وجود دارد که با عبور آب از آن مواد معدنی مورد نیاز تأمین می‌گردد. زمان تعویض این فیلتر یک سال تا یک سال و نیم است.

نمایندگی دستگاه تصفیه آب

شرکت پاکاب گسترفروشگاه معتبر محصولات تصفیه آب خانگی در ایران است. تمامی محصولاتی که در این مجموعه ارائه می‌گردد شامل گارانتی بوده و دارای خدمات پس از فروش است. همچنین جهت هرگونه پرسش و مشاوره برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی و سایر محصولات می‌توانید با کارشناسان این شرکت تماس حاصل فرمائید.

بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “پرفروش ترین مارک دستگاه تصفیه آب

  1. مصطفی گفت:

    چند تا مارک خوب به من معرفی میکنید. میخام دستگاه بخرم نمیدونم چیکار کنم

    1. کارشناس پاکاب گستر گفت:

      سلام و درود
      در حال حاضر چند تا مارک خیلی خوب هست. مثلا لایف واتر چند تا دستگاه خوب داره که رنج قیمتی گوناگونی رو شامل میشه. همچنین هیوندای هم دستگاهای تایوانی مناسبی رو تولید میکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *