مقالات, مقالات اصلی

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب

خرید دستگاه تصفیه آب نیازمند دانشی از سوی خریدار نسبت به محصول است. چرا که امروزه برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی باید به برند، عملکرد دستگاه، کیفیت آب خروجی، نوع تصفیه آب (رو سینکی یا زیر سینکی) و نحوه استفاده خریدار از محصول، کیفیت محصول، و داشتن استانداردهای مربوطه باید توجه نمود.

برای خرید دستگاه تصفیه آب باید پارامترهای مختلفی را بررسی کنید. این عومل مهم عبارتند از:

  • قیمت دستگاه
  • کیفیت طراحی قطعات
  • گارانتی دستگاه
  • عمر مفید
  • سرویس خدمات دوره‌ای

همچنین خرید یک دستگاه تصفیه آب با توجه به کیفیت آب امروزی اجتناب ناپذیر به نظر میرسد. به دلیل اینکه آب برای رسیدن به منزل شما، سفری طولانی را طی میکند و در حین انجام این سفر از مناطق مختلفی عبور میکند و آلاینده های بسیاری را جذب خود میکند.

حال این آب به تصفیه خانه ها رفته و در آن جا تا اندازه ای که استاندارد کشور و سازمان های بین المللی است تصفیه میشود. اما این تصفیه آب، هنوز مقدار زیادی از املاح را با خود به همراه دارد. این املاح و مواد موجود در آب که معمولا هم با چشم غیر مسلح دیده نمیشوند، اکثرا برای بدن مضر هستند و نیاز دارند که از آب پاکسازی شوند.

دستگاه تصفیه آب به شما کمک میکند تا این آلاینده ها را از آب پاکسازی کنید و این کار به بهبود طعم، بو، رنگ و همچنین خواص آب برای بدن خواهد انجامید. در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب را به شما ارائه دهیم و گام گام نکات مختلف را با هم بررسی کنیم. با دیجی پاکاب همراه باشید.

دستگاه تصفیه آب لایف واتر مدل نوبل

مطلب پیشنهادی: لیست قیمت دستگاه تصفیه آب

مشخصات تصفیه آب خوب

ممکن است در حال حاضر به دنبال خرید یک دستگاه آب تصفیه کن مناسب باشید. اما مشخصات تصفیه آب خوب را ندانید. در این قسمت از مقاله به شما در این مورد کمک خواهیم کرد.

دستگاه تصفیه آب از قطعات متعددی تشکیل شده است. هر یک از این قطعات وظیفه خاصی را در دستگاه آب تصفیه کن ایفا میکنند. در یک جمله مختصر اگر بتوان یک تصفیه آب خوب را معرفی کرد، باید گفت:

تصفیه آبی را میتوان به عنوان یک دستگاه با کیفیت معرفی کرد که دارای قطعات با کیفیت و با دوام باشد که شما را از شر تعمیرات سالانه راحت کند.

در حال حاضر دستگاه هایی که با قطعات تایوانی ساخته شده اند، دارای بهترین کیفیت هستند. از این دستگاه ها میتوان به لایف واتر مدل نوبل و هیوندای H700 اشاره کرد.

علاوه بر آن در مقاله ای نحوه تشخیص دستگاه تصفیه آب اصل و تقلبی را توضیح داده ایم که مطالعه این نوشته خالی از لطف نیست.

چند نکته مهم در خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

در صورتی که قصد خرید دستگاه تصفیه آب را دارید، بهتر است قبل از آن با چند نکته آشنا شوید. این نکات به شما کمک خواهد کرد که ضرورت استفاده از تصفیه آب را متوجه شوید و دستگاه آب تصفیه کن مناسب برای خانه خود تهیه کنید. بنابراین، نکات مهمی که در راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی باید به آن اشاره کنیم، عبارتند از:

  1. کیفیت آب منزل
  2. آلاینده‌های مهم موجود در آب شهری
  3. انتخاب دستگاه تصفیه آب مناسب
  4. برند دستگاه تصفیه آب
  5. داشتن گارانتی
  6. خدمات پس از فروش
  7. طراحی دستگاه تصفیه آب
  8. ظرفیت تصفیه آب در روز
  9. اجزای دستگاه

1. کیفیت آب منزل

آب قهوه ای

اولین گام برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی یا حتی تصمیم برای خرید آن، این است که بدانید کیفیت خانه شما در چه حدی است. برای این کار باید کیفیت آب لوله کشی منزل خود را از نظر سختی آب یا TDS مورد بررسی قرار دهید.

در صورتی که سختی آب خانه شما کمتر از 500PPM بود؛ آب خانه شما نسبتا مناسب است و خطری برای سلامتی شما و خانواده تان ندارد.

درصورتی که سختی آب منزل شما بیشتر از 1000PPM بود؛ آبی که از آن استفاده میکند از TDS بالایی برخوردار است. به این معنی که املاح و آلاینده های مضر درون آب منزلتان بیش از حد معمول است و شما نیاز به نصب یک دستگاه تصفیه آب دارید.

هرچه شما زودتر از عدد سختی آب منزل خود مطلعت شوید برای شما بهتر است. در بهترین شرایط کیفیت آب نیز شما با قرار دادن دستگاه تصفیه آب قطعا آب سالم‌تری خواهید نوشید. اما لزوم قرار دادن دستگاه تصفیه درون منزل را بهتر درک خواهید کرد. در هر صورت بهترین سختی آب برای نوشیدن همان حدود 40-50 است که با استفاده از دستگاه شما به این عدد خواهید رسید.

2. آلاینده های مهم موجود در آب شهری

آلاینده های موجود در آب

آلاینده های موجود در آب، منبع: آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا

آرسنیک: ممکن است به پوست و سیستم گردش خون انسان آسیب برساند. همچنین قرار گرفتن در معرض آرسنیک به صورت طولانی مدت ممکن است منجر به مسمومیت مزمن با آرسنیک شود که باعث سرطان پوست و ضایعات پوستی می شود.

کلر: این ماده ممکن است باعث خشکی و سوزش بینی و چشم، خشکی شدید پوست و مو شود. همچنین کلر میتواند موجب به وجود آمدن برخی از ترکیبات جانبی شود که سرطان زا هستند و به بدن آسیب میرسانند. البته اصلی ترین نکته منفی در مورد کلر بو و طعم ناخوشایند آن است.

سرب: آب شهری دارای مقادیری از سرب نیز میتواند باشد. قرار گرفتن در معرض سرب ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلات کلیوی، فشار خون بالا، خستگی و پوکی استخوان شود. همچنین مصرف سرب میتواند در رشد بدنی و مغذی کودکان اختلال و تاخیر ایجاد کند.

فلوراید: فلوراید بیش از حد معمول می تواند منجر به بیماری های استخوانی مانند فلوروز اسکلتی شود که باعث آسیب جدی به استخوان ها و مفاصل می شود. همچنین قرار گرفتن طولانی مدت در معرض فلوراید ممکن است باعث ایجاد لکه های قهوه‌ای دائمی روی دندان ها و آسیب به مینای دندان و غده پاراتیروئید شود. تصفیه آب خانگی میتواند مقدار فلوراید در آب را متعادل کند.

سلنیوم: مصرف بیش از حد سلنیوم ممکن است باعث ریزش مو، ریزش ناخن، بی حسی انگشتان دست یا پا، خستگی و تحریک پذیری شود. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت می تواند باعث آسیب کلیه، کبد، سیستم عصبی محیطی و گردش خون شود. (حداکثر 0.05 میلی گرم در لیتر)

وجود آلایندهای مضر در آب نوشیدنی تاثیرات منفی بر سلامت انسان دارد. این آلایندها می‌توانند منجر به انتقال بیماری‌ها، مشکلات کلیوی، و آثار سمی بر روی سلامت انسان شوند. به ویژه کودکان، افراد مسن، و افراد با سیستم ایمنی ضعیف در معرض خطرات بیشتری هستند. بنابراین، تصفیه و تطهیر آب نوشیدنی از الایندهای مضر از اهمیت بالایی برخوردار است تا از اینکه آبی که ما می‌نوشیم، ایمن و سالم باشد، اطمینان حاصل شود. برای دچار نشدن به این آلودگی‌ها باید از دستگاه تصفیه آب استفاده کنید. دستگاه تصفیه آب به خوبی می‌تواند این آلاینده‌ها را حذف کند و آبی سالم و گوارا برای شما فراهم کند.

مطلب مهم: آیا تصفیه آب بیماری وبا را از بین میبرد؟

3. انتخاب دستگاه تصفیه آب مناسب

در صورتی که نیاز به دستگاه تصفیه آب برای شما قطعی بود، باید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی مناسب منزلتان را انتخاب کنید. انواع بسیار زیادی از این دستگاه ها هم اکنون در ایران موجود هستند. دستگاه تصفیه آب ایرانی یا دستگاه تصفیه آب تایوانی از رایج ترین تفکیک ها برای تقسیم بندی دستگاه تصفیه آب است.

برای آبی که مقدار سختی آن از 500 PPM بالاتر بود، دستگاه تصفیه آب با سیستم اسمز معکوس مناسب است. فرآیند اسمز معکوس به فرآیندی گفته میشود که جریان آب را از غلظت زیاد به غلظت کم تغییر دهد و در حین این تغییر مولکول های آب را از یک غشاء نیمه تراوا عبور دهد. در این صورت مولکول های آب از آن غشاء عبور کرده و مولکول های جامد موجود در آب که بزرگتر هستند در آن غشاء غربال میشوند.

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس دارای ممبران اسمز معکوس است که کار غشاء توضیح داده شده را انجام میدهد. این ممبران ذرات مضر درون آب را تا مقدار 0.0001 میکرون تصفیه میکند و آب خروجی را با بهترین کیفیت ممکن ارائه میدهد.

در صورتی که آب منزل شما دارای کیفیت مناسبی بود (سختی آب شما کمتر از 200 PPM بود)، برای تصفیه کردن آب و از بین بردن ناخالصی های موجود در آن و همچنین میکروب ها و باکتری ها، میتوان از سیستم فیلتراسیون UV استفاده کرد. این سیستم از اشعه های ماوراء بنفش برای تصفیه کردن آب بهره میبرد.

همچنین میتوانید از دستگاه‌های تصفیه آب یو اف(اولترافیلتراسیون) استفاده کنید. روش تصفیه در این دستگاه‌ها همانند دستگاه‌های اسمز معکوس است به طوری که از یک ممبران مخصوص برای جدا کردن ناخالصی‌های کوچک استفاده میشود. این دستگاه‌ها یکسری مزایا و معایب نسبت به دستگاه‌های اسمز معکوس دارند. دقت این دستگاه‌ها از اسمز معکوس پایین تر است و تا 0.025 میکرون میتوانند آلاینده‌ها را از آب حذف کنند. به دلیل درشت تر بودن منافذ ممبران این دستگاه ها و در نتیجه پایین تر بودن فشار مورد نیاز برای تصفیه آب، این دستگاه‌ها غالبا پمپ و مخزن ندارند. اما دوره تعویض ممبران این دستگاه‌ها کوتاه تر از دستگاه‌های اسمز معکوس است.

4. انتخاب برند مناسب

امروزه دستگاه تصفیه آب خانگی با برندهای زیادی در بازار عرضه می‌گردد. اما باید توجه داشت که تمام دستگاه‌های تصفیه آب یک وظیفه اصلی دارند، آن هم پاکسازی و تمیز نمودن آب از هرگونه آلودگی است.

در حال حاضر برندهای زیادی اقدام به مونتاژ دستگاه تصفیه آب می کنند که تشخیص برند مناسب برای مصرف کنندگان را سخت کرده است. پیشنهاد ما خرید از فروشگاه معتبر دارای مکان مشخص می باشد. شرکت بازرگانی پاکاب گستر با سابقه فعالیت 12 ساله خود بهترین برندها با کیفیت قطعات و مونتاژ بالا را ارائه می کند . یکی از بهترین برندهای حال حاضر از نظر مجموعه ی ما دستگاه تصفیه آب لایف واتر می باشد.

در بحث برند باید به این نکته توجه داشت که استفاده مشتری از این دستگاه چیست، آیا برای خانواده کم جمعیت استفاده می‌کنند یا پر جمعیت یا برای مصارف صنعتی، چرا که این دستگاه‌ها شامل دستگاه‌های صنعتی هم نیز می‌باشد و باید برای انتخاب بهترین برند دستگاه تصفیه آب به این نکات توجه نمود.

برند های تصفیه آب

5. گارانتی

گارانتی یک پارامتر بسیار مهم در خرید تمام محصولات می باشد که همه خریداران به آن توجه زیادی دارند. داشتن گارانتی برای یک کالا باعث جلب رضایت مشتری برای خرید می‌شود و خیال مشتری را از خدماتی که فروشنده ارائه می‌دهد را آسوده می‌سازد.

در صورتی که از مرکزی خرید کردید، آن فروشگاه یا شرکت باید به شما گارانتی معتبری ارائه دهد تا در صورت بروز هر گونه مشکل بر روی دستگاه تصفیه آب بتوانید با آن ها تماس حاصل کنید. تمامی محصولات دیجی پاکاب از قبیل دستگاه های تصفیه آب، وسایل جانبی اصل بوده و دارای ضمانت می‌باشد.

اگر یک مجموعه‌ی فروشنده دستگاه تصفیه آب محصول خود را گارانتی می‌کند این بدین معنی است که از کیفیت بالای دستگاه تصفیه آب خود اطمینان دارد و اگر حتی دستگاه دچار خرابی و نشتی و عدم آب بندی هم شده باشد آن‌را تعمیر می‌کند و مشکل دستگاه را برطرف می‌کند در صورتی که اگر یک دستگاه گارانتی نداشته باشد باید کمی در خرید آن تامل کنید تا وقتی پس از مدت کوتاهی خراب شود دیگر هیچ ضمانتی پس از فروش این خرابی را برعهده نمی‌گیرد. مجموعه‌ی پاکاب گستر همیشه دستگاه‌های خود را گارانتی یک تا دوساله می‌کند تا مشتری با فکر و خیالی راحت بابت کیفیت دستگاه اقدام به خرید کند.

6. خدمات پس از فروش

مجموعه دیجی پاکاب با کادری مجرب آماده خدمات رسانی و همچنین تعویض و تعمیر دستگاه های تصفیه آب شما می باشد. در زمان تعویض فیلتر های دستگاه، کارشناسان ما با شما تماس حاصل می فرمایند تا شما آبی سالم و با کیفیت را نوش جان نمایید.

شرکت پاکاب گستر با بیش از ۱2 سال فعالیت خود در زمینه عرضه انواع دستگاه‌های تصفیه کننده آب خانگی و صنعتی با داشتن ۱۵ نمایندگی مختلف در سراسر استان تهران و حومه از جمله تهرانسر ، آزاد شهر، شهریار، کرج، شهرک آزادی و… خیال شما را در بحث خدمات پس از فروش راحت می نماید.

به طور مثال اگر شما یک دستگاه تصفیه آب را از فروشگاهی خریده باشید که امکان نصب دستگاه در محل سکونت شما نداشته باشد باید یک هزینه اضافی برای نصب دستگاه داشته باشید و حتی برای ارسال دستگاه نیز باید هزینه پرداخت کنید و یا برای حمل آن به زحمت بیفتید اما پاکاب گستر یک خدمات بسیار ویژه‌ای برای خریداران خود ارائه می‌دهد که با خرید دستگاه برای شهر تهران نصب و ارسال دستگاه به صورت کاملا رایگان صورت می‌گیرد و دیگر شما نیاز نیست هیچ گونه هزینه اضافی برای این بابت پرداخت کنید.

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

7. طراحی دستگاه تصفیه آب

انواع دستگاه های تصفیه آب

یکی دیگر از نکات خرید دستگاه تصفیه آب، زیبایی ظاهری و کیفیت متریال ساخت قطعات دستگاه است. در صورتی که میخواهید دستگاهی را خریداری کنید که ممکن است در آشپزخانه دیده شود، باید آب تصفیه کنی را بخرید که اولا طراحی ظاهری زیبایی داشته باشد. در مرحله بعدی این دستگاه نباید بیش از حد جاگیر باشد. و در نهایت باید مونتاژ دستگاه به گونه ای باشد که سیم ها و شلنگ های آب که در دستگاه تصفیه آب قرار دارند، به صورت منظم در کنار هم قرار گرفته و محیط داخل کابینت را بیش از حد شلوغ نکنند.

دستگاه های تصفیه آب تولید شده با برند لایف واتر همه نکات بالا را به بهترین شکل ممکن رعایت کرده و علاوه بر ظاهری زیبا، قابلیت نصب دستگاه با حجم مناسب را داراست.

نکته دیگر این که کیفیت متریال ساخته شده دستگاه تصفیه آب مناسب باشد تا دستگاه آب تصفیه کن از دوام خوبی برخوردار باشد. قطعات پلاستیکی دستگاه در صورتی که از پلاستیک های بی کیفیت ساخته شوند، میتوانند با آب واکنش دهند و کیفیت آب تصفیه شده را پایین بیاورند. بهترین راهکار این است که دستگاه تصفیه آب با پلاستیک فود گرید(Food Grade) که از مواد گیاهی تهیه شده ساخته شود، تا آب تصفیه شده را آلوده نکند.
این بدین معنی است که فلزات به کار رفته در دستگاه تصفیه کن با پوشش مناسب و کامل کاور شده است که مانع واکنش خوردگی و اکسیداسیون توسط عوامل خورنده آب و یون‌ها شوند و قطعات پلیمری موجود در فیلترها زیست سازگار هستند و با آب واکنش شیمیایی نمی‌دهند.

8. ظرفیت شبانه روز تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب در شبانه روز دارای ظرفیت خاصی است. برای مثال نمیتوان از یک دستگاه تصفیه آب خانگی انتظار تولید آب تصفیه شده برای تولید آب معدنی را داشت. ظرفیت دستگاه های تصفیه آب معمولا با ظرفیت فیلتر ممبران آن مشخص میشود. با فیلتر ممبران در ادامه به طور کامل تری آشنا خواهید شد، اما در این جا هم اشاره کوچکی به آن خواهیم کرد.

ظرفیت دستگاه تصفیه آب

ممبران اسمز معکوس مهم ترین فیلتر تصفیه آب است. این فیلتر در مرحله چهارم دستگاه های اسمز معکوس نصب میشود و میتواند ناخالصی های آب را تا اندازه بسیار زیادی تصفیه کند. برای مثال دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی لایف واتر دارای 4 عدد فیلتر ممبران است که هر کدام 100 گالن ظرفیت دارند. بنابراین دستگاه لایف واتر 400 گالن است.

در یک دستگاه تصفیه آب خانگی به صورت نرمال ظرفیت مخرن آب 4 گالنی وجود دارد و برای یک یا دو خانواده زیر 10 نفر پاسخگو می‌باشد اما در صورتی که برای یک کارگاه کوچک بالای مثلا 20 نفره این ظرفیت دستگاه جوابگوی نیاز این افراد نیست و به پمپ و فیلترهای دستگاه فشار وارد می‌شود و ممکن است عملکرد دستگاه را اختلال روبه‌رو شود.

در صورتی که دستگاه تصفیه اب خانگی داشته باشید و بخواهید کاربری آن را برای افراد بیشتری تغییر دهید باید مخزن دستگاه تصفیه آب خود را بزرگ تر تهیه کنید یا اینکه دستگاه آب تصفیه نیمه صنعتی خریداری کنید تا امکان تصفیه آب بیشتری در زمان کمتر برای شما وجود داشته باشد.

به همین صورت با توجه به کاربری خود میتوانید ظرفیت دستگاه تصفیه آب را برای خرید انتخاب کنید.

9. شناخت اجزای دستگاه تصفیه آب

اجزای دستگاه تصفیه‌آب

شناخت اجزاء و قطعات دستگاه تصفیه آب خانگی، قبل از خرید دستگاه به شما کمک خواهد کرد تا با دیدی باز تر به خرید تصفیه آب بپردازید. دستگاه تصفیه آب از قطعات و اجزای مختلفی تشکیل شده است. بررسی اجزای تصفیه آب را به طور کامل تر در مطلبی با عنوان اجزای دستگاه تصفیه آب بررسی کردیم. اما در ادامه این نوشته نیز به بررسی برخی از مهم‌ترین آن ها خواهیم پرداخت.

اجزای دستگاه تصفیه آب کیفیت‌های متفاوتی را دارا هستند. در برخی مدل‌ها اجزای دستگاه با بهترین متریال جهانی ساخته می‌شوند. این قطعات طبعا عمر بسیار طولانی دارند و دیر تر خراب می‌شوند. اما اگر قطعه‌ای از هر بخش دستگاه تصفیه آب بی کیفیت ساخته شود، شما دائما باید آن را تعویض کنید چون بیشتر از چند ماه برای شما عمر نمی‌کند.

دستگاه تصفیه آب شامل: شیر اهرمی، مخزن ذخیره، پمپ تصفیه، ۳ الی ۸ فیلتر تصفیه بسته به نوع و مدل دستگاه می باشد.

توضیحی کوتاه درباره فیلترهای تصفیه آب

فیلترهای دستگاه تصفیه آب در روش اسمز معکوس از ۳ عدد تا ۸ عدد می باشد که در دستگاه‌های مختلف بسته به نوع و جنس آن‌ها متفاوت است. در روش اسمز معکوس، مولکول‌های آب فقط اجازه عبور از فیلتر را دارند. استفاده از روش اسمز معکوس سبب می شود که تمامی آلودگی‌ها آب مانند کلر، نیترات، میکروب‌ها و املاح از آب جدا می‌گردد. فیلتر دستگاه تصفیه آب بخش مهمی از دستگاه تصفیه آب است. در صورت استفاده از فیلترهای با کیفیت آب مصرفی شما دارای کمترین میزان آلودگی خواهد بود. 

فیلترهای تایوانی اصل امروزه همانند دستگاه‌های تایوانی بهترین ها در بازار هستند و همچنان با کیفیت ترین محصولات را تولید می‌کنند. در صورتی که فیلترهای شما در موعد مقرر شده خود تعویض نشوند ممکن است رسوبات جمع شده در آنها اجازه عبور آب را نداده و در نتیجه به دستگاه فشار وارد شده و باعث آسیب شدیدی به پمپ دستگاه تصفیه آب شما برساند. شما برای گرفتن بهترین کارایی فیلترها، آن‌ها را باید در زمان تعویض نرمال خود با یک فیلتر تو عوض کنید.

فیلتر یکم

فیلتر PP ساخته شده از الیاف پلی پروپیلن می باشد که از پر مصرف ترین و متداول‌ترین نوع فیلتر ها به شمار می رود. دقت این فیلتر در حدود دو تا پنج میکرون می باشد. وظیفه این فیلتر حذف گل و لای، شن و ماسه و سایر آلودگی‌های معلق در آب می باشد.
این فیلتر بسیار در دستگاه تصفیه آب مهم است. حتی در بسیار از دستگاه‌های آب سرد کن نیز اسن فیلتر استفاده می‌شود. به دلیل اینکه این فیلتر جالت اسفنجی دارد و تمامی ذرات درشت آب را جذب می‌کند و اجازه عبور به آن‌ها نمی‌دهد.

فیلتر دوم

فیلتر کربن فعال گرانول GAC or UDF  (ساخت تایوان)، باعث شفافیت آب و باعث از بین رفتن بو، طعم و رنگ نامطبوع آب می‌شود. زمان تعویض این فیلتر هر ۶ ماه یک بار است.

کار اصلی و مهم این فیلتر حذف کلر و مواد سولفاتی و نیتراتی و … است، زیرا این مواد به هیچ عنوان نباید به فیلتر ممبران که اصلی ترین فیلتر دستگاه است برسد و باید این مواد مضر در همان مراحل اولیه از آب گرفته شوند.

فیلتر سوم

فیلتر کربن بلاک دستگاه تصفیه آب در واقع مکمل مرحله‌ی دوم (UDF) است. این فیلتر قدرت بیشتری نسبت به پودری در جذب دارد و رنگ و بوی آب و همچنین در پاکسازی و شفاف سازی آن نقش مهمی را ایفا می‌کند.

دقت داشته باشید که عملکرد این فیلتر بسیار مهم است و در تعویض به موقع آن باید دقت داشته باشید؛ زیرا کارکرد این فیلتر تأثیر در عمل کرد فیلترهای بعدی دستگاه تصفیه آب را دارد.

فیلتر‌های دستگاه تصفیه آب خانگی

فیلتر چهارم (فیلتر ممبران)

فیلتر ممبران مهم‌ترین فیلتر دستگاه تصفیه آب است. در واقع تمام بنیاد کار اسمز معکوس با این فیلتر می باشد.

فیلتر ممبران ذرات بزرگ‌تر از ۰,۰۰۰۱ میکرون را تصفیه و سختی آب را کاهش می‌دهد. فیلتر ممبران توانایی از میان بردن آلودگی‌های میکروبی، آرسنیک، سرب، فلزات سنگین را دارد و باعث از بین رفتن رسوب گذاری در کتری و حذف ناخالصی‌های آب می‌شود.

فیلتر پنجم

فیلتر مرحله پنجم یا فیلتر پست کربن دستگاه تصفیه آب حاوی کربن اکتیو (کربن فعال) است، وظیفه اصلی این فیلتر بهبود طعم و بوی نامطبوع آب و مهمترین وظیفه آن حذف کلر که یک ماده شیمیایی بسیار مضر برای بدن هست را از بین می‌برد.

فیلتر ششم

در فیلتر مینرال هیچ چیزی از آب حذف نشده و مواد معدنی مورد نیاز بدن انسان نظیر کلسیم، منیزیم و موادی دیگر به آب اضافه می‌شود. استفاده این فیلتر به سلامت بدن شما کمک می نماید.
در ابتدای طراحی دستگاه تصفیه آب فیلتر مینرال وجود نداشت اما پس از مدتی به این موضوع توجه شد که دستگاه تصفیه آب کمی از املاح مفید آب را نیز از بین می‌برد و کمی روی مزه آب تاثیر می‌گذارد و بدون داشتن فیلتر ممبران ممکن است کمی از املاح مفید موجود در آب نیز به بدن ما نرسد اما با نصب این فیلتر تمامی ذرات مفید برای بدن که در مراحل قبلی از آب گرفته شده‌اند را به آب اضافه می‌کنیم تا هم مزه‌ی آب به ایده‌آل ترین حالت خود برگردد و هم آبی بسیار گوارا و سالم را در اختیار داشته باشیم.

فیلتر هفتم

فیلتر قلیایی ، در دستگاه‌های تصفیه آب هنگامی که تصفیه در فیلتر چهارم صورت می‌گیرد، به دلیل اینکه تمامی املاح و ذرات آب حذف می‌گردند، میزان PH آب کاهش می‌یابد و آب حالت اسیدی پیدا می‌نماید. در این مرحله فیلتر قلیایی، با بالا بردن PH آب، آن را از حالت اسیدی به قلیایی در می‌آورد که این نوع PH برای کسانی که مشکل هضم غذا و بیماری‌های گوارشی دارند بسیار مفید است.

فیلتر هشتم

فیلتر هشتم یا لامپ یو وی باعث نابودی یا غیر فعال شدن ویروس‌ها، باکتری‌ها و سایر میکروارگانیسم ها می‌شود. اشعه UV برای انسان‌ها هیچ خطری ندارد و امن می باشد. باید دقت داشته باشید تا از شکسته شدن این لامپ جلوگیری شود زیرا لامپ UV دارای جیوه است.

جهت هرگونه پرسش و آگاهی از دستگاه‌های تصفیه آب و راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی و آشنایی بیشتر با روش کار تصفیه آب با کارشناسان شرت پاکاب گستر در تماس باشد.

مخزن دستگاه تصفیه آب

یکی دیگر از اجزای مورد اهمیت دستگاه تصفیه آب خانگی، مخزن تحت فشار است. اهمیت این مخزن در آن جاست که آب تصفیه شده به آن مخزن میرود تا در آن نگهداری شود. در صورتی که مخزن از کیفیت خوبی برخوردار نباشد، آب تصفیه شده را آلوده میکند و علاوه بر آن به خود مخزن نیز آسیب میرساند و غیر قابل استفاده خواهد بود. به همین دلیل پیشنهاد میشود تا مخزن دستگاه تصفیه آب را هر سال شستشو دهید تا مشکلات ذکر شده به وجود نیاید.

هرچه متریال به کار رفته در مخزن دستگاه تصفیه آب زیست سازگاری بیشتری با عناصر شیمیایی موجود در بدن داشته باشند بهتر است. در این صورت هیچ واکنش شیمیایی مضری درون بدن توسط مولکول‌های تازه وارد شده رخ نمی‌دهد. این حالت بهترین حالت ممکن برای استفاده از مخزن است.
طراحی مناسب مخزن می‌تواند به عمر بالای آن نیز کمک کننده باشد. هر چه آب بندی لایه‌های زیرین مخزن بهتر انجام شده باشد امکان نشتی کردن آب به حداقل می‌رسد.

راهنمای خرید مخزن دستگاه تصفیه آب

اندازه مخزن دستگاه تصفیه آب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. شما قبل از خرید دستگاه تصفیه آب باید پیش زمینه در مورد مقدار استفاده آب در منزلتان داشته باشید. همچنین مقدار مخزن باید با ظرفیت تصفیه‌ی شبانه روز دستگاه تصفیه آب نیز همخوانی داشته باشد. در حال حاضر اکثر خریداران تصفیه آب خانگی مخزن 4 گالن را انتخاب میکنند که به نظر میرسد برای استفاده خانگی، ظرفیت 4 گالن مناسب باشد.

ابتدای مرحله تصمیم برای خرید دستگاه تصفیه آب چه کنیم؟

ابتدای مرحله تصمیم برای خرید دستگاه تصفیه آب یک لحظه مهم و تاثیرگذار است. در ابتدا، باید نیازهای خود را به دقت ارزیابی کنید. تعیین کنید که آیا می‌خواهید آب خود را از آلودگی‌های معمولی تصفیه کنید یا به تصفیه آب شهری ویژه‌تری نیاز دارید. همچنین، میزان مصرف آب و مکان نصب دستگاه نیز موارد حیاتی هستند. بعد از تعیین نیازهای خود، به تحقیق و مقایسه مدل‌ها و انواع مختلف دستگاه‌های تصفیه آب بپردازید. نظرات مشتریان و مشاوره از تخصصی‌ترین مشاوران نیز می‌تواند در انتخاب صحیح کمک‌کننده باشد. در نهایت، با مقایسه قیمت، کارایی و ویژگی‌های مختلف دستگاه‌ها، تصمیم نهایی را بگیرید و به انتخاب مناسبی برای تصفیه آب خود دست پیدا کنید.

پمپ یا موتور دستگاه تصفیه

پمپ سی سی کا

همانطور که بالاتر به توضیح مخزن تصفیه آب پرداختیم، میتوان گفت موتور یا پمپ تصفیه نیز یکی از مهم ترین قطعات موجود در دستگاه تصفیه کننده آب است. میدانیم که اغلب دستگاه های تصفیه آب در ایران از سیستم اسمز معکوس برای فیلتراسیون بهره میبرند. به همین دلیل است که کیفیت آب خروجی بسیار مناسبی را ارائه میدهند.

نصب پمپ دستگاه تصفیه آب بسیار ضروری است. دستگاه‌هایی که پمپ درون آنها اعمال نشده باشد عملا کارایی مناسبی در بهش فیلتر ممبران ندارند. در این صورت استفاده از این دستگاه به دلیل عدم خروج آب با فشار از منافذ ممبران توجیهی ندارد. شما برای استفاده مناسب و کم مصرف دستگاهتان حتما باید پمپ دستگاه تصفیه آب را همراه با خود دستگاه بخواهید. بسیاری از فروشندگانی که دستگاه تصفیه آب با قیمت پایینی به فروش می‌رسانند پمپ را به همراه ندارند و در اصل شما برای تهیه پمپ باید هزینه‌ی اضافی پرداخت کنید.

فیلتر ممبران اسمز معکوس در مرحله چهارم تصفیه آب نیاز به فشار آب بسیار زیادی دارد. به دلیل اینکه سوراخ های ممبران بسیار ریز و در حدود یک دهم نانومتر است، باید فشار اب بالا باشد تا بتواند به خوبی از این فیلتر عبور کرده و ناخالصی هایش جدا شود.

میتوانید برای مشاهده قیمت پمپ تصفیه آب به مطلب لینک شده مراجعه کنید.

بازگشت به لیست

34 دیدگاه در “راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

  1. رحمتی گفت:

    سلاام
    ممنون بابت مطالب خوبتون و راهنمایی خرید دستگاه تصفیه آب سوال من در مورد دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی میباشد
    لطفا بفرمایید تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی و صنعتی هر کدام چه ظرفیتی تولید دارند
    و اینکه تصفیه آب نیمه صنعتی چقدر پساب دارد

    1. کارشناس پاکاب گستر گفت:

      سلام ممنون از شما
      ظرفیت یک تصفیه آب خانگی حدود ۵۰ تا ۷۵گالن در ۲۴ ساعت میباشد که اگر هر گالن را ۳.۷ لیتر در نظر بگیریم از ۱۸۵ تا ۲۷۷ لیتر در شبانه روز تولید میکند. البته در تصفیه ابهای خانگی این بدان معنا نیست که شما بتوانید این مقدار آب را برداشت کنید. به تصفیه آب های خانگی باید استراحت داده شود و مدام کار کردن آن باعث خرابی قطعاتی چون پمپ و ترانس و شیربرقی آن میشود. به طور کلی برای مصارف بیش از ۶۰ لیتر بهتر است از تصفیه آب‌های نیمه صنعتی استفاده شود.
      نکته دوم برای خرید تصفیه آب نیمه صنعتی میزان و‌مقدار برداشت آب در ساعت مشخص میباشد.
      بطور مثال اگر در ساعت خاصی از روز مثلا برای ناهار ۵۰ لیتر آب یکجا نیاز دارید حتی تصفیه اب خانگی جوابگوی شما نمیباشد و باید از تصفیه آب نیمه صنعتی ۴۰۰ گالنی استفاده کنید.
      ولی اگر بطور مثال هر ساعت ۵ لیتر مصرف دارید تصفیه آب خانگی جوابگوی نیاز شما خواهد بود چون هم در مخزن ذخیره تصفیه آب خانگی تا ۱۰_۱۲ لیتر گنجایش وجود دارد هم دستگاه میتواتد استراحت کند.
      ولی اگر ساعتی ۱۰ لیتر مصرف دارید باز هم تصفیه آب نیمه صنعتی ۴۰۰ گالنی با مخزن حداقل ۱۱ گالنی(۲۵ لیتر گنجایش آب) پیشنهاد میشود.
      چون با ساعتی ده لیتر اجازه استراحت به تصفیه آب خانگی داده نمیشود و بعد از مدتی قطعات آن دچار مشکل خواهند شد.
      بطور کلی برای خرید تصفیه آب نیمه صنعتی بهتر است یک مشاوره کامل از مدیر فروش پاکاب گستر دریافت کنید.
      شماره تماس مدیر فروش پاکاب گستر: 09126464625

    2. فائد گفت:

      با سلام از سایت خوبتون سوال من اینه که دور ریز و پساب تصفیه آب نیمه صنعتی به ظرفیت ۴۰۰ گالن برای من که حدود ۴۰۰ لیتر اب تصفیه شده در روز نیاز دارم چند لیتر میباشد و اینکه ایا میشه از آب پساب برای باغچه کارگاه استفاده کرد؟

      1. کارشناس پاکاب گستر گفت:

        پساب دستگاه تصفیه اب نیمه صنعتی ۴۰۰ گالنی به ازای هر ۱ لیتر اب ۱لیتر پساب هست. یعنی اگر در ساعت ۶۰ لیتر آب تصفیه بشه ۶۰ لیتر آب هم وارد پساب میشه. پساب تصفیه آب در صورتیکه tds آب شهری کمتر از ۱۵۰۰ باشه برای باغچه یا شستشوی محوطه و یا مصارف غیر از خوراکی و استحمام هم قابلیت استفاده داره.

  2. زیبا گفت:

    سلام من روزانه ۲۰۰ لیتر آب تصفیه شده نیلز دارم آیا باید تصفیه آب خانگی بخرم یا نیمه صنعتی؟

    1. کارشناس پاکاب گستر گفت:

      با سلام
      بهتر است تصفیه آب نیمه صنعتی به ظرفیت ۴۰۰ گالن در شبانه روز تهیه بفرمایید.
      همواره برای خرید تصفیه آب بهتر است از دستگاهی با ظرفیت بالاتر از میزان نیاز استفاده شود.
      لطفا قبل از خرید حتما از مدیر فروش بازرگانی پاکاب گستر مشاوره دریافت کنید.

  3. تهمتن تهران گفت:

    من نمیخام زیاد هزینه کنم چون تصفیه اب نیمه صنعتی گرونه از طرفی مصرفم روزی حدود ۵۰ لیتره سوال بعد اینکه این دستگاههارو میشه تو محیط باز نصب کرد
    لطفا یه دستگاه ارزون ولی با کیفیت مناسب نیاز من معرفی کنید نیاز هم نیست برندش معتبر باشه یا اپشنهای زیادی روش نصب شده باشه یا تعداد مراحل تصفیه آبش زیاد باشه برای یه آرایشگاه میخام سمت سعادت آباد تهران

    1. کارشناش تصفیه آب شرکت پاکاب گستر گفت:

      با سلام بله برای مصرف ۵۰ لیتر میتونید تصفیه آب خانگی با یک یا دو مخزن بسته به حجم برداشت آب در لحظه استفاده کنید. یکی از روش های دیگه ای که میتونید ازش استفاده کنید، تصفیه آب نیمه صنعتی ۱۰۰ گالنی با مخزن بزرگتر هست.
      حتی این امکان وجود داره که به سفارش شما تصفیه آبی بر اساس نیاز شما طراحی بشه لطفا با تلفن دفتر نمایندگی شرکت و یا بطور مستقیم با شماره مدیر فروش شرکت پاکاب گستر تماس بگیرید.
      شماره تماس: ۰9126464625

      ضمنا نصاب برای تمام نقاط تهران و حومه از جمله سعادت آباد هم داریم.

  4. سالن ارایشی تهرانسر گفت:

    من یه راهنمایی میخاستم برای خرید یه دستگاه تصفیه آب برای آرایشگاهم
    برای ۱۰ نفر که چایی و پذیرایی و‌پر کردن ابسردکن استفاده میشه چه تصفیه آبی پیشنهاد میکنید برای منطقه تهرانسر که خودتون میدونید کیفیت آب افتضاحه

    1. کارشناس پاکاب گستر گفت:

      درود برشما برای سالن ارایشی به ظرفیت ده نفر میتونیم دستگاه صد گالنی با دو مخزن ۴یا ۵ گالنی به شما پیشنهاد بدیم که جوابگوی مصرف تا ۱۵۰ لیتر در ۱۲ ساعت کاری رو براتون داره لطفا برای اطلاعات بیشتر با واحد فروش تماس بگیرید تا راهنمایی دقیق انجام بشه

  5. مظفری گفت:

    سلام. شما چرا برای تصفیه آب هاتون گارانتیهاتون یک سال تا دوساله هست یه شرکتی به من زنگ زده ۶ سال گارانتی میده قیمتشم پایینتر از شماست!

    1. کارشناش تصفیه اب شرکت پاکاب گستر گفت:

      سپاس بابت انتشار دیدگاهتون
      دوست گرامی سوال بسیار خوبی پرسیدید امیدوارم پاسخ مارو بخونید.
      متاسفانه عده‌ای کلاهبردار و سودجو بصورت رندوم به خطوط تلفن و‌موبایل تماس میگیرن و با چرب زبونی و فن بیان بالا دستگاههای تقلبی به مردم معرفی میکنن.
      این دستگاه های آب تصفیه کن نه پمپ دارن نه مخزن نه ممبران و چون رُخ دستگاههاشون کاملا شبیه دستگاههای سیستم اسمز معکوس هستش، براحتی مشتری رو فریب داده و دستگاهی که هیچ ارزشی نداره با ترفند ارزون فروشی به مشتری میفروشن و چون این کلاهبردارها خطشون یکطرفه هستش شما نمیتونید بعدا تماس بگیرید.
      این فروشنده ها دستگاهی که زیر ۱ ملیون ارزش داره تو محدوده ۲ ملیون میفروشن.
      باید خاطرنشان کنم تصفیه ابهای خانگی دارای سیستم اسمز معکوس میباشند که سیستم اسمز معکوس لازمه‌اش مخزن، پمپ، ترانس، شیربرقی، ممبران، سوئیچ های پرشر و لو پرشر و تعدادی قطعات دیگر میباشد.
      پیشنهاد و راهنمایی ما این است که یا از سایتهای معتبر خریداری کنید یا حضوری اقدام به خرید کنید.
      بهترین خرید خرید حضوری میباشد.
      همواره به یاد داشته باشید گارانتی و قیمت پایین از ملاک ها و نکات خرید تصفیه آب نیست.

  6. متولیان منطقه نیاوران تهران گفت:

    سرویس کار محترمتون اقای پارسا تشریف اوردن و یه تصفیه آب سی سی کا اورجینال تایوانی برامون نصب کردن. از من خاستن اگه از کارشون راضی بودم اینجا کامنت بزارم.
    باید عرض کنم بی نهایت تشکر میکنم از مجموعه خوبتون بسیار تمیز نصب شد و زیر سینکمون رو هم دستمال کشیدن و واقعا من شرمنده شدم امیدوارم جوونهایی مثل شما سربلند باشید و روز به روز پیشرفت کنید.
    در اخر از راهنمایی های آقای سلمانی مدیر فروش بابت خرید این دستگاه خوب تشکر میکنم.

    1. کارشناس شرکت تصفیه آب پاکاب گستر گفت:

      مشترک گرامی این کامنت های شما بسیار انگیزه میده و انرژی بخشه.
      امیدوارم در آینده از سرویس دوره‌ای تصفیه آب هم راضی باشید.
      خاطر نشان میکنم که از دفتر سرویس و خدمات ما هر شش ماه یکبار با شما برای سرویس دوره‌ای تماس گرفته خواهد شد لطفا حین تماس مراقب کلاهبرداران تلفنی تصفیه آب باشید.

  7. قاهری گفت:

    سلااام من قاهری از منطقه سعادت آباد تهران هستم یک دستگاه با کیفیت سفارش دادم ولی گذاشتم خودتون انتخاب کنید فروشنده‌تون راهنمایی های خوبی کردن و بنده سفارش دادم برام بیارن نصب کنم خاستم تشکر کنم بابت توضیحات کارشناسی شما که با صبر و حوصله نیم ساعت مشاوره دریافت کردم بعد اقدام‌کردم به خرید از نصاب محترمتون اقای محسن هم تشکر میکنم
    فقط بعد از نصب ذرات ریزی تو آب بود که بابتش زنگ زدم که پیگیری و پاسخگوییه خوبی دریافت کردم آرزوی توفیق دارم برای این مجموعه خوب شما

  8. خیری منطقه تهرانسر گفت:

    سپاس از این همه راهنمایی های ارزنده در خصوص خرید یک تصفیه آب با کیفیت
    ممنون میشم بنده رو یه راهنمایی بفرمایید که برای یک مهد کودک که حدود ۴۰ تا ۵۰ لیتر در روز مصرف داره و ابش پر از گچ و اهک هستش چه دستگاهی بهتره تهیه کنم تصفیه کننده آب خانگی یا تصفیه آب نیمه صنعتی یاداور بشم که ما در محله تهرانسر استان تهران ساکن هستیم.

    1. کارشناش تصفیه اب شرکت پاکاب گستر گفت:

      درود بر شما و ممنون که برای دریافت اطلاعات و‌مشاوره سایت مارو انتخاب کردید.
      برای مصرف ۵۰ لیتر در ۸ ساعت کاری یا بیشتر همون تصفیه آب خانگی کفایت میکنه. اگه مثلا در یک ساعت این حجم آب رو میخاید مصرف کنید بهتره از مخزن ۶۰ لیتری استفاده کنید و از پریز تایمردار استفاده کنید تا به دستگاه فشار نیاد.

  9. نظری خیابان کوهک گفت:

    سلااام روز سوم فروردین هست تماس میگیرم برای خرید تصفیه آب کسی پاسخ نمیده ممنون میشم در خصوص خرید تصفیه آب خانگی بنده رو راهنمایی بفرمایید تا یه دستگاه خوب تهیه کنم البته من خودم بین تصفیه آب لایف واتر مدل نوبل پلاس و هیوندای میخام یکی رو انتخاب کنم توی واتساپ هم پیام دادم
    نظری هستم از منطقه چیتگر

    1. کارشناس شرکت تصفیه آب پاکاب گستر گفت:

      درود بر شما بله فقط ۴ روز اول عید تعطیل هستیم؛ با شما تماس میگیریم.
      در مورد سوالتون که فرمودید کدام دستگاه کیفیت بالاتری داره باید عرض کنم هر دو دستگاه از متریال مشابهی برخوردار هستند. البته تصفیه آب لایف واتر تعداد فیلترهاش بیشتره ولی تصفیه آب هیوندای برند معتبرتریه و قیمت بالاتری هم داره.

  10. موحدی از منطقه کامرانیه تهران گفت:

    لطفا یه راهنمایی بفرمایید در رابطه با خرید تصفیه آب سی سی کا اصلی تایوان و تصفیه آب سی سی کا ایرانی چرا انقدر تفاوت قیمت داره و ایا هر دو یک کار یکسان انجام نمیدن؟
    و قیمتهای کذایی

    1. کارشناش تصفیه اب شرکت پاکاب گستر گفت:

      درود برشما کاربر عزیز
      دستگاه سی سی کا اورجینال محصول شرکت CCK تایوان میباشد. به تبع تمامی قطعاتش هم مختص شرکت سی سی کاست. ولی دستگاه های سی سی کا ایرانی فقط یک لیبل روی یه دستگاه معمولی میباشد و چون این شرکت در ایران نماینده رسمی نداره هر شرکتی اقدام به زدن لیبل این شرکت معتبر میکنه.
      درسته که هر دو یک کار انجام میدن و سیستم اسمز معکوس هستن ولی متریالهاشون کاملا با هم متفاوته. لازم به ذکره که قطعات سی سی کا اصلی تایوانی دارای استاندارد nsf هستش. در مورد اصلی بودن دستگاه سی سی کا همین بس که بر روی تمام قطعات و اتصالات واژه c.c.k درج شده و بارکد سایت اصلی روی دستگاه وجود داره و شمارو هدایت میکنه به سایت اصلی.

  11. سید رضا گفت:

    سلام
    ممنون از پاسخگویی کاملتون به کامنتا
    خیلی کمک کرد من رو

  12. شریفی منش گفت:

    من زیاد حوصله ندارم این همه مطالب در مورد تصفیه آب رو بخونم اسم بهترین دستگاه تصفیه آب که موجود دارید رو بگید برند و خارجی بودنش مهم نیست فقط با کیفیت ترین باشه

  13. کارشناش تصفیه اب شرکت پاکاب گستر گفت:
    • تصفیه آب ۷ مرحله لایف واتر مدل نوبل
    • تصفیه آب ۸ مرحله مدل نوبل پلاس
    • و مدل نوبل این لاین
    • تصفیه آب fap
    • تصفیه آب هیوندای مدل h700
    • تصفیه آب سی سی کا اورجینال تایوان
  14. سرابی گفت:

    ممنون بابت راهنماییتون از یه شرکتی مخزن کمپانی تانک پک تایوان خرید کردیم مخزنش سایزش کوچیک بود ولی وقتی دریافت کردیم دیدیم فلزی هستش به ما گفتن اصله ولی ما تحقیق کرده بودیم مخزنهای تانک پک سه لایه و یه لایه محافظ پلاستیکی دورش داره ممنون میشم راهنمایی کنید که ایا مخزنی که خریدیم اصله یا تقلبی

    1. کارشناس شرکت پاکاب گستر گفت:

      درود وظیفه خود میدونیم‌که اطلاع رسانی صادقانه ارائه بدیم.
      مخزن‌های شرکت تانک پک تایوان در انواع مختلف تولید میشود که سه لایه و دو لایه با روکش فلز و روکش پلاستیک میباشد.
      در صورتیکه روی جعبه فیلتر نام شرکت تانک پک و درج مد این تایوان باشد احتمال زیاد مخزنیکه خریداری کردید تایوانی و اصل هست.

  15. سیروان گفت:

    من بین دستگاه هیوندای h700 و لایف واتر مدل نوبل مردد هستم در یک کلمه اگه بین این دو دستگاه یکیو بخواید پیشنهاد بدید کدام دستگاه را پیشنهاد می کنید
    ممنون میشم راهنمایی کنید تا بتونم بهترین انتخابمو داشته باشم

    1. کارشناس شرکت تصفیه آب پاکاب گستر گفت:

      هم ردیف هستن لایف واتر مدل نوبل قیمتش مناسبتره

  16. برومند گفت:

    بین دستگاه تصفیه آب سی سی کا اورجینال تایوانی و تصفیه آب لایف واتر مدل نوبل پلاس کدام رو پیشنهاد میدهید قیمتش برای من مهم نیست ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. کارشناس شرکت تصفیه آب پاکاب گستر گفت:

      هر دو از دستگاههای بسیار با کیفیتی هستن
      تصفیه آب سی سی کا (c c k) اورجینال وارداتی و محصول کشور تایوان میباشد و یک دست هم فیلتر سه مرحله ای رایگان داخل دستگاه وجود دارد
      تصفیه آب لایف واتر مدل نوبل پلاس نیز کیفیت بی نظیری دارد ولی بدلیل مونتاژ ایران قیمت مناسبتری دارد
      به لحاظ کیفیت مونتاژ و قیمت مناسبتر و تعداد فیلترها و اهرمی بودن شیر روی سینک نوبل پلاس پیشنهاد میشود اما از لحاظ کیفیت قطعات هر دو دستگاه از قطعات با متریال درجه یک استفاده شده است

  17. راد گفت:

    سلام من یک دستگاه تسویه سی سی کا ۶ فیلترها خریداری کردم
    محل نصب شهرستان ازنا استان لرستان می‌باشد امروز میخواستم برم نصبش کنم یکی از آشناها گفت حتما باید آب تسویه رو ببری آزمایشگاه میگن تسویه برای هر منطقه ی چیزیه و اگه نبری آزمایشگاه ممکنه مریضی بگیری و کلی آب رو خراب کنه..‌
    میخواستم بدونم تسویه اب برای هر شهر فرق می‌کنه و باید آب بره آزمایشگاه یا نه میتونم نصبش کنم و مشکلی نداره

    1. کارشناس پاکاب گستر گفت:

      سلام وقت بخیر
      دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس تقریبا بیش از 99 درصد آلاینده های موجود در آب رو حذف میکنه و آب را کاملا سالم تحویل شما میده. بنابراین معمولا در تمامی مناطق، حتی مناطقی که آب بسیار آلوده ای دارند هم جواب میده. بنابراین لزومی بر آزمایش آب قبل از نصب وجود نداره.

  18. محمدی نژاد گفت:

    سلام من میخوام ازتون خرید کنم ولی یه راهنمایی ازتون میخوام.
    بین دستگاه اکو و سی سی کای ایرانی چه تفاوتی هست. چرا اکو نزدیک یه تومن گرون تره؟

    1. کارشناس پاکاب گستر گفت:

      سلام و درود
      دستگاه تصفیه آب سی سی کا که الان در ایران وجود داره کاملا از قطعات ایرانی مونتاژ شده. اما دستگاه اکو قطعات اصلیش مثل مخزن، پمپ و هوزینگ همگی از قطعات با کیفیت وارداتی مونتاژ میشن. این باعث میشه که کیفیت و دوام دستگاه لایف واتر مدل اکو بالاتر بره.
      اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر در خرید دستگاه تصفیه آب دارید، میتونید با شماره های بخش فروش ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *